Gå til innhold

R&R - Marius Borg Høiby


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har fått over error loggen i systemet rundt tidspunktet men finner ingen feilmeldinger. Si gjerne ifra og ta meg om det skjer igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dere har ryddet i rampelys tråden om Marius, men dere lot det stå igjen et meget nedlatende innlegg som gjør narr av en meddebattant der. Jeg lurer på hvor grensen går til for å bli utestengt fra forumet når man skaper et mobbekultur, og i tillegg ikke gir sanksjoner på at noen brukere er svært nedsettende gjentatte ganger mot andre - Dette var bare vondt å lese. 

IMG_4296.png

IMG_4297.jpeg

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (8 minutter siden):

Jeg ser dere har ryddet i rampelys tråden om Marius, men dere lot det stå igjen et meget nedlatende innlegg som gjør narr av en meddebattant der. Jeg lurer på hvor grensen går til for å bli utestengt fra forumet når man skaper et mobbekultur, og i tillegg ikke gir sanksjoner på at noen brukere er svært nedsettende gjentatte ganger mot andre - Dette var bare vondt å lese. 

IMG_4296.png

IMG_4297.jpeg

Enig. Mobbekultur er ordet, når flere henger seg på og likesene hagler inn på de nedsettende innleggene. Brukeren har skrevet et innlegg tidlig i tråden om dysleksi, men likevel fortsetter mobbingen.

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (3 minutter siden):

Enig. Mobbekultur er ordet, når flere henger seg på og likesene hagler inn på de nedsettende innleggene. Brukeren har skrevet et innlegg tidlig i tråden om dysleksi, men likevel fortsetter mobbingen.

Det er rett og slett tragisk at noen synker så dypt. Ingen som kan noe for at man har dysleksi. Innlegget ble også heiet frem som  beviser at andre støtter slik oppførsel. Noe av det styggeste jeg har sett her inne. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sweetheaven skrev (På 13.10.2024 den 10.34):


Du har nok rett. Det er nok som du sier en bruker som har endret navn. Men det er også tilfelle i Marius-tråden. Mener også å legge merke til nye brukere som dukker opp i tråden, spesielt etter moderering. 

ja, det er ganske påfallende.

Det hadde kanskje vært på sin plass med en generell påminnelse om at det ikke er lov å diskutere med seg selv/utgi seg for flere personer i samme tråd?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også rapportert mer i den "ryddede" tråden fordi mobbeinnlegg + innlegg som bokstavelig talt applauderer dem har fått stå igjen. Fint hvis dere begrunner dette dersom det faktisk er et bevisst valg, og ikke bare en forglemmelse (jeg håper det siste).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (9 timer siden):

ja, det er ganske påfallende.

Det hadde kanskje vært på sin plass med en generell påminnelse om at det ikke er lov å diskutere med seg selv/utgi seg for flere personer i samme tråd?

Vil minne om at det ikke er lov å spekulere i om gamle brukere skriver under nye navn.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 timer siden):

Jeg har også rapportert mer i den "ryddede" tråden fordi mobbeinnlegg + innlegg som bokstavelig talt applauderer dem har fått stå igjen. Fint hvis dere begrunner dette dersom det faktisk er et bevisst valg, og ikke bare en forglemmelse (jeg håper det siste).

Når en person gjentar seg i det uendelige så blir det noen som sprekker til slutt. Har vært aktiv på forumet siden Marius saken sprakk og det har også vedkommende. Endeløst med innlegg. Skjønner at folk går lei. Synes personlig det ødelegger tråden når samme person messer og messer. Synes vedkommende kunne fått en viss mengde innlegg pr dag. Kan umulig være sunt å være så opphengt i en diskusjon.

Heldigvis finnes ignorerfunksjonen.

 

Endring: Hvis noen har snakket nedlatende om dysleksi så synes jeg absolutt ikke det er greit.

Er mengde og gjentakende innhold som er plagsomt for min del. 

Endret av Eyr
  • Liker 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelliken skrev (1 time siden):

Vil minne om at det ikke er lov å spekulere i om gamle brukere skriver under nye navn.

Jeg spekulerer ikke. Jeg kommenterer en observasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (2 timer siden):

Når en person gjentar seg i det uendelige så blir det noen som sprekker til slutt. Har vært aktiv på forumet siden Marius saken sprakk og det har også vedkommende. Endeløst med innlegg. Skjønner at folk går lei. Synes personlig det ødelegger tråden når samme person messer og messer. Synes vedkommende kunne fått en viss mengde innlegg pr dag. Kan umulig være sunt å være så opphengt i en diskusjon.

Heldigvis finnes ignorerfunksjonen.

 

Endring: Hvis noen har snakket nedlatende om dysleksi så synes jeg absolutt ikke det er greit.

Er mengde og gjentakende innhold som er plagsomt for min del. 

Det er da i såfall flere i den trpden som må få et maks antall pr dag, for det er ikke bare en person som skriver ofte der

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (4 timer siden):

Når en person gjentar seg i det uendelige så blir det noen som sprekker til slutt. Har vært aktiv på forumet siden Marius saken sprakk og det har også vedkommende. Endeløst med innlegg. Skjønner at folk går lei. Synes personlig det ødelegger tråden når samme person messer og messer. Synes vedkommende kunne fått en viss mengde innlegg pr dag. Kan umulig være sunt å være så opphengt i en diskusjon.

Heldigvis finnes ignorerfunksjonen.

 

Endring: Hvis noen har snakket nedlatende om dysleksi så synes jeg absolutt ikke det er greit.

Er mengde og gjentakende innhold som er plagsomt for min del. 


Nå handler ikke innlegget mitt om tråden i seg selv, eller om man liker andres meninger, men den åpenbare mobbingen som forekommer og som mange støtter. Nei, jeg ser ingen grunn til å sprekke å ty til slik oppførsel. Man er tross alt voksne mennesker som sitter på nettet som vil engasjere seg.

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (6 timer siden):

Jeg har også rapportert mer i den "ryddede" tråden fordi mobbeinnlegg + innlegg som bokstavelig talt applauderer dem har fått stå igjen. Fint hvis dere begrunner dette dersom det faktisk er et bevisst valg, og ikke bare en forglemmelse (jeg håper det siste).

Samme her. Dessverre er det enkelte brukere som utpeker seg med en påtakelig nedlatende måte å omtale motdebattanter på som ikke akkurat gir innleggene deres mer troverdighet eller saklighet. At disse innleggene applauderes med likes er meg en gåte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje moderatorene har dratt på hvilehjem for litt rekonvalesens?😊Det kan jeg godt forstå. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig at moderatorene trenger et opphold på hvilehjem når Marius-saken dabber av. Enn så lenge er tråden aktiv, og vi forsøker vi så gjøre så godt vi kan med moderering for å holde den åpen.

I går ble 25 sider gjennomgått, og i slike runder kan ting bli stående igjen som skulle vært fjernet. Vi ber om at disse innleggene rapporteres på nytt.

Debattklimaet i en tråd er i hovedsak opp til brukerne av tråden å opprettholde. Vi rydder der vi kan, og ønsker å bidra til et debattklima der man forholder seg til sak og ikke hverandre, men det er til syvende og brukerne selv som må skape det gode klimaet.

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måne Rampelyset skrev (6 minutter siden):

Ikke umulig at moderatorene trenger et opphold på hvilehjem når Marius-saken dabber av. Enn så lenge er tråden aktiv, og vi forsøker vi så gjøre så godt vi kan med moderering for å holde den åpen.

I går ble 25 sider gjennomgått, og i slike runder kan ting bli stående igjen som skulle vært fjernet. Vi ber om at disse innleggene rapporteres på nytt.

Debattklimaet i en tråd er i hovedsak opp til brukerne av tråden å opprettholde. Vi rydder der vi kan, og ønsker å bidra til et debattklima der man forholder seg til sak og ikke hverandre, men det er til syvende og brukerne selv som må skape det gode klimaet.

Done, for tredje gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måne Rampelyset skrev (7 timer siden):

Ikke umulig at moderatorene trenger et opphold på hvilehjem når Marius-saken dabber av. Enn så lenge er tråden aktiv, og vi forsøker vi så gjøre så godt vi kan med moderering for å holde den åpen.

I går ble 25 sider gjennomgått, og i slike runder kan ting bli stående igjen som skulle vært fjernet. Vi ber om at disse innleggene rapporteres på nytt.

Debattklimaet i en tråd er i hovedsak opp til brukerne av tråden å opprettholde. Vi rydder der vi kan, og ønsker å bidra til et debattklima der man forholder seg til sak og ikke hverandre, men det er til syvende og brukerne selv som må skape det gode klimaet.

At debattklimaet er opp til brukerne er også mitt poeng, men i praksis er det vanskelig å oppnå. Hovedregelen er at man heller rapporterer enn å svare på den. Svarer man ryddes det som avsporing. Hvis vi selv skal ta ansvar så betyr det at å påpeke stygg debattskikk bør være lov. Debatten i selve tråden i forgårs hadde den effekten, vi fikk svingt tilbake på tema og noen brukere tok selvkritikk. 
 

Problemet slik det er nå, er at det ikke får konsekvenser. Stygge stikk og nedlatenhet blir stående i timesvis og det får ingen konsekvenser annet enn sletting og da har det allerede gjort nytten sin. Det er oppskriften på dårlig klima. Derfor mener jeg at lavere terskel for (kortere) utestengelse er en vei å gå, evt at påtaling av dårlig debattskikk bør bli lov. 
 

Dette er forsåvidt et innlegg i debatten om det offentlige ordskiftet der vi ser at det harde klimaet gjør at folk vegrer seg for å delta. 

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Kunne man endret navn på denne tråden? Nå har vi to tråder med samme navn. Generelt forslag er at alle tråder på Ris/ros gis RR som første «ord» i tittelen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...