Gå til innhold

R&R - Marius Borg Høiby

Anbefalte innlegg

Forumansvarlig skrev (46 minutter siden):

Som sitert her fra norsk lov:

Man har altså pr norsk lov rett å få slettet sine personopplysninger om seg når man trekker tilbake samtykket som er gitt når man lager seg en bruker her. Dette er i henhold til GDPR og ikke noe vi har noen som helst myndighet til å overstyre.

Hva som tells som en personopplysning kan du lese om her: https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/personopplysninger/

Vi har også mer informasjon direkte knyttet til Egmont sin håndtering her: https://personvern.egmont.no/

Det her har vel ingen sammenheng med å serieslette og opprette nye brukere annenhver dag og delta i samme tråd? Når en bruker sletter seg, sletter dere samtidig all historikk, personopplysninger og alle behandling av denne brukeren som nedenfor?

Altså eksempel, Kjellfrid har hatt mange brukernavn tidligere, og har for vane å slette seg for så å gjenoppstå som Pimpernell. Når Pimpernell har diskutert i en tråd i tre dager, sletter hen seg og gjenoppstår som Tusenfryd og fortsetter i samme tråd som Målfrid og Pimpernell. Tusenfryd rapporterer innlegg og sender PM til andre brukere. Tusenfryd får en dårlig tilbakemelding og sletter seg fluksens, og gjenoppstår to dager senere som Violetta, og tar opp tråden videre. Violetta diskuterer i tråden en ukes tid med sletter seg med brask og bram, men gjenoppstår som Andrine og fortsetter diskusjonen.

I mellomtiden har disse utskiftningene medført fem nye brukere i samme tråd, som ikke diskuterer med seg selv men fremstår som fem ulike brukere i én veldig aktiv tråd med mye rydding.

Og dere sletter alle personopplysninger, PM'er, rapporteringer, og annet med det samme på samtlige brukernavn hver gang?

#skjønner ikke 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natron skrev (1 minutt siden):

Det her har vel ingen sammenheng med å serieslette og opprette nye brukere annenhver dag og delta i samme tråd? Når en bruker sletter seg, sletter dere samtidig all historikk, personopplysninger og alle behandling av denne brukeren som nedenfor?

Vi er pålagt av norsk lov å slette personopplysninger når en bruker sletter seg. Dette betyr som beskrevet i lenken, IP-adresser, enhetsinformasjon og e-postadresser. Opplysninger som kan brukes til å identifisere en person.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste først i tråden da siste rydde - og stengemelding kom nå, så jeg fikk ikke med meg bakgrunnen for stengingen. Basert på hva jeg tidligere har sett, vil jeg imidlertid si takk for at dere slår ned på slikt og stenger tråden. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (20 minutter siden):

Det var grove brudd. Dog tveegget sverd at man kan få en tråd stengt ved å poste slike typer regelbrudd. 

Vi alle vet at å poste regelbrudd kan gi konsekvenser for både en selv og andre. Kjipt for dem som aldri bryter reglene, men det er en naturlig konsekvens av førstnevnte, og ingen overraskelse når brudd, ryddemeldinger, varslinger og midlertidig stenging skjer på nær daglig basis over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
NordreSving skrev (23 minutter siden):

Det var grove brudd. Dog tveegget sverd at man kan få en tråd stengt ved å poste slike typer regelbrudd. 

Dette @Forumansvarlig. Skal det være slik at de som responderer på slike regelbrudd med tilsvar, skal få tråden til å bli evig lang med regelbrudd, for å så få tråden stengt? De som gir tilsvar til den type regelbrudd gjentatte ganger, burde få «ferie» fremfor at tråden stenges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Vi alle vet at å poste regelbrudd kan gi konsekvenser for både en selv og andre. Kjipt for dem som aldri bryter reglene, men det er en naturlig konsekvens av førstnevnte, og ingen overraskelse når brudd, ryddemeldinger, varslinger og midlertidig stenging skjer på nær daglig basis over lang tid.

Det kjipe er at det stort sett gjelder de samme som driver med tilsvar på innlegg med regelbrudd, for å så ikke få noen konsekvenser. Som et slags « meta moderator team»  som avsporer ytterligere. Etter så mange år på KG, vet de veldig godt hva de driver med. Det mest ironiske i det hele er at det skrikes opp så fort det er noe tilsvarende i CBE tråden. Dobbelt standarden lenge leve. 

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden utarter seg bare så fort at den blir åpnet igjen når jeg har kapasitet til å følge med oftere enn hver 6-8 time. Så i morgen tidlig mest trolig da vi ikke ønsker å holde tråden stengt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (Akkurat nå):

Det kjipe er at det stort sett gjelder de samme som driver med tilsvar på innlegg med regelbrudd, for å så ikke få noen konsekvenser. Som et slags « meta moderator team»  som avsporer ytterligere. 

Begge deler er regelbrudd, og begge deler slettes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Begge deler er regelbrudd, og begge deler slettes. 

Rapporteringsfunksjonen er til for en grunn, og de vet disse gamle traverne veldig godt. Det er faktisk et kronargument hver gang noen lager «støy» i CBE tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (22 minutter siden):

Rapporteringsfunksjonen er til for en grunn, og de vet disse gamle traverne veldig godt. Det er faktisk et kronargument hver gang noen lager «støy» i CBE tråden. 

Det er ikke regelbrudd å reagere på innholdet i en melding. Regelbruddet er som moderator viser til når reaksjonen blir personangrep, spekulasjoner og tilsvarende. Hvis så, er både dette og utgangspunktet regelbrudd. 

Jeg skjønner hva du vil fram til, men er ikke enig i hva som er hovedproblemet. Hovedutfordringen i den tråden er at mange ikke evner å unngå regelbruddets utgangspunkt.  

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Beleilig at det var så vanskelig å legge inn melding her, eller bruke rapporteringsknappen fremfor å avspore, så moderator har stengt tråden. Dette på samme dag som MBH sin advokat er lørdags gjest i den meget objektive statskanalen vår :ironi: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Jeg leste først i tråden da siste rydde - og stengemelding kom nå, så jeg fikk ikke med meg bakgrunnen for stengingen. Basert på hva jeg tidligere har sett, vil jeg imidlertid si takk for at dere slår ned på slikt og stenger tråden. 

Ringer det noen bjeller? 

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens regelbrudd var så sjokkerende at jeg er veldig glad for at tråden ble stengt ned når det ikke kan følges med kontinuerlig i den. 

Og det er klart folk svarer når det kommer så elleville spekulasjoner og påstander som det gjorde i dag. 

Og så tenker jeg at å drive brukerangrep  og å komme med mer eller mindre skjulte hint  om  folk som skriver i andre tråder, ikke er innafor. Reglene gjelder i forumet gjelder overalt. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

Kunne vært greit om tråden ble ryddet ofte, ikke som nå etter en hel dag, men sånn er det vel i et forum som ikke lønner moderatorer.

Moderatorene på Rampelys får betaling for jobben de gjør 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...