Gå til innhold

R&R - Marius Borg Høiby

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
NordreSving skrev (9 timer siden):

Klimaet i tråden er elendig og det kan virkelig ikke tilskrives bare en «side». Det er så mye skjult brukerdebatt, nedlatenhet og «baksnakking» (brukere som raljerer over andre brukere uten å tagge). 

Jeg tenker alle kan feie for egen dør og overlate modereringen og korrigeringen av debattskikk til de som har jobben, altså moderator. Ingen her har noen grunn til å sette seg på sin høye hest. For å bruke et forslitt sitat: det er noe med å se bjelken i sitt eget øye. 

Enig. 

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, en kikk i tråden nå, kanskje, da ser man jo hvem som ønsker en tråd tuftet på alt annet enn etterrettelighet. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Vel, en kikk i tråden nå, kanskje, da ser man jo hvem som ønsker en tråd tuftet på alt annet enn etterrettelighet. 

Jeg rapporterer når jeg ser klare overtredelser. Bare et tips.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (På 9.12.2024 den 16.46):

Enig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (På 9.12.2024 den 16.48):

Jeg rapporterer når jeg ser klare overtredelser. Bare et tips.

Samme her. Får nesten vondt i pekefingeren.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Forumansvarlig nå brukes både MBH-tråden og RR-tråden til samme avsporingene, brukerdebattene og brukerangrepene som jeg påpekte med mitt lange innlegg i helgen, alt som er tydelige regelbrudd!

Hvorfor kan dette få fortsette?

Når moderatorene og forumansvarlig ikke kan følge med på natten bør tråden alltid stenges for natten, siden regelbruddene ofte blir verre utover kveldene og nettene.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (34 minutter siden):

@Forumansvarlig nå brukes både MBH-tråden og RR-tråden til samme avsporingene, brukerdebattene og brukerangrepene som jeg påpekte med mitt lange innlegg i helgen, alt som er tydelige regelbrudd!

Når moderatorene og forumansvarlig ikke kan følge med på natten bør tråden alltid stenges for natten, siden regelbruddene ofte blir verre utover kveldene og nettene.

Det er da ikke så mye regelbrudd i tråden om Marius nå? Jeg har rapportert noe, men syns ikke det er så ille nå?

Det er jo her det er regelbrudd fordi det er ønskelig med et metadebatt, og her er det logisk stedet å ta det tydeligvis- som så klart ikke er riktig sted. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (13 timer siden):

Både denne og MBH tråden er ryddet nå. Det har bedret seg med brukerdebatt og er mest nå avsporinger. Stenging av tråden har blitt gjort når det er store mengder poster og hovedsakelig ondsinnede spekulasjoner mot personer, det har de sist nettene vært stille og derfor ble det ikke gjort. Nå som aktiviteten har tatt seg opp igjen ser vi det nok ann også i kveld. 

Men alt i alt har det bedret seg, bortsett fra nå i denne tråden. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (På 8.12.2024 den 20.17):

Det stemmer, men her ble det spesifisert for å skille. F.eks ville jeg ikke kunne svart med "Du skriver bare tull", men det vil være ok å skrive "Det du sier her er ikke riktig og det er motbevist her *lenke*".

Det er altså forskjell på om man diskuterer person, eller det personen skriver.

Hva slags fakta forslår du at man bruker på denne type innlegg? Det er ren ryktespredning, men dere mener man skal svare med «det du sier her er ikke riktig og det er motbevist her, pluss lenke»? Alternativt vil det stå i timesvis, som det ofte gjør med denne typen innlegg. 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1787803-marius-borg-høiby/?do=findComment&comment=35337273

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Hva slags fakta forslår du at man bruker på denne type innlegg? Det er ren ryktespredning, men dere mener man skal svare med «det du sier her er ikke riktig og det er motbevist her, pluss lenke»? Alternativt vil det stå i timesvis, som det ofte gjør med denne typen innlegg. 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1787803-marius-borg-høiby/?do=findComment&comment=35337273

Jeg lurer på det samme.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (47 minutter siden):

Nettopp, dette er spekulasjoner og vil bli ryddet i ettertid. Det har stått i ca en time, dette er ikke uvanlig for kommentarfelt som er det vi legger oss på linje med. Alternativet er som sagt forhåndsmoderering.

Normen for bransjen er at vi fjerner det i rimelig tid etter vi er varslet. Dette er det de aller fleste opererer med, og det er også det nivået vi har lagt oss på og jobber for å opprettholde. Det vil ikke bli noen forandringer i dette hos oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forumansvarlig skrev (9 timer siden):

Både denne og MBH tråden er ryddet nå. Det har bedret seg med brukerdebatt og er mest nå avsporinger. Stenging av tråden har blitt gjort når det er store mengder poster og hovedsakelig ondsinnede spekulasjoner mot personer, det har de sist nettene vært stille og derfor ble det ikke gjort. Nå som aktiviteten har tatt seg opp igjen ser vi det nok ann også i kveld. 

Men alt i alt har det bedret seg, bortsett fra nå i denne tråden. 

Hvorfor ble innlegget mitt som stiller spørsmålstegn ved at brukere får ilagt seg meninger de ikke har (feiltolkes systematisk og blir ikke hørt når de korrigerer gjentatte gang ) - slettet? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (9 minutter siden):

Det står der fortsatt, med 12 likerklikk. 

Jeg har dessverre ikke kapasitet til å rydde to tråder samtidig og i denne var det langt flere regelbrudd enn den andre så derfor ble denne prioritert først. MBH tråden er nå ryddet.

Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ble innlegget mitt som stiller spørsmålstegn ved at brukere får ilagt seg meninger de ikke har (feiltolkes systematisk og blir ikke hørt når de korrigerer gjentatte gang ) - slettet? 

Brukerdebatt er brukerdebatt om det gjelder en bruker eller flere brukere.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Forumansvarlig skrev (Akkurat nå):

Jeg har dessverre ikke kapasitet til å rydde to tråder samtidig og i denne var det langt flere regelbrudd enn den andre så derfor ble denne prioritert først. MBH tråden er nå ryddet.

Så hvis jeg mener en bruker utsettes for harselering og tar opp dette i R&R er det «brukerdebatt» ? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Så hvis jeg mener en bruker utsettes for harselering og tar opp dette i R&R er det «brukerdebatt» ? 

Det kommer ann på ordlyden i innlegget som postet. Vi anbefaler å rapportere slike innlegg for å forhindre videre brukerdebatt slik som det ble over 3 sider i denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner at moderering tar tid, men ryktespredning om navngitt person synes jeg i grunnen er alvorligst. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (1 minutt siden):

Det kommer ann på ordlyden i innlegget som postet. Vi anbefaler å rapportere slike innlegg for å forhindre videre brukerdebatt slik som det ble over 3 sider i denne tråden.

Jeg rapporterte og rapporterte i flere timer men innlegg blir stående. Det oppfattes for meg som at dere da tillater en viss mengde harselering  av enkeltbrukere så lenge det gjøres på en nogenlunde diffus og vag måte, selv om det toppes med enkelte direkte brukerangrep som vist til i mitt opprinnelige innlegg. Du/dere setter brukere i en umulig posisjon fordi man får beskjed om:

1.) ikke svar på brukerangrep da er du selv en del av problemet,

2.) tolerer at du utsettes for harselering og brukerangrep (i timesvis uten å svare),  fordi da er du problemet! 

3.) Blir du lei av å utsettes for dette eller de andre utsettes for det og tar det opp i ris&ros så forvent å få alt du sier slettet under fanen «spekulering» (som kan bruke om så som si alt du måtte mene om noe) 

— der sitter MANGE å leser her og føler med, og det snakkes mye på privat PM om hvor skeiv fordelt denne «modereringen» er, til stor fordel for enkelte da den ser ut til å forfordele noen fremfor andre. 

Til den grad at flere stiller spørsmålstegn ved habiliteten til modereringen.

Meg selv inkludert. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...