pøbelsara Skrevet 25. november 2024 #201 Del Skrevet 25. november 2024 Har dere kommet frem til noe rundt om det er lov å skrive med flere ulike brukere i denne samme tråden? 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 25. november 2024 #202 Del Skrevet 25. november 2024 pøbelsara skrev (31 minutter siden): Har dere kommet frem til noe rundt om det er lov å skrive med flere ulike brukere i denne samme tråden? Regelen vi har pr i dag sier: * Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen. Det vil si at den gjelder brukere som aktivt diskutere med seg selv eller utgir seg for å være flere personer i samme tråd samtidig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 25. november 2024 #203 Del Skrevet 25. november 2024 Oki - godt å vite. men kan dere finne ut om dette faktisk er tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 25. november 2024 #204 Del Skrevet 25. november 2024 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Oki - godt å vite. men kan dere finne ut om dette faktisk er tilfelle? Ved skjellig mistanke kan vi det ja. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 25. november 2024 #205 Del Skrevet 25. november 2024 Pøbelsara har rapporert et innlegg jeg skrev. Merket etter at jeg hadde publiert at jeg hadde glemt å skrive sønnen til kronprinsessen - så hun rapporterte meg før jeg fikk rettet skrivefeilen. En rapport på slikt grunnlag er totalt skivebom så jeg håper at den slettes. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 25. november 2024 #206 Del Skrevet 25. november 2024 Vi rydder ikke bare fordi noen har rapportert ett innlegg, da hadde vi fått langt mer jobb en vi ønsker oss. Når ett innlegg blir rapportert blir det vurdert hva det inneholder før det gjøres en avgjørelse. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 25. november 2024 #207 Del Skrevet 25. november 2024 (endret) Forumansvarlig skrev (3 timer siden): Regelen vi har pr i dag sier: * Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen. Det vil si at den gjelder brukere som aktivt diskutere med seg selv eller utgir seg for å være flere personer i samme tråd samtidig. Spørsmålet var om det var lov til å slette brukeren sin og så ganske kjapt opprette ny og diskutere i samme tråd (tror jeg) Endret 25. november 2024 av NordreSving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 25. november 2024 #208 Del Skrevet 25. november 2024 NordreSving skrev (7 minutter siden): Spørsmålet var om det var lov til å slette brukeren sin og så ganske kjapt opprette ny og diskutere i samme tråd (tror jeg) Det må det tas en større avgjørelse på ettersom det er krav både i personvernloven og GDPR når det gjelder sletting av informasjon, altså må det involveres de med kunnskap innenfor loven og det vil ta tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 25. november 2024 #209 Del Skrevet 25. november 2024 Forumansvarlig skrev (1 minutt siden): Det må det tas en større avgjørelse på ettersom det er krav både i personvernloven og GDPR når det gjelder sletting av informasjon, altså må det involveres de med kunnskap innefor loven og det vil ta tid. @MissLucy Her er foreløpig svar på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natron Skrevet 25. november 2024 #210 Del Skrevet 25. november 2024 Så med andre ord, det er tillatt å diskutere i en tråd, slette brukeren sin (gjerne med en avskjedshilsen), opprette en ny bruker og fortsette diskusjonen i samme tråd og gjenta dette opptil flere ganger? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. november 2024 #211 Del Skrevet 25. november 2024 (endret) Natron skrev (26 minutter siden): Så med andre ord, det er tillatt å diskutere i en tråd, slette brukeren sin (gjerne med en avskjedshilsen), opprette en ny bruker og fortsette diskusjonen i samme tråd og gjenta dette opptil flere ganger? Veldig merkelig, i tilfelle. I den aktuelle tråden fører det til at hele tråden fremstår useriøs og kaotisk. Endret 25. november 2024 av Kollontaj 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natron Skrevet 25. november 2024 #212 Del Skrevet 25. november 2024 Ja. Særlig når brukere forsvinner mens det dukker opp flunka nye med samme stil. Tror ikke den tråden ville vært så aktiv om det ikke var for sletting og sjelenes gjenoppstandelse. Skulle tro det gikk sport i det bare fordi man kan. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 25. november 2024 #213 Del Skrevet 25. november 2024 Natron skrev (27 minutter siden): Ja. Særlig når brukere forsvinner mens det dukker opp flunka nye med samme stil. Tror ikke den tråden ville vært så aktiv om det ikke var for sletting og sjelenes gjenoppstandelse. Skulle tro det gikk sport i det bare fordi man kan. Hvis det skulle stemme ville det jo gi muligheten til å spre eventuelle regelbrudd ekstremt tynt utover, da. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 26. november 2024 #214 Del Skrevet 26. november 2024 Aricia skrev (13 timer siden): Hvis det skulle stemme ville det jo gi muligheten til å spre eventuelle regelbrudd ekstremt tynt utover, da. Vi har også dette i våre regler: Sitat Brukere med aktive advarselspoeng kan ikke slette seg før disse har utløpt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 26. november 2024 #215 Del Skrevet 26. november 2024 Jeg begynner å skjønne hvorfor enkelte ønsker å bytte bruker ofte, for enkelte er veldig "på" så fort de ser et brukernavn de ikke liker. 3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natron Skrevet 26. november 2024 #216 Del Skrevet 26. november 2024 (endret) Forumansvarlig skrev (19 minutter siden): Vi har også dette i våre regler: Det er likevel mulighet å lage seg ny bruker selv om brukere har advarsler som gjelder i tre år? Det var jo en annen bruker her som innrømte at dette var helt vanlig her, å slette seg og lage ny bruker med en gang. At det har vært vanlig over mange år. Da spiller det jo ikke noen rolle om man har advarseler eller ikke? Det er forresten ikke "brukernavnet man ikke liker" @Korpsnerden men for eksempel å late som at man er mange fler i tråden enn det som er virkelig. Endret 26. november 2024 av Natron 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 26. november 2024 #217 Del Skrevet 26. november 2024 Natron skrev (Akkurat nå): Det er likevel mulighet å lage seg ny bruker selv om brukere har advarsler som gjelder i tre år? Det var jo en annen bruker her som innrømte at dette var helt vanlig her, å slette seg og lage ny bruker med en gang. At det har vært vanlig over mange år. Da spiller det jo ikke noen rolle om man har advarseler eller ikke? Det er forresten ikke "brukernavnet man ikke liker" men for eksempel å late som at man er mange fler i tråden enn det som er virkelig. Om det opprettes nye brukere og de går inn og diskutere i samme tråd vil det bli oppfattet som å utgi seg for å være flere personer i samme tråd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. november 2024 #218 Del Skrevet 26. november 2024 Forumansvarlig skrev (58 minutter siden): Om det opprettes nye brukere og de går inn og diskutere i samme tråd vil det bli oppfattet som å utgi seg for å være flere personer i samme tråd. Gitt at det faktisk kan og blir sjekket og dokumentert, regner jeg med? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natron Skrevet 26. november 2024 #219 Del Skrevet 26. november 2024 Jeg har oppfattet enkelte nye brukere i tråden som gamle brukere med nytt navn. En av disse har til og med innrømmet det selv, og hatt minst tre nye nick siden innrømmelsen Da syns jeg det er rart at mods/admins ikke ser det samme og sjekker opp når de får en innrømmelse servert. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 26. november 2024 #220 Del Skrevet 26. november 2024 Natron skrev (3 minutter siden): Jeg har oppfattet enkelte nye brukere i tråden som gamle brukere med nytt navn. En av disse har til og med innrømmet det selv, og hatt minst tre nye nick siden innrømmelsen Da syns jeg det er rart at mods/admins ikke ser det samme og sjekker opp når de får en innrømmelse servert. Hvis disse reglene er gjeldende så er det viktig at moderatorene går ut og sier at det er forbudt å slette seg og åpne ny bruker noen uker senere. De må isåfall sende ut varsel til dem det gjelder og si hvor lang karantene man får. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå