Gå til innhold

Finn.no - marker solgte varer!


Thomasine

Anbefalte innlegg

Argh…er på leten etter flere ting på Finn.no for tiden. Studenter som flytter og trenger ting.

Opplever altfor ofte at varer er solgt selvom de ligger ute til salg! 
Det må da kunne være mulig å slette fortløpende?? Ikke minst slipper man forespørsler på melding i hytt og pine?

Rart ikke Finn.no forventer det samme?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig!

Anonymkode: 4f204...dc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig irriterende ja. 
Særlig de som ikke svarer når man sender melding engang og heller bare sletter annonsen da uten å si noe

Anonymkode: 13b2f...ad7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er mange som synes det er litt morsom å følge med på hvor mye oppmerksomhet de får rundt produktene i etterkant av salget. Og ja, det finnes veldig mange som er sånn om du har fulgt med de siste årene.

Anonymkode: 9b032...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Veldig irriterende ja. 
Særlig de som ikke svarer når man sender melding engang og heller bare sletter annonsen da uten å si noe

Anonymkode: 13b2f...ad7

Men der har du jo svaret.

Anonymkode: 5de28...ab0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter alltid varer som solgte med én gang, men undrer meg over enkelte folk som spør om varen er solgt.
 

La ut en vare og en spør «solgt?» ca. 10 minutter etter annonsen var opprettet. Jeg svarer nei, og spør om vedkommende er interessert. Ikke noe svar. Hva er vitsen med å spørre om noe er solgt, uten noe mer? Dette har skjedd mange ganger, har noen som hobby å kartlegge om varer er tilgjengelige/solgt på Finn? 🤷‍♀️

Anonymkode: d4186...706

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg setter alltid varer som solgte med én gang, men undrer meg over enkelte folk som spør om varen er solgt.
 

La ut en vare og en spør «solgt?» ca. 10 minutter etter annonsen var opprettet. Jeg svarer nei, og spør om vedkommende er interessert. Ikke noe svar. Hva er vitsen med å spørre om noe er solgt, uten noe mer? Dette har skjedd mange ganger, har noen som hobby å kartlegge om varer er tilgjengelige/solgt på Finn? 🤷‍♀️

Anonymkode: d4186...706

Man spør jo fordi det er så mange som ikke markerer med solgt.

Anonymkode: 1be9c...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Man spør jo fordi det er så mange som ikke markerer med solgt.

Anonymkode: 1be9c...9fc

Hva er vitsen med å spørre når man ikke er interessert i varen, og hvor stor er sannsynligheten for at varen er solgt når annonsen ble lagt ut for 10 minutter siden?

Anonymkode: d4186...706

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to ganger opplevd at noen spør om varen er solgt, når den er for lengst markert «solgt». 🙄

Anonymkode: d4186...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke markere solgt før jeg har fått penger fra den som skal kjøpe. Har opplevd flere ganger å ha dialog med kjøper, og så dukker ikke vedkommende opp eller slutter å svare. Da er det dumt å ikke kunne gå videre til nestemann som er interessert. hvis det er noe spesielt som skal hentes om tre dager f.eks, så pleier jeg å markere med reservert. Eneste gang jeg markerte solgt direkte var da jeg la ut en tv veldig billig, og fikk over 30 henvendelser på 20 min. Regnet med at en av de 20 kom til å dukke opp. 

Anonymkode: e1145...9af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er vitsen med å spørre når man ikke er interessert i varen, og hvor stor er sannsynligheten for at varen er solgt når annonsen ble lagt ut for 10 minutter siden?

Anonymkode: d4186...706

Jeg sjekker sjelden når ting ble lagt ut og jeg kjøper den første, beste og billigste jeg får svar på og da er jeg jo ikke interessert i de andre lenger.

Anonymkode: 1be9c...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg pleier ikke markere solgt før jeg har fått penger fra den som skal kjøpe. Har opplevd flere ganger å ha dialog med kjøper, og så dukker ikke vedkommende opp eller slutter å svare. Da er det dumt å ikke kunne gå videre til nestemann som er interessert. hvis det er noe spesielt som skal hentes om tre dager f.eks, så pleier jeg å markere med reservert. Eneste gang jeg markerte solgt direkte var da jeg la ut en tv veldig billig, og fikk over 30 henvendelser på 20 min. Regnet med at en av de 20 kom til å dukke opp. 

Anonymkode: e1145...9af

Da fjerner man jo bare solgtmarkeringen igjen.

Anonymkode: 1be9c...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Veldig irriterende ja. 
Særlig de som ikke svarer når man sender melding engang og heller bare sletter annonsen da uten å si noe

Anonymkode: 13b2f...ad7

Hvorfor skal man si noe? Oppegående folk skjønner jo da at det ble solgt. 🤣 Snakk om å gjøre livet vanskelig for seg selv... 

Anonymkode: 6f5ff...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg sjekker sjelden når ting ble lagt ut og jeg kjøper den første, beste og billigste jeg får svar på og da er jeg jo ikke interessert i de andre lenger.

Anonymkode: 1be9c...9fc

Så du spør konsekvent heller om en ting er solgt, fremfor å se på når annonsen sist ble endret? Jeg skjønner at man kan lure på om noe er solgt i de tilfellene annonsen sist ble endret 3. mars i fjor.

Og hvorfor spør du ikke bare den som selger den billigste?

Utrolig masete, spesielt når man har lagt ting ut med «fiks ferdig» nettopp for å slippe masse mas.

Anonymkode: d4186...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du spør konsekvent heller om en ting er solgt, fremfor å se på når annonsen sist ble endret? Jeg skjønner at man kan lure på om noe er solgt i de tilfellene annonsen sist ble endret 3. mars i fjor.

Og hvorfor spør du ikke bare den som selger den billigste?

Utrolig masete, spesielt når man har lagt ting ut med «fiks ferdig» nettopp for å slippe masse mas.

Anonymkode: d4186...706

Når jeg trenger noe vil jeg ha det så fort som mulig og sjekker da alle som er aktuelle. Legger også gjerne inn forespørsel på flere og avbryter de andre når første har akseptert.

Du får heller la være å selge på finn da vet du om alt er bare mas.

Anonymkode: 1be9c...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kan tenke meg det er mange som synes det er litt morsom å følge med på hvor mye oppmerksomhet de får rundt produktene i etterkant av salget. Og ja, det finnes veldig mange som er sånn om du har fulgt med de siste årene.

Anonymkode: 9b032...dcf

Mulig det.

Jeg har glemt å slette avogtil pga alvorlig sykdom.

Så har også Finn knotet og ikke oppdatert det jeg sletter. 

Anonymkode: 438f2...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg setter alltid varer som solgte med én gang, men undrer meg over enkelte folk som spør om varen er solgt.
 

La ut en vare og en spør «solgt?» ca. 10 minutter etter annonsen var opprettet. Jeg svarer nei, og spør om vedkommende er interessert. Ikke noe svar. Hva er vitsen med å spørre om noe er solgt, uten noe mer? Dette har skjedd mange ganger, har noen som hobby å kartlegge om varer er tilgjengelige/solgt på Finn? 🤷‍♀️

Anonymkode: d4186...706

Dette skjer OFTE!

Er hovedgrunnen til at jeg ikle svarer om jeg ikke MÅ lengre.

Anonymkode: 438f2...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Når jeg trenger noe vil jeg ha det så fort som mulig og sjekker da alle som er aktuelle. Legger også gjerne inn forespørsel på flere og avbryter de andre når første har akseptert.

Du får heller la være å selge på finn da vet du om alt er bare mas.

Anonymkode: 1be9c...9fc

Du har det jamen travelt! 😂

Men takk for forklaringen, jeg forstår nå mer rundt problematikken vedrørende useriøse kjøpere.

Anonymkode: d4186...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du har det jamen travelt! 😂

Men takk for forklaringen, jeg forstår nå mer rundt problematikken vedrørende useriøse kjøpere.

Anonymkode: d4186...706

Jeg kjøper jo ikke ting jeg ikke trenger, så gidder da ikke vente i dagevis på å få tak i det jeg skal ha. Det er jo alltid veldig mange som selger ting på finn så jeg er jo ikke avhengig av å kjøpe fra akkurat den personen som ikke gidder svare.

Anonymkode: 1be9c...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg kjøper jo ikke ting jeg ikke trenger, så gidder da ikke vente i dagevis på å få tak i det jeg skal ha. Det er jo alltid veldig mange som selger ting på finn så jeg er jo ikke avhengig av å kjøpe fra akkurat den personen som ikke gidder svare.

Anonymkode: 1be9c...9fc

I mitt tilfelle har jeg svart noen minutter etter at vedkommende spurte «Solgt?» eller «Er denne solgt?» fordi jeg allerede var inne i appen siden jeg nettopp hadde lagt ut varene. Da synes jeg det er litt merkelig å ikke si «Jeg tenker litt på det» eller noe liknende når man får respons på spørsmålet med én gang.

Anonymkode: d4186...706

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...