Gå til innhold

Dating

Hoia

Anbefalte innlegg

Det hadde vært supert med råd fra noen erfarne datere her.

Når en møter noen tilfeldig, eller via dating som en eventuelt blir interessert i så kjenner en jo ikke til personen. 

Hvordan kan en teste ut om noen har varige egenskaper? I mitt tilfelle må alder, tiltrekning, at vedkommende er singel være oppfylt. En vet jo at forelskelse er en flyktig følelse som ofte bare varer i ca 1 år. Det er jo all tiden en møter hverandre som betyr noe, men hvordan kan en undersøke om vedkommende har mer varige egenskaper, når forelskelsen har lagt seg? Noen er jo mer forelsket i hodet som trekk, sånn at det er lett å hente opp den følelsen i forholdet sitt hele tiden, og en vil jo helst unngå de kalde fiskene.

Råd mottas med stor takk!

Endret av Hoia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er egentlig ganske umulig å finne ut av uten å bli godt kjent med personen. Du kan jo spørre hvordan de andre forholdene deres har vert, hvordan de følte og opplevde selv at de var. 

Det gir riktig nok bare en pekepinne på hvordan de var i de forholdene og ikke hvordan de vil være i ett forhold med deg. 

Noen mennesker er rastløse, bytter bolig, jobb og partner med ett par års mellomrom. Det kan jo være en indikasjon, men det er fortsatt ingen fasit. Kjenner en som holder fast i drømmedama på 20 året fordi det er drømmedama selv om jobb, bil og alt annet fortsatt må byttes ut ganske jevnlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trek skrev (14 minutter siden):

Noen mennesker er rastløse, bytter bolig, jobb og partner med ett par års mellomrom. Det kan jo være en indikasjon, men det er fortsatt ingen fasit. Kjenner en som holder fast i drømmedama på 20 året fordi det er drømmedama selv om jobb, bil og alt annet fortsatt må byttes ut ganske jevnlig. 

Det er ikke den beste indikatoren. Det er alt for mange som blir hengende ved dårlige forhold, fordi de ikke klarer å rive seg løs, og det samme med jobb, og eiendeler, som man har ett eller annet nostalgisk forhold til. Jeg var med eksen i 23 år, noe som muligens ser bra ut på papiret. Det var min svakhet som gjorde at det ble sånn. 

Anonymkode: 2214f...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke den beste indikatoren. Det er alt for mange som blir hengende ved dårlige forhold, fordi de ikke klarer å rive seg løs, og det samme med jobb, og eiendeler, som man har ett eller annet nostalgisk forhold til. Jeg var med eksen i 23 år, noe som muligens ser bra ut på papiret. Det var min svakhet som gjorde at det ble sånn. 

Anonymkode: 2214f...d2f

Nei, det er jo akkurat det, det finnes ingen sikre indikatorer å gå etter. Folk forandrer seg, eller prøver å forandre seg. Ett forhold med deg er ikke det samme som eksen heller. 

Så man må snakke sammen og bli kjent. Er liksom ingen vei rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...