AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Del Skrevet 7. august 2024 I vår situasjon er det slik at noen gjester er fra samme by, noen skal «kun» reise en times tid og noen kommer fra andre land. jeg er litt usikker på om vi bør betale for hotellopphold for noen av dem. Jeg skal gjøre det for en viktig gjest som skal reise en time. Der er det snakk om litt vanskelig økonomi og så klart legger jeg ut for utgifter der. For andre er jeg litt usikker, de som kommer fra andre land er på min forlovede sin side, så kanskje mer opp til han å bestemme. Ingen skal synes det er vanskelig å komme, men vi er samtidig klar over at ting kan bli dyrt å legge ut for mange. Tror de fleste fra hans side har god råd, men det er klart det er langt for dem å reise. Vi skal holde bryllupet midt i en by med mange muligheter for hotell, men vi tenker å prøve å få en god pris på hotell vi kjenner til ved å booke flere rom. Anonymkode: 9dc48...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg har blitt spandert på en gang. Da var jeg toastmaster. Ellers er min oppfatning at det ikke er vanlig. Men at man som dere forhandler pris med et hotell, men samtidig opplyser om at det er andre muligheter i samme by. Husker noen som ble sure ved utsjekk da de hadde lest "det er reservert rom" som at brudeparet spanderte, så pass på formuleringen. Anonymkode: 45021...8b7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Del Skrevet 8. august 2024 Hva med å heller informere de som kommer langveis fra om at for dere er det nok gave at de kommer, og at dere ikke forventer en presang på toppen. Da kutter man noe av utgiften ved å delta i bryllup Anonymkode: 5869f...b63 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #4 Del Skrevet 20. august 2024 Det er ikke vanlig at brudeparet betaler. Jeg skjønner at du legger ut for din venn som du ønsker der, men resten må ordne selv og det er det nok ingen som reagerer på. Din venn vil nok neppe fortelle at du har betalt heller da det kanskje er litt flaut å ha dårlig økonomi. Anonymkode: 9a6ec...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 23. august 2024 #5 Del Skrevet 23. august 2024 Vi spanderte på de som hadde litt vanskelig økonomi, eller hadde viktige oppgaver, slik som forloverne våre. Det er ikke vanlig, men en fin gest. Vi spanderte ikke på alle nei, men vi fant relativt billig overnatting for de som ønsket det. 50 stykker valgte overnatting, og de fleste ønsket å betale av egen lomme. De som ikke hadde råd, spanderte vi på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #6 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 0.13): I vår situasjon er det slik at noen gjester er fra samme by, noen skal «kun» reise en times tid og noen kommer fra andre land. jeg er litt usikker på om vi bør betale for hotellopphold for noen av dem. Jeg skal gjøre det for en viktig gjest som skal reise en time. Der er det snakk om litt vanskelig økonomi og så klart legger jeg ut for utgifter der. For andre er jeg litt usikker, de som kommer fra andre land er på min forlovede sin side, så kanskje mer opp til han å bestemme. Ingen skal synes det er vanskelig å komme, men vi er samtidig klar over at ting kan bli dyrt å legge ut for mange. Tror de fleste fra hans side har god råd, men det er klart det er langt for dem å reise. Vi skal holde bryllupet midt i en by med mange muligheter for hotell, men vi tenker å prøve å få en god pris på hotell vi kjenner til ved å booke flere rom. Anonymkode: 9dc48...b39 For ikke så veldig mange år siden var det helt vanlig å huse bryllupsgjester privat. Man fant ordninger, uansett hvor trangt det var og hvor mange det var. Foreldre, besteforeldre, tanter og onkler alle stilte opp. Blir jo litt av en regning skal brudeparet dekke hotellopphold for gjestene. Får en så må jo nesten flere få samme service. Ser da bort fra den ene med vanskelig økonomi, det er unntaket, ikke regelen. Anonymkode: 33971...64d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #7 Del Skrevet 24. august 2024 Bryllup er både kjedelig og en "ødelagt" helg. Jeg tenker de som gifter seg i det minste kan ta kostnaden med det uansett hvor god eller dårlig økonomi gjestene har. Anonymkode: b4fc2...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #8 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 14.08): Bryllup er både kjedelig og en "ødelagt" helg. Jeg tenker de som gifter seg i det minste kan ta kostnaden med det uansett hvor god eller dårlig økonomi gjestene har. Anonymkode: b4fc2...4a3 Du kan jo bare takke nei? Anonymkode: 98e40...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #9 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 14.08): Bryllup er både kjedelig og en "ødelagt" helg. Jeg tenker de som gifter seg i det minste kan ta kostnaden med det uansett hvor god eller dårlig økonomi gjestene har. Anonymkode: b4fc2...4a3 Du må være en rimelig kjedelig person som synes bryllup og fest er kjedelig og ødelagt helg. Best du takker nei til sånt. 😂 Anonymkode: 8f0e6...640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #10 Del Skrevet 1. september 2024 Ikke legg ut mer enn du har råd til å tape. Anonymkode: af782...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå