Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De aller færreste menn på 50 har sjans på 18-åringer med mindre de har penger nok til å ha dem som sugarbabes. Men det er ikke det samme som å ha sjans på. 

Du trekker fram en gruppe ekstremtilfeller. Du og dere andre må være klare over at "norsk mann med utlandsk dame" i all hovedsak omfatter sunne forhold mellom to jevngamle og oppegående mennesker. Det er disse dere tråkker på med stigmatiseringen. De grisene som utnytter fattige ungjenter driter nok i hva folk sier om dem. 

Anonymkode: 8dcc5...6cc

Jeg har vært denne 18-åringen selv. Og har gått på norsk kurs sammen med flere unge damer (over 18, da, men ikke så mange år eldre), som var gift med eldre, norske menn. Flere av dem ble slått, meg selv inkludert. Min eksmann var stolt av at han hadde en tynn, pen ungjente, mens hans kompiser måtte "ta til takke" med jevnaldrende, norske damer.

Anonymkode: 13879...ebb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De aller færreste menn på 50 har sjans på 18-åringer med mindre de har penger nok til å ha dem som sugarbabes. Men det er ikke det samme som å ha sjans på. 

Du trekker fram en gruppe ekstremtilfeller. Du og dere andre må være klare over at "norsk mann med utlandsk dame" i all hovedsak omfatter sunne forhold mellom to jevngamle og oppegående mennesker. Det er disse dere tråkker på med stigmatiseringen. De grisene som utnytter fattige ungjenter driter nok i hva folk sier om dem. 

Jeg har også hatt en greie sammen med en mann som var 5 år eldre, som var veldig ubestemt mht. sex eller forhold. Han sa han likte meg, men klarte ikke å utvikle de rette følelsene. Så kom han hjem med en thailandsk ungjente noen måneder senere. Han var den gangen 39 år. De fikk et barn sammen ganske fort, så stakk hun. Han oppførte seg visst som en blanding av stort barn og konge, var gørrlat i huset og forlangte masse service fra dama. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært denne 18-åringen selv. Og har gått på norsk kurs sammen med flere unge damer (over 18, da, men ikke så mange år eldre), som var gift med eldre, norske menn. Flere av dem ble slått, meg selv inkludert. Min eksmann var stolt av at han hadde en tynn, pen ungjente, mens hans kompiser måtte "ta til takke" med jevnaldrende, norske damer.

Så godt å høre du kom deg vekk fra dette monsteret. Slike som han, og hans likesinnede, er annenrangs mennesker. Det er Obosligaen. 
Disse udyrene har fått det for seg at de kan behandle kvinner som de vil. 
Disse mennene er søppel. Det er ugress  

Måtte du finne deg en ny og en bedre mann. For de finnes der ute. 
Ønsker det all lykke til!

Anonymkode: 95c38...1cc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 9.42):

Status er svært relevant. Kvinner ser på jobbtitler, biler og hvordan andre mennesker vurderer statusen til deres potensielle partner. Menn og kvinner er overfladisk. Attraksjon og tenning er i utgangspunktet instinktive reaksjoner, underbevisstheten vår gir oss «ordre». Og underbevisstheten er ikke underlagt noen rasjonal tankevirksomhet.

Det er helt korrekt, og alt for mange tar til takke med «noen» eller «han/hun som har egenskap X» heller enn å nøye vurdere om dette er et menneske du vil leve godt med om 20 år.

De fleste menn og kvinner kan gjøre noe bedre ut av det de har. Å kle seg pent, ta litt ansvar på jobb og i borettslaget er enkelt. Å bli høyere, få mer hår eller anskaffe en annen personlighet er vanskeligere.

Jeg tror at vi lærer guttene våre å ringe håndverker for å rense sluken på badet, og jeg tror ikke at det er å gjøre dem en tjeneste på sjekke-markedet. Vi bør heller lære dem gode mannlige verdier og evner, men først og fremst å være skikkelige mennesker.

Anonymkode: b2a3a...219

Folk syns det eksepsjonelle er attraktivt. Hvor har du det fra at kvinner vurderer hvordan statusen oppfattes av andre noe mer enn det menn gjør i samme setting? Det du sier gir ingen mening. Jeg skjønner poenget hvis du er en sånn som ser på folks status selv og vurderer folk opp og ned etter jobbtitler og hva de har i garasjen, men det er vel ganske uvanlig generelt i samfunnet.

Høydemyten er morsom, og det går jo like mye motsatt vei - at de samme mennene som klager over kvinners påståtte høydekrav, selv ikke tar i kvinner som er høyere enn dem selv fordi de føler seg små og lite maskuline.

AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 22.09):

Du og kvinnene i denne tråden tvilholder på det falske narrativet deres om at norske menn velger utenlandske damer fordi de ikke har sjans på norske. Det er så fantastisk elitistisk og kvalmt at jeg vet ikke jeg egentlig bare burde le og ignorere. 

Jeg må nok en gang minne om at HI i denne tråden er bekymring fra en norsk dame om hvorfor norske menn velger utenlandske. Så det er jo tydeligvis noen norske damer som føler seg valgt bort da...  

Det er jo også helt utrolig at det går an å sitte og forfekte at alle damer er dyrebare skatter og at menn må skjerpe seg for å ha sjans på dem. Jeg har hatt "draget" på norske damer og datet flere av dem. Noen er ok. Men mange damer har store tilknytningsproblemer og mangler totalt evnen til å være emosjonelt tilgjengelige og investere i et forhold. De vil ikke gi av seg selv, de vil ikke treffes så ofte, de vil bare ha et forhold på tynne premisser og så fort ting blir mer seriøst enn det, så piler de vettskremte inn i hiet sitt og blir værende der.  Hvis DE damene noengang skal ha et ok forhold til en norsk mann så må de faktisk jobbe med seg selv. Tørre å være ærligere og mer åpne. Disclaimer:  Hvis damer er bevisste på at de ikke vil ha et seriøst forhold, så respekterer jeg det. Det er ikke dem jeg sikter til.  

Så da jeg møtte ei dame som var rett fram ærlig om sine følelser og virkelig ga gass i relasjonen , så var det som om noen slo opp vinduet og slapp frisk luft inn i rommet. Jeg har aldri opplevd sånn emosjonell tilgjengelighet før, og så godt samarbeid i forholdet. Ja. Hun har Øst-Europeisk temperament og til tider en håndfull, men jeg tåler det så lenge jeg vet det er ærlig. Hun setter også enorm pris på at jeg er et drivhjul i forholdet. Jeg lager mat til henne, vi lager mat sammen, jeg gjør ting for henne, hun gjør ting for meg, vi gjør ting sammen og det er "vi" som er ordet, hele tiden.  

Norske menn som blir sammen med utenlandske damer er tusenvis av historier av ulike slag. At nasjonalitet i det hele tatt skal problematiseres sier mer om dere enn om de parene det er snakk om.  

Det å ikke være emosjonelt tilgjengelig eller investere i et forhold, er jo i hovedsak noe de mennene kvinnene er irritert over er kjent for å gjøre. Altså være motpolen til "den følende kvinne", samtidig som han later som han er så usikker på hva han vil i Tinder-profilen sin (hei, "long term, but open to short" og "still figuring it out") og skal ha seg et leketøy mens han finner ut hva han vil.

Hva er "Østeuropeisk temperament"? At du blir jagd rundt med en kjevle om du ikke legger ned dosetet?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (På 2.1.2025 den 22.07):

Så at noen damer dro det ut, så skal alvorlige anklager ufarliggjøres? 

Mange overgripere som ikke blir tatt. Kvinner får ofte skylden i slike saker. Og det er ikke fake News.

Litt rart at du svarer, når du tydeligvis ikke har giddet å lese de aktuelle innleggene. Det står jo gjentatte ganger at alle støtter at overgrep stanses og straffes. Poenget er at når en sak eller bølge misbrukes til andre formål, så ødelegger man den opprinnelige saken, og gjør det vanskeligere for kvinner som opplever reelle overgrep. Dersom du ikke synes at det er et trist faktum, så befinner du deg på feil side av saken. 

Anonymkode: 8b9bc...4c9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Litt rart at du svarer, når du tydeligvis ikke har giddet å lese de aktuelle innleggene. Det står jo gjentatte ganger at alle støtter at overgrep stanses og straffes. Poenget er at når en sak eller bølge misbrukes til andre formål, så ødelegger man den opprinnelige saken, og gjør det vanskeligere for kvinner som opplever reelle overgrep. Dersom du ikke synes at det er et trist faktum, så befinner du deg på feil side av saken. 

Det er jo ingen som støtter det, når meddommere (altså, mennesker som deg og meg), gang på gang går i strupen på fagdommer og frikjenner voldtektsmenn til tross for bevis og/eller tilståelse. Samtidig er det fortsatt lov å føre bevis for offerets seksuelle vandel i retten. Altså, kvinnelige ofre blir igjen dømt hvis de ikke var jomfruer og gikk sømmelig kledd da voldtekten skjedde.

Her er det en dom der fire menn forgrep seg på en kvinne på en campingplass:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/voldtekt-frifunnet-frifunnet-for-massevoldtekt-i-oslo/13090885/

Les gjerne SAKTE og OMSTENDELIG dette sitatet fra retten: «Retten feller ingen moralsk dom over kvinnen, men konstaterer at hun i beruset tilstand ikke er fremmed for å kunne ha sex med menn hun ikke kjenner godt».

Altså, hadde vedkommende vært godt gift eller jomfru, ville utfallet i saken muligens ha vært en annen. For øvrig, veldig "nusselig" at retten først sier de ikke feller noen moralsk dom, for så å skrive noe av det mest dømmende jeg har lest i løpet av mitt liv. Det blir noe a la "jeg er ikke rasist, men ...", etterfulgt av noe KKK-greier.

Her har en mann hatt sex med samboer mens samboer hadde epilepsianfall (altså, ikke samtykkekompetent per definisjon):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mann-frifunnet-for-voldtekt-under-samboerens-epilepsianfall/14067819/

De dumme meddommerne (altså, folk som deg og meg) trodde på mannen da han sa at han ved hjelp av SEX prøvde å stoppe anfallet. Altså, her har jeg to spørsmål: 1. I hvilke fagstudier er sex nevnt som en metode for å stoppe epilepsianfall? 2. Hvilke type menn får reisning og utløsning av å se samboer ha epilepsianfall?

Her ble menn dømt for gjengvoldtekt i tingretten, men frikjent i lagmannsretten: https://www.nordlys.no/hemsedal/voldtekt/krim/tre-menn-frifunnet-for-gjengvoldtekt-av-andrea-21-man-sitter-igjen-med-folelsen-av-a-ikke-bli-trodd/s/5-34-463333

De må imidlertid betale erstatning. Altså, er det veldig sannsynlig at de har begått overgrep. Men retten er for feig til å dømme dem og påføre dem stigma som følger med det å være en dømt voldtektsforbryter.

De fleste som stemmer for frikjennelse i slike saker, er meddommere. Juridiske dommere ønsker som regel å domfelle. Så nei, VI ønsker ikke at overgrep stanses og straffes. Vi lar flere overgrep skje ved å frikjenne voldtektsforbrytere og ha null tro på ofrene. 

VI forhindrer også at flere anmelder en voldtekt, ved å grave i offerets seksualliv helt tilbake til debuten i 16-årsalderen: https://www.dagbladet.no/nyheter/miniskjortet-frifunnet/65847055

Ingen andre rettssaker har "offerets vandel" som et tema. Ingen ransofre blir grillet i retten om hvor mye de sløser med pengene, hvor mye penger de gir i gave til venner og familie, hvor ofte de spanderer på ukjente og så videre. Ingen voldsofre blir grillet i retten om de praktiserer hard BDSM der de blir slått med samtykke. KUN i voldtektssaker er offerets tidligere, helt lovlige og vanlige seksualliv av betydning for hvorvidt den siktede skal dømmes for voldtekt. De fleste voldtektsofre er kvinner. Do the math.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
knooters skrev (7 timer siden):

Det å ikke være emosjonelt tilgjengelig eller investere i et forhold, er jo i hovedsak noe de mennene kvinnene er irritert over er kjent for å gjøre.

Ja, helt sikkert. Og, som man kan lese i flere av trådene her på KG, så er det en gjenganger at opplevelsen er at kvinnene er "avoidant", overfladiske og lite genuint investert i datingen /forholdet. De holder deg gjerne på avstand, og dater gjerne flere samtidig. Det er lite å hente her for en som er ekte interessert i et forhold. 

knooters skrev (7 timer siden):

Hva er "Østeuropeisk temperament"? At du blir jagd rundt med en kjevle om du ikke legger ned dosetet?

Haha. Nei. Men skal man generalisere, så er det en kjent sak at Øst-europeere er mer direkte i kommunikasjonen og holder ikke igjen dersom de blir opprørte av noe, og de er ikke redde for å heve stemmen. Ikke alle (nordmenn) tåler det. Men det går begge veier. De holder ikke igjen mht kjærlighet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, helt sikkert. Og, som man kan lese i flere av trådene her på KG, så er det en gjenganger at opplevelsen er at kvinnene er "avoidant", overfladiske og lite genuint investert i datingen /forholdet. De holder deg gjerne på avstand, og dater gjerne flere samtidig. Det er lite å hente her for en som er ekte interessert i et forhold. 

Haha. Nei. Men skal man generalisere, så er det en kjent sak at Øst-europeere er mer direkte i kommunikasjonen og holder ikke igjen dersom de blir opprørte av noe, og de er ikke redde for å heve stemmen. Ikke alle (nordmenn) tåler det. Men det går begge veier. De holder ikke igjen mht kjærlighet heller. 

Jeg som er østeuropeisk, har blitt fortalt fra dag 1 i Norge at nordmenn unngår konflikt, ikke hisser seg opp noen gang og ikke snakker direkte. I løpet av mine 25 år i Norge har jeg opplevd at svært mange nordmenn gjør nettopp dette - kjefter, fyrer opp under en konflikt og snakker direkte stygt til andre mennesker. Så det er bare en bløff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter en norsk skilsmisse og stadig nagging og "likestilling" tror jeg det fleste ikke tar det norske kortet igjen.

Anonymkode: 0b204...045

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg som er østeuropeisk, har blitt fortalt fra dag 1 i Norge at nordmenn unngår konflikt, ikke hisser seg opp noen gang og ikke snakker direkte. I løpet av mine 25 år i Norge har jeg opplevd at svært mange nordmenn gjør nettopp dette - kjefter, fyrer opp under en konflikt og snakker direkte stygt til andre mennesker. Så det er bare en bløff. 

Ja. Men det å bare være drittsekk og slenge med kjeften er jo en ting. (særlig etter et par øl) Det finnes jo sånne overalt. Jeg har aldri hørt noen utlendinger si at dette er et typisk norsk karaktertrekk. Du er i så fall den første. 

Det jeg snakker om er mer kommunikasjonsformen og temperamentet. Min kjæreste og hennes venninner kommenterer akkurat det samme. (altså, de er fra øst) og tuller mye med det. For egen del har jeg jobbet i flere europeiske land og de fleste er egentlig mer direkte enn skandinaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo ingen som støtter det, når meddommere (altså, mennesker som deg og meg), gang på gang går i strupen på fagdommer og frikjenner voldtektsmenn til tross for bevis og/eller tilståelse. Samtidig er det fortsatt lov å føre bevis for offerets seksuelle vandel i retten. Altså, kvinnelige ofre blir igjen dømt hvis de ikke var jomfruer og gikk sømmelig kledd da voldtekten skjedde.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/voldtekt-frifunnet-frifunnet-for-massevoldtekt-i-oslo/13090885/

Les gjerne SAKTE og OMSTENDELIG dette sitatet fra retten: «Retten feller ingen moralsk dom over kvinnen, men konstaterer at hun i beruset tilstand ikke er fremmed for å kunne ha sex med menn hun ikke kjenner godt».

Altså, hadde vedkommende vært godt gift eller jomfru, ville utfallet i saken muligens ha vært en annen. For øvrig, veldig "nusselig" at retten først sier de ikke feller noen moralsk dom, for så å skrive noe av det mest dømmende jeg har lest i løpet av mitt liv. Det blir noe a la "jeg er ikke rasist, men ...", etterfulgt av noe KKK-greier.

Her har en mann hatt sex med samboer mens samboer hadde epilepsianfall (altså, ikke samtykkekompetent per definisjon):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mann-frifunnet-for-voldtekt-under-samboerens-epilepsianfall/14067819/

De dumme meddommerne (altså, folk som deg og meg) trodde på mannen da han sa at han ved hjelp av SEX prøvde å stoppe anfallet. Altså, her har jeg to spørsmål: 1. I hvilke fagstudier er sex nevnt som en metode for å stoppe epilepsianfall? 2. Hvilke type menn får reisning og utløsning av å se samboer ha epilepsianfall?

Her ble menn dømt for gjengvoldtekt i tingretten, men frikjent i lagmannsretten: https://www.nordlys.no/hemsedal/voldtekt/krim/tre-menn-frifunnet-for-gjengvoldtekt-av-andrea-21-man-sitter-igjen-med-folelsen-av-a-ikke-bli-trodd/s/5-34-463333

De må imidlertid betale erstatning. Altså, er det veldig sannsynlig at de har begått overgrep. Men retten er for feig til å dømme dem og påføre dem stigma som følger med det å være en dømt voldtektsforbryter.

De fleste som stemmer for frikjennelse i slike saker, er meddommere. Juridiske dommere ønsker som regel å domfelle. Så nei, VI ønsker ikke at overgrep stanses og straffes. Vi lar flere overgrep skje ved å frikjenne voldtektsforbrytere og ha null tro på ofrene. 

VI forhindrer også at flere anmelder en voldtekt, ved å grave i offerets seksualliv helt tilbake til debuten i 16-årsalderen: https://www.dagbladet.no/nyheter/miniskjortet-frifunnet/65847055

Ingen andre rettssaker har "offerets vandel" som et tema. Ingen ransofre blir grillet i retten om hvor mye de sløser med pengene, hvor mye penger de gir i gave til venner og familie, hvor ofte de spanderer på ukjente og så videre. Ingen voldsofre blir grillet i retten om de praktiserer hard BDSM der de blir slått med samtykke. KUN i voldtektssaker er offerets tidligere, helt lovlige og vanlige seksualliv av betydning for hvorvidt den siktede skal dømmes for voldtekt. De fleste voldtektsofre er kvinner. Do the math.

Det du fant var altså et sammensurium av saker som enten er gamle og derfor ikke nødvendigvis relevante for nå-situasjonen, komplekse (samtykke gitt og hvor det springende punktet er om personene har vært for beruset til å ta vare på seg selv) eller er ufullstendige i form av liten saks-informasjon. 

Uansett ikke poenget med innlegget du svarte på. Det var at Metoo ble borte fra dagsordenen fordi fokuset endret seg fra klare overgrep, via damer som angret å ha ligget med feil fyr, til å gjelde stakkarer som kom til skade for å spørre noen om de var interessert.

Det er i det hele tatt helt absurd hvor vanskelig dette skal gjøres, når det egentlig ikke er vanskelig i det hele tatt:

1. Saker som er helt soleklare overgrep, og hvor overgriperen skal dømmes hardt.

2. Saker som er i grenseland, hvor to forskjellige personer kan ha ulike oppfatninger. Det er i praksis disse sakene som er vanskelige, og som bør diskuteres.

3.Tullete saker, som ikke har noe med overgrep å gjøre, og hvor eneste ting som skjer er at de skader kvinner som faktisk utsettes for overgrep. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter en norsk skilsmisse og stadig nagging og "likestilling" tror jeg det fleste ikke tar det norske kortet igjen.

Anonymkode: 0b204...045

Så dere menn ønsker ikke at kona skal ha lik verdi som dere? Dere ønsker at hun skal være tjeneren deres? Forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det du fant var altså et sammensurium av saker som enten er gamle og derfor ikke nødvendigvis relevante for nå-situasjonen, komplekse (samtykke gitt og hvor det springende punktet er om personene har vært for beruset til å ta vare på seg selv) eller er ufullstendige i form av liten saks-informasjon. 

Uansett ikke poenget med innlegget du svarte på. Det var at Metoo ble borte fra dagsordenen fordi fokuset endret seg fra klare overgrep, via damer som angret å ha ligget med feil fyr, til å gjelde stakkarer som kom til skade for å spørre noen om de var interessert.

Det er i det hele tatt helt absurd hvor vanskelig dette skal gjøres, når det egentlig ikke er vanskelig i det hele tatt:

1. Saker som er helt soleklare overgrep, og hvor overgriperen skal dømmes hardt.

2. Saker som er i grenseland, hvor to forskjellige personer kan ha ulike oppfatninger. Det er i praksis disse sakene som er vanskelige, og som bør diskuteres.

3.Tullete saker, som ikke har noe med overgrep å gjøre, og hvor eneste ting som skjer er at de skader kvinner som faktisk utsettes for overgrep. 

Epilepsisaken er fra 2021. Mannen der innrømmet overgrep først, for så å komme med en svadaforklaring om at han med SEX forsøkte å stoppe overgrep. Igjen - de juridiske dommere har ansett bevisbyrden oppfylt i disse sakene. Dette er utdannede jurister med lang og bred erfaring i bevisvurdering. Meddommere frikjenner blankt. Det er ingen flere oppfatninger om at en person som har epilepsianfall, mangler samtykkekompetanse. Personen er definert bevisstløs under anfall, og skal da ikke has sex med. Punktum. Soleklare overgrep kan også føre til frikjennelse. Blant annet på grunn av oppfatninger som dette:

https://www.advokatbladet.no/gunnar-nerdrum-profiler/en-skikkelig-voldtekt-kan-man-straffe-strengt/110254

Der en høyesterettsadvokat og en høyt ansett mann mener at "kvinner sier for ofte nei" og at sex er kvinnens "ekteskapelige plikt" å utføre. Pluss at stakkars unge menn som ødelegger hele fremtiden ved å bli dømt for voldtekt som de har begått. Bu-hu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Men det å bare være drittsekk og slenge med kjeften er jo en ting. (særlig etter et par øl) Det finnes jo sånne overalt. Jeg har aldri hørt noen utlendinger si at dette er et typisk norsk karaktertrekk. Du er i så fall den første. 

Det jeg snakker om er mer kommunikasjonsformen og temperamentet. Min kjæreste og hennes venninner kommenterer akkurat det samme. (altså, de er fra øst) og tuller mye med det. For egen del har jeg jobbet i flere europeiske land og de fleste er egentlig mer direkte enn skandinaver. 

Jeg sier ikke at det er et typisk norsk karaktertrekk. Jeg sier at nordmenn OGSÅ kjefter, lager konflikter og snakker direkte stygt. At man ikke alltid er direkte, betyr ikke at subtile stikk og dritt oppfattes bedre enn direkte tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk et fantastisk svar av bruker under her. Er det noe menn er best til så er det å lukke øyne for egne feil og mangler, også på vegne av andre menn.

👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad  at i mine barn vokser opp med multikulturell nær og fjern familie. De lærer at kjærlighet ikke har hindring, samtidig og hva det er å ha ulike religioner og livssyn rundt seg. 

Generelt har vi tyrkisk, Sveitsisk, Filippinsk, thailandsk, Portugisisk, Islandsk, svensk og nordmenn fra hele Norge, sør til nord representert inn i slekten. 

Skal man gå noen runder før man hodestups går inn å knytter giftemål på tvers av kulturer og religion, ja på samme måte som bør i alle forhold. Ha de vanskelige samtalene om økonomi, framtids bosted, barnas religion eller ikke religion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (3 minutter siden):

Du fikk et fantastisk svar av bruker under her. Er det noe menn er best til så er det å lukke øyne for egne feil og mangler, også på vegne av andre menn.

👏👏👏👏

Men han likte jo ikke svaret mitt - sakene var enten for gamle, eller for vage eller noe annet. Til og med når man kommer med link og statistikk, er det ikke godt nok mot narrativet til menn om at de svever på en rosa sky. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Sannheten er ofte (ikke alltid!) at disse mennene ikke har sjanse på norske kvinner AV DET KALIBERET DE VIL HA. Min eksmann hadde hatt null sjanse på en 18 år gammel norsk jente da han selv nærmet seg 50. Derfor søkte han seg til utlandet for å bli sammen med ei på 18 der. 

Jeg er selv fra Øst-Europa, og ser det du sier fra et standpunkt som avdekker hykleriet. Jeg har sett mange norske menn velge seg damer fra Thailand, Øst-Europa, Nigeria osv. Mange av dem siktet skyhøyt, og hadde selvfølgelig ikke hatt sjanse på så unge og pene kvinner her i Norge. I tillegg er det slik at de gjør veldig mye for disse utenlandske kvinnene, som de nektet å gjøre for de norske kvinnene de datet tidligere. For eksempel, har jeg ei venninne med en eks som ble gift med en thailandsk dame etter at det ble slutt mellom dem. Grunnen til bruddet var blant annet at han nektet å gifte seg med henne, ga henne aldri noen oppmerksomhet som gaver, massasje osv. Selv om han påsto at han elsket henne og så videre. Han stemplet henne som utakknemlig og kravstor da hun gikk. Så fant han seg ei fra Thailand. Han giftet seg. Han overøser henne med gaver, gir henne komplimenter osv. Hvis han hadde gjort dette sammen med min venninne, hadde de fortsatt vært sammen i dag. Men det er ofte slik - norske menn er kjipe mot norske damer, holder dem på pinebenken i årevis, vil ikke gifte seg, krever millimeterrettferdighet på fordeling av utgifter, aldri tar dama med på restaurant, mener gaver og blomster er bare tull. Så finner de ei utenlandsk, som får alt dette den norske ikke fikk. Så kanskje er det ikke damene som ofte er problemet, men heller den behandlingen de fikk av mennene?

Jeg bare lurer, har du hørt mennenes side i disse sakene eller er det du gjenforteller her kvinnenes opplevelse? Mannen stemplet kvinnen som kravstor, kan det hende hun var det? Kan det være noen grunner til at han ikke ville gifte seg med henne? Osv osv…

Jeg tenker også at det er naturlig å sikte mot det man tiltrekkes. Dette gjør da kvinner også. Om en mann sikter så høyt at han gjør seg utilgjengelig for norske kvinner som kunne tenke seg denne mannen, så er det ikke rart han drar til utlandet. Dette betyr ikke av kvinner skal måtte senke kravene sine og endre det de trekkes mot. De må gjerne dra til utlandet selv om de ikke finner en mann de vil ha her hjemme. 

Spørsmålet i denne tråden blir besvart på mange måter. Det finnes tydeligvis flere grunner til at en norsk mann finner en utenlandsk partner. Reaksjonene på disse forklaringene er også med på å bekrefte og rettferdiggjøre flere av grunnene til at man finner en partner andre steder enn her hjemme. Man stiller et spørsmål og forkaster alle svar man får som feil og med hån fordi man ikke liker svarene man får. Noe som får meg til å lure på hvorfor man i det hele tatt stiller spørsmålet. 
Det nytter ikke å si at den ene sidens opplevelse av virkeligheten er feil ved å styrke den samme opplevelsen. Så langt har det vært lite her inne som har vist et snev av forståelse eller imøtekommenhet som kunne endret den oppfattelsen.

Anonymkode: 7a1e4...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så dere menn ønsker ikke at kona skal ha lik verdi som dere? Dere ønsker at hun skal være tjeneren deres? Forstått.

Nei, jeg tror egentlig det handler mest om at vi nettopp skal være likeverdige som mann og kvinne. Og denne likeverdigheten virker det som at mange norske kvinner ikke forstår helt. 
Er en kvinnes behov viktigere enn mannens? Er en kvinnes forståelse riktigere enn mannens? Osv.. 

Hva er et rent og ryddig i et hjem? Hva er riktig oppdragelse? Hva er riktige meninger å ha? Hva er riktig mengde sex? Hva er rettferdig arbeidsfordeling? 

Det snakkes stadig om menn her inne som oppfører seg som små barn og forventer at damen skal være mammaen hans i forholdet. Kan det tenkes at noen ting er har større betydning for kvinnen enn det har for mannen? Og ikke minst, kan det være at noen ting har større betydning for mannen enn det har for kvinnen? 
Jeg søker en dame som anser mine behov som like viktige for henne, som hennes behov er for meg. Det tenker jeg er likeverdighet. Men har fortsatt tilgode å møte en kvinne her hjemme som ikke anser sine behov som viktigere enn mine. 

Anonymkode: 7a1e4...3b2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...