Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er ikke bare aldersforskjellen, men det ujevne forholdet. Been there, done that.

Anonymkode: 13879...ebb

Og på hvilket grunnlag har du kommet frem til konklusjonen at det er et problem? Hvorfor er det ikke bra i dine øyne? Hvorfor tenker du at slike forhold er mer problematisk enn andre forhold? Er det en tilsvarende problemstilling i forhold hvor mannen er yngre?

Anonymkode: 7a1e4...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er bitre kvinner som ikke aksepterer at yngre kvinner finner seg eldre menn. Du snur helt om på det. Jeg kjenner også menn med eldre kone, menn med jevnaldrende, og menn med yngre. Aldri hører jeg noen reagere på andre enn de mennene som har yngre kjærester. Og det er kvinner som reagerer. De reagerer på en veldig stygg måte, lik som flere gjør i denne tråden. Slike reaksjoner får en motreaksjon som ikke er noe bedre. Dette blir bare enda et eksempel på en kvinne som forventer å kunne lire av seg hva hun måtte ønske til en mann, og bli krenket over å få det samme i retur.

om du skal snakke dritt om menn som finner en yngre dame, dritt om menn som drar til utlandet… vel, da vil du naturligvis oppleve å få dritt tilbake. Det du gir er det du får. Bli heller et hyggeligere menneske, så skal du se at folk er hyggelig mot også deg. Aksepter andre som tar andre valg enn deg, så skal du se at du får mer aksept for de valg du selv tar

Jeg snakker ikke dritt om menn som finner en yngre kone. Jeg blir kvalm av eldre menn som skal ha en mye yngre kone som helst skal ha så lite erfaring som mulig, mens han skal ha fått rast fra seg. Dette er spesielle typer. Lite attraktive er de stort sett også også. Jeg blir også kvalm av  menn som ikke tåler at kvinner finner den rette i godt voksen alder. For det skulle hun ha gjort for lengst, og sånne damer ønsker menn som det skal forbli single som en hevn for at de ikke valgte dem da de var 20 og lettere å kontrollere. 

Det er det kvinner reagerer på. Kvinner vet hvordan dette fungerer aldeles godt. De fleste kvinner har opplevd gamle gribber som tror de har draget på dem. Noen jenter liker eldre menn. Greit for dem. Men de fleste gjør altså ikke det. Unge damer bør få lov å selvrealisere seg på lik med unge menn. Selvsikre flotte menn har ingen problemer med det. 

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 23.52):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Anonymkode: bc8d7...57d

Fordi damene i Norge er veldig venstrevridde i politikken og mer opptatt av egen karriere og bli bært på hendene av en rik mann, vs det som mange menn ønsker seg, en dame som liker å stelle hjemme, men samtidig er snill og har sine hobbyer og venner dem omgås. Er så lite stress med damer fra utlandet. Norge damer er bortskjemte på mange måter, med at dere kan velge og vrake blant desperate menn, og er du ikke en av topp 10% utseendemessig så får du ikke match på datingsider heller. 

Anonymkode: 0cb53...4e7

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Fordi damene i Norge er veldig venstrevridde i politikken og mer opptatt av egen karriere og bli bært på hendene av en rik mann, vs det som mange menn ønsker seg, en dame som liker å stelle hjemme, men samtidig er snill og har sine hobbyer og venner dem omgås. Er så lite stress med damer fra utlandet. Norge damer er bortskjemte på mange måter, med at dere kan velge og vrake blant desperate menn, og er du ikke en av topp 10% utseendemessig så får du ikke match på datingsider heller. 

Vi er ikke bortskjemte, du er bare dårlig.

Anonymkode: f59bc...484

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 23.52):

stabil dame fra Norge

hvem sier til deg at de ikke har en stabil dame? En jeg kjenner var sammen med norsk dame, som jeg på ingen måte vil kalle stabil. Han ble kjent med en russer etter deres brudd, og de har det flott sammen. Mamma er norsk og pappa er fra Algerie, og mamma sier ofte til meg at hun er lykkerligere med pappa enn hva hun noen gang har vært med en norsk mann. og det er sikkett sånn motsatt og. 

Anonymkode: 86047...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

okei, det er så mye feil i hva du skriver her. Jeg er selv ikke norsk, men jeg finner meg faktisk ikke hva du skriver om norske kvinner her. Norske kvinner jobber hardt for pengene sine, er familieorienterte, kjærlige og imøtekommende. Dette handler ikke om norske kvinner. Dette handler om at man kan ikke finner den man passer sammen med. Og det trenger nødvednigvis ikke norske kvinner det er noe galt med. Tro meg, det finnes masse møkk av menn der ute også, haha. 

Venstresiden - du legger skylden på vesntresiden. Mest sannsynlig er du en Per Willy Amundsen som har litt for mye fritid 

Anonymkode: 86047...0db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og på hvilket grunnlag har du kommet frem til konklusjonen at det er et problem? Hvorfor er det ikke bra i dine øyne? Hvorfor tenker du at slike forhold er mer problematisk enn andre forhold? Er det en tilsvarende problemstilling i forhold hvor mannen er yngre?

Eldre menn som søker seg til mye yngre kvinner består i stor grad av menn som helt faktisk har bakenforliggende årsaker til dette som vi kvinner ikke synes er ok. Økonomisk, praktisk og seksuell makt over kvinnen. Å vektlegge unge kvinners perfekte kropp tiltaler ikke oss kvinner som årsak heller, for å anse det som viktigste verdi hos kvinner nedgradere oss til en seksuell ting. Dessuten blir alle eldre, og å satse på mann som synes du ikke er god nok når du tipper 25-30-35 år er ikke noe å anbefale når man søker livspartner. Menn som kun tenner på unge kropper egner seg ikke som livspartner. 

Et utdrag fra kampen for likestilling i Store nok leksikon; ...i et brev fra Abigail Adams (1744–1818), gift med John Adams, som ble USAs andre president. Hun oppfordret sin mann til å «huske på damene» (remember the ladies), og sørge for at de fikk rettigheter både i politikken og i ekteskapet: «alle menn ville være tyranner hvis de kunne», skrev hun.

Jeg tenker ikke at alle menn ville være tyranner, men de menn som ønsker å være tyranner søker seg veldig ofte til såpass mye yngre kvinner at de kan dominere dem på veldig lite ok måter. Dette er noe mange av oss kvinner har erfaring med, enten personlig eller ved at nære venninner har opplevd den type menn, og derfra anser vi stor aldersforskjell som en risiko for kvinner. Likevel, ingen regel uten unntak. Noen par med stor aldersforskjell er bare kjærlighetshistorier. At menn som ønsker ugrei dominans over kvinner veldig ofte søker til mye yngre kvinner gjør oss kvinner likevel skeptisk til de menn som spesifikt går etter kun veldig unge kvinner. Tusenvis av unge kvinner blir ødelagt av slike menn dessverre, så dette er ikke et tema som burde bli noe kvinner generelt ikke bryr seg om. Det er mer bekymringsverdig om menn ikke ser gjennom motivasjonen for å konsekvent søke til altfor unge kvinner i forhold til egen alder. Det vil si, fedre har det med å erkjenne slikt når døtre kommer i alderen for å bli jaktet på, så egentlig vet menn dette også, men har en slags toleranse for slikt som vi kvinner ikke klarer å ha, fordi dette ødelegger så mange av oss. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På hvilken måte er det "bortskjemt" å ha jobb og tjene sine egne penger? Har du råd til å forsørge en hjemmeværende partner?

Anonymkode: 5928c...5ac

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adriana1987 skrev (18 timer siden):

Det er ikke spekulasjon. De viser meningene sine med det de gjør. De har ikke gjort noe for å endre kjønnsfordelingen innen høyere utdanning. Mens de innfører tvang i alle andre sammenhenger. Nå nylig innførte de kjønnskvoter i styrene til medium og store selskap. Fordi de ønsket flere kvinner inn. Her ser du deres enorme umoral. Deres tyrrani og ondskap. Selv ikke solkongen av frankrike var så ille som lederne våre. Amerikanerne gjorde opprør for 2% skatt på te. Vi er patetiske.

Det er ingen tvil om at det er mye mer enn 6000 flere norske kvinner i Oslo enn norske menn. Jeg antar som skrevet 20 000. Klart dette har konsekvenser. Noen blir nok i lag med Mohammed og vil kle seg i hijab. Andre er ikke interessert i det. Men lederne våre er glad i dette, fordi de tror det mikser befolkningen etnisk. Jeg tror det er en del av årsaken til at de ikke vil gjøre noe med disse kjønnsforskjellene.

Vi vet at biologisk utvikling har en påvirkning. Fordi vi ser at desmber barn gjør det vesentlig dårligere utdanningsmessig og karaktermessig enn januarbarn. Januarbarn har en fordel hele livene sine. Desemberbarn har en ulempe. Dette gir ringvirkninger.

Hvordan er det søkt. Unnskyld meg. Dette bør si seg selv for enhver som tenker over det. Om ikke viljen er det reelle problemet.

Dette er jo bare rør. Jeg er klar over dette med desemberbarn vs januarbarn, men det er kjønnsmessig likeverdig, siden både gutter og jenter blir født i januar og desember - og i alle månedene imellom.

Denne "det er ingen tvil om" er grunnløs, og du snakker mot objektive fakta gjengitt av SSB sin databank. Om du mener den er feil, får du pent dokumentere det.

Politikere vil jo ellers gjerne ha flere menn inn i sykepleier- og læreryrkene - som eksempler på yrkesveier hvor det er kvinnelig overvekt. Det tror jeg heller ikke du kan nekte for er en realitet.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hypergamiet eksistere til alle tider i alle samfunn.  Ikke noe å sette spørsmålstegn ved. Finnes MASSE forskning om hva kvinner tiltrekkes av.

Men la oss leke med tanken om at menn "skjerper" seg. At det plutselig skulle bli 90% menn på psykologi studiet, 75% på legestudenter, 65% på høyere utdanning at langt flere kvinner falt ut av skoleverket. Altså slik situasjonen er for kvinner i dag.

Ville myndighetene godtatt det??

Det ville være en uønsket utvikling og de hadde satt igang tiltak.  Jentesatsinger, prioritert jenter, kvoter jenter, satt øvre grense for gutter.

Jobbet iherdig for at kvinner igjen skulle dominere, som igjen VIL føre til en mangel på menn med høy nok status.

I praksis fører politiske prioriteringer til at det norske samfunnet produserer menn som kvinner ikke vil ha pga. Status. 

Det er innvandringspolitikk som tar inn 90% menn som flyktninger og asylsøkere som skaper en ytterligere skjev kjønnsbalanse.

Det er politikken som skaper utfordringene på partnermarkedet.

Anonymkode: 85861...8a7

Kvinnesatsningene er et direkte svar på tidligere tiders urett, siden det ikke holder å bare fjerne lover og regler og si "hadebra og lykketil". Det handler like mye om å bygge opp en kultur hos kvinnene rundt det å ha akademiske ambisjoner, og det har de jo fått til. Dessuten er det jo et poeng at hvis det over lang tid har vært stor manneovervekt i en bransje, gjør det ikke noe om det er en viss kvinneovervekt på studiene et par tiårs tid i etterkant. Til slutt havner en på noe fornuftig. Poenget mitt er at "hypergami" ikke er noen grunn til å problematisere at kvinner tar utdanning.

Det er forøvrig viktig å trekke frem at det vi gjerne ser etter i en partner er ikke merkelapper som "master i ditt og datt", men de personlige egenskapene som gjerne følger med på lasset fra de indikatorene vi bruker. Kvinner som sikter mot velutdannede menn ønsker seg først og fremst en intellektuell mann, men det er fullt mulig for enhver mann uten utdanning å være intellektuell hvis han ønsker det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (35 minutter siden):

Dette er jo bare rør. Jeg er klar over dette med desemberbarn vs januarbarn, men det er kjønnsmessig likeverdig, siden både gutter og jenter blir født i januar og desember - og i alle månedene imellom.

Denne "det er ingen tvil om" er grunnløs, og du snakker mot objektive fakta gjengitt av SSB sin databank. Om du mener den er feil, får du pent dokumentere det.

Politikere vil jo ellers gjerne ha flere menn inn i sykepleier- og læreryrkene - som eksempler på yrkesveier hvor det er kvinnelig overvekt. Det tror jeg heller ikke du kan nekte for er en realitet.

Det blir akkurat det samme med jenter og gutter, og januar og desemberbarn. Barna slutter ikke å utvikle seg når de begynner på videregående. Skjønner ikke hvorfor dette skulle endre seg når de bikker 16 år. Særlig siden det blir sagt at siste del av hjernen til gutter er ferdig utviklet når de er 25 år og jenter 23. Det er noe som logisk sett ikke stemmer i konklusjonen din.

Jeg tror vi begge er enige når de kommer til antall norske kvinner og menn i Oslo. Men jeg tror ikke du ønsker å eksplisitt si deg enig.

Politikerne driter langt oppi hvor mange menn det er på sykepleien eller noe slikt. Det de vil det er å redusere fruktbarheten i Norge gjennom å skape en ubalanse mellom kjønnene og feilfordele dem geografisk. Slik at de kan gjøre Norge til et ikke-norsk land.

knooters skrev (25 minutter siden):

Kvinnesatsningene er et direkte svar på tidligere tiders urett, siden det ikke holder å bare fjerne lover og regler og si "hadebra og lykketil". Det handler like mye om å bygge opp en kultur hos kvinnene rundt det å ha akademiske ambisjoner, og det har de jo fått til. Dessuten er det jo et poeng at hvis det over lang tid har vært stor manneovervekt i en bransje, gjør det ikke noe om det er en viss kvinneovervekt på studiene et par tiårs tid i etterkant. Til slutt havner en på noe fornuftig. Poenget mitt er at "hypergami" ikke er noen grunn til å problematisere at kvinner tar utdanning.

Det er forøvrig viktig å trekke frem at det vi gjerne ser etter i en partner er ikke merkelapper som "master i ditt og datt", men de personlige egenskapene som gjerne følger med på lasset fra de indikatorene vi bruker. Kvinner som sikter mot velutdannede menn ønsker seg først og fremst en intellektuell mann, men det er fullt mulig for enhver mann uten utdanning å være intellektuell hvis han ønsker det.

Kvinnesatsningen har ikke noe med såkalt tidligere urett å gjøre. For samfunnet før var slik det måtte være. Kvinnene gikk gravide fra de var unge til de var gamle. De fleste fikk titalls unger. De hadde ikke tid til å drive med det samme som menn. Og de trengte virkelig en hjelper som kunne gjøre ulikt for dem. Og det måtte være slik, for om ikke, hadde befolkningen stupt. Grunnet barnedødligheten. Alle land som prøvde feminismen før 1900 ville gått under i løp av 50 år. Også i dag er det en krise at kvinner ikke har energi til å få særlig mange barn, fordi de må skaffe inntekt til familien også.

Endret av Adriana1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (På 30.12.2024 den 16.07):

De fleste Ukrainske damer vil nok reise hjem etterhvert. Når det blir kan man jo sikkert spekulere i,men vil tro de fleste lengter etter et fritt Ukraina fremfor å bo her i Norge. Det var i hvertfall slikt når mange Bosniere kom til Norge. Mange har dratt tilbake. 

Hvordan de "er" som kvinner i forhold til Norske blir vel veldig individuellt. Å man kan jo kunne si at utover dette,så er det bare fordommer og tro,hva man mener om det. Jeg f.eks har hørt at "de fleste Ukrainske kvinner" er noen skikkelige gold-diggere. Langt mer utpreget en det noe Norske damer har på seg. Selvsagt tenker jeg at dette bare er tull. Det finnes sansynligvis slike damer,men de kommer også med Norsk pass,eller Svensk,Finsk,Filippinsk eller whatever. Damer er forskjellige,og bør ikke stemples som det ene eller andre.

Veldig mange av de ukrainske damene er gift og vil hjem til mannen sin så fort de kan, såfremt han fortsatt lever.  Andre vil rett og slett bare hjem til Ukraina, som absolutt er et oppegående land å bo i, med større byer og mye mer kultur og tinge å by på enn Norge.  Men en del vil helt sikkert finne seg til rette med en norsk mann. Etter å ha bodd her i 2-3 år og integrert seg så godt de kan, så er ikke det så merkelig. 

Du har selvfølgelig helt rett i at å tro at en ukrainsk dame bare er én type, er tåpelig. Men man kan generalisere litt basert på kulturen i de enkelte land. I Ukraina er man oppdratt til å ta egen overlevelse seriøst, siden det er et samfunn uten samme type sikkerhetsnett som Norge. De er som regel veldig arbeidsomme og ambisiøse, og ser ned på latsabber. Så de kan fort bli sett på som gold-diggere da de tiltrekkes av menn med litt tiltak og baller. Kvinner derfra er ofte oppdratt til å være sterke selv og foretrekker en sterk mann de kan ha en dynamikk med.  En norsk samfunnstaper som tror han skal finne en føyelig husmor i Ukraina, vil nok få seg en skikkelig på trynet.  Men, som du sier, du finner like stor personlighetsvariasjon der som i alle andre land. 

Nå skal ikke jeg generalisere om Thailand, for jeg kjenner ikke så godt til dette landet. Men det som har skapt myten om Thailand er den "industrien" som legger tilrette for at rike , vestlige menn kan hente seg unge , fattige bruder til ren utnyttelse.  Jeg vet personlig at det finnes damer fra Thailand med høy utdannelse og som er alt annet enn desperate, men som allikevel forelsker seg i Nordiske menn. De må dessverre leve med stigmaet som er skapt rundt dette og som helt tydelig holdes i live av samtlige kvinner i denne tråden og enkelte av mennene også.  Thailand er mye mer enn unge utnyttede jenter.  

Øst-Asiatiske damer som ikke er fra Thailand må lide med det samme stigmaet. Det er trist at nordmenn er så sneversynte. 

Ellers synes jeg man ikke trenger å dra lenger enn til Sverige før man merker en kulturforskjell. Dette er et land vi ikke kan hevde oss over mht feminisme uten at det blir flaut. Allikevel opplever man ofte svenske kvinner som både mer feminine OG mer feministiske enn norske. (og hyggeligere å snakke med). 

Nå generaliserer jeg fælt. Men det er bare for å påpeke at det går an å peke på kulturelle forskjeller samtidig som man anerkjenner at det selvfølgelig finnes en enorm variasjon i personligheter i alle folkeslag og land. 

Dermed også til mitt store ankepunkt i denne tråden : man generaliserer voldsomt nedsettende både overfor en stor gruppe norske menn OG samtlige damer i verden som ikke har norsk pass. Det er flau lesning.  

Anonymkode: 8dcc5...6cc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig mange av de ukrainske damene er gift og vil hjem til mannen sin så fort de kan, såfremt han fortsatt lever.  Andre vil rett og slett bare hjem til Ukraina, som absolutt er et oppegående land å bo i, med større byer og mye mer kultur og tinge å by på enn Norge.  Men en del vil helt sikkert finne seg til rette med en norsk mann. Etter å ha bodd her i 2-3 år og integrert seg så godt de kan, så er ikke det så merkelig. 

Du har selvfølgelig helt rett i at å tro at en ukrainsk dame bare er én type, er tåpelig. Men man kan generalisere litt basert på kulturen i de enkelte land. I Ukraina er man oppdratt til å ta egen overlevelse seriøst, siden det er et samfunn uten samme type sikkerhetsnett som Norge. De er som regel veldig arbeidsomme og ambisiøse, og ser ned på latsabber. Så de kan fort bli sett på som gold-diggere da de tiltrekkes av menn med litt tiltak og baller. Kvinner derfra er ofte oppdratt til å være sterke selv og foretrekker en sterk mann de kan ha en dynamikk med.  En norsk samfunnstaper som tror han skal finne en føyelig husmor i Ukraina, vil nok få seg en skikkelig på trynet.  Men, som du sier, du finner like stor personlighetsvariasjon der som i alle andre land. 

Nå skal ikke jeg generalisere om Thailand, for jeg kjenner ikke så godt til dette landet. Men det som har skapt myten om Thailand er den "industrien" som legger tilrette for at rike , vestlige menn kan hente seg unge , fattige bruder til ren utnyttelse.  Jeg vet personlig at det finnes damer fra Thailand med høy utdannelse og som er alt annet enn desperate, men som allikevel forelsker seg i Nordiske menn. De må dessverre leve med stigmaet som er skapt rundt dette og som helt tydelig holdes i live av samtlige kvinner i denne tråden og enkelte av mennene også.  Thailand er mye mer enn unge utnyttede jenter.  

Øst-Asiatiske damer som ikke er fra Thailand må lide med det samme stigmaet. Det er trist at nordmenn er så sneversynte. 

Ellers synes jeg man ikke trenger å dra lenger enn til Sverige før man merker en kulturforskjell. Dette er et land vi ikke kan hevde oss over mht feminisme uten at det blir flaut. Allikevel opplever man ofte svenske kvinner som både mer feminine OG mer feministiske enn norske. (og hyggeligere å snakke med). 

Nå generaliserer jeg fælt. Men det er bare for å påpeke at det går an å peke på kulturelle forskjeller samtidig som man anerkjenner at det selvfølgelig finnes en enorm variasjon i personligheter i alle folkeslag og land. 

Dermed også til mitt store ankepunkt i denne tråden : man generaliserer voldsomt nedsettende både overfor en stor gruppe norske menn OG samtlige damer i verden som ikke har norsk pass. Det er flau lesning.  

Anonymkode: 8dcc5...6cc

Det er bare for dem å si ifra. Stigmaet er et grusomt liv, ikke at stigmaet er problemet. Stigmaet er å se problemet.

Så nei, vi kommer ikke til å slutte å bry oss for at folk som har det bra, skal ha det bra, når alt de trenger å gjøre er å fortsette å ha det bra.

Jeg tenker ikke at jevngamle har det vondt. Det er når han er en gammal mann og hun en ung pike jeg tenker, stakkars.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannhetsøkende skrev (16 timer siden):

Jeg snakker ikke dritt om menn som finner en yngre kone. Jeg blir kvalm av eldre menn som skal ha en mye yngre kone som helst skal ha så lite erfaring som mulig, mens han skal ha fått rast fra seg. Dette er spesielle typer. Lite attraktive er de stort sett også også. Jeg blir også kvalm av  menn som ikke tåler at kvinner finner den rette i godt voksen alder. For det skulle hun ha gjort for lengst, og sånne damer ønsker menn som det skal forbli single som en hevn for at de ikke valgte dem da de var 20 og lettere å kontrollere. 

Det er det kvinner reagerer på. Kvinner vet hvordan dette fungerer aldeles godt. De fleste kvinner har opplevd gamle gribber som tror de har draget på dem. Noen jenter liker eldre menn. Greit for dem. Men de fleste gjør altså ikke det. Unge damer bør få lov å selvrealisere seg på lik med unge menn. Selvsikre flotte menn har ingen problemer med det. 

Du blir kvalm av menn som absolutt skal ha yngre kvinner. Du ser ikke noe galt med denne holdningen i det hele tatt. Tenker du er mye kvalm over menn generelt. Synd for deg, for disse mennene kjenner ikke på samme kvalmen, disse mennene følger det som føles som i krig for dem. Du kan tilegne dem så mange dårlige intensjoner og egenskaper du måtte ønske for å dyrke din egen kvalme. Det går dessverre bare utover deg selv. Ironien i det hele er at du tenker disse mennene ønsker yngre for å kunne kontrollere dem. Men du ser ikke din egen kontrollerende adferd i den holdningen du har. Du skal på død og liv presse din moral på dem som ikke deler den. Og da er det helt på sin plass at også du får passet ditt påskrevet fra menn som ikke deler ditt syn på kjærlighet. Du vil ikke engang anerkjenne det som kjærlighet, hvorfor i all verden skulle de møte deg med respekt da? Når du møter dem med kvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du blir kvalm av menn som absolutt skal ha yngre kvinner. Du ser ikke noe galt med denne holdningen i det hele tatt. Tenker du er mye kvalm over menn generelt. Synd for deg, for disse mennene kjenner ikke på samme kvalmen, disse mennene følger det som føles som i krig for dem. Du kan tilegne dem så mange dårlige intensjoner og egenskaper du måtte ønske for å dyrke din egen kvalme. Det går dessverre bare utover deg selv. Ironien i det hele er at du tenker disse mennene ønsker yngre for å kunne kontrollere dem. Men du ser ikke din egen kontrollerende adferd i den holdningen du har. Du skal på død og liv presse din moral på dem som ikke deler den. Og da er det helt på sin plass at også du får passet ditt påskrevet fra menn som ikke deler ditt syn på kjærlighet. Du vil ikke engang anerkjenne det som kjærlighet, hvorfor i all verden skulle de møte deg med respekt da? Når du møter dem med kvalme?

«Føles som i krig for dem» = føles riktig for dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Snakk om å vri og vrenge på mine tanker og meninger. Hersketeknikk kalles det! Jeg blir kvalm av menn som selv har rast fra seg MEN ønsker en mye yngre dame som de kan kontrollere. En ung dame som ikke har fått levd livet sitt på samme måte. Skjønner du nå?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er bare for dem å si ifra. Stigmaet er et grusomt liv, ikke at stigmaet er problemet. Stigmaet er å se problemet.

Så nei, vi kommer ikke til å slutte å bry oss for at folk som har det bra, skal ha det bra, når alt de trenger å gjøre er å fortsette å ha det bra.

Jeg tenker ikke at jevngamle har det vondt. Det er når han er en gammal mann og hun en ung pike jeg tenker, stakkars.

Det du holder på med er å være forutinntatt og fordomsfull, skjult bak selvrettferdighet. At du aldri vil slutte å bry deg om at folk skal ha det bra er en veldig fin egenskap. Men, når du dikterer og fantaserer og bygger oppunder et stigma, så bidrar du dessverre ikke til at folk har det bra. Kanskje vil du klare å få en som har det vondt til å få det bedre, men på din vei gjør du livet vanskeligere og vondere for enda flere. Den skinnhelligheten er virkelig ikke bra

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (2 minutter siden):

Snakk om å vri og vrenge på mine tanker og meninger. Hersketeknikk kalles det! Jeg blir kvalm av menn som selv har rast fra seg MEN ønsker en mye yngre dame som de kan kontrollere. En ung dame som ikke har fått levd livet sitt på samme måte. Skjønner du nå?

Det er greit at du kaller det en hersketeknikk. Men det vris og vendes ikke på noe her. Du skaper et hypotetisk bilde og tar det som en sannhet. Rent hypotetisk så ville også jeg hatt mye imot en mann som kontrollerte sin dame, på samme måte som jeg ville hatt mye imot en kvinne som kontrollerte sin mann. At en mann ønsker seg en yngre kvinne, finnes det ingenting galt med. At en mann ønsker en kvinne fra et annet land finnes det ingenting galt med. At en kvinne ønsker seg en yngre mann, finnes det ingenting galt med, osv osv. Men om noen av dem behandler sin kjære dårlig, da blir det alltid galt. 
Hva er det du absolutt skal poengtere når du sier det du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er greit at du kaller det en hersketeknikk. Men det vris og vendes ikke på noe her. Du skaper et hypotetisk bilde og tar det som en sannhet. Rent hypotetisk så ville også jeg hatt mye imot en mann som kontrollerte sin dame, på samme måte som jeg ville hatt mye imot en kvinne som kontrollerte sin mann. At en mann ønsker seg en yngre kvinne, finnes det ingenting galt med. At en mann ønsker en kvinne fra et annet land finnes det ingenting galt med. At en kvinne ønsker seg en yngre mann, finnes det ingenting galt med, osv osv. Men om noen av dem behandler sin kjære dårlig, da blir det alltid galt. 
Hva er det du absolutt skal poengtere når du sier det du sier?

Nevnte ikke du at kvinner i 30 årene begynte å bli for gamle til å finne en kjæreste? For det bør kvinner helst være klare til når de er i 20 årene?  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kvinne blir aldri for gammel til å finne seg kjæreste. Så nei, det har jeg ikke sagt. Hvorfor skulle de bli det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...