Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 23.52):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Anonymkode: bc8d7...57d

Er pga norske kvinner er utrolig sterke og står på egne bein? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

NORSKE DAMER ER IKKE STABIL 😂

Anonymkode: 71646...d5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De virker mer modne og er mer jordnære virker det som. Norske kvinner virker som om de aldri helt vokste opp (sier ikke er mennene er noe bedre, er nok nordmenn generelt) Men å holde på med Tinder, drama og dyrking av en kjærlighet som man kun ser i film, blir for dumt for mange

Anonymkode: 05bc6...cc2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge", faktisk. 😂

Du snakker som om norske damer er et slags førstevalg for alle.

Anonymkode: d807d...6fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De virker mer modne og er mer jordnære virker det som. Norske kvinner virker som om de aldri helt vokste opp (sier ikke er mennene er noe bedre, er nok nordmenn generelt) Men å holde på med Tinder, drama og dyrking av en kjærlighet som man kun ser i film, blir for dumt for mange

Anonymkode: 05bc6...cc2

Noen av oss har aldri satt en fot på tinder. Og gjett hva, tinder, drama og durking av kjærligheten er internasjonalt. Tror du genuint lille Norge kom opp med det? Tror du Norge er et eneste landet hvor vi har film? 

Beklager at jeg bli frustrert og frekk her, men hva skjedde? 

Anonymkode: f59bc...484

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen av oss har aldri satt en fot på tinder. Og gjett hva, tinder, drama og durking av kjærligheten er internasjonalt. Tror du genuint lille Norge kom opp med det? Tror du Norge er et eneste landet hvor vi har film? 

Beklager at jeg bli frustrert og frekk her, men hva skjedde? 

Norge er heller ikke eneste land hvor menn er himla sexiste mot damene sine. Alle land hater egne damer, mens resten av verden er så fantastisk og der har de ingen problemer.

Refleksjonsnivå 0. Internett tilgang men lite observering, kode spørsmålstegn. 

Kvinner er kvinner verden over, finn det ut idag.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 20.24):

Fortsatt bedre enn ensom og barnløs i et forhold. 

Anonymkode: ebf0d...ff7

Nei, selvfølgelig ikke noen bra situasjon det heller, men at det er bedre enn.

"...I stedet er jeg singel ensom og barnløs. Og misunner de som er sammen med en mann"

Er du i et forhold er du nå forhåpentligvis i et et forhold med noen du er glad i. Om ikke hvorfor er du i et forhold?

Eg vil ikke si at det å være "kun" ensom. Er bedre enn å være ensom og alene.

Er du ufrivillig barnløs er det jo alltids alternativ som er lettere om man er to. Adoptere, anskaffe hund fks, men om du allerede er ensom i eit forhold kommer det ikke nødvendigvis til til å fikse ensomheten. Da må du arbeide med deg selv, oppsøke hjelp.

Folk kan slite i alle settinger singel eller ei da. Så noen har det ikke nødvendigvis bedre/ verre enn andre avhengig av det, Men samfunnet er slik at det som regel er flere fordeler og lettere å være to enn alene.

Nå er ikke eg nødvendigvis noe fan av type opplegg som postordrebrud, men eg kunne gjerne gått inn i eit forhold med ei fra utlandet om vi hadde møttes naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi utenlandske kvinner generelt har en større evne til å møte menn med åpenhet og interesse enn norske kvinner. Norske kvinner er i stor grad fulle av fordommer, forventninger og krav, som gjør dem iskalde. Norske kvinner vil ha fred fra menn, og vil ytterst sjeldent vise noe initiativ eller form for interesse for mannen før hun kan krysse av punktene på listen sin. Dette gjør dating med en norsk kvinne til alt annet enn en lek og dreper interessen mannen hadde i utgangspunktet. 

Anonymkode: 7a1e4...3b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi utenlandske kvinner generelt har en større evne til å møte menn med åpenhet og interesse enn norske kvinner. Norske kvinner er i stor grad fulle av fordommer, forventninger og krav, som gjør dem iskalde. Norske kvinner vil ha fred fra menn, og vil ytterst sjeldent vise noe initiativ eller form for interesse for mannen før hun kan krysse av punktene på listen sin. Dette gjør dating med en norsk kvinne til alt annet enn en lek og dreper interessen mannen hadde i utgangspunktet. 

Prøv å se det fra damene sin side. Å prøv å se om trakkasering er et tema i flere land. I Japan har de egne tog vogner fordi damer blir antastet offentlig. Du mener ingen harme, men når ei er utrygg leser hun ikke tankene dine. Du er ikke eneste mann i verden, det måtte prates om for å skape en tryggere framtid pg mer forståelse.

Synd at menn tror kjærlighet og romanse er sdet samme som å sexuelt trakkasere og voldta noen. Vi kunne hatt det fint, men dere forsto ikke bedre.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Prøv å se det fra damene sin side. Å prøv å se om trakkasering er et tema i flere land. I Japan har de egne tog vogner fordi damer blir antastet offentlig. Du mener ingen harme, men når ei er utrygg leser hun ikke tankene dine. Du er ikke eneste mann i verden, det måtte prates om for å skape en tryggere framtid pg mer forståelse.

Synd at menn tror kjærlighet og romanse er sdet samme som å sexuelt trakkasere og voldta noen. Vi kunne hatt det fint, men dere forsto ikke bedre.

Jeg forstår dette, og derfor viser jeg heller ikke noe interesse hvor den ikke er ønsket. Jeg lar kvinnene være i fred inntil de viser meg at de ønsker den. Og akkurat dette er mye vanligere utenfor lille Norge. Den holdningen du utviser her er veldig dominerende, og den fungerer mot sin hensikt. Måten norske kvinner ser på den norske mannen, og den får mange til å ta avstand fordi de hverken kjenner seg igjen eller synes det er noe stas å bli forbundet men en som voldtar og trakasserer. Å bli møtt på den måten fungerer bare ikke. Uansett hvor galt slikt er, så kan jeg bare ikke akseptere å bli dømt for noe jeg aldri har gjort og aldri kommer til å gjøre. Vi har et lovverk for dette.
Hadde vært interessant om kvinner prøvde å se det fra en manns side også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dette, og derfor viser jeg heller ikke noe interesse hvor den ikke er ønsket. Jeg lar kvinnene være i fred inntil de viser meg at de ønsker den. Og akkurat dette er mye vanligere utenfor lille Norge. Den holdningen du utviser her er veldig dominerende, og den fungerer mot sin hensikt. Måten norske kvinner ser på den norske mannen, og den får mange til å ta avstand fordi de hverken kjenner seg igjen eller synes det er noe stas å bli forbundet men en som voldtar og trakasserer. Å bli møtt på den måten fungerer bare ikke. Uansett hvor galt slikt er, så kan jeg bare ikke akseptere å bli dømt for noe jeg aldri har gjort og aldri kommer til å gjøre. Vi har et lovverk for dette.
Hadde vært interessant om kvinner prøvde å se det fra en manns side også. 

Ja jeg er dominerende når jeg blir frustrert. Fordi det er sånn et stort verdens problemer, som jeg føler vi damer blir straffet av å ønske å løse. Dere er ikke behjelpelige når dere ytrer dere slik dere har de siste årene. 

Vet ikke hva jeg skal si mer til deg, enn at begge sikkert må til utlandet da. Jeg forbereder meg på å forbli singel, for vil ikke ha noen som ikke forstår. Å jeg vet du sier jeg ikke forstår, men det handler om å ikke ønske å finne også, for dere er ikke utsatt på samme måte, dere trenger ikke være redde i samme skala. Dere hjelper ikke når systemet svikter oss damer. Dere bare klager på mangel på sex og det er dypt skuffende å se. Snakker om å rømme landet istede for å løse det som er. Men er ikke egentlig imot å finne moe  i utlandet, men er imot kvinner hat med grunnlag på at kvinner reagerer fordi kvinner ble mishandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synd at menn tror kjærlighet og romanse er sdet samme som å sexuelt trakkasere og voldta noen. Vi kunne hatt det fint, men dere forsto ikke bedre

Sykeste jeg har lest på lenge. 

Nei, det er det nesten ingen menn som tror. Vold er vold. Dette er det gjort undersøkelser på. 

Hvem er "vi" og "dere" her? Hvem er det du tror du snakker på vegne av? 

Anonymkode: 8dcc5...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fra en utenlandsk kvinne - LOL. Altså, selvfølgelig har utenlandske kvinner også forventninger. De aller fleste utenlandske kvinner godtar ikke at en mann som inviterer dama på date, ber henne om å betale sin egen kaffe på denne daten. At han ikke gir henne noe til bursdag eller jul, og at han fører millimeterrettferdighet med økonomi i et forhold. De godtar heller ikke at man valser rundt i joggebukse til alle anledninger, fiser og raper ved middagsbordet eller drikker seg dritings i helgene. Utenlandske damer har høye krav, men det er andre krav.

I tillegg har mange norske menn en FORESTILLING om hvordan utenlandske damer fra forskjellige land, oppfører seg. Min eksmann ble kjempeoverrasket over hvorfor jeg ikke ELSKET husarbeid. Han har jo hørt at kvinner fra mitt hjemland elsket dette, å varte opp mannen, vaske og lage mat. Jeg vet ikke hvor han har fått denne forestillingen fra. Så mange menn TROR at utenlandske kvinner er sånn og slik. Så blir de sammen med ei, og finner ut etter hvert at deres forestillinger ikke stemte med virkeligheten. 

Anonymkode: 13879...ebb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja jeg er dominerende når jeg blir frustrert. Fordi det er sånn et stort verdens problemer, som jeg føler vi damer blir straffet av å ønske å løse. Dere er ikke behjelpelige når dere ytrer dere slik dere har de siste årene. 

Vet ikke hva jeg skal si mer til deg, enn at begge sikkert må til utlandet da. Jeg forbereder meg på å forbli singel, for vil ikke ha noen som ikke forstår. Å jeg vet du sier jeg ikke forstår, men det handler om å ikke ønske å finne også, for dere er ikke utsatt på samme måte, dere trenger ikke være redde i samme skala. Dere hjelper ikke når systemet svikter oss damer. Dere bare klager på mangel på sex og det er dypt skuffende å se. Snakker om å rømme landet istede for å løse det som er. Men er ikke egentlig imot å finne moe  i utlandet, men er imot kvinner hat med grunnlag på at kvinner reagerer fordi kvinner ble mishandlet.

Fra min side er det ikke noe hat mot norske kvinner, eller kvinner generelt. Det er bare uinteressant med en kvinne som ikke er interessert, eller ikke klarer å vise interesse. Uinteressant med en kvinne som har et utgangspunkt som sier at jeg er ond og farlig. 
For å få satt ting litt i perspektiv, så er verden et veldig farlig sted for menn også, men jeg kan ikke gå rundt og hate verden fordi jeg er redd den. Naturen er livsfarlig, mennesker kan da absolutt også være farlig. Men jeg vil bruke tiden min på å leve, selv om jeg vet at jeg kan dø på jobben (ja, har en farlig jobb), når jeg sover eller hva enn. 
Om du er redd meg fordi jeg er mann, så kan jeg ikke hjelpe deg. Men jeg kan fint holde avstand og gi deg den trygge sonen du trenger for å føle deg trygg. Så kan jeg fokusere på dem som ikke møter meg på den måten. Og ja, slike kvinner finnes også her i landet, men mye vanligere utenfor landegrensene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De aller fleste utenlandske kvinner godtar ikke at en mann som inviterer dama på date, ber henne om å betale sin egen kaffe på denne daten. At han ikke gir henne noe til bursdag eller jul, og at han fører millimeterrettferdighet med økonomi i et forhold.

Husk at mange norske kvinner blir sure og føler seg behandlet nedlatende dersom man prøver å være litt hyggelig og spandere den kaffen. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en utenlandsk kvinne - LOL. Altså, selvfølgelig har utenlandske kvinner også forventninger. De aller fleste utenlandske kvinner godtar ikke at en mann som inviterer dama på date, ber henne om å betale sin egen kaffe på denne daten. At han ikke gir henne noe til bursdag eller jul, og at han fører millimeterrettferdighet med økonomi i et forhold. De godtar heller ikke at man valser rundt i joggebukse til alle anledninger, fiser og raper ved middagsbordet eller drikker seg dritings i helgene. Utenlandske damer har høye krav, men det er andre krav.

I tillegg har mange norske menn en FORESTILLING om hvordan utenlandske damer fra forskjellige land, oppfører seg. Min eksmann ble kjempeoverrasket over hvorfor jeg ikke ELSKET husarbeid. Han har jo hørt at kvinner fra mitt hjemland elsket dette, å varte opp mannen, vaske og lage mat. Jeg vet ikke hvor han har fått denne forestillingen fra. Så mange menn TROR at utenlandske kvinner er sånn og slik. Så blir de sammen med ei, og finner ut etter hvert at deres forestillinger ikke stemte med virkeligheten. 

Her tror jeg du bommer litt. I verdens mest likestilte land forventes det likestilling. Mange menn vil nok absolutt leve opp til slike forventninger som du beskriver her, men det blir veldig rart å gjøre i et land Norge. Det er kombinasjonen av hva man forventer og krever, med de fordommene man har, som skaper krasjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her tror jeg du bommer litt. I verdens mest likestilte land forventes det likestilling. Mange menn vil nok absolutt leve opp til slike forventninger som du beskriver her, men det blir veldig rart å gjøre i et land Norge. Det er kombinasjonen av hva man forventer og krever, med de fordommene man har, som skaper krasjen. 

Ja, KVINNER forventer likestilling. Derfor velger en del norske menn kvinner fra utlandet, nettopp for å unngå likestilling med husarbeid og sånt. De har forestillinger om at det er mer kjønnsrollemønstre i andre land. Mange får seg en overraskelse. Jeg har selv vært i et slik forhold, der mannen laget seg en forestilling om at kvinner i mitt land tok alt husarbeid med glede. Han ble derfor sur og skuffet da det viste seg å være feil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Norge er heller ikke eneste land hvor menn er himla sexiste mot damene sine. Alle land hater egne damer, mens resten av verden er så fantastisk og der har de ingen problemer.

Refleksjonsnivå 0. Internett tilgang men lite observering, kode spørsmålstegn. 

Kvinner er kvinner verden over, finn det ut idag.

Vi er vel av de bedre. Ikke her hjemme man driver og plystrer etter damene på gata og tror de liker det, i alle flal 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, KVINNER forventer likestilling. Derfor velger en del norske menn kvinner fra utlandet, nettopp for å unngå likestilling med husarbeid og sånt. De har forestillinger om at det er mer kjønnsrollemønstre i andre land. Mange får seg en overraskelse. Jeg har selv vært i et slik forhold, der mannen laget seg en forestilling om at kvinner i mitt land tok alt husarbeid med glede. Han ble derfor sur og skuffet da det viste seg å være feil.

Hvilket land er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, ikke derfor… jeg har allerede skrevet hvorfor. Kan sikkert hende enkelte menn har dette tradisjonelle synet, det har selv enkelte damer i dette landet også. «Soft wife» eksisterer, men det dominerer ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...