Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Thanos skrev (4 timer siden):

Ironisk nok, kom alle disse ugreiene inn i vårt vestlige samfunn i takt med feminismens inntog. Det er ikke kvinners feil, men ideologien feminisme. Den lover kvinner full frihet, jobb og et perfekt selvstendig og likestillt liv, men feminismen tar ikke hensyn til basis kjønnsforskjeller og emosjonelle behov og reaksjonsmønster. Det er nesten litt tragikomisk å se forfallet. Når kvinner ble seksuellt frigjort, ble det plutselig mer vanlig med casual sex og one night stands. Kjønnssykdomer spratt i været. Uønskede graviditeter økte dramatisk. Menn har blitt mindre maskuline, de bryr seg mindre om å varte opp kvinner. Ja nå vil de ikke engang være i bindende forhold med dem. Kvinner har fått mye, men de har også mistet enormt mye på det. Dette har jo skjedd fordi kvinner hevder menn besitter "toxic maskulinity". Da forsøker jo den jevne mannen å tilpasse seg endringen.

Vi kan ikke få i pose og sekk. Det må gi's og ta's. Feministene er bare interessert i å ta. Dette har selvsagt menn merket seg og nå reiser de heller til utlandet for å få en som besitter tradisjonelle familieverdier. Det kalles en naturlig reaksjon på en samfunnsendring. Dere ønsket den endringen, da må dere også tåle konsekvensene.

Ja det er ironisk, men likevel ikke rart. Når noe skal endres veldig er det mange fallgruver for at det ikke vil gå bra, selv om tankene bak er gode. 

Kommunismen er en utrolig fin ideologi egentlig. Hvordan gikk det med overgang til det? 

Likestilling er en god tanke, og omstillinger har gitt BEGGE kjønn friheter våre oldeforeldre på ingen måte hadde, men det er likevel blitt innført og rotet til på måter som har skapt splid og uro mellom kvinner og menn. Da har vi også tapt på det. Ikke fordi ideologien er fæl, men fordi vi ikke har håndtert dette godt. 

At feminist er blitt et skjellsord hjelper heller ikke på. Jeg er feminist. Vokst opp med foreldrene som er dedikerte feminister, og som seg mellom har likestilling som en god ressurs for begge. Hvilket er mulig, fordi begge ser hva de VINNER på det. Begge! Ikke minst min far, som er oppvokst på gård med to generasjoner under samme tak, og opplevde hvilket ansvar og hvilke begrensninger tradisjonelle kjønnsroller la på hans far og bestefar, som egentlig var myke og kjærlige menn, men kun viste det i små øyeblikk hvor de var alene med et barn. Et kjærlig ord og blikk, en litt klønete men god hånd på hodet, og så tilbake til å være MANN, og travelt opptatt med det. STORT ansvar å ha! 

Anonymkode: 512ba...445

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er ironisk, men likevel ikke rart. Når noe skal endres veldig er det mange fallgruver for at det ikke vil gå bra, selv om tankene bak er gode. 

Kommunismen er en utrolig fin ideologi egentlig. Hvordan gikk det med overgang til det? 

Likestilling er en god tanke, og omstillinger har gitt BEGGE kjønn friheter våre oldeforeldre på ingen måte hadde, men det er likevel blitt innført og rotet til på måter som har skapt splid og uro mellom kvinner og menn. Da har vi også tapt på det. Ikke fordi ideologien er fæl, men fordi vi ikke har håndtert dette godt. 

At feminist er blitt et skjellsord hjelper heller ikke på. Jeg er feminist. Vokst opp med foreldrene som er dedikerte feminister, og som seg mellom har likestilling som en god ressurs for begge. Hvilket er mulig, fordi begge ser hva de VINNER på det. Begge! Ikke minst min far, som er oppvokst på gård med to generasjoner under samme tak, og opplevde hvilket ansvar og hvilke begrensninger tradisjonelle kjønnsroller la på hans far og bestefar, som egentlig var myke og kjærlige menn, men kun viste det i små øyeblikk hvor de var alene med et barn. Et kjærlig ord og blikk, en litt klønete men god hånd på hodet, og så tilbake til å være MANN, og travelt opptatt med det. STORT ansvar å ha! 

Anonymkode: 512ba...445

Nettopp. Disse "tradisjonelle" mennene har glemt at de nå ikke trenger å bli avspist med å være kun helgepappa etter brudd, at de nå kan være hjemme med babyen med full lønn, og at de slipper å forsørge kvinner som bare sitter hjemme.

Anonymkode: 13879...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nettopp. Disse "tradisjonelle" mennene har glemt at de nå ikke trenger å bli avspist med å være kun helgepappa etter brudd, at de nå kan være hjemme med babyen med full lønn, og at de slipper å forsørge kvinner som bare sitter hjemme.

Jeg er glad for dette og det er fortsatt en vei å gå. Leste at mannen ikke får lov til å ta av fellesperioden i pappaperm og moren ikke har jobb. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Det er ingenting fint med kommunisme. Hvordan i all verden kan noen mene det i moderne tid? Det var en ekstrem og ideologisk drøm som ble nedskrevet for over 100 år siden og som aldri har latt seg implementere noe sted - i motsetning til feks. liberal sosialisme. Den er undertrykkende for naturlig menneskelighet og planene/modellen for samfunnsmessig og økonomisk utvikling mangler grunnleggende forankring i virkeligheten og er umulig å gjennomføre. Selv Kina har innsett det og det sier litt. 

Du viser med dette utsagnet at du er drømmende og kunnskapsløs.  Den "likestillingen" du snakker om likeså. 

At du og mange av damene i tråden bruker stråmannsagumenter som hersketeknikk og påstår at alle som ikke er enige med dere er kvinneundertrykkere og alle utenlandske damer er stakkarslige slaver sier mer om dere enn de dere diskuterer med.  

Jeg var og handlet i en innvandrerbutikk her om dagen. Da la jeg merke til en norsk mann som for meg så litt anonym ut, men helt grei. Han er kanskje en sånn type noen sikter til når man snakker om de menna som norske damer ikke ser på i 10 sekunder engang. Men han gikk nå der og handlet sammen sin øst-asiatiske dame. De diskuterte grønnsaker og tullet og flirte.  Det så ganske hyggelig ut. Denne dama brukte ikke korsett (tror jeg) men så velkledd og pen ut, det gjorde hun.  Jeg tenkte på denne tråden og alle de kvalme uttalelsene man leser. Jeg kan naturligvis ikke vite hva som skjer innenfor dem sitt hus, men jeg regner meg for menneskekjenner og disse to hadde en varm kjemi og virket veldig samkjørte. 

0/10

Anonymkode: 8dcc5...6cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (2 timer siden):

Jeg ser det samme som deg, men med motsatt konklusjon.

Pussig hvordan dette bare er en smakssak, er det ikke?

Pussig hvordan du da hevder hele tiden at din smak er riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og det tåler vi svært godt. Jeg er veldig glad for at jeg ikke trenger å være avhengig av en mann. At noen menn blir sure og drar til utlandet, er meg revnende likegyldig, da jeg uansett foretrekker en annen type menn. Min mann er fra et annet skandinavisk land, og er ganske så mandig, selv om jeg er den som tjener mest, og vi deler på oppvask og matlaging. 

Du tåler det fordi du har mann du matcher med. Alle vinner på det. Good for you.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Velkommen tilbake fra utestengning, forresten. Håper at du har roet ned negativiteten som følge av den :)

Har aldri vært utestengt. Har bare vært lite interessante temaer å lese. Men takk for at du bryr deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (5 minutter siden):

Du tåler det fordi du har mann du matcher med. Alle vinner på det. Good for you.

Har aldri vært utestengt. Har bare vært lite interessante temaer å lese. Men takk for at du bryr deg ;)

Selvfølgelig har jeg en mann jeg matcher med. Som veldig mange andre damer har. Det som er forskjell mellom deg og mennene våre, er at våre menn har fast tilgang på spennende sex, kjærlighet, interessante samtaler og lojalitet fra konene sine. Dere som er sint, ødelegger bare for dere selv. Ingen andre bryr seg om at dere er sint. Det er kun deres egen livskvalitet det går ut over.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

Pussig hvordan du da hevder hele tiden at din smak er riktig.

Jeg sier min smak er rett, når jeg argumenterer mot dem som påstår deres smak er rett. Ellers ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Selvfølgelig har jeg en mann jeg matcher med. Som veldig mange andre damer har. Det som er forskjell mellom deg og mennene våre, er at våre menn har fast tilgang på spennende sex, kjærlighet, interessante samtaler og lojalitet fra konene sine. Dere som er sint, ødelegger bare for dere selv. Ingen andre bryr seg om at dere er sint. Det er kun deres egen livskvalitet det går ut over.

tja, er mange som har utenlandske partnere som ikke er sinte heller. Vi har mye spennende sex og kjærlighet og loyalitet også med våre partnere :)

Anonymkode: e03f0...161

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

tja, er mange som har utenlandske partnere som ikke er sinte heller. Vi har mye spennende sex og kjærlighet og loyalitet også med våre partnere :)

Jeg er utenlandsk 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er utenlandsk 🤣

Fint det, dere er gode. Har utenlandsk partner selv og godt fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Fint det, dere er gode. Har utenlandsk partner selv og godt fornøyd :)

Men jeg har altså ikke norsk mann. Fordi jeg har sett hvilke typer menn oftest målrettet velger utenlandske damer. Slike verdier ønsker jeg meg ikke i et forhold.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men jeg har altså ikke norsk mann. Fordi jeg har sett hvilke typer menn oftest målrettet velger utenlandske damer. Slike verdier ønsker jeg meg ikke i et forhold.

Om du har mann, så er jo det hele løst og som det skal være 😊

Men ville bare si at det er dem som er kvinne/manne fiendtlige, men mange forelsker seg jo bare? Forstår godt du er redd for å havne med en av dem, jeg har ikke lyst til det jeg heller.

Anonymkode: f59bc...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

knooters skrev (På 3.11.2024 den 16.59):

Og hva er en feminin egenskap? Å fly rundt i korsett og koke poteter til talentløse menn som svir tevannet og sulter ihjel uten en kokk?

Det er bare å se seg rundt. Norske kvinner er langt mer feminine enn thai-damer og andre asiater, for eksempel. Hvis du vil ha feminine damer, holder du deg innenfor Skandinavia.

Hva som er feminint er nok til en viss grad kulturelt bestemt.

Jeg synes at det å sette seg med knærne langt fra hverandre, rape før man setter inn en pris snus er særs lite feminint. Så også platt selvskryt og utagerende roping som parodien på en usikker mann på 18 (eller Trump).

Feminine kvinner har en egen, ofte selvsikker, neddempet væremåte som skiller seg fra det maskuline.

Anonymkode: b2a3a...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva som er feminint er nok til en viss grad kulturelt bestemt.

Jeg synes at det å sette seg med knærne langt fra hverandre, rape før man setter inn en pris snus er særs lite feminint. Så også platt selvskryt og utagerende roping som parodien på en usikker mann på 18 (eller Trump).

Feminine kvinner har en egen, ofte selvsikker, neddempet væremåte som skiller seg fra det maskuline.

Anonymkode: b2a3a...219

Neddempet..

Vi er oss selv, dem som ikke liker det får vike.

Anonymkode: f59bc...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 23.52):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Anonymkode: bc8d7...57d

Du finner svaret ved å lese på forumet Familie, samliv og seksualitet på kvinneguiden.

Anonymkode: a8606...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du finner svaret ved å lese på forumet Familie, samliv og seksualitet på kvinneguiden.

Anonymkode: a8606...9c7

Skjønner ikke helt hva du prøver å si her.  Utdyp gjerne. 

Anonymkode: 8dcc5...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For norske single kvinner mellom 35-60 trives så godt med å være singel...

Anonymkode: 6ade7...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...