Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor klager dere på at vi menn velger utenlandske kvinner når dere sier at norske menn er så forferdelige? Bonus for dere at dere slipper. Gift dere med en fra et muslimsk land.

Uansett - ville ikke giftet meg i dag i det hele tatt. Alt for stor risiko for å miste mesteparten av formuen ved en evt skilsmisse.

Anonymkode: 0b204...045

Det er ganske spesielt ja. Hvorfor skulle de i det hele tatt bry seg med at menn de ikke vil ha drar til utlandet og finner seg en dame… Virker egentlig som at de føler en voldsom sympati for disse utenlandske kvinnene som ender opp med en mann som er av lav kvalitet. Menn de her hjemme ikke har viet noe oppmerksomhet, eller interesse for. Som de ikke kjenner eller ønsker å kjenne. Dessverre er det jo slik at menn av den kvaliteten som er ønskelig, de er det få av, og samtidig gjør disse få mennene alle menn til drittsekker i disse kvinnenes øyne. Så da blir de vel alene da, og ønsker at alle skal være alene, for det er jo så fantastisk. Ingen vits å bry seg med hva noen tenker om et forhold du er glad for å være i, utlandet eller ikke. Incels burde bare lukke ørene og dra ut, slutte å hive seg på hylekoret. 

Anonymkode: 7a1e4...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, hvorfor inngå en kontrakt der kvinnen i 99% av tilfellene tjener stort på å bryte?

Anonymkode: f0644...00a

Vi er i Norge folkens,ikke land der det er andre regler. Er du redd for å miste halvparten så skriv kontrakt🙂 og vi tjener på å bryte på andre plan dvs slippe å være den som skal prdne alt i et forhold.

Å gifte seg er først og fremst et tapsprosjekt for kvinner ikke for menn.

Anonymkode: 0edca...f76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vi er i Norge folkens,ikke land der det er andre regler. Er du redd for å miste halvparten så skriv kontrakt🙂 og vi tjener på å bryte på andre plan dvs slippe å være den som skal prdne alt i et forhold.

Det er ikke et tapsprosjekt for noen, håper virkelig noen andre her forstår dette også.

Anonymkode: e03f0...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ganske spesielt ja. Hvorfor skulle de i det hele tatt bry seg med at menn de ikke vil ha drar til utlandet og finner seg en dame… Virker egentlig som at de føler en voldsom sympati for disse utenlandske kvinnene som ender opp med en mann som er av lav kvalitet. Menn de her hjemme ikke har viet noe oppmerksomhet, eller interesse for. Som de ikke kjenner eller ønsker å kjenne. Dessverre er det jo slik at menn av den kvaliteten som er ønskelig, de er det få av, og samtidig gjør disse få mennene alle menn til drittsekker i disse kvinnenes øyne. Så da blir de vel alene da, og ønsker at alle skal være alene, for det er jo så fantastisk. Ingen vits å bry seg med hva noen tenker om et forhold du er glad for å være i, utlandet eller ikke. Incels burde bare lukke ørene og dra ut, slutte å hive seg på hylekoret. 

En hjerne kan fokusere på mye, nå når jeg leser i denne tråden er det ulike problemstillinger her og ja jeg snakker fordi jeg har høy sympati med de kvinnene i de negative forholdene. 

Men det er jo ikke sånn  at jeg eller andre sikkert går å tenker på det hele tiden, vi har masse annet å tenke på også. Jeg syns ikke noe om menn med visse karakteristikker som er problematiske for sin partner, og tenker det samme med kvinner. Som om jeg vet noen er en utro person, da syns jeg synd på den de er sammen med. Men går ikke å prøver å forhindre at noen skal komme i forhold, heller prøver jeg å lære opp folk med lavere empati til å få mer. Så de kan bli bedre partnere på sikt.

Om ikke det er snakk om dem som er utro nå, begår vold osv. De som utgjør en trussel bør i fengsel. Utro folk bør ha innsikt til å fortelle partneren sin så de kan få ta valget selv om de vil fortsette å være i det forholdet eller ikke. Vi har bare et liv.

Alle menn er ikke drittsekker, heller ikke her inne, eller i denne tråden. Jeg lurer på om jeg vil møte rett mann, men tviler ikke på at han finnes.

Anonymkode: f59bc...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke trygt heller. Særeie kan overstyres hvis den er "urimelig", gud vet hva retten tolker det å være... Nei takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke trygt heller. Særeie kan overstyres hvis den er "urimelig", gud vet hva retten tolker det å være... Nei takk!

Enig det er verre i feks usa/canada da du også kan risikere underholdsbidrag til ex-dama. Ikke rart det føres færre barn og at menn ikke gidder å gifte seg lenger. Ikke mye oppside for å si det slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Enig det er verre i feks usa/canada da du også kan risikere underholdsbidrag til ex-dama. Ikke rart det føres færre barn og at menn ikke gidder å gifte seg lenger. Ikke mye oppside for å si det slik.

Søkte det opp og det er at de hat et felles ansvar for å dekke utgiftene de har sammen? Om jeg forsto det riktig, hva er galt med det?

Nå har jeg en kjempe fin ex og vi var ikke gift, men har bidratt kjempe mye til han økonomisk i ettertid, av fri vilje og ønske han har ikke bedt om noe. Det handler om å være glad i noen og om de trenger det, hjelp dem om du kan. Er fullt klar over at det er alvorlige forhold, men hvorfor ikke da ha prenup?

Sier ikke folk må gifte seg, jeg tror ikke jeg skal verken det eller ha barn, for at du vet jeg ikke diskuterer av egen vinning. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange kompiser har sagt at de er lei av attituden til en del norske kvinner. I den forstand at de oppfører seg som menn, og at det da faller dem naturlig inn å behandle dem som menn. Men de vil jo ha kvinner som oppfører seg som kvinner (sånn de idealiserer en kvinne i hvert fall). Ja, det var noe sånt som ble forklart til meg, jeg lyttet ikke så nøye til skal jeg være ærlig. 😋

Anonymkode: 84406...ed0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Veldig mange kompiser har sagt at de er lei av attituden til en del norske kvinner. I den forstand at de oppfører seg som menn, og at det da faller dem naturlig inn å behandle dem som menn. Men de vil jo ha kvinner som oppfører seg som kvinner (sånn de idealiserer en kvinne i hvert fall). Ja, det var noe sånt som ble forklart til meg, jeg lyttet ikke så nøye til skal jeg være ærlig. 😋

Som om noen kvinne ville hatt en så frekk og utrygg mann som det uansett? 

Forventer du at vi skal felle tårer? Ostede får vi bare dypere sinna rynke av å lese teite greier.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hva betyr det å oppføre seg som mann? Jeg sier det nevnes hele tiden, men ingen forklarer hva som er den typisk mannlige og kvinnelige oppførselen.

Anonymkode: 13879...ebb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og hva betyr det å oppføre seg som mann? Jeg sier det nevnes hele tiden, men ingen forklarer hva som er den typisk mannlige og kvinnelige oppførselen.

Du vet når en kvinne oppfører seg som en bitch mot en annen kvinne? Du vet hvordan den oppførselen ser ut? Vel, menn ser på det som maskulin oppførsel av en eller annen grunn (har spurt en gjeng direkte på nach om akkurat det der). Det og en passiv-aggresiv tilnærming mer generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet når en kvinne oppfører seg som en bitch mot en annen kvinne? Du vet hvordan den oppførselen ser ut? Vel, menn ser på det som maskulin oppførsel av en eller annen grunn (har spurt en gjeng direkte på nach om akkurat det der). Det og en passiv-aggresiv tilnærming mer generelt.

Men det er jo nettopp det som er feminin oppførsel, observert hos alle hunndyr. Hunndyrene er mer hormonelle, emosjonelle og er dermed mer tilbøyelig til å bitchblikke, utfryse og hakke - les det gjerne forskjellen på jente- og guttemobbing. Små jenter mobber slik instinktet deres tilsier de skal - altså er det feminint å hakke og være bitch. Gutter mobber på en annen måte - ved å slå, banne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men det er jo nettopp det som er feminin oppførsel, observert hos alle hunndyr. Hunndyrene er mer hormonelle, emosjonelle og er dermed mer tilbøyelig til å bitchblikke, utfryse og hakke - les det gjerne forskjellen på jente- og guttemobbing. Små jenter mobber slik instinktet deres tilsier de skal - altså er det feminint å hakke og være bitch. Gutter mobber på en annen måte - ved å slå, banne osv.

Jeg er enig med deg, men tror poenget er at de vil at damer ikke skal være bitch i utgangspunktet. I hvert fall ikke mot han de liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig med deg, men tror poenget er at de vil at damer ikke skal være bitch i utgangspunktet. I hvert fall ikke mot han de liker.

Men det er noe annet. De ønsker seg et godt menneske. Men det å være dårlig menneske er ikke forbeholdt kvinner, og er heller ikke maskulin oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om noen kvinne ville hatt en så frekk og utrygg mann som det uansett? 

Forventer du at vi skal felle tårer? Ostede får vi bare dypere sinna rynke av å lese teite greier.

Jeg tror det er veldig mange norske kvinner her som ikke har peiling på hva de vil ha 😅 de sier mye men, men føler annerledes.

Hun vil ha en snill mann, men er mannen snill så blir hun automatisk skeptisk og lurer på hvilke psycho han er. For menn er ikke snille uten skjulte intensjoner. Og om hun i så fall skulle gi den snille en sjans, så blir det veldig fort kjedelig.

Mannen kan ha ALT hun måtte ønske, men likevel mangler det «noe» hun ikke helt klarer å sette fingeren på.

Mannen kan ha alle de røde flagg han måtte ønske, men det er bare «ett eller annet» som gjør han uimotståelig. 

Og dessuten er nesten alle menn narsissister eller drittsekker, for det har disse uimotståelige sannelig bevist.

Tror det bare er å fortsette å grave dypere i sinnarynkene. For hverken kvinner eller menn vil endre seg for hverandre, når vi alle mener det er motparten det er noe gale med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det er veldig mange norske kvinner her som ikke har peiling på hva de vil ha 😅 de sier mye men, men føler annerledes.

Hun vil ha en snill mann, men er mannen snill så blir hun automatisk skeptisk og lurer på hvilke psycho han er.

Det er jo ikke så rart at man har guarden oppe når menn generelt gir totalt blaffen og er kun ute etter å tilfredstille seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hun vil ha en snill mann, men er mannen snill så blir hun automatisk skeptisk og lurer på hvilke psycho han er. For menn er ikke snille uten skjulte intensjoner. Og om hun i så fall skulle gi den snille en sjans, så blir det veldig fort kjedelig.

Mannen kan ha ALT hun måtte ønske, men likevel mangler det «noe» hun ikke helt klarer å sette fingeren på.

Mannen kan ha alle de røde flagg han måtte ønske, men det er bare «ett eller annet» som gjør han uimotståelig. 

Og dessuten er nesten alle menn narsissister eller drittsekker, for det har disse uimotståelige sannelig bevist.

Tror det bare er å fortsette å grave dypere i sinnarynkene. For hverken kvinner eller menn vil endre seg for hverandre, når vi alle mener det er motparten det er noe gale med

Men de fleste kvinnene er i forhold med vanlige menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo ikke så rart at man har guarden oppe når menn generelt gir totalt blaffen og er kun ute etter å tilfredstille seg selv.

Og hvorfor tror du det blir slik? For så langt virker det som at du også står på kvinnesiden og legger all skyld på menn for at dere har guarden oppe.

Mens mange menn står på andre siden bare vil svare med samme mynt tilbake, at den norske kvinnen ikke er egnet for noe forhold. At man heller bør dra utenlands.

Så kommer det noe i retur fra kvinnene, som igjen kommer i retur fra mennene. I mellomtiden tikker og går tiden, guarden kommer høyere opp, statsministeren roper om flere fødsler, men kvinner vil ikke lenger ha mennene her, og noen av mennene drar utenlands for å finne seg en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men de fleste kvinnene er i forhold med vanlige menn.

Og det kan dere også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det kan dere også 😉

Hva er det vi kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...