AnonymBruker Skrevet 29. oktober #561 Del Skrevet 29. oktober Min deilige danske er bedre enn norske menn😍 Anonymkode: a2570...694 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #562 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 17.54): Jeg var en av disse damene. NÅ har jeg det bra med meg selv. Men ikke den gangen. Og jeg så hvem eksen omgikkes, og ellers hvilke menn som går rundt med slike damer. Ressurssterke menn trenger ikke å betale for damer. Anonymkode: 13879...ebb ''Ressursterke menn trenger ikke å betale for damer'' .... 🤦♂️🤦♂️ Anonymkode: 77686...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #563 Del Skrevet 29. oktober "Do you know how many Norwegian women over 40 travel to places such as Morrocco, Cuba and Gambia and get rattled for two weeks running? They just dont broadcast it..." Mener at dette er faktisk sant. Anonymkode: 922a2...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #564 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kjedelige tips. Har du aldri ville følt deg hot før? Anonymkode: f59bc...484 Jo, men ikke når det regner og blåser sidelengs, hunden må luftes, barna levers i barnehagen og bilen skal på verksted og bytte dekk. Det er helt malplassert for de fleste norske kvinner å gå staset opp til daglig. Anonymkode: e2031...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #565 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei takk. Og tror du virkelig jeg bruker blyantskjørt på kontoret for å se sexy ut? Eller vanlige pumps? Hvorfor er det upraktisk? Må alt være praktisk, fornuftig og kjedelig hele tiden? Har aldri sminket meg unaturlig eller hatt bryllupsfrisyre. Det har jeg ikke engang tid til på morgenen. Anonymkode: 13879...ebb Jeg forklarte hva jeg ser på som en mellomting. Anonymkode: e2031...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #566 Del Skrevet 29. oktober knooters skrev (På 27.10.2024 den 15.44): At vi er på vei tilbake til noe som helst annet enn likestilling og feminisme er ønsketenkning fra dem som ikke syns moderne kjønnsroller er noe særlig. Så lenge kvinner kan lage barn og ikke menn, og det er menn som er mest desperate som single, finnes det ingen verktøy her du kan bruke for å snu utviklingen. Kvinnene kan sitte stille og vente, vel vitende om at det er mannen som gir seg først. Det er langt flere menn som endrer seg til det kjønnsliberale for å bli godt mottatt av kvinner, enn kvinner som endrer seg til det kjønnskonservative for å tiltrekke seg menn. Verdiliberale kvinner drukner i interesse fra før, og har ingen insentiver til endring for å skaffe seg partner. Det er ikke der begrensningen ligger for deres del. Unge menn må da gjerne ha Trump over Harris, men de får kanskje betale med å sitte på Tinder og bli avvist. Deres valg, og det må de betale for. Oisann… Jeg møter virkelig noen annerledes stemmer her inne. Anonymkode: b2a3a...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #567 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg forklarte hva jeg ser på som en mellomting. Anonymkode: e2031...2de Nei, du gjorde det ikke. Du forklarte ikke hvilke klær som du synes er pent, men som ikke er hæler og skjørt (for øvrig, hva er problemet med å gå i skjørt? kvinner går i skjørt og kjoler). Joggesko er ikke pent, heller ikke turbukse/treningsbukse/dongeri. Anonymkode: 13879...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stian42 Skrevet 29. oktober #568 Del Skrevet 29. oktober knooters skrev (5 timer siden): Vel, du har jo alle incelfolkene som klager over at "norske kvinner ikke er kvinner", delvis fordi de ikke gidder lage smørbrødene til han som aldri har gjort noe mer fancy på kjøkkenet enn grændis og fjordlands. Like ivrig på fordommer mot norske kvinner som du er på å prøve å ta dem som opponerer mot idiotene som "går til utlandet for å finne feminine kvinner". Jeg tar det opp når noen prøver å fremvise at alle menn som finner en utenlandsk dame gjør det på grunn av dette. Det er rett og slett feil. Det er en masse stygge fordommer og burde slås ned på. Det er så dobbeltmoral når man ser tråder med damer som finner menn fra utlandet og svarene de får er kos deg eller pass på så de ikke svindler deg. Samtidig som mange er ivrige på å skrive det du nevner her mot menn som tar egne valg om å finne en kone fra utlandet. Det å kalle folk for incelfolkene og annet burde du være for god for. Det sier nok om folkeskikken din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #569 Del Skrevet 29. oktober stian42 skrev (20 minutter siden): Jeg tar det opp når noen prøver å fremvise at alle menn som finner en utenlandsk dame gjør det på grunn av dette. Det er rett og slett feil. Det er en masse stygge fordommer og burde slås ned på. Det er så dobbeltmoral når man ser tråder med damer som finner menn fra utlandet og svarene de får er kos deg eller pass på så de ikke svindler deg. Samtidig som mange er ivrige på å skrive det du nevner her mot menn som tar egne valg om å finne en kone fra utlandet. Det å kalle folk for incelfolkene og annet burde du være for god for. Det sier nok om folkeskikken din. For min del tenker jeg det samme, men jeg hører så ekstremt lite om at kvinner utnytter gutter på samme viset. Har aldri hørt om eller sett bilder av masse eldre damer med yngre lettkledde gutter, og vi vet det kjøpes sex. Eller fly fullt av damer for å finne sine unge fattige ektemenn. Men jeg vet det skjer, det bare er ikke registrert som et like stort problem av mindre representasjon. Anonymkode: f59bc...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #570 Del Skrevet 29. oktober stian42 skrev (27 minutter siden): Jeg tar det opp når noen prøver å fremvise at alle menn som finner en utenlandsk dame gjør det på grunn av dette. Det er rett og slett feil. Det er en masse stygge fordommer og burde slås ned på. Det er så dobbeltmoral når man ser tråder med damer som finner menn fra utlandet og svarene de får er kos deg eller pass på så de ikke svindler deg. Samtidig som mange er ivrige på å skrive det du nevner her mot menn som tar egne valg om å finne en kone fra utlandet. Det å kalle folk for incelfolkene og annet burde du være for god for. Det sier nok om folkeskikken din. Det er jo synd hvis du må kjempe mot fordommer. Må si at jeg ikke reagerer hvis jeg møter et par der hun ser asiatisk ut om de ser cirka like attraktive ut eller er på samme alder. Men om der er et stort gap der så hender det at jeg tenker at jeg håper han er snill med henne. Grunnen til disse fordommene ligger i realiteter. Det er overvekt av asiatiske kvinner innlagt på krisesenter. Det er flere kvinner som jobber i helsevesenet og i hjelpeapparat som mishandlede og ulykkelige kvinner kommer i kontakt med. Det er klart det gjør noe med deg når du møter kvinner som har bodd i Norge i flere år uten å ha fått lære seg språket, når disse blir innlagt på sykehus pga mishandling eller når du hører om han som leverer kona si på krisesenteret fordi hun ikke får barn, er huslig nok eller på andre måter ikke innfrir. Når du hører om han som har vært gift flere ganger med asiatiske, igjen skiller seg og ingen stiller spørsmålstegn selv om der var vært mishandling. Så du kan si at disse mennene er de som kan klandres for at disse fordommene finnes. Disse menn har all makt over kvinnen og utnytter det. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, men det skjer og vi er klar over det. Anonymkode: 2dd5b...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stian42 Skrevet 29. oktober #571 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo synd hvis du må kjempe mot fordommer. Må si at jeg ikke reagerer hvis jeg møter et par der hun ser asiatisk ut om de ser cirka like attraktive ut eller er på samme alder. Men om der er et stort gap der så hender det at jeg tenker at jeg håper han er snill med henne. Grunnen til disse fordommene ligger i realiteter. Det er overvekt av asiatiske kvinner innlagt på krisesenter. Det er flere kvinner som jobber i helsevesenet og i hjelpeapparat som mishandlede og ulykkelige kvinner kommer i kontakt med. Det er klart det gjør noe med deg når du møter kvinner som har bodd i Norge i flere år uten å ha fått lære seg språket, når disse blir innlagt på sykehus pga mishandling eller når du hører om han som leverer kona si på krisesenteret fordi hun ikke får barn, er huslig nok eller på andre måter ikke innfrir. Når du hører om han som har vært gift flere ganger med asiatiske, igjen skiller seg og ingen stiller spørsmålstegn selv om der var vært mishandling. Så du kan si at disse mennene er de som kan klandres for at disse fordommene finnes. Disse menn har all makt over kvinnen og utnytter det. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, men det skjer og vi er klar over det. Anonymkode: 2dd5b...e49 Er klar over at dette skjer på en liten minoritet. Jeg er ikke noe glad i det selv og synes det er forkastelig når det blir sånn utnyttelse og dårlig behandling av andre mennesker. Samtidig så ser jeg at folk online forhåndsdømmer deg som bare det. Det er blitt til diskrimering. Heldigvis så er det ikke sånn i det virkelige liv for oss som ikke er i en sånn situasjon. Når jeg er her med min kjære så kan folk se at vi er i en normal aldersforskjell. Jeg skjuler ikke og kommer ikke til å gjøre det at jeg er gift med en filippinsk dame, det forventer jeg at folk godtar. Familie, mine arbeidsgivere er positiv og støttende for meg så jeg har det strålende utenfor internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stian42 Skrevet 29. oktober #572 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (53 minutter siden): For min del tenker jeg det samme, men jeg hører så ekstremt lite om at kvinner utnytter gutter på samme viset. Har aldri hørt om eller sett bilder av masse eldre damer med yngre lettkledde gutter, og vi vet det kjøpes sex. Eller fly fullt av damer for å finne sine unge fattige ektemenn. Men jeg vet det skjer, det bare er ikke registrert som et like stort problem av mindre representasjon. Anonymkode: f59bc...484 Det skjer begge veier, man er nok litt for godtroende om man ikke tenker over det. Det er heller ikke det jeg vil frem til men at alle både damer og menn burde få lov til å finne kjærligheten ute i verden uten å automatisk bli forhåndsdømt. Jeg synes det er vakkert å se gode blandede par som elsker hverandre på tvers av kulturer. Det er litt som at vi ikke skal dømme alle butikk-kunder for å være tyver fordi noen av de er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #573 Del Skrevet 29. oktober stian42 skrev (9 minutter siden): Er klar over at dette skjer på en liten minoritet. Jeg er ikke noe glad i det selv og synes det er forkastelig når det blir sånn utnyttelse og dårlig behandling av andre mennesker. Samtidig så ser jeg at folk online forhåndsdømmer deg som bare det. Det er blitt til diskrimering. Heldigvis så er det ikke sånn i det virkelige liv for oss som ikke er i en sånn situasjon. Når jeg er her med min kjære så kan folk se at vi er i en normal aldersforskjell. Jeg skjuler ikke og kommer ikke til å gjøre det at jeg er gift med en filippinsk dame, det forventer jeg at folk godtar. Familie, mine arbeidsgivere er positiv og støttende for meg så jeg har det strålende utenfor internett. Kjenner også par der hun er asiatisk som lever lykkelig og har vært gift i årevis. Disse parene utstråler jevnbyrdighet. Når debatten tilspisser seg her så gjelder det ofte at menn mener norske kvinner ikke er bra nok. De er for kravstore, lite feminine og for selvstendige. De vil ha tilbake 50-tallets kvinne som er mannen underordnet. Nettopp samme innstilling som de menn som behandler kvinner dårlig har. Anonymkode: 2dd5b...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #574 Del Skrevet 29. oktober stian42 skrev (24 minutter siden): Er klar over at dette skjer på en liten minoritet. Ja, man kan jo bagatellisere problemet. Kanskje du hadde sett på det med annerledes øyne ved å hospitere i et akuttmottak eller på et krisesenter. Anonymkode: 2dd5b...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stian42 Skrevet 29. oktober #575 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjenner også par der hun er asiatisk som lever lykkelig og har vært gift i årevis. Disse parene utstråler jevnbyrdighet. Når debatten tilspisser seg her så gjelder det ofte at menn mener norske kvinner ikke er bra nok. De er for kravstore, lite feminine og for selvstendige. De vil ha tilbake 50-tallets kvinne som er mannen underordnet. Nettopp samme innstilling som de menn som behandler kvinner dårlig har. Anonymkode: 2dd5b...e49 Det er nok noen som vil det. Jeg er ikke i den campen, men synes parene burde kunne sammarbeide å finne ut hva de liker best sammen. Selvsagt skal en støtte kona til å lære språket og hjelpe de med å kunne få seg en jobb. Samtidig så er det forskjellige kulturer og de har andre tanker om hva de vil. Bare man støtter hverandre og går på kompromiss så skal det gå fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stian42 Skrevet 29. oktober #576 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, man kan jo bagatellisere problemet. Kanskje du hadde sett på det med annerledes øyne ved å hospitere i et akuttmottak eller på et krisesenter. Anonymkode: 2dd5b...e49 Jeg sier ikke det, jeg spør om det er nødvendig å diskriminere og se ned på alle for det noen få gjør. Svar meg på det. Jeg hadde aldri sett på det annerledes og begynt å kalle la oss si en folkegruppe for noe på grunn av hva noen gjør. Dette er vi for gode for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #577 Del Skrevet 29. oktober stian42 skrev (4 minutter siden): Jeg sier ikke det, jeg spør om det er nødvendig å diskriminere og se ned på alle for det noen få gjør. Svar meg på det. Jeg hadde aldri sett på det annerledes og begynt å kalle la oss si en folkegruppe for noe på grunn av hva noen gjør. Dette er vi for gode for. Du sier selv at du ikke blir sett ned på eller møtt med fordommer. Menn som behandler kvinnen sin bra blir ikke det. Så da tenker jeg at du ikke blir diskriminert heller. Men jeg kan forstå at fordommer oppstår ved f.eks stor aldersforskjell og en manns holdninger til kvinner. Du som er gift med og sikkert elsker kvinnen din, bannlyser vel også menn som behandler kvinner dårlig kun fordi de kan det, pga at de ikke er likestilte. Jeg kan også skjønne frustrasjonen din over å bli satt i bås med menn som ikke behandler kvinner greit. Men på en måte må man også være obs på at disse kvinnene ikke har talerør eller ressurser til å fortelle sin historie. Så dessverre møter noen menn som deg på en del diskriminering pga noen råtne epler. Men disse tror jeg fort blir til skamme om du er en real kar. Så det beste du kan gjøre er vel å erkjenne at noen menn ødelegger stort her, at ekte kjærlighet oppstår på tross av landegrenser, det vet vi jo. Anonymkode: 2dd5b...e49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #578 Del Skrevet 29. oktober stian42 skrev (5 timer siden): Jeg sier ikke det, jeg spør om det er nødvendig å diskriminere og se ned på alle for det noen få gjør. Svar meg på det. Jeg hadde aldri sett på det annerledes og begynt å kalle la oss si en folkegruppe for noe på grunn av hva noen gjør. Dette er vi for gode for. Men du vet du vil bevise dem det motsatte? Jeg kjenner par hvor ei er fra Asia og en fra Norge og ingen bryr seg. De er gode par som alle andre par. Syns ikke du som oss at det er en lei situsjon i de tilfellene hvor noe dumt skjer? Syns du er for opptatt av deg selv og for lite av hvilken motgang noen andre opplever. Vi dømmer ikke fordi vi har fritidsproblemer, men fordi det i en god del par er en ubehagelig situsjon på ekte. Å asiatisk+norsk er ikke i seg selv dumt. Og det er heller ikke eneste gruppe i verden vi fordømmer, alle par forhold feller som kan skje, fordømmer vi. Hadde ikke det vært så mye problemer i denne spesifikke gruppen, hat vi heller aldri tenkt det. Hvorfor er vi ikke like på norsk mann+ alle andre steder i verden? Fordi det er ikke en greie. Eneste andre stedet jeg kommer på er Russland, fordi det er et begrep som heter mailorder brede, hva du syns om det ordet? Det gir med frysninger med en gang. Ingen normale mennesker bestiller seg partner. Om ikke de er fanget i en kultur hvor de ikke har annet valg kanskje. Men i et land hvor vi er frie til å skape relajson og er mer likestillte er det veldig sur vind av den og det er ingen hemmelighet at mange menn klager over likestilling. Så drit+ drit= hate. Anonymkode: f59bc...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 30. oktober #579 Del Skrevet 30. oktober stian42 skrev (10 timer siden): Jeg tar det opp når noen prøver å fremvise at alle menn som finner en utenlandsk dame gjør det på grunn av dette. Det er rett og slett feil. Det er en masse stygge fordommer og burde slås ned på. Det er så dobbeltmoral når man ser tråder med damer som finner menn fra utlandet og svarene de får er kos deg eller pass på så de ikke svindler deg. Samtidig som mange er ivrige på å skrive det du nevner her mot menn som tar egne valg om å finne en kone fra utlandet. Det å kalle folk for incelfolkene og annet burde du være for god for. Det sier nok om folkeskikken din. Jeg bare refererer til anerkjente forskere som snakker om temaet. De jeg kaller incels er de samme Mads Larsen kaller incels, og han lytter jo folk til. Men, Mads Larsen mener jo at kvinner nedvurderer menn og stille for harde krav, så da er det liksom greit at han gjør det - mens jeg skal bruke andre begreper. Fint med dobbeltstandard, du. Folkeskikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #580 Del Skrevet 30. oktober Selv ville jeg ønsket å være sammen med en norsk dame om jeg i det hele tatt var interessert i å lete etter ei å skape et liv sammen med. Men jeg kan godt forstå de menn som velger å finne damer fra andre kulturer. De har ofte mer feminine trekk, som er attraktivt. Men jeg klarer bare ikke tanken på å bli sammen med noen fra en helt annen kultur, det blir rett og slett for dumt. Anonymkode: ba828...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå