Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei du ble ikke det , det er helt sant at alle ser etter bedre kvaliteter og verdier hos en partner . Det gjør også kvinner her, leste igår en dame som sa at partner måtte tjene mer enn henne og ha en høy status jobb for at skulle vurdere han.

dobbeltmoralen er stor når det handler om sjalusi. Samtidig ser jeg ingen nevne dette når kvinner finner seg en mann fra et fattigere land.

Anonymkode: e03f0...161

Så og bli kalt «en» er ikke objektifisering?

Sjalusi er ikke tema her. Jeg skjønner ikke hvordan du får inn det. Ei heller hvorfor du vrir dette til å handle om mitt liv. Det gjør selvsagt ikke det. Mitt og andres menneskesyn er hva det handler om for meg.

Endret av Rotemor
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rotemor skrev (54 minutter siden):

Den ene velger seg ut av fattigdom. Den andre kjøper noen ut av fattigdom.

Man kan ikke se på horekundevirksomhet som veldedighet.

Jeg svarer deg ikke igjen da jeg forakter den måte å skrive på.

Hvis du mener at det er borevirksomhet når en mann finner en kjæreste å kone i et Annet fattigere land så har jeg null respekt for deg. Det er et helt forkastelig syn å se på mennesker og andre som finner kjærligheten sin .

rett og slett stygt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du mener at det er borevirksomhet når en mann finner en kjæreste å kone i et Annet fattigere land så har jeg null respekt for deg. Det er et helt forkastelig syn å se på mennesker og andre som finner kjærligheten sin .

rett og slett stygt. 

Hvis jeg, en middelaldrende norsk kvinne, litt overvektig, skilt og med tre barn, hadde funnet meg en knakende lekker bodybuilder av en tyrker på 25, så hadde du trolig tenkt at det var noe annet enn pur romantisk kjærlighet, hadde du ikke? Kanskje litt kjærlighet, men ikke kun kjærlighet? 

Anonymkode: c92ce...22e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei du ble ikke det , det er helt sant at alle ser etter bedre kvaliteter og verdier hos en partner . Det gjør også kvinner her, leste igår en dame som sa at partner måtte tjene mer enn henne og ha en høy status jobb for at skulle vurdere han.

dobbeltmoralen er stor når det handler om sjalusi. Samtidig ser jeg ingen nevne dette når kvinner finner seg en mann fra et fattigere land.

Jeg skjønner ikke hvorfor damer her bryr seg om valgene til menn de uansett mener de ikke vil ha ... De shamer mennene og er rasistiske og nedlatende mot de asiatiske damene, akkurat som de er sjalu og det er tap at de finner hverandre. 

Anonymkode: f0644...00a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis jeg, en middelaldrende norsk kvinne, litt overvektig, skilt og med tre barn, hadde funnet meg en knakende lekker bodybuilder av en tyrker på 25, så hadde du trolig tenkt at det var noe annet enn pur romantisk kjærlighet, hadde du ikke? Kanskje litt kjærlighet, men ikke kun kjærlighet? 

Jeg dømmer ingen, men det finnes unntak der andre parten kunn er ute etter å komme til landet.  Dette finner man ut relativt greit selv med sunn fornuft.

det jeg reagerer på er hvordan hun sier dette som at alle vi menn som drar dit utnytter andre. Har også sett i disse forumene at når kvinner selv er i samme situasjon som andre så blir det bare sett på som at mannen i det fattige landet utnytter henne.

Det finnes også mange jevnaldrende par som er naturlige som har møtt hverandre over landegrenser , men her blir vi også sett negativt på. Som at vi utnytter de, er det ene og det andre. Jeg er 33 år og har ei kone på 32 år. Jeg må håndtere masse papirarbeid og å hjelpe til min familie når jeg får de hit . Så er dette hva folk skriver om oss. Mange som ikke forstår at menn kan finne kjærlighet i utlandet og skal fordømme det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn er jo en ganske sterk overdrivelse da..noen søker kjærlighet andre av dem søker avhengighet. Det er bare sistenevnte som er feil og forkastelig.

Anonymkode: 0edca...f76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg dømmer ingen, men det finnes unntak der andre parten kunn er ute etter å komme til landet.  Dette finner man ut relativt greit selv med sunn fornuft.

det jeg reagerer på er hvordan hun sier dette som at alle vi menn som drar dit utnytter andre. Har også sett i disse forumene at når kvinner selv er i samme situasjon som andre så blir det bare sett på som at mannen i det fattige landet utnytter henne.

Det finnes også mange jevnaldrende par som er naturlige som har møtt hverandre over landegrenser , men her blir vi også sett negativt på. Som at vi utnytter de, er det ene og det andre. Jeg er 33 år og har ei kone på 32 år. Jeg må håndtere masse papirarbeid og å hjelpe til min familie når jeg får de hit . Så er dette hva folk skriver om oss. Mange som ikke forstår at menn kan finne kjærlighet i utlandet og skal fordømme det.

Du vet, og dette er ikke noe nytt. Har eksistert i lang lang tid. Om en mann finner seg en kvinne fra «Thailand», så er kvinnen et offer og utnyttes av mannen. Om en kvinne finner seg en mann fra «Afrika», så er kvinnen offer og utnyttes. Offerrollen er og forblir kvinnens trumfkort. 

Anonymkode: 7a1e4...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du vet, og dette er ikke noe nytt. Har eksistert i lang lang tid. Om en mann finner seg en kvinne fra «Thailand», så er kvinnen et offer og utnyttes av mannen. Om en kvinne finner seg en mann fra «Afrika», så er kvinnen offer og utnyttes. Offerrollen er og forblir kvinnens trumfkort. 

Det stemmer ikke helt da, det ligger ute en dansk dokumentar nå om litt tafatte eldre menn som er stucked i Thailand med en kone og svigerfamilie som ikke vil ha dem, og som har brukt alle pengene sine på å bygge hus i Thailand som står på kona pga regel om eiendom som ikke kan eies av utlendinger. Så der sitter de da, låst i Thailand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi alle burde skaffe utenlandske damer sånn at norske damer kan få smake sin egen medisin 

Anonymkode: b841c...01c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 13.52):

Jeg er utenlandsk. Helt siden jeg kom til Norge, la jeg merke til at norske jenter (med noen unntak) ser helt fantastiske ut til de nærmer seg 25. Så går det nedover.

Det jeg prøver å si er at det er enklere å finne fine damer over 30 i utlandet - på Balkan, Thailand, Spania, osv.

Disse damene kler seg som damer og tar vare på mennene sine. Norske damer er ofte utro og skiller seg mye oftere enn utenlanske damer.

Anonymkode: 7f005...d6e

Du tror ikke det kan ha noe å gjøre med at Norge er et av få likestilte land i verden hvor det forventes at kvinnene er i full jobb, i tillegg til at de forventes å ta mesteparten av de 3-5 daglige timene med ubetalt og ikke-pensjonsgivende arbeidsmengde med husarbeid, barn og hverdagslogistikk? Du skal ikke lenger enn til England før de fleste kvinner slutter å jobbe når de får barn. En kollega dro med familien sin til Australia for å oppleve kultur, jobbe osv, men det viste seg å koste mer å ha barn i barnehagen enn det hun ville ha fått i månedslønn, ergo hun måtte bli hjemmeværende mot sin vilje mens de bodde der.

Anonymkode: 115be...55d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stemmer ikke helt da, det ligger ute en dansk dokumentar nå om litt tafatte eldre menn som er stucked i Thailand med en kone og svigerfamilie som ikke vil ha dem, og som har brukt alle pengene sine på å bygge hus i Thailand som står på kona pga regel om eiendom som ikke kan eies av utlendinger. Så der sitter de da, låst i Thailand.

Nå tror jeg du misset poenget i det jeg skrev. Det har ingen ting å si hvem som gjør hva, og konsekvensen som følger. Disse danske mennene som sitter der låst i Thailand har vel seg selv å takke (fra et kvinnelig perspektiv). Det handler om at mannen blir den store stygge ulven uansett hvor irrasjonelt det er. Det er aldri synd i mannen, så lenge det er en kvinne involvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kjenner en tafatt fyr fra barndommen som fikk importert seg ei thaikone når han var førr. Hun kan knapt et ord norsk og de er begge eksepsjonelt ustødige i engelsk. Men ja da, "kjempeforelska" 😂 Selvfølgelig så vil han ha ei som kan vaske huset hans og som han kan pule, mens hun ønsker seg ut av fattigdom og kommer til å sende mesteparten av lønna hans hjem til sin egen familie. True love O:)

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå tror jeg du misset poenget i det jeg skrev. Det har ingen ting å si hvem som gjør hva, og konsekvensen som følger. Disse danske mennene som sitter der låst i Thailand har vel seg selv å takke (fra et kvinnelig perspektiv). Det handler om at mannen blir den store stygge ulven uansett hvor irrasjonelt det er. Det er aldri synd i mannen, så lenge det er en kvinne involvert. 

Nei, jeg misforstår ikke. Skal du prøve å skaffe dame gjennom skambud, altså gå for noe du egentlig ikke ressurser til, bør du passe på å ikke bli lurt.

Særlig hvis du har fått ung, vakker og lydhør dame som egentlig ligger ca fire nivåer over deg, da skjønner hun transaksjonen like godt som deg, og du kan ikke regne med at hun nødvendigvis vil føle seg moralsk forplikta til å være grei mot deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/9/2024 at 1:52 PM, Rotemor said:

Skimmet igjennom tråden og ser argumenter som at norske kvinner er utro og kravstore.🙄 Og at de forfaller tidlig. 😂

Ja, det forsvarer jo menneskehandel der det er gyldig….🙄

Rasist.

Anonymkode: b28b4...902

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Unntatt mora di, antar jeg? 

Anonymkode: ebf0d...ff7

Mora mi er ikke norsk ❤️ 

Følte du deg truffet?

Anonymkode: 9ecea...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, jeg misforstår ikke. Skal du prøve å skaffe dame gjennom skambud, altså gå for noe du egentlig ikke ressurser til, bør du passe på å ikke bli lurt.

Særlig hvis du har fått ung, vakker og lydhør dame som egentlig ligger ca fire nivåer over deg, da skjønner hun transaksjonen like godt som deg, og du kan ikke regne med at hun nødvendigvis vil føle seg moralsk forplikta til å være grei mot deg.

Men dette beviser jo bare at man virkelig ikke kan gjøre noe riktig her. Har man midler og finner seg en thaikone, så har man gjennomført en transaksjon på linje med prostitusjon og menneskehandel. Har man ikke midlene, så bør man heller ikke skaffe seg en thaikone? Jeg sliter med å forstå logikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kjenner en tafatt fyr fra barndommen som fikk importert seg ei thaikone når han var førr. Hun kan knapt et ord norsk og de er begge eksepsjonelt ustødige i engelsk. Men ja da, "kjempeforelska" 😂 Selvfølgelig så vil han ha ei som kan vaske huset hans og som han kan pule, mens hun ønsker seg ut av fattigdom og kommer til å sende mesteparten av lønna hans hjem til sin egen familie. True love O:)

Begge har et bedre liv enn hva de hadde før og garantert bedre om de måtte være enslige. Slutt å tving kvinnefrigjøring på de som ikke ønsker eller har mulighet til å delta 

Anonymkode: bc91b...5e2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tafatte, litt eldre mennene er jo de som har tapt på likestillingen i Norge. Norske kvinner er ikke lenger hjelpeløse vesener som må tvangsgifte seg for å ikke sulte på gata.

Men der norske kvinner gjør sitt beste for å være i full jobb i tillegg til å gjøre halvparten på hjemmebane, så sliter mange menn med å henge med i svingene og evner ikke å forstå at de i likhet med kvinnene må ha både 40 timers arbeidsuker pluss 2-3 timer daglig ulønnet arbeid i hjemmet for at Familien AS skal gå rundt. Det er disse mennene som forlates av utslitte og sure kvinner som ikke lenger orker å bære tafatte mannebabyer på ryggen, i tillegg til alt annet de må gjøre.

Det å kalle norske kvinner kravstore fordi de ikke ønsker å jobbe dobbelt så hardt som mennene faller på sin egen urimelighet. Men klart, enklere å hente seg ei ung og fattig kone fra Asia som knapt nok vet hva likestilling betyr.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Begge har et bedre liv enn hva de hadde før og garantert bedre om de måtte være enslige. Slutt å tving kvinnefrigjøring på de som ikke ønsker eller har mulighet til å delta 

Anonymkode: bc91b...5e2

Én bitter og kvinnehatende incel mindre i Norge er en stor seier uansett. Men kom ikke her å si at det er ekte kjærlighet mellom en blekfet mann på 45 og en pen thaikvinne på 30, like lite som det er ekte kjærlighet mellom en blekfet kvinne på 45 og en veltrent tyrker på 30. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

For det første handler ikke allt on skjønnhet, det fins andre verdier i en person . Jeg vil heller ikke gå etter ei jente som bare ser veldig bra ut. Men greiene han snakker om er sant, jeg har sett disse trådene om jente som skal bli sammen med en fra Tyrkia, Kongo , Marokko, algeria, Nigeria og Gambia . Alle som kommenterer tar jentas side om at hun må passe seg for at han utnytter henne for penger. At hun er den uskyldige og gode parten som har stor sansynlyghet for å bli utnyttet. 

så ser jeg på de med menn finner jente fra Thailand, Filippinene , Kenya. Der skrives det i stor skala om at mannen skal utnytte damene som er fattige, få seg hushjelp og sex.

Dette er fakta jeg ser, dobbeltmoral og at kvinnen alltid er offer på disse forumene. Morsomt det der. Særlig at mange ikke klarer å tenke litt men sier at alle de andre er ditt og datt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...