Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 15.44):

Vi kan da ikke løse DINE problemer. Vi har nok med egne problemer. Betalingskonto gjorde at jeg ikke trengte å gå gjennom masse forespørsler fra menn som rett og slett var creeps. Problemet med Tinder er at det er veldig mange creeps, selv om vi selvfølgelig vet at det også finnes en del gode menn. Det er heller ingen korrelasjon mellom pent utseende og creepy oppførsel - også mindre pene menn kan ha slik oppførsel. 

Anonymkode: 13879...ebb

Det er heller ikke korrelasjon mellom mindre pent utseendet og creepy oppførsel,selv om det er det som indikeres her. Creeps kommer i alle innpakninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner fra øst europa eller Asia er mer feminine enn norske/vestlige kvinner.

Jeg jobber på en skole med et stort mangfold av kulturer og jeg ser definitivt forskjell på Norske og for eksempel ukrainske kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En hyggeligere kultur kanskje?

En kultur hvor vi ikke har frihet til å ha sex, for så å bli kalt hore/løs. En kultur hvor ikke altfor mange menn er mer opptatt av å få sex enn å ha sex sammen med kvinnen, og hvor menn for ofte ikke forstår at sex skal være godt for begge. En kultur hvor vi ikke blir kalt drama og irrasjonelt emosjonelle dersom vi viset følelser utover de positive. En kultur hvor likestilling ikke betyr at vi skal få liv til å ta halvparten av menns tradisjonelle kjønnsroll, men likevel ta det meste av kvinners tradisjonelle kjønnsrolle. En kultur der våre menn ikke blir kalt tøfler av andre menn dersom de bryr sex om kone og barn, og tar hensyn. En kultur som ikke snakker ned kjærlighet, samhold og familieliv. En kultur hvor menn ikke var mer opptatt av å knulle rundt på såpass mange kvinner at han er "vellykket" enn å være en skikkelig mann. 

Verdens mest likestilte land liksom. Ikke i holdninger, kun på papiret. Fra sex til dating og familie har vi dårlig kultur, spesielt for kvinner. Likevel kalles vi kvinner de urimelige. 

Anonymkode: 512ba...445

Jada, vi skjønner. Norske menn er bare helt forferdelig. Tråd etter tråd her inne viser jo dette. Menn er ditt og menn er datt. OK

Anonymkode: 7a1e4...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jada, vi skjønner. Norske menn er bare helt forferdelig. Tråd etter tråd her inne viser jo dette. Menn er ditt og menn er datt. OK

Har du ingen kommentar på det som ble skrevet, forbi å ta det personlig? Om du ikke er sånn, er det bra, men du leser jo den kommentaren så må du jo kjenne igjen noen teamer som faktisk går igjen i realitete både her inne og i mange liv der ute. 

Anonymkode: f59bc...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk nok er det at det møtes sånn her, gjør mitt syn på en del av dere langt verre. For ikke bare er det en ukultur, men det vil ikke bli løst siden problemet ikke har selvinnsikt eller evne til å kommunisere eller ha samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange henter seg ei fordi de vil ha en slave med løpestreng mellom soverom og kjøkken. 

Anonymkode: ab7c9...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ironisk nok er det at det møtes sånn her, gjør mitt syn på en del av dere langt verre. For ikke bare er det en ukultur, men det vil ikke bli løst siden problemet ikke har selvinnsikt eller evne til å kommunisere eller ha samvittighet. 

Det går helt fint, for det er ikke menns oppgave å endre det synet dere har på oss. Det er nok noe dere må fikse selv. For veldig få er villig til å vedkjenne seg de dårlige egenskapene dere velger å fokusere på, som gjelder de færreste av menn som gruppe, men som dere likevel tilegner alle menn. Så ironisk nok vil ikke noe av det dere holder på med, slik dere holder på endre på noe. Menn vil søke utlandet mer og mer. Politisk ser vi også at vi stadig kommer lengre fra hverandre. Og det er vel greit det da. For som flere nevner, norske kvinner kan få barn alene, og de trives også bedre alene enn sammen med en norsk mann. Da må den norske mannen utenfor grensene og lete, da vi ikke er like heldig å kunne få barn alene og dermed har en sterk driv til å finne en partner. Om man ønsker familie vel og merke.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går helt fint, for det er ikke menns oppgave å endre det synet dere har på oss. Det er nok noe dere må fikse selv. For veldig få er villig til å vedkjenne seg de dårlige egenskapene dere velger å fokusere på, som gjelder de færreste av menn som gruppe, men som dere likevel tilegner alle menn. Så ironisk nok vil ikke noe av det dere holder på med, slik dere holder på endre på noe. Menn vil søke utlandet mer og mer. Politisk ser vi også at vi stadig kommer lengre fra hverandre. Og det er vel greit det da. For som flere nevner, norske kvinner kan få barn alene, og de trives også bedre alene enn sammen med en norsk mann. Da må den norske mannen utenfor grensene og lete, da vi ikke er like heldig å kunne få barn alene og dermed har en sterk driv til å finne en partner. Om man ønsker familie vel og merke.

Det er basert på dårlig oppførsel!

Men greit, jeg skal drite i alt du skriver, for som kvinne er det heller ikke min plikt å endre noe for deg. Smak din egen medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men greit, jeg skal drite i alt du skriver, for som kvinne er det heller ikke min plikt å endre noe for deg. Smak din egen medisin.

Leste det ikke en gang. Ha det så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare drit i det. Når har dere ikke gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En hyggeligere kultur kanskje?

En kultur hvor vi ikke har frihet til å ha sex, for så å bli kalt hore/løs. En kultur hvor ikke altfor mange menn er mer opptatt av å få sex enn å ha sex sammen med kvinnen, og hvor menn for ofte ikke forstår at sex skal være godt for begge. En kultur hvor vi ikke blir kalt drama og irrasjonelt emosjonelle dersom vi viset følelser utover de positive. En kultur hvor likestilling ikke betyr at vi skal få liv til å ta halvparten av menns tradisjonelle kjønnsroll, men likevel ta det meste av kvinners tradisjonelle kjønnsrolle. En kultur der våre menn ikke blir kalt tøfler av andre menn dersom de bryr sex om kone og barn, og tar hensyn. En kultur som ikke snakker ned kjærlighet, samhold og familieliv. En kultur hvor menn ikke var mer opptatt av å knulle rundt på såpass mange kvinner at han er "vellykket" enn å være en skikkelig mann. 

Verdens mest likestilte land liksom. Ikke i holdninger, kun på papiret. Fra sex til dating og familie har vi dårlig kultur, spesielt for kvinner. Likevel kalles vi kvinner de urimelige. 

Ironisk nok, kom alle disse ugreiene inn i vårt vestlige samfunn i takt med feminismens inntog. Det er ikke kvinners feil, men ideologien feminisme. Den lover kvinner full frihet, jobb og et perfekt selvstendig og likestillt liv, men feminismen tar ikke hensyn til basis kjønnsforskjeller og emosjonelle behov og reaksjonsmønster. Det er nesten litt tragikomisk å se forfallet. Når kvinner ble seksuellt frigjort, ble det plutselig mer vanlig med casual sex og one night stands. Kjønnssykdomer spratt i været. Uønskede graviditeter økte dramatisk. Menn har blitt mindre maskuline, de bryr seg mindre om å varte opp kvinner. Ja nå vil de ikke engang være i bindende forhold med dem. Kvinner har fått mye, men de har også mistet enormt mye på det. Dette har jo skjedd fordi kvinner hevder menn besitter "toxic maskulinity". Da forsøker jo den jevne mannen å tilpasse seg endringen.

Vi kan ikke få i pose og sekk. Det må gi's og ta's. Feministene er bare interessert i å ta. Dette har selvsagt menn merket seg og nå reiser de heller til utlandet for å få en som besitter tradisjonelle familieverdier. Det kalles en naturlig reaksjon på en samfunnsendring. Dere ønsket den endringen, da må dere også tåle konsekvensene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (3 timer siden):

Ironisk nok, kom alle disse ugreiene inn i vårt vestlige samfunn i takt med feminismens inntog. Det er ikke kvinners feil, men ideologien feminisme. Den lover kvinner full frihet, jobb og et perfekt selvstendig og likestillt liv, men feminismen tar ikke hensyn til basis kjønnsforskjeller og emosjonelle behov og reaksjonsmønster. Det er nesten litt tragikomisk å se forfallet. Når kvinner ble seksuellt frigjort, ble det plutselig mer vanlig med casual sex og one night stands. Kjønnssykdomer spratt i været. Uønskede graviditeter økte dramatisk. Menn har blitt mindre maskuline, de bryr seg mindre om å varte opp kvinner. Ja nå vil de ikke engang være i bindende forhold med dem. Kvinner har fått mye, men de har også mistet enormt mye på det. Dette har jo skjedd fordi kvinner hevder menn besitter "toxic maskulinity". Da forsøker jo den jevne mannen å tilpasse seg endringen.

Vi kan ikke få i pose og sekk. Det må gi's og ta's. Feministene er bare interessert i å ta. Dette har selvsagt menn merket seg og nå reiser de heller til utlandet for å få en som besitter tradisjonelle familieverdier. Det kalles en naturlig reaksjon på en samfunnsendring. Dere ønsket den endringen, da må dere også tåle konsekvensene.

Og det tåler vi svært godt. Jeg er veldig glad for at jeg ikke trenger å være avhengig av en mann. At noen menn blir sure og drar til utlandet, er meg revnende likegyldig, da jeg uansett foretrekker en annen type menn. Min mann er fra et annet skandinavisk land, og er ganske så mandig, selv om jeg er den som tjener mest, og vi deler på oppvask og matlaging. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake fra utestengning, forresten. Håper at du har roet ned negativiteten som følge av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min ene sønn har kun harr kjærester av utenlandsk opprinnelse (men de har vært bosatte i Norge). Den enkle grunnen der, er at han rett og slett synes de er penere😂

Anonymkode: 9e9e6...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Norske kvinner har på verdensbasis de minst feminine egenskaper og størst krav, samtidig som de ser på seg selv som de mest ettertraktade. De er også blottet for empati. Er få fordeler og mange ulemper med dem, og høy risiko

Anonymkode: 3609a...aa1

Og hva er en feminin egenskap? Å fly rundt i korsett og koke poteter til talentløse menn som svir tevannet og sulter ihjel uten en kokk?

Det er bare å se seg rundt. Norske kvinner er langt mer feminine enn thai-damer og andre asiater, for eksempel. Hvis du vil ha feminine damer, holder du deg innenfor Skandinavia.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (7 timer siden):

Kvinner fra øst europa eller Asia er mer feminine enn norske/vestlige kvinner.

Jeg jobber på en skole med et stort mangfold av kulturer og jeg ser definitivt forskjell på Norske og for eksempel ukrainske kvinner.

Jeg ser det samme som deg, men med motsatt konklusjon.

Pussig hvordan dette bare er en smakssak, er det ikke?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du finner jo det samme i utlandet. Så, det blir fort mange om beinet i utlandet også. Tross alt, man konkurrerer jo med innfødte også - og til slutt med menn fra ganske mange land som tenker samme tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å opponere mot toxic masculinity senker ikke maskuliniteten til dem som fjerner disse elementene fra sitt maskuline reportoir. Det er tross alt ganske mange måter å være maskulin på som ikke trer inn i den sfæren.

Forøvrig er det jo menn som i størst grad presser på for casual sex, så hvis du skal rette kritikk mot noen for økt omfang der må du nesten ta den parten som ønsker det skal bli mer av det. Du trenger ikke se lenger enn til Simen Velles berømte tiktok-video for å se det. "Gutta fåkke purt" er jo det han sier, altså et casual sex-poeng. Er det da seksuell frigjøring av kvinner som har skapt et problem, eller er det menn som er i overkant opptatt av å vise manndommen sin gjennom å pule mest/flest mulig? Så må en også se på hvem som ikke beskytter seg godt nok hvis man ligger med noen. Hvis (jeg sier hvis) årsaken er at man ikke bruker kondom, er det mannen som har skylden for spredning av kjønnssykdommer og ikke kvinnen, eller feminismen.

Kvinner flest trenger ikke en mann til å "varte dem opp", heller. Det er mange måter å gi noen positiv oppmerksomhet på, og denne greia med å løpe rundt bordet for å dra ut stolen er rimelig påtatt - for eksempel. Det finnes bedre løsninger om en vil vise seg frem som en som tar vare på en potensiell kjæreste.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mennene blir som kulturen lærer dem de, og kvinner også. 

Nei jeg tror ikke verken norske kvinner eller menn er dårlige mennesker. Jeg tror vi har en dårlig kultur for å skape gode relasjoner mellom kvinner og menn. 

Heldigvis har noen bedre familiekulturer en vår generelle kultur, og jenter og gutter som voksen opp i gode familiekulturer klarer seg derfor bedre enn dem som må lene seg på den generelle norske kulturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Min ene sønn har kun harr kjærester av utenlandsk opprinnelse (men de har vært bosatte i Norge). Den enkle grunnen der, er at han rett og slett synes de er penere😂

Anonymkode: 9e9e6...056

Ja hver har sin smak, jeg synes også det og har asiatisk kone. Folk må få lov til å ha egne meninger, tror han har gjort et godt valg også :)

Anonymkode: e03f0...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...