Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er bare glad for at jeg valgte bort norske menn da jeg skulle lete etter kjæreste sist. Du vet aldri om disse krypene er naboen, læreren på skolen eller den snille fyren du prater med på Tinder. Det finnes mange gode menn i Norge også, men man vet som sagt aldri. Det er så mye fokus på puling, unge damer, tynne damer, fetisjer og sex med "eksotiske" utenlandske damer, at jeg blir rystet.

Anonymkode: 13879...ebb

Virker som at det har blitt mye verre gjennom de siste årene, men det kan være at de verste er de som uttaler seg. 

En venn av meg sier han er ekstremt uenig med mange av de vi diskuterer med og at jeg ikke skal lese det de skriver for det er bare tull og han orker ikke sånne han heller. 

Håper og tror de kan lukes ut ved bekjentskap. 

Anonymkode: f59bc...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er ikke det, men at du kommer med en masse negativ oppgulp med en gang , som at du bare tror menn er søppel. 

jeg liker ikke de holdningene , du får skrive på en ordentlig måte med respekt til andre .  Sånn som du vil bli behandlet selv. Det er det minste folk kan gjøre. De aller aller fleste er bra menn , sånn som at de aller aller fleste damer er bra.

Anonymkode: e03f0...161

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Norske damer er kravstore og overfladiske. Noen har god personlighet, men ikke flertallet. Glad jeg fant en feminin kone fra utlandet. Hun er lege, men forstår at menn og kvinner har ulike fordeler/oppgaver i forholdet. Hun skifter selvsagt aldri dekk/reparerer tekniske ting og jeg vasker heller ikke klær etc. Fungerer utmerket.

Anonymkode: 0b204...045

Bløff, gitt. En lege jobber ofte masse overtid, og har ikke tid til å stelle for mannebabyen sin dagen lang. Det er for øvrig ikke overfladisk å forvente at en voksen mann har normal boevne. Da du bodde alene - hvem vasket klærne dine? Og hvorfor er det hun som må begynne å vaske dine klær når du har gjort det selv i lang tid før?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke det, men at du kommer med en masse negativ oppgulp med en gang , som at du bare tror menn er søppel. 

jeg liker ikke de holdningene , du får skrive på en ordentlig måte med respekt til andre .  Sånn som du vil bli behandlet selv. Det er det minste folk kan gjøre. De aller aller fleste er bra menn , sånn som at de aller aller fleste damer er bra.

Det var ikke meg du siterte, det var en annen anonym. Jeg kom bare med lenkene, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Lykke til med de ukrainske damene. Jeg er fra ett av nabolandene, og ser stadig naive norske menn som tror damer fra Ukraina er underdanige, nøyer seg med lite, villige til å splitte 50/50 på økonomi, myke og medgjørlige. Så får de seg tidenes overraskelse, men da er det for sent - de er gift, og har gjerne et par barn :D 

Høres fint ut for meg, jeg har ikke noe problem med å bidra økonomisk eller med husarbeid. Er forhold er et samarbeid og lagarbeid. Selvsagt bidrar man for å gjøre sin partner glad og bytte en familie sammen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var ikke meg du siterte, det var en annen anonym. Jeg kom bare med lenkene, jeg.

Da tok jeg feil, unnskyld for det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres fint ut for meg, jeg har ikke noe problem med å bidra økonomisk eller med husarbeid. Er forhold er et samarbeid og lagarbeid. Selvsagt bidrar man for å gjøre sin partner glad og bytte en familie sammen 😊

Det er ikke snakk om å BIDRA økonomisk, men om å være forsørger. Gjerne eneforsørger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var sikkert meg du mener hater menn. Det gjør jeg ikke i det hele tatt, men jeg er en realistisk person som også har lagt merke til de ille tilfellene og utsagnene både her inne og i resten av verden. Å jeg blir så provosert når det skal benektes, de det gjelder har øyne de også. Det gjelder damer å, som jeg likte ikke når ei sa at norske menn er udatebare nå nettop, det er ikke sannt.

Jeg er skuffet over en god del menn på kg for jeg leser syke ting her inne som er direkte kvinnehat og derfor møter jeg den type ting med gjengjeldene hat. Hater ikke alle og det er menn her jeg syns er kjempe flotte. Og damer jeg har varierende forhold til, noen kjempe flotte, noen som går ingen i diskusjoner, noen som har sexistiske meninger og mange hvor vi sikkert er både venner og uvenner, misforstår hverandre og lignende. 

Også er det ganger jeg er den super teite og folk jeg er subjektivt uenig med  sier ikke jeg er perfekt.

Men det jeg påpeker i denne tråden er sannt, for jeg sa aldri dette gjelder hver mann, jeg sa det skjer. Og det gjør det, desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og det som er morsomt, er at flere av disse mennene som henter seg utenlandske koner og hyller dem opp i skyene, bærer disse utenlandske konene på gullstol, gir dem masse gaver og spanderer det ene og det andre. Da de samme mennene datet norske damer, forventet de at dama skulle betale for egen kaffe på date, bursdager var ikke noen big deal, og de måtte da for svarte klare seg selv både med "manneoppgaver" og økonomi. Hadde de behandlet de norske damene slik de behandler de utenlandske, ville de mest sannsynlig få helt annen holdning fra de norske damene.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har hørt hva disse konene sier om mennene sine... og det er mye fælt. Da mener jeg ikke at HAN er fæl. Jeg fikk bla servert av ei (hun var full, vel og merke) at mannen var en "fucking loser" og en billett hit, ikke noe mer. Yikes. 

Anonymkode: 32c74...2e1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var sikkert meg du mener hater menn. Det gjør jeg ikke i det hele tatt, men jeg er en realistisk person som også har lagt merke til de ille tilfellene og utsagnene både her inne og i resten av verden. Å jeg blir så provosert når det skal benektes, de det gjelder har øyne de også. Det gjelder damer å, som jeg likte ikke når ei sa at norske menn er udatebare nå nettop, det er ikke sannt.

Jeg er skuffet over en god del menn på kg for jeg leser syke ting her inne som er direkte kvinnehat og derfor møter jeg den type ting med gjengjeldene hat. Hater ikke alle og det er menn her jeg syns er kjempe flotte. Og damer jeg har varierende forhold til, noen kjempe flotte, noen som går ingen i diskusjoner, noen som har sexistiske meninger og mange hvor vi sikkert er både venner og uvenner, misforstår hverandre og lignende. 

Også er det ganger jeg er den super teite og folk jeg er subjektivt uenig med  sier ikke jeg er perfekt.

Men det jeg påpeker i denne tråden er sannt, for jeg sa aldri dette gjelder hver mann, jeg sa det skjer. Og det gjør det, desverre. 

Okay da beklager jeg min melding om det mot deg. Men jeg har aldri skrevet noen kvinnefiendtlige poster her. 

jeg tror vi mener det samme og jeg synes heller ikke noe om de som du postet linker om. 

det kom bare frem som dette var helhetsinntrykket for de fleste menn og det liker jeg ikke.

Kanskje det kan utvikle seg litt fort her inne noen ganger.

nå har jeg kone fra utlandet, litt av tilfeldigheter. Men jeg mener alle skal jobbe på lag i et forhold, hjelpe hverandre med det man trenger. Økonomisk , med husarbeid og barn. Jeg har selv fått meg stedatter som jeg elsker som min egen datter. Så jeg synes det er vakkert å se par som elsker hverandre utover kulturer og grenser. ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vel, jeg har hørt hva disse konene sier om mennene sine... og det er mye fælt. Da mener jeg ikke at HAN er fæl. Jeg fikk bla servert av ei (hun var full, vel og merke) at mannen var en "fucking loser" og en billett hit, ikke noe mer. Yikes. 

Anonymkode: 32c74...2e1

Men det vet jo mannen selv, regner jeg med? Eller mener den middelaldrende, overvektige mannen at en vakker, ung kvinne valgte ham av begjær og kjærlighet? Da er det faktisk ikke synd på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Okay da beklager jeg min melding om det mot deg. Men jeg har aldri skrevet noen kvinnefiendtlige poster her. 

jeg tror vi mener det samme og jeg synes heller ikke noe om de som du postet linker om. 

det kom bare frem som dette var helhetsinntrykket for de fleste menn og det liker jeg ikke.

Kanskje det kan utvikle seg litt fort her inne noen ganger.

nå har jeg kone fra utlandet, litt av tilfeldigheter. Men jeg mener alle skal jobbe på lag i et forhold, hjelpe hverandre med det man trenger. Økonomisk , med husarbeid og barn. Jeg har selv fått meg stedatter som jeg elsker som min egen datter. Så jeg synes det er vakkert å se par som elsker hverandre utover kulturer og grenser. ❤️

Er helt enig, kjærlighet er vakkert og er glad på din og familien din sine vegne, at dere har funnet hverandre 😊 Er ikke noen som syns at folk ikke skal elske hverandre på grunn av landegrenser og er åpen for at min fremtidige mann er fra andre land, bare synd han kanskje er så langt unna.

Så fint at du er en snill stefar 🥺🤩 Det er en av de sykere meningene jeg ofte ser her inne, at folk ikke bryr seg om stebarn. Setter stor pris på snillinger som deg.

Å ja, det går nok fort varmt, er jo også ekstra vanskelig når vi ikke ser utrykk, ikke får snakket eller tullet om ting imellom å det går i et i negative samtaler og vi ikke får tatt oss tid til å forstå hverandre om det er misforståelser, eller noen tar noe personlig som kan påvirke hva som sies mer enn hva de egentlig mener om saken. Og sikkert hatt større tolleranse for å være uenige.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er helt enig, kjærlighet er vakkert og er glad på din og familien din sine vegne, at dere har funnet hverandre 😊 Er ikke noen som syns at folk ikke skal elske hverandre på grunn av landegrenser og er åpen for at min fremtidige mann er fra andre land, bare synd han kanskje er så langt unna.

Så fint at du er en snill stefar 🥺🤩 Det er en av de sykere meningene jeg ofte ser her inne, at folk ikke bryr seg om stebarn. Setter stor pris på snillinger som deg.

Å ja, det går nok fort varmt, er jo også ekstra vanskelig når vi ikke ser utrykk, ikke får snakket eller tullet om ting imellom å det går i et i negative samtaler og vi ikke får tatt oss tid til å forstå hverandre om det er misforståelser, eller noen tar noe personlig som kan påvirke hva som sies mer enn hva de egentlig mener om saken. Og sikkert hatt større tolleranse for å være uenige.

Så bra, takk for det. Det var hyggelig å høre. ❤️

ja det er lang avstand, vi venter på familiegjenforening nå. Hun har vært her på besøksvisa og vi giftet oss i Oslo. Det er ikke lett med sånn avstand når man savner sin elskede kone og stedatter . Men drar nå ned til Filippinene til julen. Så jeg har noe jeg ser frem til , teller ned dagene dag for dag.  Vi er på samme alder i 30 årene og har det så fint sammen. Bare veldig lang saksbehandlingstid. Men det klarer man for kjærligheten sin som man har funnet. Snakker og tekster daglig. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lykke til med de ukrainske damene. Jeg er fra ett av nabolandene, og ser stadig naive norske menn som tror damer fra Ukraina er underdanige, nøyer seg med lite, villige til å splitte 50/50 på økonomi, myke og medgjørlige. Så får de seg tidenes overraskelse, men da er det for sent - de er gift, og har gjerne et par barn :D 

Kommer ikke til å gifte meg så det er greit. Hvis de går pga det så har jeg iallefall hatt det gøy :)

Anonymkode: f0644...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er MANGE som finner seg utenlandsk dame egentlig. De tilhører en minoritet. Jeg personlig har ingenting imot flerkulturelle forhold, samtidig så er jeg imot menn som  nedsnakker disse damene. At de vil ha dem fordi de er submissive(svake og lette å kontorllere) gjør kvinneting(dvs 100% av det daglige arbeidet) og når de snakker om kroppene deres (trange osv) og jeg liker seff ikke at de behandler dem dårlig. Å ta med seg en person til et fremmed land der hun kjenner få eller ingen og behandle henne som dritt feks.

Anonymkode: 0edca...f76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg synes ikke det er MANGE som finner seg utenlandsk dame egentlig. De tilhører en minoritet. Jeg personlig har ingenting imot flerkulturelle forhold, samtidig så er jeg imot menn som  nedsnakker disse damene. At de vil ha dem fordi de er submissive(svake og lette å kontorllere) gjør kvinneting(dvs 100% av det daglige arbeidet) og når de snakker om kroppene deres (trange osv) og jeg liker seff ikke at de behandler dem dårlig. Å ta med seg en person til et fremmed land der hun kjenner få eller ingen og behandle henne som dritt feks.

Anonymkode: 0edca...f76

Alle menn som ikke setter pris på dette, er noen sniker som prøver å innynde seg hos damene her. Så de som sier "å hun må ha bra personlighet og være utdannet, eldre enn meg og blah blah blah" så sky dem som pesten for de er noen løgnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du er den som høres kravstor og overfladisk ut. Å vaske klær er husets letteste oppgave. Alt du gjør er å ta klær i samme farge, og som tåler lik temperatur, smetter det inn, setter den på riktig program med riktig middel, så gjør den all jobben for deg. 

Så tar du dem ut, henger den opp eller putter dem i tørketrommel om du har, og om klærne tåler det. 

Lett. 

Dette ga ikke mening. Men kan til dels si meg enig, både norske kvinner og menn er kravstore, og det er jo litt bra også. Samtidig har feminismen gjort parforhold mer kompliser og ineffektivt. Det er koster mer at begge skal bidra likt med alt, 50/50, mer effektivt og avslappende om man har mer fordelte oppgaver, da blir man også ganske god på de oppgavene man har. 

Etter at vi valgte å være mer tradisjonelle i forholdet vårt fikk vi det mye bedre og harmonisk begge to, spesielt jeg som stresset mye og tok ansvar for ting jeg like godt kunne overlatt til mannen alene. Jeg trenger feks ikke bruke tid på når og hvordan vi skal løse det når bilene skal på service, hvilket forsikringsselskap eller forsikringer vi skal ha, betale regninger, hvor mye penger vi skal legge i reiser, generelt vedlikehold av hus, og hytte osv. altså klassiske manneoppgaver. Samme fordel har mannen. Jeg har oversikten over barnas kalender, skoleutstyr, frisør, tannlege, dagligvarer, matlaging, klesvask, foreldresamtaler osv. 

Anonymkode: e2031...2de

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klager dere på at vi menn velger utenlandske kvinner når dere sier at norske menn er så forferdelige? Bonus for dere at dere slipper. Gift dere med en fra et muslimsk land.

Uansett - ville ikke giftet meg i dag i det hele tatt. Alt for stor risiko for å miste mesteparten av formuen ved en evt skilsmisse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor klager dere på at vi menn velger utenlandske kvinner når dere sier at norske menn er så forferdelige? Bonus for dere at dere slipper. Gift dere med en fra et muslimsk land.

Uansett - ville ikke giftet meg i dag i det hele tatt. Alt for stor risiko for å miste mesteparten av formuen ved en evt skilsmisse.

Ja, hvorfor inngå en kontrakt der kvinnen i 99% av tilfellene tjener stort på å bryte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...