Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Må si at jeg ikke reagerer hvis jeg møter et par der hun ser asiatisk ut om de ser cirka like attraktive ut eller er på samme alder. Men om der er et stort gap der så hender det at jeg tenker at jeg håper han er snill med henne. 

Anonymkode: 2dd5b...e49

Tror du at flere er slem mot partnere som er vesentlig penere enn seg selv, eller yngre?

Anonymkode: b2a3a...219

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 23.15):

Utenlandske damer har ikke like høye krav som norske damer. De ønsker seg bare en mann som kan ta vare på en. De kommer også fra dårligere kår enn det norske gjør. 

Jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 992c5...f7f

"Utenlandske" 

Norge er en liten flekk på jorden med kun 5 millioner mennesker (hvorav 800.000 er innvandrere) og halvparten er kvinner. Du synes ikke at det er litt snålt en gang, å si at alle de nesten 4 billioner kvinner verden overer mindre kresne norske kvinner? Det henger jo ikke på greip i det hele tatt, snakk om å tenke på seg selv som meget spesiell..! 

Anonymkode: 59ee8...c45

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man stereotypt snakker om «utenlandsk partner» så snakker man vel ofte om land som har lavere levestandard enn Norge, og hvor en tradisjonell/konservativ kjønnsnorm er mer dominerende enn radikal feminisme.

Han som gifter seg med ei dame fra USA han møtte på studiet har teknisk sett også funnet seg en «utenlandsk partner» men er typisk ikke innenfor stereotypien.

Anonymkode: b2a3a...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, man kan jo bagatellisere problemet. Kanskje du hadde sett på det med annerledes øyne ved å hospitere i et akuttmottak eller på et krisesenter. 

Eller kanskje de som jobber på slike mottak får et veldig skjevt inntrykk av realiteten gjennom ensidig opplevelse med voldsofre. Kanskje de skal stikke hodet ut og se at dette ikke nødvendigvis er representativt for resten av samfunnet. 

Anonymkode: 8dcc5...6cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 22.31):

Norske menn orker ikke norske damer, fordi de må gjøre husarbeid, lage middag, legge unger, handle, og ikke minst: være i huset. SAMMEN med kone og barn🤮🤮🤮 kan dere tenke dere noe såååå fælt🤢

Anonymkode: 91238...c00

(Exhibit A)

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når debatten tilspisser seg her så gjelder det ofte at menn mener norske kvinner ikke er bra nok. De er for kravstore, lite feminine og for selvstendige. De vil ha tilbake 50-tallets kvinne som er mannen underordnet. Nettopp samme innstilling som de menn som behandler kvinner dårlig har. 

Når debatten tilspisser seg, det det indignerte norske kvinner som fremsetter disse påstandene på vegne av menn. 

Jeg kan ikke huske å sett innlegg av menn hvor de sier de ønsker seg underdanige hushjelper, men korriger meg om jeg har oversett noe. Det jeg har sett er at de klager på snobberi, høye materielle eller overfladiske krav, maskulinitet og emosjonell utilgjengelighet. Når de møter utenlandske feminine damer som ikke er redde for å vise sin begeistring og støtte mannen sin, så er det ikke rart de velger dem. De fleste av disse damene er ganske sterke, og mange vil si de er sterkere og har mer ryggrad enn norske. 

Jeg skal ikke påstå jeg vet alt om arbeidsfordelingen i de enkelte internasjonale par. Men jeg vet at blant norsk-norske par jeg kjenner så er arbeidsfordelingen vel så skjev og "tradisjonell" som de beskylder internasjonale par for å være.  Samtidig kjenner jeg menn i internasjonale forhold som er glade kokker, huslige og tilsynelatende veldig hjelpsomme og omsorgsfulle overfor damene sine.  Virkeligheten er nok mye mer nyansert enn du og dine meningsfeller skal ha det til.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

(Exhibit A)

Når debatten tilspisser seg, det det indignerte norske kvinner som fremsetter disse påstandene på vegne av menn. 

Jeg kan ikke huske å sett innlegg av menn hvor de sier de ønsker seg underdanige hushjelper, men korriger meg om jeg har oversett noe. Det jeg har sett er at de klager på snobberi, høye materielle eller overfladiske krav, maskulinitet og emosjonell utilgjengelighet. Når de møter utenlandske feminine damer som ikke er redde for å vise sin begeistring og støtte mannen sin, så er det ikke rart de velger dem. De fleste av disse damene er ganske sterke, og mange vil si de er sterkere og har mer ryggrad enn norske. 

Jeg skal ikke påstå jeg vet alt om arbeidsfordelingen i de enkelte internasjonale par. Men jeg vet at blant norsk-norske par jeg kjenner så er arbeidsfordelingen vel så skjev og "tradisjonell" som de beskylder internasjonale par for å være.  Samtidig kjenner jeg menn i internasjonale forhold som er glade kokker, huslige og tilsynelatende veldig hjelpsomme og omsorgsfulle overfor damene sine.  Virkeligheten er nok mye mer nyansert enn du og dine meningsfeller skal ha det til.

Jeg vet ikke hvorfor du ikke ser det vi ser, men om du ikke er kvinne kanksje du ikke har øynene åpne og samler opp vondheten i minnet?

Vi har lyttet i årevis, både fra folk vi menges, humor, utrykk som maskulin- hvorfor?- jobb- ikke feminin- feminin?- husmor. Vestlig- hvorfor?- likestillt- betydning- ønsker seg tilbake i tid- hva var kvinner tilbake i tid? 

Vi lever også i en verden hvor det er vanlig med kvinneundertrykkende kulturer på mange ulike vis, så du må jo være rimelig naiv for å ikke vite at vi er litt truet om noen skal trues. Første som skjer i krig, overgrep. 

Du kan ikke klandre oss for å spisse ørene, å jeg mener det, her inne er det sexistiske menn. Det er det. Jeg er vant til å lese kvinnefientlige utsang. nå. 30 og gammel melk. Menn er så bra, kvinner er så muggne. Kattedamer. Feminister som om det er dumt at vi har rettigheter. 

Nei herregud det er tragisk som faan, hvorfor orker jeg være her inne?

Anonymkode: f59bc...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men du vet du vil bevise dem det motsatte? Jeg kjenner par hvor ei er fra Asia og en fra Norge og ingen bryr seg. De er gode par som alle andre par.

Syns ikke du som oss at det er en lei situsjon i de tilfellene hvor noe dumt skjer? 

Syns du er for opptatt av deg selv og for lite av hvilken motgang noen andre opplever. Vi dømmer ikke fordi vi har fritidsproblemer, men fordi det i en god del par er en ubehagelig situsjon på ekte. 

Å asiatisk+norsk er ikke i seg selv dumt. Og det er heller ikke eneste gruppe i verden vi fordømmer, alle par forhold feller som kan skje, fordømmer vi. Hadde ikke det vært så mye problemer i denne spesifikke gruppen, hat vi heller aldri tenkt det. 

Hvorfor er vi ikke like på norsk mann+ alle andre steder i verden? Fordi det er ikke en greie. Eneste andre stedet jeg kommer på er Russland, fordi det er et begrep som heter mailorder brede, hva du syns om det ordet? Det gir med frysninger med en gang.

Ingen normale mennesker bestiller seg partner. Om ikke de er fanget i en kultur hvor de ikke har annet valg kanskje. Men i et land hvor vi er frie til å skape relajson og er mer likestillte er det veldig sur vind av den og det er ingen hemmelighet at mange menn klager over likestilling. Så drit+ drit= hate.

Ja har aldri sagt noe på at det som skjer av sånt ikke er noe bra. 

Men vær varsom med å dømme andre, det er ikke noe man skal gjøre lett uten at man kjenner de ordentlig.

Dette er problemet her i tråden, det er mange som dømmer, diskriminerer og skriver bare negativt. De skriver det så det ser ut som de mener det om alle , dette er intrykket og folk burde skjerpe seg på dette. Dette problemet har eksistert veldig lenge og ser ikke ut som mange folk her ikke klarer å være tolerante.

Men nå skal jeg snart tilbake til Filippinene og ha det fint :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor du ikke ser det vi ser, men om du ikke er kvinne kanksje du ikke har øynene åpne og samler opp vondheten i minnet?

Vi har lyttet i årevis, både fra folk vi menges, humor, utrykk som maskulin- hvorfor?- jobb- ikke feminin- feminin?- husmor. Vestlig- hvorfor?- likestillt- betydning- ønsker seg tilbake i tid- hva var kvinner tilbake i tid? 

Vi lever også i en verden hvor det er vanlig med kvinneundertrykkende kulturer på mange ulike vis, så du må jo være rimelig naiv for å ikke vite at vi er litt truet om noen skal trues. Første som skjer i krig, overgrep. 

Du kan ikke klandre oss for å spisse ørene, å jeg mener det, her inne er det sexistiske menn. Det er det. Jeg er vant til å lese kvinnefientlige utsang. nå. 30 og gammel melk. Menn er så bra, kvinner er så muggne. Kattedamer. Feminister som om det er dumt at vi har rettigheter. 

Det er ikke sånn at de fleste her vil ha damer fra utlandet fordi de er imot deres rettigheter. Dette er veldig korttenkt og kanskje du bare leser fra de som roper høyest som er de som som regel sier dette. Det er helt det samme med de som roper ut negative ting om menn også. Sånn er nå internett litt.

Anonymkode: e03f0...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det virker som du tar utsagn du leser inn i egen tolkning og tillegger dette til alle etterpå. 
Det jeg ser er et mye mer nyansert bilde enn det du tydeligvis ser. 

Du vrir rundt på det som blir sagt og tillegger andre meninger de ikke har gitt uttrykk for. Det er et problem du har og ikke alle andres problem. At det foregår kvinneundertrykkelse i samfunnet er det ingen så vidt jeg kan se som har nektet for. Så ikke påstå at noen her har nektet for det på generelt grunnlag.   Men du og andre kvinner prøver å fremsette det som en "sannhet" at internasjonale forhold er ensbetydende med kvinneundertrykkelse og dere fremsetter det som en "sannhet" at dere er bedre enn samtlige av verdens øvrige kvinner. Klarer du og dine meningsfeller å refektere over hva dere selv sier? 

Det som er et problem - og tema i denne tråden - er at mange kvinner stigmatiserer menn (og kvinner) i internasjoale forhold. Hvorfor det?? Du klager over diskriminering, fordommer og urettferdighet, men du er selv med på å dømme og stigmatisere en stor gruppe menn fordi de er sammen med en utenlandsk dame. Klarer du ikke se deg selv i speilet her?

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 0.15):

Utenlandske damer har ikke like høye krav som norske damer. De ønsker seg bare en mann som kan ta vare på en. De kommer også fra dårligere kår enn det norske gjør. 

Jeg er kvinne selv.

Anonymkode: 992c5...f7f

Ja men jeg har hørt at noen menn ikke behandler sine utenlandske koner bra. Har hørt skrekk historier og som norsk dame så skammer jeg meg når jeg hører hvordan noen behandler sine koner i fra eks Filippinene og Thailand. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det virker som du tar utsagn du leser inn i egen tolkning og tillegger dette til alle etterpå. 
Det jeg ser er et mye mer nyansert bilde enn det du tydeligvis ser. 

Du vrir rundt på det som blir sagt og tillegger andre meninger de ikke har gitt uttrykk for. Det er et problem du har og ikke alle andres problem. At det foregår kvinneundertrykkelse i samfunnet er det ingen så vidt jeg kan se som har nektet for. Så ikke påstå at noen her har nektet for det på generelt grunnlag.   Men du og andre kvinner prøver å fremsette det som en "sannhet" at internasjonale forhold er ensbetydende med kvinneundertrykkelse og dere fremsetter det som en "sannhet" at dere er bedre enn samtlige av verdens øvrige kvinner. Klarer du og dine meningsfeller å refektere over hva dere selv sier? 

Det som er et problem - og tema i denne tråden - er at mange kvinner stigmatiserer menn (og kvinner) i internasjoale forhold. Hvorfor det?? Du klager over diskriminering, fordommer og urettferdighet, men du er selv med på å dømme og stigmatisere en stor gruppe menn fordi de er sammen med en utenlandsk dame. Klarer du ikke se deg selv i speilet her?

Helt riktig, noen damer har problemer med holdninger, forhåndsdømming og diskriminering av hele grupper. Håper flere menn kommer over denne stigmaen , ikke lar seg begrense sine liv og finner kjærligheten i utlandet. 

Endret av stian42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som kvinne så er jeg i mot undertrykkelse men jeg tror mange kvinner godtar alt fordi de er redd for sitt rykte. Det er i noen tilfeller ikke godtatt å bli skilt selvom de lever under voldige forhold. Derfor er det også skille mellom øst og vest 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

Spørsmålet er litt bakvendt synes jeg. Det som egentlig er rart, er at så mange norske menn velger norske kvinner.

Det er jo 1.500 utenlandske kvinner for hver norske kvinne - så hvorfor velge norsk? Felles språk og kultur, javel - men er det verdt så mye at man skal vrake 1.500 potensielle partnere for hver norske kandidat?

Det finnes fantastiske norske damer, men det finnes faktisk mange flotte og varme kvinner i andre land også. Ingen grunn til å velge bort på grunn av fødeland, er min erfaring.

Hilsen mann som har hatt partnere fra Sør-Amerika, Afrika, Asia, og Europa - alle sammen flotte kvinner.

Anonymkode: 8b4c3...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

(Exhibit A)

Merk at jeg forsøker å forklare hvorfor disse fordommene oppstår, ikke at jeg nødvendigvis har dem. Når krisesenter har flest kvinner fra sørøst-Asia så er dette et tall som ikke stemmer befolkningsmessig. Da har vi et problem. Merkelig da at mange menn vil fordommene til livs mer enn å fordømme de menn som er årsaken til at disse oppstår. Fellesnevneren til menn som behandler kona dårlig er at de vil kontrollere henne og utnytter hennes sårbare situasjon.  En situasjon mange kvinner også hadde her før i tiden, da de var økonomisk avhengig av menn. 

Hadde jeg vært mann gift med en kvinne fra en slik verdensdel hadde jeg vært rasende på slike menn. Men raseriet rettes jo her mer mot fordommene, ikke mot disse mennene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Når krisesenter har flest kvinner fra sørøst-Asia så er dette et tall som ikke stemmer befolkningsmessig. Da har vi et problem.

Av nysgjerrighet. Hvor finner du denne statistikken? Jeg gjorde et kjapt søk og finner ingen informasjon som tallfester kvinner fra sør-øst asia spesifikt. Men kvinner fra Afrika/Asia/Sør-Amerika totalt utgjør 33%.   Jeg finner også at en stor andel av innvandrerkvinner utsettes for æresvold - noe som ikke er et typisk "norsk" fenomen, men tvert i mot noe som er vanlig blant muslimer. 

Men du snur problemstillingen på hodet, og det er ren hersketeknikk. Tråden her tar opp hvorfor norske menn foretrekker utelnadske kvinner, og følges opp av nedsettende og fordomsfulle kommentarer om det. Og så kommer du og krever at normale menn skal sitte og "ta avstand" fra andre, ukjente menns voldelige adferd?  Temaet her er at du og andre kritiserer menn som gruppe som finner seg utenlandsk dame. Hold deg til saken og dropp stråmannsargumentasjon og hersketeknikk.

For å ta deg på ordet så savner jeg at du, personlig, setter opp en liste over hva slags kvinner du tar avstand fra, på bakgrunn av kvinner osm utøver vold, misbruker rus, driver med psykisk terror. Kom med en erklæring over alle du tar avstand fra. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 23.52):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Anonymkode: bc8d7...57d

Og jeg ser stadig vekk at etnisk norske damer er sammen med etnisk pakistanske gutter. 

Hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har norsk dame selv, men noen av mine kamerater som har damer fra utlandet har nevnt grunner som narsisissme, materielle/overfladiske krav som er helt ekstreme og uoppnåelige blant mange norske kvinner.

De er alle flotte menn, tror ikke noe på at det handler om ett ønske om å undertrykke, de har bare ikke funnet det de ønsker her. Hvem vil leve ett liv i ensomhet? Kan du klandre dem?

Anonymkode: 77686...0b7

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er enige at det er spennende å reise, bli kjent med nye kulturer osv.
De som har vært i Thailand har garantert lagt merke til hvor vennlige folk er og hvor mye humor man har med fremmede. Når man sammenligner det med iskalde samfunn som Norge, hvor man må ha drukket med folk før de åpner seg opp så er det ikke rart at noen velger å finne partner der hvor de trives. 

Problemet er at noen utnytter kvinner fra fattige land, men å bruke det som argument mot alle som har dame fra utlandet er bare kvalmt. Blir flau av å være feminist når jeg prater med eller leser kommentarene fra disse kvinnene. 

Anonymkode: 8e0bc...301

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

"Utenlandske" 

Norge er en liten flekk på jorden med kun 5 millioner mennesker (hvorav 800.000 er innvandrere) og halvparten er kvinner. Du synes ikke at det er litt snålt en gang, å si at alle de nesten 4 billioner kvinner verden overer mindre kresne norske kvinner? Det henger jo ikke på greip i det hele tatt, snakk om å tenke på seg selv som meget spesiell..! 

Anonymkode: 59ee8...c45

Det er viktig å forstå at Norge er et annerledesland. Selvsagt har Norske kvinner høyere krav en de fleste kvinner på denne planeten, selv om kravene i bunn og grunn er de samme. Vi lever i et lite og veldig privilegert hjørne av verden, hvor livene ser veldig annerledes ut. Dette gjenspeiles bare i siste rapporten som kom ut nå nylig som viser at vi trenger 3,5 planeter om alle i verden skulle hatt samme forbruk som vi her i Norge. Det er veldig trangsynt og kunnskapsløst å tro at en norsk kvinne representerer verdens kvinner, når norske kvinner er unntaket i denne verden. 

Anonymkode: 5d83e...8dc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utenlandsk partner (Filippinene), men vil ikke si at jeg foretrekker det over det norske. Det er bare tilfeldigheter som gjorde at jeg forelsket meg, og ikke noen forestilling om at noen er bedre enn andre.

Anonymkode: d807d...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...