Fant80 Skrevet 27. oktober 2024 #521 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en god lønn og bra utdannelse du har men gjør det allikevel ikke til Don Juan her i Norge alene. Da det er ikke sånn veldig høyt men omtrent på snittet av mennene her jeg bor i Asker i hvertfall Anonymkode: 79e47...035 Tror du det var poenget hans da? Er jo ikke slik at han har 15 damer på Filippinene. Han har en,og hun har til og med en datter fra før. Tenker du at han ser seg selv som Don Juan? Han er nok mer en helt vanlig fyr,som ble forelsket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stian42 Skrevet 27. oktober 2024 #522 Del Skrevet 27. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er en god lønn og bra utdannelse du har men gjør det allikevel ikke til Don Juan her i Norge alene. Da det er ikke sånn veldig høyt men omtrent på snittet av mennene her jeg bor i Asker i hvertfall Anonymkode: 79e47...035 kanskje i Asker, i norge er det på top 10%, men det er ikke poenget. Det viser at ressursterke og oppegående menn også får seg koner fra utlandet. Jeg har ingen interesse av å være en Don Juan, jeg vil bare ha en god kone og familie. Endret 27. oktober 2024 av stian42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #523 Del Skrevet 27. oktober 2024 Fant80 skrev (25 minutter siden): Det er det ingen som liker uansett. Men dette gjelder ikke alle. Man skaper et hat mot menn som velger en utenlandsk kjæreste eller kone basert på enkelte grupper med menn man ikke liker. Det er jo ordvalget som er uheldig,og som er med på stigmatisere en hel haug med folk. Hva status de har,om de er på nav,eller om de har millionlønn har heller ingenting å si,og er svært variert. Er man forelsket så er man forelsket. Men igjen,det med at menn på 50-60 som finner seg damer på 18-21 er forkastelig. Det er nesten uten unntak bare utnyttelse. Og det er disse mennene jeg snakket om. De aller fleste menn jeg har sett med slik aldersforskjell, er gjerne overvektige, lav/ingen utdanning, gammeldagse holdninger og dårlig økonomi. Anonymkode: 13879...ebb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #524 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har virkelig ingen anelse. Jeg er veldig typisk norsk mtp. både verdier og interesser. Det er mulig det går på utseendet, selv om ingen har kommentert det på en ufin måte. Jeg har fått høre at jeg er kjekk noen ganger – fra kvinner med annen bakgrunn enn etnisk norsk. Det gjelder også fra flere som bor i eller til og med er oppvokst i Norge. Tinder er for så vidt et sidespor, det var kun ment for å illustrere poenget om at det i prinsippet ikke har noe med hvem jeg går etter å gjøre attraktivitetsmessig. Går jeg på byen kan jeg risikere å bli sjekka opp av noen som ikke er etnisk norsk, mens de norske ikke ønsker å snakke. Det er helt greit, jeg tar hint lett og er ikke innpåsliten. Jeg har generelt godt humør og er ganske omgjengelig, og smiler alltid genuint dersom jeg bruker en nettdatingtjeneste. Fremstår utvilsomt seriøs både på og utenfor nettet, er pent kledd og ser etter kvinner mellom 30 og 40 (jeg er omtrent midt mellom). Kan ikke se noen åpenbar grunn til at jeg helt spesifikt ikke har draget på etnisk norske kvinner overhodet, men helt greit ellers. Anonymkode: 6e33b...a03 Hva i alle dager, det skjer på ekte også? Veldig rart, men, bra du har draget på de utenlandske da. Kanskje det bare er kulturelt? At vi norske er sky? En gang stilte en kjekk mann seg ved siden av meg på et utested og begynte å snakke, men jeg var så ubekvem generelt og hørte ikke hva han sa, at jeg bare gikk. Syns det er vanskelig med menn, men at alle andre norske også syns det tviler jeg på. Så fremt du ikke utelukkende har utpekt bare de som er sky med uhell, men hva er sannsynligheten? Jeg dro dit i håp om å møte mann, men var feig. Så deter nevnt. Anonymkode: f59bc...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #525 Del Skrevet 27. oktober 2024 Fant80 skrev (2 timer siden): Da er man integrert når man kaster seg på karusellen og dømmer situasjonen som dro deg til Norge. Wow. Men å kaste "alle" under bussen sån generelt er ikke greit,og det stemmer heller ikke. At du fant deg en gammel gris,og gamblet på at han skulle redde deg er ikke ensbetydende med at alle gjør dette. At det finnes enkelte miljøer der eldre menn finner seg unge damer,og behandler de som dritt - Ja.Men det finnes det nok av generelt i samfunnet. Faktisk ser det jo ut til at damer generelt har store problemer med å finne seg en skikket mann,uansett hva status han har. Skal hun ikke ha lov til å opplyse, bedømme egen posisjon? Hvorfor? Det er jo et kjempe trist problem i verden. Anonymkode: f59bc...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #526 Del Skrevet 27. oktober 2024 Fant80 skrev (2 timer siden): Det er det ingen som liker uansett. Men dette gjelder ikke alle. Man skaper et hat mot menn som velger en utenlandsk kjæreste eller kone basert på enkelte grupper med menn man ikke liker. Det er jo ordvalget som er uheldig,og som er med på stigmatisere en hel haug med folk. Hva status de har,om de er på nav,eller om de har millionlønn har heller ingenting å si,og er svært variert. Er man forelsket så er man forelsket. Men igjen,det med at menn på 50-60 som finner seg damer på 18-21 er forkastelig. Det er nesten uten unntak bare utnyttelse. Jeg har ingenting imot det. Hatet mitt handler om å se noen leve et dårlig liv, ikke at folk har funnet kjærligheten, noe Stian har. Anonymkode: f59bc...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #527 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg ser en del på nett og det er ikke norsk kultur, men popkultur og er spredt over de fleste land. Anonymkode: f59bc...484 Ikke til alle. Vi har vært mye i en kultur hvor lykken i livet fremholdes som å finne sin partner, stifte familie og ha det godt med sine nære og kjære, og disse holdningene er vanlige i ganske mange kulturer også. De synes såpass synd på dem som ikke finner sin partner, og derfor lever et ensomt, innholdsløst og meningsløst liv, at da trår de til, både familie, naboer og kjente, for å hjelpe den som ikke har funnet sin partner, og dermed heller ikke kan oppleve meningen med livet. Det som gjør deg hel. Mine barn har lyttet til dette vs det som formidles i Norge, og nå vil de ikke ha norske partnere. Anonymkode: 512ba...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #528 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke til alle. Vi har vært mye i en kultur hvor lykken i livet fremholdes som å finne sin partner, stifte familie og ha det godt med sine nære og kjære, og disse holdningene er vanlige i ganske mange kulturer også. De synes såpass synd på dem som ikke finner sin partner, og derfor lever et ensomt, innholdsløst og meningsløst liv, at da trår de til, både familie, naboer og kjente, for å hjelpe den som ikke har funnet sin partner, og dermed heller ikke kan oppleve meningen med livet. Det som gjør deg hel. Mine barn har lyttet til dette vs det som formidles i Norge, og nå vil de ikke ha norske partnere. Anonymkode: 512ba...445 Ja, det vet jeg, men det ønsker mange her også. Det er bra noen får hjelp av familie, så fremt det er noe som ønsker partner da. Er ikke bra med tvang og formening om han eller hun trives som singel eller liker andre enn det familien og dem finner. Men kulturen i de fleste land når det kommer til dating, er fortsatt at det er vanskelig å møte noen som ønsker det samme med deg. Også fordi en så stor del av dem som dater er åpen for ligg i tilegg, og folk har dårlige sosiale ferdigheter, dårligere tålmodighet, støre usikkerhet og jeg tror en god del har langt høyere forventninger. Og som dine barn, også en del generaliseringer, som å tro på at alle er sånn eller sånn. Ingen i Norge vil ha familie, for damer snakket om at hun vil beholde jobben, i settinger hvor menn snakker om at damer skulle ha bodd hjemme så dating hadde vært lettere for dem. Ingen vil ha kjæreste fordi noen podcastere vil prate om at det er vanskelig for menn å finne ligg. Det er flere lag. Mange sier, jeg vil finne min, men jeg vil ikke finne noen bare for å finne noen, så jeg trives som singel til det skjer. Anonymkode: f59bc...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #529 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og det er disse mennene jeg snakket om. De aller fleste menn jeg har sett med slik aldersforskjell, er gjerne overvektige, lav/ingen utdanning, gammeldagse holdninger og dårlig økonomi. Anonymkode: 13879...ebb Du burde kanskje prøve psykolog, så du slipper og se styggen på høylys dag. Anonymkode: d13f6...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #530 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du burde kanskje prøve psykolog, så du slipper og se styggen på høylys dag. Anonymkode: d13f6...38f Bind for øynene mener du? For de er jo der på ekte. Anonymkode: f59bc...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 28. oktober 2024 #531 Del Skrevet 28. oktober 2024 Julius Cæsar skrev (8 timer siden): Kvinner trenger ikke menn for å stifte familie? Jeg tror ikke kvinner utelukkende ser på menn som en ressurs. Det er mye mer å verdsette i et forhold Med familie mener jeg avkom. Som de fikser via sædbanken, eller om noe bare ved random hookups om så er (det er alltid NOEN som vil ligge ubeskyttet). Poenget mitt er ikke at kvinner er kyniske, men at hvis de VIL ha barn, får de det til uten en kjæreste. Mens. en mann i praksis ikke kan bli far uten fast følge. Selv om han skulle smelle noen på tjukka ved et uhell, har hun siste ord (som regel betyr jo det abort når det ikke er planlagt og oppdages tidlig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #532 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, det vet jeg, men det ønsker mange her også. Det er bra noen får hjelp av familie, så fremt det er noe som ønsker partner da. Er ikke bra med tvang og formening om han eller hun trives som singel eller liker andre enn det familien og dem finner. Men kulturen i de fleste land når det kommer til dating, er fortsatt at det er vanskelig å møte noen som ønsker det samme med deg. Også fordi en så stor del av dem som dater er åpen for ligg i tilegg, og folk har dårlige sosiale ferdigheter, dårligere tålmodighet, støre usikkerhet og jeg tror en god del har langt høyere forventninger. Og som dine barn, også en del generaliseringer, som å tro på at alle er sånn eller sånn. Ingen i Norge vil ha familie, for damer snakket om at hun vil beholde jobben, i settinger hvor menn snakker om at damer skulle ha bodd hjemme så dating hadde vært lettere for dem. Ingen vil ha kjæreste fordi noen podcastere vil prate om at det er vanskelig for menn å finne ligg. Det er flere lag. Mange sier, jeg vil finne min, men jeg vil ikke finne noen bare for å finne noen, så jeg trives som singel til det skjer. Anonymkode: f59bc...484 Ja det er mange faktorer. Jeg ble ikke svært positiv da min datter sa dette først, og enda mer overrasket kanskje da min sønn sa det samme. De er åpne for at de kan finne partnere med samme innstilling her i Norge, men tror ikke at det er så vanlig her. Mye lyving om slikt her, mens ærlighet om det der, siden man helt faktisk vil bli ansett som en stakkar om man ikke etablerer seg med partner og får familie. Et slikt syn påvirker selvfølgelig innstilling. Samme med hvilket fokus på at det er selve meningen med livet, gleden i livet, fra de er små. De ser frem til å finne sin partner og få barn. Du finner knapt menn eller kvinner som ikke ønsker barn og familieliv. Det er kun folk som ønsker partner som får hjelp til å finne den rette, ved at de fører sammen mann og kvinne som begge savner partner, og som de tror vil passe for hverandre. De tar dette veldig seriøst. Foreslår ikke noen for hverandre uten å virkelig mene at de kan være en god match. Jeg er på ingen måte negativ til de verdiene som får mine barn til å se mot den kulturen de tilbrakte deler av sin barndom i, men jeg er noe skeptisk til at de som norske finner seg partnere der som er like ærlige om sine intensjoner som de internt kan være seg mellom i kulturen. Som jeg sa til min datter, da må du helt reelt gå etter å finne en med penger, for ellers kan du ikke vite om det er deg eller visum... Jeg skjønner hva de mener, men jeg håper de finner en med samme verdier her i Norge egentlig. Jeg tror det er ganske mange som ønsker det, men dessverre også ganske mange av dem som ønsker det som ikke er godt egnet for det. Vår kultur lærer heller ikke de unge om hva et livsvarig forhold krever av verdier, innsats og vilje. Om du spør en tilfeldig gutt på 10 år i den kulturen kan han svare deg klokere enn en gjennomsnittlig 25 åring i Norge kan svare. Anonymkode: 512ba...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #533 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bind for øynene mener du? For de er jo der på ekte. Anonymkode: f59bc...484 Prøv psykolog Anonymkode: d13f6...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #534 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prøv psykolog Anonymkode: d13f6...38f Du er garantert en som det tales om. Anonymkode: f59bc...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #535 Del Skrevet 28. oktober 2024 Norske kvinner sin holdning, levestil, mentalitet er jo helt på trynet. Gjennomsnittlig. Skal ikke langt utenfor Norge for å finne bedre damer, holder meg til Europa selv. Kvinner som forstår at de er kvinner, ikke menn. Anonymkode: 97bd5...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #536 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Norske kvinner sin holdning, levestil, mentalitet er jo helt på trynet. Gjennomsnittlig. Skal ikke langt utenfor Norge for å finne bedre damer, holder meg til Europa selv. Kvinner som forstår at de er kvinner, ikke menn. Anonymkode: 97bd5...d68 For dette har en gentleman skrevet..😏💅 Anonymkode: f59bc...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #537 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Norske kvinner sin holdning, levestil, mentalitet er jo helt på trynet. Gjennomsnittlig. Skal ikke langt utenfor Norge for å finne bedre damer, holder meg til Europa selv. Kvinner som forstår at de er kvinner, ikke menn. Anonymkode: 97bd5...d68 Vi forstår jo at vi er kvinner. Vi har mensen, føder barn, ammer, sminker oss, går med kjoler og så videre. Forstår ikke helt hvor du vil hen. Anonymkode: 13879...ebb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #538 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi forstår jo at vi er kvinner. Vi har mensen, føder barn, ammer, sminker oss, går med kjoler og så videre. Forstår ikke helt hvor du vil hen. Anonymkode: 13879...ebb Det handler om helt andre ting enn det du skriver...men at en norsk kvinne skal forstå det er jo ikke vanlig. Anonymkode: 97bd5...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #539 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler om helt andre ting enn det du skriver...men at en norsk kvinne skal forstå det er jo ikke vanlig. Anonymkode: 97bd5...d68 Jeg er ikke norsk. Men jeg forstår fortsatt ikke hva du mener. Eller jo, jeg forstår innerst inne at du mener kvinner skal være underdanig, stelle for mannen, la mannen bestemme og så videre. Dette har ingenting med å være kvinne å gjøre, kjære deg. Anonymkode: 13879...ebb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktfatet Skrevet 28. oktober 2024 #540 Del Skrevet 28. oktober 2024 Rotemor skrev (På 9.8.2024 den 13.52): Skimmet igjennom tråden og ser argumenter som at norske kvinner er utro og kravstore.🙄 Og at de forfaller tidlig. 😂 Ja, det forsvarer jo menneskehandel der det er gyldig….🙄 Skimmet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå