Gå til innhold

Hvorfor finner mange menn seg damer fra utlandet istedenfor norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er jo «bare» menn som ingen norske kvinner vil ha som gjør det. 

Anonymkode: 05788...bb5

Ja de får tro det.

Anonymkode: e03f0...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 6.25):

Hva I alverden er det du tenker på når du kritiserer stygge skittne menn  for at damer fra Asia velger dem. Makan til rasisme mot dine egne landsmenn og damer fra Asia. Mobbing av norske menn og damer fra Asia stopper ikke, selv om mennene forlater dere. Dere mobber på. Det finnes mange damer I Norge som har en søppelfylling der hjerte skulle være.

Anonymkode: d13f6...38f

Det er mye å tenke på. Når du er en del av en kultur, blir du brøfødd på den, det blir en vane og det er forventet. 

De er også ofte unge, og som ei som har vært uerfaren, er det lett å ikke vite bedre.

Fattigdom. Hva tror du kan skje rundt det?

Asia har noen steder veldig sexistisk kultur mot kvinner, hvor de systematisk blir trykket ned og oftere utsatt for sexualisering og overgrep.

Alt dette gjør noe. Det er ikke alltid lett å beskytte seg. 

Jeg er en kvinne, jeg har øyne og jeg har aldri lagt de på 50 åringer å tenkt at, åååh han må jeg få barn med! Ikke vær naiv om kroppen, en 50 åring er ikke fruktbar for unge kvinner, som unge menn er og det er bevis nok.

Jeg syns syns på dem. Mennene kan bare drite å dra, de får ta konsekvensen av å kødde med naturen. De unner ikke unge kvinner et fint liv, romantisk og sexuelt. Det r dusom har en søppelfylling til hjerte.

Bli ei på 25 og knull en på 50, versegod! Knull en på 60 også når du først er igang ❤️ Det er GROSS

Anonymkode: f59bc...484

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/25/2024 at 9:39 AM, AnonymBruker said:

Det er jo «bare» menn som ingen norske kvinner vil ha som gjør det. 

Anonymkode: 05788...bb5

Logg av internett. Du har ikke godt av å være her.

Anonymkode: d807d...6fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mye å tenke på. Når du er en del av en kultur, blir du brøfødd på den, det blir en vane og det er forventet. 

De er også ofte unge, og som ei som har vært uerfaren, er det lett å ikke vite bedre.

Fattigdom. Hva tror du kan skje rundt det?

Asia har noen steder veldig sexistisk kultur mot kvinner, hvor de systematisk blir trykket ned og oftere utsatt for sexualisering og overgrep.

Alt dette gjør noe. Det er ikke alltid lett å beskytte seg. 

Jeg er en kvinne, jeg har øyne og jeg har aldri lagt de på 50 åringer å tenkt at, åååh han må jeg få barn med! Ikke vær naiv om kroppen, en 50 åring er ikke fruktbar for unge kvinner, som unge menn er og det er bevis nok.

Jeg syns syns på dem. Mennene kan bare drite å dra, de får ta konsekvensen av å kødde med naturen. De unner ikke unge kvinner et fint liv, romantisk og sexuelt. Det r dusom har en søppelfylling til hjerte.

Bli ei på 25 og knull en på 50, versegod! Knull en på 60 også når du først er igang ❤️ Det er GROSS

Anonymkode: f59bc...484

Tror du burde legge fra deg dette hatet. Det er mange som finner dame fra Asia som er i relativt lik alder. Dessuten så er det kulturelle forskjeller på hva personer verdsetter og liker.  La folk ta egne valg og få lov til å ha egne preferanser på utsendet, personlighet og mer. Om jeg ville hatt ei fra et sted i Kenya, Usa, Brazil, Filippinene eller Japan så er det opp til oss. På disse forumene er det veldig mye kritisering av disse få tilfellene av de veldig gamle som finner unge partnere. Skulle ønske folk kunne snakke mer om de positive tilfellene. Det skjer på alle trådene der jenter finner seg en fra utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis. 33 år, høyreist, helt normalt utseende med veldig godt betalt jobb som nylig fikk seg filippinerdame etter å ha vært evig singel. Helt normal fyr, de er begge i jobb. Er det grov, imperialistisk utnytting?

Anonymkode: 83cda...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 23.52):

Ser stadig at menn er sammen med damer som er utenlandske. Hva er det som gjør at de ikke gidder å ha ei stabil dame fra Norge, og isteden tar med seg ei dame som kan hverken norsk eller ønsker å lære om kulturen her i Norge. Det gjelder alle type menn her i Norge, både norske, men også polske, pakistanere, somalere, arabere, afghanere og til å med øst- asiatiske menn! 

Det er ikke bra for integreringen. Det blir mer splittelser og generasjoner etter generasjoner med elendighet (hvis ungene gjør som foreldrene). Nordmenn med thaidamer har nok funket, men med andre etnisiteter som som tar seg konene fra hjemlandet så går det gærnt ofte. 

Anonymkode: bc8d7...57d

Du er en liten trygda rasist som misliker at det kommer nye folk til Norge, det skinner lett gjennom. Hva får deg til å mene at norske damer er mer stabile enn fra noe annet land?? Det er ingen som bruker mer piller og er mer syke enn nordmenn, og det er nok likt for både kvinner og menn. Norske damer er nok generelt dårlige til å ta vare på både seg selv og familien....de streber mer etter materielle goder, dessverre. Det erhvertfall noe av grunnen sett fra mitt ståsted.

Anonymkode: 24d4b...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har en kompis. 33 år, høyreist, helt normalt utseende med veldig godt betalt jobb som nylig fikk seg filippinerdame etter å ha vært evig singel. Helt normal fyr, de er begge i jobb. Er det grov, imperialistisk utnytting?

Nei. Han er, som du skriver, en normal fyr som har funnet seg en dame som trolig er like normal. 
Som da tilfeldigvis kommer fra Filippinene. 

Anonymkode: 95c38...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 14.21):

Jeg tror ikke de fleste stiller lavere krav i forholdet, men de stiller lavere krav til utseende. Norske kvinner bryr seg veldig om at en mann ser slik og slik ut. Om han ikke har den hårfargen, øyefargen, den vekten. Så er han avskrevet.

Anonymkode: 0a3a2...563

Er det virkelig vanlig å avskrive noen pga hår og øyenfarge??😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (8 minutter siden):

Ikke veldig vanlig, vil jeg anta. 
Innlegget du kommenterer er skrevet av en som valgte linjen Livets Harde Skole på videregående. Som mange andre som har kommentert i denne tråden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/24/2024 at 8:42 PM, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke det er en særlig stor andel av menn du beskrev. Menn koster staten langt mindre enn kvinner gjør, hvis du vil gå den veien 

Anonymkode: b841c...01c

Njaaa, medianmannen som dør noen år tidligere enn damer koster nok mindre. Pga færre år i uproduktiv alder. I snitt derimot, når man tar med at godt over 90% av fengselsbefolkningen er menn, så vipper det vel andre veien.

Anonymkode: c3991...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er helt som meg selv. Er 33 år selv som tjener bra som systemutvikler og har giftet meg med ei dame på 32 år fra Filippinene med datter. Når jeg ønsker familie og ble forelsket i henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 0.12):

Vel. Jeg giftet meg med en utenlandsk mann, fordi de eneste norske menn som vil ha meg, er drittsekker. Enkelt og greit.

Anonymkode: 13879...ebb

Og hvorfor unngikk de andre akkurat deg?

Anonymkode: 2185c...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er en liten trygda rasist som misliker at det kommer nye folk til Norge, det skinner lett gjennom. Hva får deg til å mene at norske damer er mer stabile enn fra noe annet land?? Det er ingen som bruker mer piller og er mer syke enn nordmenn, og det er nok likt for både kvinner og menn. Norske damer er nok generelt dårlige til å ta vare på både seg selv og familien....de streber mer etter materielle goder, dessverre. Det erhvertfall noe av grunnen sett fra mitt ståsted.

Anonymkode: 24d4b...7ab

Hvorfor mener du det? Du har en påstand her, men du vet ikke hvorfor du mener det? Har du noe grunnlag annet enn egen erfaring?

Anonymkode: 2185c...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 9.15):

Her er ikke dette noe realitet men i Asia så er en dame for gammel til forhold når hun er 26 år og om hun er alene mor så vil ingen av de. Leftover women, jeg er selv sammen med ei som er 32 med datter. Så jeg er klar over dette, men for meg er det ikke noe problem og vil ha familie. Er 33 selv forresten.

Herregud for en kunnskapsløs og generaliserende påstand. Asia består av mer enn 50 stater med minst like store kulturelle forskjeller som du finner blant land i Europa.

Det du beskriver er selvsagt ikke gjennomgående for alle land i Asia. Jeg er gift med en dame fra Asia selv og jeg kjenner ingen fra det landet som har giftet seg eller fått barn før fylte 30. Mange er jo ikke en gang ferdig med å studere når de er 26.

AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 12.49):

Jeg har en mann som tjener 5000 mindre enn meg i måneden og har mye lavere utdanning. Kjenner flere sånne par.

Anonymkode: 13879...ebb

Jeg tjener også mindre enn min kone og det er helt greit. Jeg tjener bra nok uansett og vi har jo mer eller mindre felles økonomi. Jeg tror mindreverdighetskomplekser er et større hinder enn utdannings- og karrierenivå.

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 1.50):

De vil ha en feminin dame som godtar at menn er menn og  kvinner kvinner. Og ikke tenker på en "karriere" hele tiden.

Anonymkode: 0b204...045

Det må være det dummeste jeg har hørt. Mine kone har en fantastisk karriere, mer enn jeg kan drømme om, det gjør henne ikke mindre feminin. Dette motsetningsforholdet eksisterer bare i hodet ditt.

Anonymkode: cf726...d70

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 12.42):

TAKK! For dette her er det hva jeg sier og har alltid sagt når det kommer til sånne ting. Hvem er det som maser om sånne overfladiske ting? Jo, det er andre menn. Det som jeg ser gjennomgår av standardene blant mine venninner er: 1) God kommunikasjon. 2) Hyggelig. 3) Jordbær. 4) Kan le sammen. 5) Kan finne på hyggelige ting sammen. 6) Ikke har et kaos av økonomi (dvs ikke har forbrukslån, kredittkortgjeld). 7) Har en fast jobb. Samme faen hva. Bare en jobb. 7) Ikke er en fuckboys, men har et ok forhold til seksualitet og ikke urealistiske forventinger til kvinners kropp. Der ligger lista for oss.  

Anonymkode: f4ca6...68a

Wow. Mye av dette kan jeg kjenne meg igjen i, men visste virkelig ikke at mange kvinner verdsetter jordbær mer enn fast jobb og orden på økonomien.

Mulig jeg bare ikke har fulgt med i timen, men her tror jeg nok mange menn får seg en overraskelse 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Thyra said:

Nei. De bare finner på ting fordi de klarer ikke å innse at det er faktisk dem som er problemet og legge ansvaret der det faktisk hører hjemme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
57 minutter siden, Jdz said:

Wow. Mye av dette kan jeg kjenne meg igjen i, men visste virkelig ikke at mange kvinner verdsetter jordbær mer enn fast jobb og orden på økonomien.

Mulig jeg bare ikke har fulgt med i timen, men her tror jeg nok mange menn får seg en overraskelse 😁

Wops. Jordnær skulle det stå der. 🤣 min b og n er siden av hverandre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det må være det dummeste jeg har hørt. Mine kone har en fantastisk karriere, mer enn jeg kan drømme om, det gjør henne ikke mindre feminin. Dette motsetningsforholdet eksisterer bare i hodet ditt.

Anonymkode: cf726...d70

Amen.

Jeg er også gift med en filippinsk kvinne. Vi flyttet til Norge (jeg bodde hos henne da vi møttes), hun lærte seg norsk på under ett år, kom inn på en bachelor (selv om hun hadde en fra før), og tjener i dag mer enn meg.

Jeg giftet meg ikke med henne for noe anti-feminist-greier. Jeg hater sånne cringe anti-feminister som pesten og er flau over at folk assosierer meg med dem kun fordi jeg har asiatisk kone. At folk trur jeg er en sånn usmakelig høyre-fyr pga konevalget er provoserende rasisme, rett og slett.

Anonymkode: d807d...6fc

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske damer er hvertfall rasister, det skal være sikkert og visst. Yikes for en tråd.

Anonymkode: b28b4...902

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere norske menn enn norske kvinner som ønsker å bo sammen med noen.
Det er også slik at kvinner har endret kjønnsrolleforventningene sine i tråd med samfunnsutviklingen, mens menn ikke har det. Dermed ender de opp med kvinner fra samfunn som ikke har de samme forventningene til hva en mann skal gjøre. Mange ganger går det bra, men i mange tilfeller oppdager de at det blir vanskelig:
Kvinnene som flytter hit endrer forventninger etter de nye mulighetene som samfunnet gir dem, og mange av mennene oppdager at de ikke egentlig er forberedt på å gå inn i den rollen som matcher tradisjonelle kjønnsrolleforventninger.

At folk finner kjærligheten er fint, enten folk forelsker seg på tur i Mongolia, under studietid i Australia eller på jobbopphold i Palestina. Like fullt: Det bringer også med seg noen sorger, når ene parten må flytte og få avstand til familie, venner og hjemsted. Det er en veldig sårbar situasjon å være i, og alt for mange blir utnyttet og mishandlet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...