AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Del Skrevet 7. august 2024 Hei. Er det noen her inne som trener nokså bra/regelmessig og samtidig røyker? Skulle gjerne stilt noen spørsmål rundt det hvis det:) Anonymkode: 55f9e...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Del Skrevet 7. august 2024 Jeg gjør det, men røyker aldri før trening, da føler jeg meg slapp og økten blir ikke den samme. Etterpå føles det bedre også! Hva lurer du på? Anonymkode: eb8a9...e30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg gjorde det inntil for 2 mnd siden, da sluttet jeg. Så kan sikkert svare 👍 Anonymkode: 4adbd...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg gjør det, men røyker aldri før trening, da føler jeg meg slapp og økten blir ikke den samme. Etterpå føles det bedre også! Hva lurer du på? Anonymkode: eb8a9...e30 Ok👍 Alder/kjønn? Ca hvor mye røyker du daglig? Ca hvor mye trener du ukentlig? Type trening, høyintensitet/lavintensitet? Hvordan merker du røykingen virker inn på treningen/formen? Har du evt referanse til hvordan det var når du trente før du begynte å røyke? Hvordan tror du selv røykingen påvirker det du klarer å få ut av treningen? Anonymkode: 55f9e...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg gjorde det inntil for 2 mnd siden, da sluttet jeg. Så kan sikkert svare 👍 Anonymkode: 4adbd...e2d Ok👍 Alder/kjønn? Ca hvor mye røyker du daglig? Ca hvor mye trener du ukentlig? Type trening, høyintensitet/lavintensitet? Hvordan merker du røykingen virker inn på treningen/formen? Har du evt referanse til hvordan det var når du trente før du begynte å røyke? Hvordan tror du selv røykingen påvirker det du klarer å få ut av treningen? Har du merket mer fremgang nå etter du sluttet å røyke? Anonymkode: 55f9e...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg røykte da jeg begynte å trene for 10 år siden da jeg var 34 år. Hovedsakelig løping. Røykte 5-10 til dagen. Følte ikke at jeg hadde mer problemer enn andre ikke røykere å trene meg opp, vanskelig å si. Formen økte uansett raskt, og etter et år med løping deltok jeg på mitt første halvmaraton. Siden ble det mange flere løp. Sluttet å røyke for 5 år siden, og har fortsatt med løpingen. Ingen automatisk forbedring i form. Formen er kun avhengig av hvor høyt treningsvolum jeg har. Løper jeg mye så øker formen og omvendt. Positive fordeler med å slutte å røyke er at jeg har spart masse penger, har fått bedre helse (selv om jeg ikke merker det nå, så øker man jo livslengden) Anonymkode: 129fd...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #7 Del Skrevet 8. august 2024 Sluttet røyke for halvannet år siden. Alder/kjønn? Kvinne, 38 Ca hvor mye røyker du daglig? Røyket 10-20 pr dag. Ca hvor mye trener du ukentlig? trente 2-3 dager i uken, nå trener jeg 5-6 dager i uka. Type trening, høyintensitet/lavintensitet? en times tid med lav til medium intensitet (jogging og styrke), hadde ikke energi til mer. Nå trener jeg 1-2 timer pr økt, omtrent halvparten av øktene er med høy intensitet. Hvordan merker du røykingen virker inn på treningen/formen? Hvordan tror du selv røykingen påvirker det du klarer å få ut av treningen? Har du merket mer fremgang nå etter du sluttet å røyke? Trodde ikke røykingen påvirket noe særlig annet enn pust, men det ble veldig tydelig etter jeg sluttet, at røykingen krevde utrolig mye energi. Jeg tenkte ikke på det da, men merker nå hvor mye lettere jeg er i kroppen. Jeg pleide hate løpe ute, for beina og kroppen kjentes så tunge ut, løp maks 2 km utendørs da, og røyket heller ikke siste timen før jeg trente. Testet første løpetur ute rundt ett halvt år etter jeg sluttet røyke, og etter 3,5 km hadde jeg fortsatt mer energi i beina. Jeg har rett å slett blitt overrasket over hvor mye mer røykingen påvirket meg enn jeg trodde. Har du evt referanse til hvordan det var når du trente før du begynte å røyke? Hadde røyket siden jeg var 13. Anonymkode: 3a14a...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå