Gå til innhold

Jeg er så ufattelig misunnelig på dere som har hatt ferie i sommer!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan har det vært, å kunne ta fri fra vekkerklokke og kjas og mas? 

Pga jeg mistet den andre jobben min og begynte i ny jobb rett etter, så har jeg ikke hatt råd til å ta ferie. Har jobbet i hele sommer og det har vært helt sjukt hektisk. Jeg. er. så sliten. Det verker i kroppen og jeg er helt utslitt :(

Blir noen dager fri i september men det er egentlig ikke nok. Litt kjipt at alle kolleger kommer tilbake fra ferie og sier de føler seg så uthvilt mens jeg får snart sammenbrudd av alt stress..

Så vit det, at jeg er grovt misunnelig!

Anonymkode: 9bc02...667

• Liker 2
  • Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg begynte også i ny jobb nå i juli. Siste dag i gammel jobb fredag 28.06 og første dag ny jobb mandag 01.07.

Så jeg har heller ikke hatt mye ferie. Men siden jeg ikke tok ut ferie i gamle jobben så fikk jeg jo ekstra penger derfra. En del av dem har gått til nødvendige utgifter, men ellers har jeg lagt av nok til at jeg kunne ta en uke ferie (som jeg har denne uken).

Så da har jeg penger fra gamle jobben som kan dekke manglende lønn for en uke denne måneden.

Du kan ikke gjøre noe lignende?

Anonymkode: 2d172...785

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvordan har det vært, å kunne ta fri fra vekkerklokke og kjas og mas? 

Pga jeg mistet den andre jobben min og begynte i ny jobb rett etter, så har jeg ikke hatt råd til å ta ferie. Har jobbet i hele sommer og det har vært helt sjukt hektisk. Jeg. er. så sliten. Det verker i kroppen og jeg er helt utslitt :(

Blir noen dager fri i september men det er egentlig ikke nok. Litt kjipt at alle kolleger kommer tilbake fra ferie og sier de føler seg så uthvilt mens jeg får snart sammenbrudd av alt stress..

Vel, om det er noen trøst så har jeg hatt ferie med småbarn og når jobben begynte nå er jeg dobbelt så utslitt som før jeg tok ferie😮‍💨

Anonymkode: 10db9...922

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når det blir sånn! :( Du får trøste deg med at vi småbarnsforeldre er oppe før fuglene fiser hver eneste morgen, både ferie og helg uansett 😂

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får vel feriepenger fra forrige jobb? Uansett - hvis du opplever å være misunnelig som negativt, så prøv å ikke være det så mye - det går bare ut over deg selv. Vi andre har fortsatt ferie og koser oss. 

Anonymkode: 4e229...d3a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler med deg.. jeg gikk tilbake på jobb etter min del av permisjonen (bare mammapermen) og lot far ta felles permen siden jobben slet uten meg der og holdt på å gå konkurs. Men så mistet jeg plutselig jobben mens jeg var i mamma-perm, så måtte bruke masse tid i permen på å søke jobber, gå på intervju og be til høyere makter om enten jobb eller kjapp saksbehandling fra NAV så jeg kan betale regninger. Samtidig som jeg gikk hjemme med en kolikk unge..  Fikk jobbe som tilkallingsvikar i sommer med mulighet for fast i januar, men det betyr at jeg ikke har fast inntekt. Så fra juni til nå har jeg jobbet alt jeg kan, doble vakter, overtid AML brudd osv. I tilfelle jeg må gå lenger perioder uten vakter. Søker selvsagt jobber underveis, men vi er bosatt på ett lite sted uten for mange muligheter..

Heldigvis har far sin jobb vært eksemplariske og fleksible så han har kunne tatt HK dagene jeg skulle på intervju osv. 

Men ja, jeg er også så sliten at jeg snart går i dørken.. 

Anonymkode: 47c1e...a40

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel stort sett eliten og barn som har ferie om sommeren? Jeg har bare hatt ordentlig ferie en håndfull ganger i løpet av de siste ti årene. De fleste vennene mine har det som meg

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Majer said:

Det er vel stort sett eliten og barn som har ferie om sommeren? Jeg har bare hatt ordentlig ferie en håndfull ganger i løpet av de siste ti årene. De fleste vennene mine har det som meg

Alle som jobber fulltid har krav på ferie og går feriepenger for dette. Det har ingenting med noen "elite" å gjøre. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg er misunnelig på deg som har jobb, og er i stand til å jobbe. Husk at det vil alltid være noen som vil være misunnelig på noen andres situasjon, selv din. ☺️

Anonymkode: 806d9...851

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg er misunnelig på deg som har jobb, og er i stand til å jobbe. Husk at det vil alltid være noen som vil være misunnelig på noen andres situasjon, selv din. ☺️

Anonymkode: 806d9...851

Ja, dette hjalp nok helt sykt!🙄

Jeg har egentlig hatt lang ferie, men vært alene med to barn som har vært syke på omgang hele sommeren... Hadde et lite opphold på en uke i juli, før først eldste så yngste fikk vannkopper 🙈

Så denne ferien har gått med til "sykt barn" på grunn av hjernerystelse etter et fall på skolen nest siste skoledag. Så forkjølelse på lille, og så forkjølelse på store. Så ei uke fri, før vannkopper. Sist uke fikk lille spysjuka. 

Tidenes mest bortkasta ferie. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alle som jobber fulltid har krav på ferie og går feriepenger for dette. Det har ingenting med noen "elite" å gjøre. 

Veldig mange i helsevesenet går fra vikariat til vikariat. Det reduserer muligheten for ferie. Andre prøver å komme inn på boligmarkedet eller få en stor nok bolig til at de kan ha familie. Så har man de som har surret bort mange år grunnet psykiske greier 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke ferie om sommeren lenger. Var når barna var små det. Jeg prøver å reise når det er billig jeg. Skal en tur i høst da. 

Anonymkode: 93902...d6b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jobbet hele sommeren her og, puttet all ferie inn i foreldrepermisjonen både i 2022, 23 og i år. Har egentlig ikke hatt ordentlig ferie siden 2019 faktisk. I 2020 og 21 jobbet vi i helse hele tiden pga covid. Så føler med deg! Skal dog ha ferie i oktober. Tror faktisk det blir 8 fulle dager. Mallorca tur med en gjeng. Gleder meg sykt til den! 
Jobber som sagt i helse og vi har for mange pasienter hele tiden og løper hele tiden. Masse doble vakter i hele sommer. Bra sliten etter sommeren ja, men håper det roer seg litt nå når folk kommer tilbake fra ferie så det ikke blir så mange doble fremover. 😅

Anonymkode: 820bc...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Majer skrev (28 minutter siden):

Du skriver så mye tull alltid….

Skjønner at det føles tungt ts. Prøv, hvis du klarer å snu tankene. Hvis du tenker på det at du ikke har hatt ferie hele tiden så kommer du til å gå på en smell. Prøv å tenke at du er heldig som har klart å få jobb med det samme (jeg er akkurat ferdig med min master og har ikke klart å få relevant jobb). Hvis du har mulighet, gjør noe hyggelig på ettermiddag og helg. Kanskje du kan ta en natt eller to på hotell i nærheten. Det kan hjelpe mye det og, og det trenger ikke å koste såå mye heller. Gjør det litt hyggelig rundt deg, tenn på lys, kjøp blomster. 

Håper du finner deg raskt tilrette i ny jobb 😊

Anonymkode: a859a...7b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har heller ikke hatt ferie, rett og slett fordi jeg ikke har råd, så valgte å jobbe gjennom hele sommeren. Har imidlertid fått nyte enkelte sommerdager ved sjøen og vært litt ute. Litt kjipt å se andres eksotiske feriebilder og vite at nå blir det snart høst og vinter ja... men sånn måtte det bare blir i år. Det er tross alt bedre for min mentale helse at økonomien er i orden resten av året, enn å ha ferie... faktisk.

Anonymkode: df36a...f84

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som er uføre har aldri ferie da de er på jobb konstant med plagene og har aldri fri. Jeg er konstant superstressa og slapper aldri av pga. psyken. Skulle heller jobbet som en frisk person gjør uten ferie enn denne å leve med denne dritten her 24/7.

Anonymkode: 120c5...eb1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Huff, skjønner det er slitsomt. Det er i utgangspunktet slitsomt å være ny, og er nok verre om sommeren da «alle» har ferie. Håper du får mulighet for noe fri senere i år. Pass på å ikke brenn deg helt ut.
Selv har jeg i fem uker sittet med brukket ben, så sommeren her gikk rett i dass. Heldigvis så får vi ferieturen igjen på forsikringen og ferien får jeg tilbake, men så utrolig kjedelig å måtte droppe alle planer. 

Anonymkode: dae3c...778

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og, jeg ble syk og sykmeldt og var masse på sykehuset og var alene med en 5-åring 😕 

Håper du får en skikkelig god ferie neste år ❤️

Anonymkode: 30889...9ad

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ferie 1 uke og jobbet litt over 180 % resten av juni, juli og så langt i august.

Mange som ikke har noe særlig ferie om sommeren.

Anonymkode: c1e25...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, i mitt yrke er sommeren et h****te hvert år. Man må jobbe som en tulling før ferien så man blir neste utbrent, jobbe som en tulling mens de andre har sommerferie og se banningskabalen ryke pga sykemeldinger etc., så mye stress og unødvendighet. Når man kommer tilbake fra ferie har man ikke fått hvilt noe, og er tilbake i der samme hamsterhjulet.

Anonymkode: 93a9d...c44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...