Gå til innhold

Belgisk forfatter skrev at han kunne tenkt seg å stikke en kniv ned i halsen på alle jøder han møter

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Den belgiske forfatteren Herman Brusselmans skrev i en spalte i et belgisk magasin at han ville knivstikke alle jøder han møtte på som hevn for vold mellom Israel og terrorgrupper i Midtøsten. Hva tenker dere om dette? Jeg tenker at det er veldig alvorlige ytringer som vil føre til at de belgiske jødene som allerede er ekstremt utrygg i sitt eget land blir enda reddere. Dette er så ekstreme ytringer at fengsel på rundt tre år ville vært på sin plass.

https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-813604

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig da. 

Møkklei all skrikingen om religion. I flere tusen år har mennesker slaktet hverandre over hvilke klesstil "gud" har 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt bevis for at man ikke alltid behøver å utbasunere det man tenker. 
Helt fair å være forbanna for det grusomme som skjer på Gaza, men å gå derifra til å ville knivstikke sakesløse jøder som bor i Belgia er litt av et sprang. 
Klar antisemittisme der altså. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (9 timer siden):

Den belgiske forfatteren Herman Brusselmans skrev i en spalte i et belgisk magasin at han ville knivstikke alle jøder han møtte på som hevn for vold mellom Israel og terrorgrupper i Midtøsten. Hva tenker dere om dette? Jeg tenker at det er veldig alvorlige ytringer som vil føre til at de belgiske jødene som allerede er ekstremt utrygg i sitt eget land blir enda reddere. Dette er så ekstreme ytringer at fengsel på rundt tre år ville vært på sin plass.

Det er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Justlooking said:

Det er jeg enig i. 

Kan du utdype?

Endret av Svava
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for diskriminerende ytringer og svar til slettet innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 7.8.2024 den 20.09):

Jeg kom til denne setningn, og der sluttet jeg :

In his column in the Dutch-language weekly satire magazine,

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har pågått lenge i England, der kan man si hva som helst i mot Jøder og Hvite. Sier man noe negativt i mot immigranter som kommer i gummibåter over kanalen, i mot Islam, er reaksjonene sterke. Det er til og med folk som blir oppsøkt av politiet for å si at det finnes bare to kjønn. Tviler sterkt på at det blir noen reaksjoner.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike hatefulle ytringer hører ikke hjemme noen steder. Det er moralsk forkastelig i seg selv å omtale en folkegruppe på en slik måte. Toppen av kransekaka er at det bare gir ammunisjon til de som støtter krigsforbrytelsene Israel gjør mot Palestina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saklig kritikk av Israel er på sin plass og det er helt fair å være sint og frustrert over det som skjer også, men denne kronikken skulle selvsagt aldri vært publisert. Det at plattformen er et humor- og satirenettsted, synes jeg egentlig ikke gjør noe særlig forskjell.

Brusselmans har, som fortjent, fått tyn fra alle kanter for innlegget, som nå er tatt ned. Jeg ville blitt overrasket om ikke dette fikk en eller annen form for etterspill.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...