AnonymBruker Skrevet 8. august #21 Del Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har hørt folk si at mulig om hva man kan bruke lyshornene for å varsle om. Fjernlys på, dyr i veien, fare, politikontroll, forbikjøring, etc. Og at ulike antall blink betyr ulike ting. Men finnes det noen konkret etikette? Anonymkode: a2564...820 Stort sett betyr det at du bør være ekstra varsom og senke farten. Det kan være en elg rundt neste sving men som også kan ha gått innen du kommer. Stort sett blinker jeg når jeg ser rådyr og elg ol etter veien. Eller andre ting du som sjåfør må være obs på. Noen blinker for å hilse men da er det som regel noen du kjenner. Sist jeg blinket febrilsk. Var det elg ved siden av veien nede i en grop. Den var synlig fra min side men ikke fra den andre siden. I tillegg valgte jeg å stoppe så da gjorde møtende bil det også. Og akkurat da kom elgen rett ut i veien foran den møtende bilen. Det gikk bra. Anonymkode: 508d6...d69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #22 Del Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 11.50): Å blunke med lysene er straffbart og blunker du på feil blir du stoppet og noen tusenlapper fattigere. Er det en fare i veien bruker du nødblink. Er det kontroll av noe slag kjører du vanlig og lar de som fortjener det være de som blir noen tusenlapper fattigere istedenfor. Anonymkode: d4c53...f51 Forbudt generelt???? Hvorfor finnes lyshorn da? Å varsle om politikontroll kan være straffbart, men da fordi man advarer andre om kontrollen - ikke pga. lyshornene. Anonymkode: a2564...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå