My o MY Skrevet 7. august 2024 #21 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En gang var det at jeg hadde fått ny jobb. En annen gang noe så enkelt som at at vi hadde en del poteter på gården nå. Helt vanlige ting stort sett. Folk snakker jo om alt mulig. Men jeg får ikke si noe. Husker da jeg var ca 13 år og i et familebesøk og jeg og kusinene mine satt og snakket om gutter og sminke osv så sier mamma plutselig at nå slutter du å snakke om gutter og sminke ellers kan du gå ut. Det var ikke bare jeg som snakket om det. De andre så helt sjokkert ut. Anonymkode: 7db96...912 Det ser ikke ut som at jeg vil forstå dette bedre selv om du svarer. Jeg tenkte kanskje at det ikke er moren din, men et familiemedlem som av en eller annen grunn reagerer og har gitt uttrykk for det ovenfor moren din, og at hun da er redd nye reaksjoner derfra. Det trenger jo ikke handle om deg, men en ovenfra, og nedholdning ovenfor moren din. Men dette rimer jo ikke med hva du svarer, så jeg kan ikke tenke ut hva det er. Det eneste jeg kan si er at det er ikke akseptabelt som hun holder på, og mulig at hun ikke vil bli utkonkurrert på oppmerksomhet fra en så nær seg? Det gjør det ikke mer akseptabelt. Det er ikke så lett å be deg bare snakke, for jeg ser problemet, men det er uansett det rette å gjøre. Hun har ingen rett til å kontrollere deg sånn, så håper jo at du får nok og sier fra! Du burde ha fått nok allerede. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #22 Skrevet 7. august 2024 Du må stille deg selv noen spørsmål: Vil du ha kontakt med moren din? Hvis ja: skriv ned alle situasjoner du møter eller har kontakt med henne i dag. Familieselskap(skriv ned alle selskapene i løpet av året), middager, telefonsamtaler, evt ferier osv. Hvilke kan du kutte ut og hvilke ønsker du å opprettholde? Og hvorfor? Deretter ville jeg gitt meg selv en utfordring. Si fra til henne at hun ikke kan bestemme hva du skal snakke om minst en gang per møte. Og gjør det på et tidspunkt der det er naturlig å gå fra selskapet sånn at du har muligheten til å dra hjem. For helsa di sin del så kan du ikke ta imot mer dritt fra henne. Du kan kun endre hva du velger å gjøre med formaningene hennes, du kan ikke kontrollere hva hun sier eller gjør. Anonymkode: 0383e...6e2 1
jordbær86 Skrevet 8. august 2024 #23 Skrevet 8. august 2024 Alt trenger ikke å være på grunn av diagnoser, så ts trenger ikke å ha noen diagnose. Men det moren driver med er ikke normalt.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #24 Skrevet 8. august 2024 Du har i flere år skrevet her om din mor og hennes oppførsel mor deg. Som forøvrig er helt uakseptabel. Er det ikke på tide å kutte kontakten? Anonymkode: d33d2...08c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #25 Skrevet 8. august 2024 Innlært adferd gjennom generasjoner. Slike familier har gjerne noen syndebukker som skal kues og brukes hersketeknikk på blant annet slik du beskriver. Kjeden må brytes og alfahunnene må settes på plass en gang for alle. Anonymkode: 73849...2fa 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå