AnonymBruker Skrevet 7. august #21 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har ofte fått inntrykk av dette. Blir jeg kjent med noen så går det ikke så lang tid før de ikke lenger er interessert i kontakt. Og jeg har heller ikke sagt eller gjort noe galt som jeg vet om. Har noen få venner, men har aldri hatt mange venner. På barne og ungdomsskolen ble jeg nok oppfattet som litt rar. Alle andre hadde mange venner, men ingen gadd å være med meg. Jeg er litt sjenert og ikke den som snakker mest. Utseendet er ikke noe å skryte av, men utseendet skal ikke ha noe å si tenker jeg. Men spesielt på ungdomskolen var det de pene og de som hadde de rette klærne som var mest populære og hadde flest venner. Det er overfladisk men er vel sånn det er i den alderen. Hva gjør at noen ikke blir likt og andre blir populære uten å egentlig gjøre noe spesielt for å bli det? Flere som har det sånn? Anonymkode: 8f500...2bc Klem til deg! Er sikker på at du er en super person❤️ Er du gutt eller jente? Alder? Anonymkode: b17c5...912 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #22 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Samtidig som personen ser ikke bra ut. Og du ser ut som et glansbilde antar jeg? Anonymkode: d664c...487 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #23 Del Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 0.45): Joa. Helst andre ting en å spille da. Se på film er koselig. Anonymkode: 8f500...2bc Det spiller egentlig ingen rolle hvilken aktivitet det er. Velg en aktivitet som du selv liker og prøv å finne noe sosialt rundt det. Da blir ikke fokus så mye på deg i begynnelsen Anonymkode: a8752...981 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #24 Del Skrevet 9. august Om du er veldig sjenert og man må dra ord ut av deg for å holde en samtale, så er det ikke så rart at det blir sånn dessverre. Jeg er introvert selv, men er veldig åpen for å bli kjent med folk og gir alltid folk en sjanse, men jeg orker ikke enveis-samtaler og orker heller ikke å bruke tid på å la folk "åpne seg" - om du ikke prater eller gir meg en grunn for å like deg, hvorfor skal jeg orke å bruke tid på deg? Jeg tenker det er opp til en selv hvor mye sosial kontakt man har. Om man sliter med vennskap og ønsker venner, så må man gjøre noe med seg selv. Jeg har motsatt problem, folk vil være venner med meg, men jeg trenger ikke flere venner (er fornøyd med 2-3 nære venner). Det har ofte ikke noe med andre folk å gjøre, jeg liker mange mennesker, men jeg ønsker ikke alle jeg liker som mine venner. Sånn er det nok for flere voksne mennesker, og det er ikke nødvendigvis så lett å skaffe seg nye venner i voksen alder. Anonymkode: 03e02...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #25 Del Skrevet 9. august Det å være sjenert kan ofte forveksles med å være overlegen/arrogant. Mange sjenerte unngår blikkontakt, setter seg alene, tør ikke ta initiativ og spør lite tilbake når man har en samtale med folk. Det kan fremstå som at man ikke bryr seg og helst ikke vil ha kontakt. Det er ikke sikkert det er tilfelle hos deg, men hva man uttrykker gjennom kroppspråk kan ha stor betydning. Dette er det ikke sikkert man er klar over selv, så det ville sikkert vært lurt å kartlegge seg selv litt for å finne ut hvordan man er rundt andre og hva man kan gjøre med det. De fleste mennesker liker å snakke om seg selv og sine opplevelser, så øv på å spørre og vise interesse for de du kommer i kontakt med. Anonymkode: ac68c...a98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #26 Del Skrevet 9. august Øv deg på å få venner/være imøtekommende. Tenk over hva du liker at andre gjør - det går an å finne en eller flere «modeller» som du kan prøve å «etterlikne» litt. Jeg pleier å like folk som er hyggelige, morsomme, gi meg oppmerksomhet (spørre hvordan jeg har det osv) men ikke for mye, smiler og snakker. Husk at som sjenert kan man fremstå som sur og ikke interessert i mer kontakte Anonymkode: fed2c...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #27 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 0.40): Alltid hatt det sånn, vennskap er fryktelig vanskelig. Nå er jeg 35, og har i grunn ingen venner, hverken fra barndom eller studier eller noe. Det har blitt antydet fra flere hold at jeg kan ha ADHD, og at det kan ha noe med saken å gjøre. Anonymkode: e5e5c...883 Jeg har selv ADHD og har alltid vært meget populær både blant menn og kvinner, så dette trenger ikke å ha noe med saken å gjøre. Det handler mer om personligheten og ikke bokstaver. En av de jeg kjenner med minst antall venner er kjedelig og a4. Veldig flink i jobb og på skole, men folk synes hun er kjedelig og derfor gidder ingen å henge med henne. Anonymkode: b6126...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #28 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 12.08): jeg er en slik. er introvert og trenger tid på å bli kjent med folk. klarer ikke å sitte å småsnakke om hytt og vær bare for å ha en prat i gang. alt som tar tid er slitsomt og folk gidder ikke. har ingen venner nå som voksen, vokste opp på liten plass som barn, og hadde da 2-3 nære venner som ble borte etterhvert som man måtte flytte for å gå på skole. Anonymkode: a07a9...dee Flere som har det slik Anonymkode: b6126...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå