Gå til innhold

Dater en muslim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det sånn at dere aldri har hatt sex? Han høres jo ikke så veldig religiøs ut. Det kan jo hende at han rett og slett ikke er så interessert i selve pulinga, men heller det rundt, noe jeg for så vidt kan identifisere meg med.

Er selv gift meg ei fra et muslimsk land, verken hun eller familien er mer muslimer enn gjennomsnittsnordmannen er kristen, og at puling før ekteskapet skulle være problematisk har aldri vært et tema.

Anonymkode: 7c7b7...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Barna er mannens eiendom. Har hørt om familier der både søsken og foreldre rapporterer til eksmannen hva tidligere kone gjør og sier. Å besøke barnet er ikke så viktig, men å ringe eksen både natt og dag, det gjøres. Du må konvertere ved evt giftemål og mannen endrer seg radikalt. Du er norsk, barna hans får ikke være med norske ungdommer. Tenk deg om en gang til.

Anonymkode: cf552...4b2

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er på generelt nivå for religionsfrihet, og har flere venner med annen tro enn meg selv. Men jeg kunne ikke hatt et langvarig forhold til noen, pga praktiske ting som oppdragelse av barn og ulike forventninger til hvordan man oppfører seg. Når dette er sagt sier du jo han ikke er religiøs, så ikke sikker det er dette som spiller inn her? Menn fra muslims bakgrunn er jo individer som alle andre, han kan være a-seksuell, være uerfaren og sjenert, ha traumer etc?  Men det å ha noenlunde lik sexlyst er ganske viktig i et forhold, ref utallige tråder om pliktsex / sextørke osv 

Anonymkode: 04de5...4f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er det sånn at dere aldri har hatt sex? Han høres jo ikke så veldig religiøs ut. Det kan jo hende at han rett og slett ikke er så interessert i selve pulinga, men heller det rundt, noe jeg for så vidt kan identifisere meg med.

Er selv gift meg ei fra et muslimsk land, verken hun eller familien er mer muslimer enn gjennomsnittsnordmannen er kristen, og at puling før ekteskapet skulle være problematisk har aldri vært et tema.

Anonymkode: 7c7b7...c18

Føler noen ganger at han "downplayer" religiøsiteten sin for å ikke skremme meg. Hvis han ikke er spesielt religiøs, hvorfor er han så nøye med hvordan barna hans forholder seg til dating, forlovelse, ekteskap? Der skal alt foregå på riktig måte.

Tenker også at for muslimer som ikke er så religiøse så kan de sikkert pule alt de vil, men jeg har lest at denslags er strengt forbudt i følge islam. Spesielt fullbyrdet samleie, men generelt all som kan føre til det. At det finnes kulturer der en jente helst ikke skal være alene sammen med en gutt hvis de ikke er gift osv.

Det er bare noe jeg har på følelsen at han prøver å være "normal" for å ikke skremme meg bort, men at han samtidig ikke helt får det til på dette punktet.

Vi har hatt sex ja, men synes ikke han virker så komfortabel akkurat. Men han har ingen umiddelbare "fordeler" ved å være sammen med meg heller, det er han som gjør masse greier for meg, ikke omvendt... så føler ikke at det kan skyldes mangel på attraksjon eller interesse heller.

Anonymkode: 57c2a...add

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barna er mannens eiendom. Har hørt om familier der både søsken og foreldre rapporterer til eksmannen hva tidligere kone gjør og sier. Å besøke barnet er ikke så viktig, men å ringe eksen både natt og dag, det gjøres. Du må konvertere ved evt giftemål og mannen endrer seg radikalt. Du er norsk, barna hans får ikke være med norske ungdommer. Tenk deg om en gang til.

Anonymkode: cf552...4b2

Man MÅ ikke konvertere nei, en muslimsk mann kan gifte seg med en ikke-muslimsk kvinne. Det er bare omvendt det ikke går, og da må mannen konvertere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hans egne barn fra da han var gift med ekskona si. Han er skilt, og ja, jeg vet at han er skilt. Måten han krever at barna følger hans kultur på handler om hvordan de forholder seg til det motsatte kjønn etc. Han er ganske streng og de får ikke lov til like mye som norske ungdommer, for å si det sånn. 

Syntes ikke dette hørtes ut som et problematisk forhold - helt til jeg leste det her. Uansett om han er snill med deg, hvorfor vil du være sammen med en mann som utøver negativ sosial kontroll på sine barn? Det forteller mye om hva slags person han er og hva slags verdier han har... 

Anonymkode: c6fd6...531

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har vært med en del muslimske menn, har aldri opplevd at de ikke vil ha sex... 

Anonymkode: ad648...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært med en del muslimske menn, har aldri opplevd at de ikke vil ha sex... 

Anonymkode: ad648...19f

Nei ikke sant, problemet er vel heller det motsatte, at de KUN vil ha sex. Så det er litt vanskelig å forstå. - ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5 mnd uten sex? Jeg hadde tenkt, impotent, mikropenis, eller gifte seg først. Hva annet kan det være? Aseksuell? 

Anonymkode: 4d60a...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

5 mnd uten sex? Jeg hadde tenkt, impotent, mikropenis, eller gifte seg først. Hva annet kan det være? Aseksuell? 

Anonymkode: 4d60a...7c3

Han er ikke aseksuell eller impotent, har ikke mikropenis. Og vi har sex, bare ikke samleie, han unngår det liksom. Han sier ikke noe om at han skal gifte seg heller. Kanskje han bare har prestasjonsangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør ham om hvem som er det mest perfekte mennesket som noensinne har levd.

Så leser du om den faktiske historien til profeten Muhammed (massevoldtekter, massedrap, giftet seg med en 6-åring, tortur, svindel, overtro osv osv)

Spør ham om sharia-lov er den mest perfekte loven i et land med muslimsk flertall.

Så leser du hva sharia-lovene faktisk sier (steining til døde av utro folk, kappe hender av tyver, kvinnelige vitner teller halvparten av mannlige vitner, kvinner MÅ kle seg beskjedent, ingen seksuell lavalder, dødsstraff om noen forlater islam og samtidig prøver å få andre til å også forlate religionen, kvinner tatt til fange fra "fienden" kan ikke nekte sex, dødsstraff for praktiserende homofile etc)

Spør ham om det er sant at Profeten Muhammed kappet månen i to og spør om han tror på evolusjonsteorien.

Jeg kan garantere deg at du kommer til å få et nytt syn på typen din etter dette. Du må stille de vanskelige spørsmålene for å finne ut hva slags person han egentlig er. De aller fleste mennesker virker hyggelige og gode på overflaten.

Jeg sier ikke at kristendommen er noe bra heller, men i det minste var Jesus en mye mer trivelig kar enn Muhammed (som alle muslimer ser på som det mest perfekte mennesket som noensinne har levd og som bør emuleres uansett tid og sted).

Anonymkode: 52d57...0b2

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har datet en muslimsk mann i rundt 5 mnd. Han har vært i Norge i over 20 år og er godt kjent med norsk kultur. Han er supersnill med meg, hjelper meg med både det ene og andre osv. Det eneste jeg stusser på er at han er ikke veldig giret på sex. Vi kysser, holder hender og er ganske fysiske med hverandre, men å ligge sammen, det er han ikke spesielt giret på. Har til og med følt at han prøver å unngå at vi kommer i situasjoner der det kan bli aktuelt.

Da vi begynte å date spurte jeg han om det var aktuelt for han å ha norsk kjæreste og om han hadde tenkt på kulturforskjellene. Han sa ja og at det ikke var noe problem. Og han har aldri kritisert meg for noe som helst. Jeg vet at han er opptatt av kulturen sin osv. Jeg har spurt han om det er kultur/religion som ligger bak mangelen på sex, men det er det i følge han IKKE.

Jeg vet ikke helt om jeg tror på han. Har lest at dating og sex før ekteskap ikke er ok i følge islam. Men jeg aner ærlig talt ikke hva som kan ligge bak dette. Glad for å ikke bli brukt for sex altså, men det kunne jo vært greit med LITT.

Jeg vet at han er tiltrukket av meg, for DET er ikke noe problem å merke når vi kysser osv, og han sier at jeg gjør han gal.

Er det noen muslimer eller noen som har datet muslimer som har noen formening om hva dette kan skyldes, og som kan hjelpe meg litt?

Datet selv en muslim. 
ingen problem ang kyssing og sex u Norge. 
Når vi var i hans hjemland Tyrkia  var det ikke kyssing utenfor. Det ble sett ned på. 
Men tok å koste med håret hele tiden. 
Har du snakket med han om dette?

Anonymkode: 54fd2...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke vi når inn til deg men løp. 

Anonymkode: 3c0fb...04d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Spør ham om hvem som er det mest perfekte mennesket som noensinne har levd.

Så leser du om den faktiske historien til profeten Muhammed (massevoldtekter, massedrap, giftet seg med en 6-åring, tortur, svindel, overtro osv osv)

Spør ham om sharia-lov er den mest perfekte loven i et land med muslimsk flertall.

Så leser du hva sharia-lovene faktisk sier (steining til døde av utro folk, kappe hender av tyver, kvinnelige vitner teller halvparten av mannlige vitner, kvinner MÅ kle seg beskjedent, ingen seksuell lavalder, dødsstraff om noen forlater islam og samtidig prøver å få andre til å også forlate religionen, kvinner tatt til fange fra "fienden" kan ikke nekte sex, dødsstraff for praktiserende homofile etc)

Spør ham om det er sant at Profeten Muhammed kappet månen i to og spør om han tror på evolusjonsteorien.

Jeg kan garantere deg at du kommer til å få et nytt syn på typen din etter dette. Du må stille de vanskelige spørsmålene for å finne ut hva slags person han egentlig er. De aller fleste mennesker virker hyggelige og gode på overflaten.

Jeg sier ikke at kristendommen er noe bra heller, men i det minste var Jesus en mye mer trivelig kar enn Muhammed (som alle muslimer ser på som det mest perfekte mennesket som noensinne har levd og som bør emuleres uansett tid og sted).

Anonymkode: 52d57...0b2

Han har nå sagt at f.eks. Iran og Afghanistan er totalt ødelagt av muslimsk vanstyre, og var kjempeflotte land FØR disse regimene overtok, så jeg antar at han ikke synes måten de gjør det på der nede er optimal. Dette er forresten noe jeg hører fra de fleste muslimer jeg snakker med her oppe.

Men så har man likevel sin kultur og måten man er oppdratt på som setter sine spor. Det er mange gode kristne verdier og mange gode muslimske verdier også, man trenger ikke tro at Muhammed kappet månen i to eller at Jesus gikk på vannet selv om man følger noen av dem.

Så jeg ville kanskje vært litt forsiktig med å garantere meg ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stort sett som å date en kristen som ble født i utlandet. Screen for vre og mrsa før fysisk kontakt dersom foreldrene også bor her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alvorlig smittsom sykdom? Kjønnssykdommer? Antibiotikaresistente bakterier?

Anonymkode: 42826...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har datet en muslimsk mann i rundt 5 mnd. Han har vært i Norge i over 20 år og er godt kjent med norsk kultur. Han er supersnill med meg, hjelper meg med både det ene og andre osv. Det eneste jeg stusser på er at han er ikke veldig giret på sex. Vi kysser, holder hender og er ganske fysiske med hverandre, men å ligge sammen, det er han ikke spesielt giret på. Har til og med følt at han prøver å unngå at vi kommer i situasjoner der det kan bli aktuelt.

Da vi begynte å date spurte jeg han om det var aktuelt for han å ha norsk kjæreste og om han hadde tenkt på kulturforskjellene. Han sa ja og at det ikke var noe problem. Og han har aldri kritisert meg for noe som helst. Jeg vet at han er opptatt av kulturen sin osv. Jeg har spurt han om det er kultur/religion som ligger bak mangelen på sex, men det er det i følge han IKKE.

Jeg vet ikke helt om jeg tror på han. Har lest at dating og sex før ekteskap ikke er ok i følge islam. Men jeg aner ærlig talt ikke hva som kan ligge bak dette. Glad for å ikke bli brukt for sex altså, men det kunne jo vært greit med LITT.

Jeg vet at han er tiltrukket av meg, for DET er ikke noe problem å merke når vi kysser osv, og han sier at jeg gjør han gal.

Er det noen muslimer eller noen som har datet muslimer som har noen formening om hva dette kan skyldes, og som kan hjelpe meg litt?

Det er SKAM for han å ligge med en dame som ikke er hans ektemake. Skam som sitter d y p t. Han tenker nok: hva om du blir gravid? Hva skal han fortelle foreldrene sine? Det er foreldrene hans som bestemmer over han.....hele livet..han tenker pg på om han kommer til helvete eller paradis om han synder( har sex uten ekteskap). ...

Anonymkode: 65ef3...b09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hans egne barn fra da han var gift med ekskona si. Han er skilt, og ja, jeg vet at han er skilt. Måten han krever at barna følger hans kultur på handler om hvordan de forholder seg til det motsatte kjønn etc. Han er ganske streng og de får ikke lov til like mye som norske ungdommer, for å si det sånn. 

Du bør huske dette: er du klar for å gi opp alkohol, fest og venner av det motsatte kjønn? Være lettkledd ute om sommeren? Du MÅÅ spørre han om hvordan han stiller seg til dette. Husk at i hams kultur er det rart at han ikke er gift med deg og.    Spør han ut !!!

Anonymkode: 65ef3...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han redd for å gjøre deg gravid?
Hvordan er hans eks/hvorfor ble det brudd? Mye kan spores til ekser.. 
Skummelt at han ikke lar sine barn ha like stor frihet som andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakker generelt nå:

Du kan skifte din religion men du kan ikke skifte din identitet. En persons kultur bidrar i stor grad til å bygge opp en persons identitet.

Med andre ord: vær forberedt på at han et muslim, hans kultur og hans identitet bygger på religionen Islam. Han kan si mange ting til deg om dette men sannheten er (hos de aller, aller fleste) at han ER muslim og du kan måtte BLI muslim i det lange løp for at dere skal kunne være "på samme side". Jo lengre forholdet varer desto mer vil dere møte på hinder der kulturene deres kolliderer (barn, oppdragelse, økonomi, samliv, status +++).

Nå som dere allerede har møtt en fartsdump ber jeg deg om å ha helt åpne øyne om dere går videre med forholdet. 

Anonymkode: 1dc05...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...