Gå til innhold

Hva kjøper du på "Bygdedagene" o.l.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal stå med stand og lurer på hva som selges godt på slike arrangement.

Du som er voksen  og du som har med barn. Hva hadde dere kjøpt i løpet av dagen?

Anonymkode: 70598...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper stort sett ingenting annet enn en vaffel og is. 

De få gangene jeg har kjøpt noe, har det vært bivokspapir, lekkert lokalprodusert (fryktelig dyrt) garn, en sydd genser, en dreiet snurrebass i tre og en annen treleke som minstemann fikk.

Anonymkode: 35651...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkinstrumenter, LP'er, Cd'er, fotoutstyr

Anonymkode: 429dc...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper lokal speket skinke og kjekjøtt. Av og til lefser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lommetørkle.

Anonymkode: 3489b...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt som er spiselig på stedet er kjekt. Feks kjøttkaker på gaffel, lapskaus etc. Kandiserte epler... (har to barn) Gjerne noe som kan spises enkelt og med drikke. (Lapskaus er feks ikke enkelt å spise stående)

Husker ekstreme køer på en bod med svele ogv tyttebærrømme på en matfestival en gang... 

Ellers liker jeg å kjøpe ting som egner seg som gaver, helst noe mottager kan forbruke (altså ikke noe som bare fyller skuffer og skap. Men feks hjemmelaget chutney, chiliolje eller lignende.)

Anonymkode: 9988c...75a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist kjøpte jeg lokalprodusert sjokolade, honning, røykelaks, fiskekaker, syltetøy, saft, kjeks og garn. Tidligere har jeg også kjøpt forskjellige små treprodukter (skilt til bad o.l) og forskjellige spekepølser. For barna er alle som deler ut smaksprøver populære.

De filippinske damene som selger vårruller pleier å ha den lengste køen av de som selger mat. Hjorteburgere/hjortepølser med tilbehør er også populært, og det ser ut som om popcorn og sukkerspinn går unna.

Jeg styrer unna bodene med t-skjorter, capser og syntetiske barneklær, gudene vet hvor det er produsert (og ikke minst alderen på de som har produsert det…). Og jeg holder meg langt vekke fra boden til den innpåslitne Tupperware-dama fra nabobygda, hun er kun ute etter å avtale party.

Anonymkode: 17eb5...9da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg hjemmestrikkede ullsokker. Det får man aldri nok av, for det slites jo fort hull på sånne om man bruker ullsokker hver dag.

Spiselige ting ville jeg ikke kjøpt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honning.

Anonymkode: 1b0e0...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Lommetørkle.

Anonymkode: 3489b...bac

Leste lommelerke.

Anonymkode: 1b0e0...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist kjøpte jeg honning, noen kaker, røkt laks, spekeskinke, noe brukt ting vi hadde sett etter, 

Andre ganger har vi kjøpt kniver, tresleiver, skjærefjøl, tekopp, strikketøy,  luer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg kjøper noe spiselig så er det enten sjokolade, kaffe eller te. Ellers så synes jeg det er mer stas med håndverk type keramikk f.eks. eller brukte ting og det kan jo være så mangt 😅

Anonymkode: 159f8...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiselige ting er nok det som selger best. Lokale grønnsaker, honning, spekemat og slik er nok bestselgerne

 

Anonymkode: f978d...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skal stå med stand og lurer på hva som selges godt på slike arrangement.

Du som er voksen  og du som har med barn. Hva hadde dere kjøpt i løpet av dagen?

Anonymkode: 70598...023

mat (sveler, vårruller, pølser etc) Mat man kan gå rundt med. Ofte ikke sitteplasser ledige, så kjekt med slik mat. Ellers spiser jeg godt og ordentlig før jeg reiser, så kjøper bare for å gomle egentlig.

Hjemmestrikk, ullsåler... 

Kjøper ikke ting jeg ikke trenger eller har lyst på. 

 

Anonymkode: 33691...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er som regel innom markeder her i byen da disse blir arrangert flere ganger i året. Vi kjøper alltid pepperoni pølse(r), av og til andre pølser (rødvin/elg/hvitløk etc). Til jul kjøper vi som regel lefser. Har også kjøpt andre ting, som tre sleiver, ullsokker, ost etc.

Anonymkode: d6cee...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trio skrev (8 minutter siden):

Hva er dette for noe galskap?

Hvilken stein har du bodd under? Har du aldri vært på noe slags marked? Det fins jo i alle varianter, i bygd og i by. Ikke så mye som et lite julemarked har du vært på?

Anonymkode: 73b6f...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er voksen. Dette er ting jeg ofte kjøper på bygdedager og julemarked: 

  • Hjemmestrikk; både sokker, votter og luer. 
  • Julepynt, for eksempel heklede små hjerter til å henge på juletreet. 
  • Håndlagede lys. 
  • Julebakst (men bare når jeg kjenner til bakeren). 
  • Syltetøy, marmelader og honning fra produsenter som er godkjent av Mattilsynet. 
  • Tørket sopp (men det tør jeg kun fordi jeg vet at selger er soppsakkyndig). 

Mens jeg er på markedet kjøper jeg kaffe og vaffel, svele eller kringle. 

Anonymkode: 9a597...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...