AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg er knust. Har blitt utsatt for psykisk vold av kjæresten min og gått fra han. Felles venner vet hva jeg har gått gjennom men de fortsetter å ha kontakt med han, sier at vi «må ordne opp» og at jeg er nærtagende. Jeg er redd for at han har fortalt dem en helt annen versjon enn hva som skjedde. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 46230...ad2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Del Skrevet 6. august 2024 Hva definerer du som psykisk vold? det er ikke dine venner sin jobb å være dommer, dessuten har de sagt sin mening; altså at du er nærtagende. De har hørt din side av saken, likevel er det deres mening. Kanskje det er noe i det? jeg har hørt kvinner kalle det for psykisk vold når mannen er uenig med dem, så spørsmålet her er hva han har gjort som kvalifiserer som psykisk vold i dine øyne? Anonymkode: a9ad4...d10 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #3 Del Skrevet 6. august 2024 Det er to sider av saken. De felles vennene velger å ikke bare lytte til din side, men også hans side. Anonymkode: 2651d...254 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #4 Del Skrevet 6. august 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Felles venner vet hva jeg har gått gjennom men de fortsetter å ha kontakt med han, sier at vi «må ordne opp» og at jeg er nærtagende Hva mener du med dette? At de vil at dere skal bli dammen igjen, eller at de ikke vil blandes inn i konflikten? Anonymkode: d110b...843 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #5 Del Skrevet 6. august 2024 Hvis jeg var deg hadde jeg kuttet ut felles venner. Jeg gikk også fra en mann som utsatte meg for psykisk vold i flere år, og han fortalte en helt annen versjon til felles venner. Disse folka sendte meg meldinger der de skrev at det var så synd på ham fordi jeg hadde dumpa ham, vi hadde jo hatt det så bra sammen, han skjønte ingenting, jeg var iskald osv osv. Jeg kuttet ut hele gjengen, de trodde på ham, ikke på meg. Anonymkode: 4f09d...268 15 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Del Skrevet 6. august 2024 De er felles venner, og vil nok ikke ta parti eller blande seg inn. De vil være nøytrale. Jeg har også en venninne der det er brudd og mannen har drevet psykisk vold. Men jeg vil ha en relasjon med begge, og jeg vet faktisk bare hennes versjon. Jeg tror på henne, men jeg tror også det er mer kompleks. Ikke forvent at venner skal ta parti. Snakk med venner som ikke kjenner eksen din om hvordan du har det Anonymkode: 98f64...0ee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 6. august 2024 #7 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er knust. Har blitt utsatt for psykisk vold av kjæresten min og gått fra han. Felles venner vet hva jeg har gått gjennom men de fortsetter å ha kontakt med han, sier at vi «må ordne opp» og at jeg er nærtagende. Jeg er redd for at han har fortalt dem en helt annen versjon enn hva som skjedde. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 46230...ad2 Du må nesten regne med at han forteller en annen versjon enn det som har skjedd, til vennene deres... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Del Skrevet 6. august 2024 Ingen grunn til å involvere kreti og pleti i bruddet og forvente at de skal velge side. Anonymkode: 0d104...16c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #9 Del Skrevet 6. august 2024 Altså, det er skikkelig vanskelig å tro på vonde påstander om noen man er venn med. Hvis han ikke har vært voldelig med dem tilstede blir det ord mot ord. Og da er det lett å velge den sannheten som gjør minst vondt. Jeg håper du har egne venner som kan støtte deg, og at familien din støtter. Selv om også din egen familie sikkert likte eksen håper jeg at de tror på deg. Det er dessverre ikke noen selvfølge. Anonymkode: acd6a...f76 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #10 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er knust. Har blitt utsatt for psykisk vold av kjæresten min og gått fra han. Felles venner vet hva jeg har gått gjennom men de fortsetter å ha kontakt med han, sier at vi «må ordne opp» og at jeg er nærtagende. Jeg er redd for at han har fortalt dem en helt annen versjon enn hva som skjedde. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 46230...ad2 Samme skjedde med meg. Det var også fysisk vold mot barna og noe mot meg. Han tok alle vennene. Du aner ikke hvor kyniske folk er. Anonymkode: 6600a...09b 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #11 Del Skrevet 6. august 2024 Damer som advarer andre mot en sånn eks kjæreste blir heller ikke trodd av den nye dama, ikke før hun erfarer det samme selv. Anonymkode: 5557d...4a2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #12 Del Skrevet 7. august 2024 Tror jeg hadde svart.Ellers takk. Jeg er så skuffet over deg. Du skulle visst hva jeg har vært igjennom. Anonymkode: b3d23...029 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #13 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er knust. Har blitt utsatt for psykisk vold av kjæresten min og gått fra han. Felles venner vet hva jeg har gått gjennom men de fortsetter å ha kontakt med han, sier at vi «må ordne opp» og at jeg er nærtagende. Jeg er redd for at han har fortalt dem en helt annen versjon enn hva som skjedde. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 46230...ad2 Mange forstår ikke at psykisk vold kan være like ødeleggende som fysisk. Dette er ikke vennene dine. De står på din eks sin side, ikke på din. Det er tøft, men jeg hadde revurdert vennskapene. Å ha folk i livet som støtter noen som vil deg vondt, fører ikke noe positivt med seg, kun mer slit for deg. Anonymkode: 40efa...c17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #14 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva definerer du som psykisk vold? det er ikke dine venner sin jobb å være dommer, dessuten har de sagt sin mening; altså at du er nærtagende. De har hørt din side av saken, likevel er det deres mening. Kanskje det er noe i det? jeg har hørt kvinner kalle det for psykisk vold når mannen er uenig med dem, så spørsmålet her er hva han har gjort som kvalifiserer som psykisk vold i dine øyne? Anonymkode: a9ad4...d10 Det er nok ikke det TS mener. Jeg har også blitt utsatt for psykisk vold, i tillegg til noe fysisk. Når mannen nekter deg sex måned etter måned fordi du ifølge ham har blitt "gammel, stygg og tjukk", når han hele tiden sier at "du får ikke til noen ting, du er helt håpløs/talentløs", kommer med negative kommentarer om utseendet ditt, kaller deg hore fordi du har hatt et par partnere før ham, sammenligner deg med andre, der du taper så det synger hver gang, truer med brudd gjentatte ganger for å få gjennom viljen sin, kontrollerer deg, så er det psykisk vold. Anonymkode: 40efa...c17 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #15 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): De er felles venner, og vil nok ikke ta parti eller blande seg inn. De vil være nøytrale. Jeg har også en venninne der det er brudd og mannen har drevet psykisk vold. Men jeg vil ha en relasjon med begge, og jeg vet faktisk bare hennes versjon. Jeg tror på henne, men jeg tror også det er mer kompleks. Ikke forvent at venner skal ta parti. Snakk med venner som ikke kjenner eksen din om hvordan du har det Anonymkode: 98f64...0ee Hvorfor ønsker du å omgås en mann som har utøvd psykisk vold mot partner? Synes du det er fint å ha voldspersoner i omgangskretsen? Spør ham gjerne om hans versjon, og sammenlign. Nei, man kan ikke forvente at venner skal ta parti. Men venner som stempler deg som "nærtagende" og mener at dere må ordne opp, HAR tatt parti. HANS parti. Nøytrale venner lar være å uttale seg om saken. Anonymkode: 40efa...c17 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #16 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Samme skjedde med meg. Det var også fysisk vold mot barna og noe mot meg. Han tok alle vennene. Du aner ikke hvor kyniske folk er. Anonymkode: 6600a...09b Folk som utøver vold har ofte psykopatiske trekk. Psykopater er viden kjent for å være utrolig sjarmerende og egnet til å manipulere mennesker til å tro at de er noe annet enn de er. Anonymkode: 40efa...c17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #17 Del Skrevet 7. august 2024 Jeg har vært utsatt for både psykisk og fysisk vold, jeg har vunnet i retten. Men allikevel kommer idioter å sier det er to sier av en sak, å en til skal være sikkert det er IKKE to sider av en sak når det gjelder vold. Felles venner forble venner med han, så de kuttet jeg bare ut, og jeg kutter ut mennesker som vil være likegyldige, det jeg og barna var igjennom var grusomt og det var det psykiske som var vest. Mennesker driter i mennesker, de vil ikke se eller føle på noe ubehag, så ikke forvent noe av noen. Lev livet ditt videre og aldri se deg tilbake. Anonymkode: aba87...4a2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #18 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er knust. Har blitt utsatt for psykisk vold av kjæresten min og gått fra han. Felles venner vet hva jeg har gått gjennom men de fortsetter å ha kontakt med han, sier at vi «må ordne opp» og at jeg er nærtagende. Jeg er redd for at han har fortalt dem en helt annen versjon enn hva som skjedde. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 46230...ad2 Jeg liker ikke at par som går fra hverandre skal dra venner inn i et brudd. Man har en god relasjon til begge mens de er sammen. Og også etterpå. Det som var mellom dere var mellom dere. Og hvis de ikke har noen personlig gunn til å kutte han ut , gjør de ikke det. Derimot hvis du presser dem til det, tisikerer du å bli kuttet ut. Fordi du blander deg opp i forhold du ikke har noe med. Du er ute av forholdet. Og nå må du ta tiden ved å sørge. Men også akseptere at han eksisterer. Og at dere faktisk har felles venner. Anonymkode: 463ff...a66 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #19 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg liker ikke at par som går fra hverandre skal dra venner inn i et brudd. Man har en god relasjon til begge mens de er sammen. Og også etterpå. Det som var mellom dere var mellom dere. Og hvis de ikke har noen personlig gunn til å kutte han ut , gjør de ikke det. Derimot hvis du presser dem til det, tisikerer du å bli kuttet ut. Fordi du blander deg opp i forhold du ikke har noe med. Du er ute av forholdet. Og nå må du ta tiden ved å sørge. Men også akseptere at han eksisterer. Og at dere faktisk har felles venner. Anonymkode: 463ff...a66 Problemet er at hun kan ende opp flere ganger med at de inviterer dem begge i et selskap. Anonymkode: 40efa...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #20 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor ønsker du å omgås en mann som har utøvd psykisk vold mot partner? Synes du det er fint å ha voldspersoner i omgangskretsen? Spør ham gjerne om hans versjon, og sammenlign. Nei, man kan ikke forvente at venner skal ta parti. Men venner som stempler deg som "nærtagende" og mener at dere må ordne opp, HAR tatt parti. HANS parti. Nøytrale venner lar være å uttale seg om saken. Anonymkode: 40efa...c17 Jeg har kontakt med en. Han har aldri gitt meg noen grunn til å kutte han ut. Og jeg VET at alt motparten påstår ikke er helt sant. Jeg sier ikke at ingenting er skjedd. Og eksagt hva som er skjedd vet jeg heller ikke 100%. Jeg tenker at hvis alt er sant. Så trenger man ikke legge til løgn. Da holder det vel med sannheten iallefall. Selv har jeg fått trusler av veninden til den det gjelder. Om at de kom til å gå til kampanje for å kutte ut også meg hvis jeg ikke kutter ut han. Timing på det som skjer syntes jeg også er merkelig. Volds anmeldelse kom 3 år etter brudd dagen etter annonsering om forlovelse med ny dame. Og sånn er det på alt. At trusler om å ødelegge alt for han kom under bruddet. Og ingenting har vist at det ikke er agendaen i ettertid heller. Jeg vet mye mer enn dette. Men ja der finnes to sider av en sak. Og jeg tror ingen av sidene er 100% sanne. Bortsett fra akkurat det heg har vært utsatt for selv og er vitne til. Anonymkode: 463ff...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå