Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

De er så tannløse disse journalistene! Hvor spurte de ikke "vil kronprinsparet også jobbe for at offrene skal få hjelp og behandling?" ? Spørsmålet lå jo helt oppe i dagen. Men de er vel livredd for å falle i unåde hos makta..

• Liker 24
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Déjà vu skrev (7 minutter siden):

Fy f*** for en svak pressekonferanse av HM. Bare fokus på stesønnen. Om at han skal få behandling osv., osv. Blir like skuffa hver gang de viser trynet sitt. Litt langt hjemmenfra...bla, bla, bla. For noe tull.

Merker at jeg blir provosert selv av kronprinsens opptreden her. Det står ikke i forhold til hvordan saken har vokst i omfang (fem kvinner, så langt!)

Og så hoffreporteren fra NRK,: "Kjenner kronprinsen på at han er langt hjemmefra?"

• Liker 30
  • Nyttig 5
Skrevet
strilamann skrev (1 minutt siden):

De er så tannløse disse journalistene! Hvor spurte de ikke "vil kronprinsparet også jobbe for at offrene skal få hjelp og behandling?" ? Spørsmålet lå jo helt oppe i dagen. Men de er vel livredd for å falle i unåde hos makta..

Helt riktig det du påpeker. Helt utrolig å la ham slippe unna så lett.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
strilamann skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke deres ansvar, det ville vel vært rart om gjerningsmannens mor skulle blande seg inn i deres restitusjon. Var jo ikke så populært sist Mette Marit tok en telefon til voldsofferet. De får nøye seg med å betale for behandlingen av eget barn om de ønsker å gi han det. 

• Liker 7
Skrevet

Men hva skal Haakon si som kommentar til den nye utviklingen? Ikke er MBH dømt, og ikke har kongefamilien noe med å ta stilling til skyldspørsmål. Det ville jo ikke blitt mindre skandale av det, for å si det slik. 

Jeg er jo enig i at det er temmelig uinteressant det han kommer med. Ei heller forsvarer jeg han. Men jeg vil jo tro at han vanskelig kan si noe som antyder skyld eller uskyld, han gjentok "alvorlige anklager" mange ganger, og det er nok ikke tilfeldig.  

Han var ikke kronprins i dag, og han var ikke kronprins i går. Han var en familiefar. Og så lenge han kun kan snakke om at han savner Mette og at de som foreldre har vært opptatte av å hjelpe han lenge, så mener jeg faktisk han heller burde sagt nada. For hvilke andre nære familiemedlemmer til personer siktet for mange alvorlige forbrytelser er det som blir sitert på å savne kona og ha forsøkt å hjelpe sønnen i årevis i avisene. 

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet

Jaja Håkon og Mette Marit får sjekke ledige stillinger inne på nav.no

på tide med import av konge fra annet land igjen eller presidentvalg 😀🐑

Skrevet
Zenhouse skrev (8 minutter siden):

Banke kjæreste i ruset tilstand? Nja- kan bli tilgitt. Om man går rett på rusavvenning og rehabilitering. 
Banke kjæreste gjennom 9 måneder?? 
Da tegner det seg et bilde av en mer forstyrret og farlig mann. 
Voldtekter?? Nå begynner det å lukte Kopseng-adferd her. 

Banket kjæresten gjennom 9 måneder OG var utro siden første anmeldte voldtekt var i mars 2024

Nå er jo ikke utroskap straffbart, og hun visste sikkert ikke om det, men jeg håper for hennes del at hun holder seg unna han nå og ikke låner bilen hans likevel. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
strilamann skrev (7 minutter siden):

Fordi det rettslig sett ikke er noen ofre i saken enda da MBH ikke er dømt enda. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
VXL100 skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke deres ansvar, det ville vel vært rart om gjerningsmannens mor skulle blande seg inn i deres restitusjon. Var jo ikke så populært sist Mette Marit tok en telefon til voldsofferet. De får nøye seg med å betale for behandlingen av eget barn om de ønsker å gi han det. 

Jeg er uenig. Om hun var en tilfeldig mor så ja, da hadde det vært rart. Men hun er Norges kommende Dronning så da hadde det vært på sin plass. Og Haakon skal skal tiltre som statsoverhode, da bør han ha evne til å se at dette er et mye større problem enn noe som tiljører privat sfæren.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Carrie_S skrev (Akkurat nå):

Han kan ikke si noe om det før det er falt dom i saken. Da vil han forhåndsdømme stesønnen. 

Er helt normalt å ha en mening om saker som blir behandlet rettslig innen dom faller og også etter dom har falt. 

Blir litt oppgitt. 

"Nei, nå må folk slutte å forhåndsdømme han Breivik. Ingen kan ha noen mening om han drepte folk innen han er dømt."

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg har ingenting til overs for MM, men tror ikke MM har visst om voldtekt og dratt ut med Marius for å kjøpe ny madrass rett etter en voldtekt hun har visst om.  Men at han har voldtatt og sagt til mamma at han vil ha henne med på madrasshandling, hun har tenkt så hyggelig og de blir fotografert som en fuck you fra Marius tror jeg absolutt er mulig. Han kaster tydeligvis alle under bussen. 

• Liker 13
  • Nyttig 13
Skrevet
Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Er helt normalt å ha en mening om saker som blir behandlet rettslig innen dom faller og også etter dom har falt. 

Blir litt oppgitt. 

"Nei, nå må folk slutte å forhåndsdømme han Breivik. Ingen kan ha noen mening om han drepte folk innen han er dømt."

På privaten er det normalt. Ikke offentlig. Man kan risikere rettslige etterspill om man forhåndsdømmer noen i media før dom er falt - sånn generelt. 

• Liker 3
Skrevet
Kranken skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingenting til overs for MM, men tror ikke MM har visst om voldtekt og dratt ut med Marius for å kjøpe ny madrass rett etter en voldtekt hun har visst om.  Men at han har voldtatt og sagt til mamma at han vil ha henne med på madrasshandling, hun har tenkt så hyggelig og de blir fotografert som en fuck you fra Marius tror jeg absolutt er mulig. Han kaster tydeligvis alle under bussen. 

Jeg tenker hun har det helt grusomt. Kjenner pårørende til en rusmisbruker som også har begått vold og seksuelle overgrep. Forskjellen er at de «slipper» å lese om sønnen i media, men de er redde hver dag for hva han gjør med livet sitt og føler på stor skyld. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

.

Endret av DelvisPresley
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Carrie_S skrev (2 minutter siden):

På privaten er det normalt. Ikke offentlig. Man kan risikere rettslige etterspill om man forhåndsdømmer noen i media før dom er falt - sånn generelt. 

Nei det kan man ikke sånn generelt. Hvis en journalist spør meg om min kone kjørte for fort, og jeg ærlig svarer at hun gjorde det så kan jeg selvfølgelig ikke få rettslige etterspill. Hvorfra får ni alle deres merkelige ideer? 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Sølvkatt skrev (15 minutter siden):

Penetrering. Uavhengig av hva som blir brukt. Annet betegnes som seksuelle overgrep

Du skriver veldig bastant om noe du ikke har peiling på, og det er veldig slitsomt i debatt. Du burde tie mer stille når du ikke har peiling i det hele tatt, og bare tror du har det. Definisjonen av voldtekt; 

Seksuell omgang rammes av straffelovens § 291. Voldtekt. For barn under 14 år gjelder imidlertid egne straffebestemmelser. Begrepet seksuell omgang defineres ikke i lovbestemmelsen. Rettspraksis (tidligere avgjørelser i de ulike domstolene) har imidlertid belyst hva som menes med seksuell omgang. Begrepet omfatter for det første samleie, som er definert i straffelovens § 292. Minstestraff for voldtekt til samleie mv. Seksuell omgang omfatter også alle former for masturbasjon og samleielignende handlinger, innføring av fingre i vagina eller endetarmsåpningen, og slikking av kjønnsorganer. Eksempel på en samleielignende handling er en mann som gnir penis mot en kvinnes mage.

Endret av VXL100
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
DelvisPresley skrev (Akkurat nå):

For en tåpelig sammenligning. Du snakker om den verste terroren på norsk jord, hvor ugjerningene er filmet og dokumentert og hvor gjerningsmannen ble pågrepet på stedet hvor ugjerningene skjedde.

Han ble pågrepet. Ikke dømt. Man valgte å bruke svær lang tid på å etterforske saken på grunn av hensyn til de pårørende. Som gjorde at det tok lang tid fra ugjerningen til dom.

Er helt vanlig å gjøre seg enn egen mening om ting som vil bli rettslig behandlet, og er ingen hindring å også handle på grunnlag av dette.

• Liker 5
Skrevet
Carrie_S skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker hun har det helt grusomt. Kjenner pårørende til en rusmisbruker som også har begått vold og seksuelle overgrep. Forskjellen er at de «slipper» å lese om sønnen i media, men de er redde hver dag for hva han gjør med livet sitt og føler på stor skyld. 

Ja. Jeg tenker MM har tatt mange dårlige valg gjennom årene, men det som skjer nå er helt ekstremt og det er jo synd på henne som mor, dette er jo ikke noe hun har ønsket. Jeg vil tro hun har gjort det hun har ment er best ut fra sitt eget ståsted, men det er klart hun har med seg litt av en bagasje selv også og har hatt et dårlig ståsted å oppdra ut ifra med den oppveksten hun har hatt. 

Personlig er jeg mest irritert på HM oppi dette her, som virker å ikke ha noe som helst ryggrad, men det er jo en annen sak. Han virker ikke ha ryggrad i forhold til søsteren sin heller, men det er også en annen sak. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
VXL100 skrev (4 minutter siden):

Du skriver veldig bastant om noe du ikke har peiling på, og det er veldig slitsomt i debatt. Du burde tie mer stille når du ikke har peiling i det hele tatt, og bare tror du har det. Definisjonen av voldtekt; 

Seksuell omgang rammes av straffelovens § 291. Voldtekt. For barn under 14 år gjelder imidlertid egne straffebestemmelser. Begrepet seksuell omgang defineres ikke i lovbestemmelsen. Rettspraksis (tidligere avgjørelser i de ulike domstolene) har imidlertid belyst hva som menes med seksuell omgang. Begrepet omfatter for det første samleie, som er definert i straffelovens § 292. Minstestraff for voldtekt til samleie mv. Seksuell omgang omfatter også alle former for masturbasjon og samleielignende handlinger, innføring av fingre i vagina eller endetarmsåpningen, og slikking av kjønnsorganer. Eksempel på en samleielignende handling er en mann som gnir penis mot en kvinnes mage.

Merkelig fokus.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Han ble pågrepet. Ikke dømt. Man valgte å bruke svær lang tid på å etterforske saken på grunn av hensyn til de pårørende. Som gjorde at det tok lang tid fra ugjerningen til dom.

Er helt vanlig å gjøre seg enn egen mening om ting som vil bli rettslig behandlet, og er ingen hindring å også handle på grunnlag av dette.

Hva mener du her? 🧐

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...