Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir jo bare verre og verre. Det er så til de grader et eksempel på rik, hvit, bortskjemt ung mann som kan gjøre som han vil og bare vise fingeren til samtlige som prøver å røre han. Minner om den saken som var i Bergen…..

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (42 minutter siden):

Er litt  delt i meningene mine her. 

På en side tenker jeg at varetektsfengsling er innafor, pga alt som er skjedd siden første hendelse han ble siktet for.

På en annen side, da voldtekten er en god stund siden og ikke enda en nylig sak, tenker jeg at det beste, er om han drar på rehab. Og starter der.  Fengsel blir det nok på et tidspunkt  uansett vil jeg tro. 

Om han ikke får lov å reise utenlands på rehab og evnt ikke har noe tilbud der, så håper jeg på varetekt. For akkurat nå, syntes jeg kanskje han bør være andre steder enn fritt ute på gata. 

Problemet med norske fengsler og sykehus/ rehab er at det er mye dop der. Men enig i at det beste for alle ville vært om han mister friheten i dag.

• Liker 6
Skrevet
Sølvkatt skrev (3 minutter siden):

Jaha. Kan det ha vært flere opplysninger som har kommet frem ved undersøkelse av elektroniske enheter? Her og... Bare spør

Det kan hende. Eller så har fornærmede bestemt seg for å anmelde kanskje? Eller noen av de andre avhørte har fortalt?

Saken er en egen sak, etterforskes av lokalt politi i Tønsberg,

• Liker 5
Skrevet

Ofrene har ingenting å skamme seg over. Mine tanker går til Pelicot-saken i Frankrike og håper den saken kan bidra til at alle ofre kan kjenne seg litt sterkere. Og så går tankene mine til mødrene og fedrene til disse jentene….fy f så bitter og forbanna jeg hadde vært!

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Lofilteret skrev (3 timer siden):

Jeg er helt overbevisst om at Mette-Marit skjemmes, er flau, er redd, usikker, har angst, føler seg som en dritt osv.. Men det er da ikke hun som er siktet for disse tingene. Det er Marius, hennes 27 år gamle sønn som er siktet. Jeg håper virkelig at Mette-Marit får god profesjonell støtte for dette må være et mareritt.

Nå vet jeg ikke noe om deg, men om du er ung selv, er foreldrene dine være ansvarlig for dine handlinger? Eller om du er mor/far til en som nærmer seg 30 år - er det ditt ansvar? Det ville vel i grunnen vært mye lettere for deg uansett rolle - for alle de overgrep som blir gjort av hvermansen blir ikke kringkastet i full offentlighet.

Jeg føler enormt med Mette-Marit og Håkon. Særlig Mette-Marit, fordi det er HUN som har "avlet et monster". Det må være helt for jævlig vondt å få dette midt i trynet 24/7. 

Det er også viktig å huske på at Marius bare er siktet for disse tingene. Håkon har fått mye pes for det han svarte fra Jamaika i går. Men hva skal han si? Han kan jo ikke si at Marius har gjort dette, for han er ikke dømt. Han sa at han hadde tillit til at politiet jobbet med å finne ut av saken. At han sa at han savnet Mette synes jeg var fint sagt - det viser at han - som oss - er bare et menneske.

Nei er ikke ung,og grunnen til at jeg synes M.M bør skamme seg er av den grunn:

Som kvinne/mor/medmenneske ( og en person som støtter kvinner på krisesenter,iallefall besøkt stedet) burde hun for lengs gått offentlig ut å forkastet sønnens oppførsel. Bare viker unna med den samme " ingen kommentar " replikken som hun har gjort mot det meste de siste 20 + årene. Hun har alltid fremstått vag,litt feig og spesiell. MEN når den stakkars lille guttebassen ble voksen da HYYYLTE hun ut som en løvemamma at all media måtte la lille Marius være i fred..., så prate kan hun om hun vil😉 Dette monsteret av en mann har hatt en mor som har sydd puter under armene hans, overbeskyttet bortskjemt drittsekk uten normer,verdier eller samvittighet/empati.

Hvor mange ganger har han ikke brukt utsagn som:  " det kan du ikke gjøre,vet du hvem min mor er" mot alt fra utesteder, politi osv..lest så mye at lista tar jo aldri slutt. Og ja hadde det vært min sønn,herregud jeg hadde gjort han arveløs og vurdert bryte kontakten!! Voldmann,tyrann,voldtektsmann...finnes det verre?? 

• Liker 15
  • Nyttig 21
Skrevet
missLynch skrev (4 minutter siden):

Ja, her kommer det frem. Fy fader... Sitter og lurer på hvor mye politiet har visst om oppførselen hans. Med disse forebyggende samtalene og alt. Han omgir seg jo med andre personer som også er interessante for politiet, så de må jo ha visst en del? 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Ja, her kommer det frem. Fy fader... Sitter og lurer på hvor mye politiet har visst om oppførselen hans. Med disse forebyggende samtalene og alt. Han omgir seg jo med andre personer som også er interessante for politiet, så de må jo ha visst en del? 

Vi kan bare tenke oss den beskyttende hånden familien har holdt over Marius i årenes løp. Man blir ikke en kriminell narkoman, voldsutøver over natten. 

Sannelig godt at politiet fikk tatt ham så overraskende som de gjorde på mandag. De har nok lært etter forsvunnet SIM-kort og smadret mobiltelefon sist. 

Gjest Beyond the Scoop
Skrevet

TV2 sin krimreporter sa etter etter at pressen var kastet ut av retten, at advokaten til Marius var veldig på til pressen om at dørene skulle være åpne, men da de skulle argumentere overfor dommeren hadde han vært mer likegyldig om dørene var åpne eller lukka. 

Skrevet
DaisyD skrev (1 minutt siden):

Vi kan bare tenke oss den beskyttende hånden familien har holdt over Marius i årenes løp. Man blir ikke en kriminell narkoman, voldsutøver over natten. 

Sannelig godt at politiet fikk tatt ham så overraskende som de gjorde på mandag. De har nok lært etter forsvunnet SIM-kort og smadret mobiltelefon sist. 

ja, talende at slottet denne gangen ikke fikk forhåndsvarsel - erfaringen viser jo at det ble misbrukt sist. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
DaisyD skrev (Akkurat nå):

Ikke sant. Vi vet jo at han allerede i 2017 (?) ble tatt med narkotika, så det hadde nok pågått en liten stund allerede da, og han har hatt god tid på seg til å gjøre all verdens med faenskap frem til nå. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet
velociraptor skrev (4 minutter siden):

ja, talende at slottet denne gangen ikke fikk forhåndsvarsel - erfaringen viser jo at det ble misbrukt sist. 

Et godt poeng.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
DaisyD skrev (Akkurat nå):

Ja, det skulle virkelig bare mangle at de har lært nå. Politiet har heldigvis endelig tatt av silkehanskene.
 Må forresten si at jeg er helt sjokkert over sirkuset i rettsalen i dag og Høiby som har hatt all mulighet til å være åpen før, men konsekvent ikke svart bortsett fra den ene uttalelsen som han sikkert  trodde skulle medføre tilståelsesdom, plutselig  ønsket full åpenhet i fengslingsmøte. Godt at dommeren avslo begjæringen av hensyn til bevisene og ofrene i saken som han åpenbart driter fullt i hva han har utsatt dem for. Hans atferd er så avskyelig at jeg blir kvalm. 

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Reisejenta skrev (2 minutter siden):

Ja, det skulle virkelig bare mangle at de har lært nå. Politiet har heldigvis endelig tatt av silkehanskene.
 Må forresten si at jeg er helt sjokkert over sirkuset i rettsalen i dag og Høiby som har hatt all mulighet til å være åpen før, men konsekvent ikke svart bortsett fra den ene uttalelsen som han sikkert  trodde skulle medføre tilståelsesdom, plutselig  ønsket full åpenhet i fengslingsmøte. Godt at dommeren avslo begjæringen av hensyn til bevisene og ofrene i saken som han åpenbart driter fullt i hva han har utsatt dem for. Hans atferd er så avskyelig at jeg blir kvalm. 

Ja - det var nok taktikk fra Marius og gangsteradvokaten.

Skrevet
Reisejenta skrev (4 minutter siden):

Klassisk forsøk på å manipulere omgivelsene sine. Er veldig glad dommeren avslo. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest pop up bruker
Skrevet (endret)

Nå bekrefter bistandsadvokaten til Julianne at hun har vært i avhør knyttet til en ny sak mot Marius https://www.dagbladet.no/nyheter/bekrefter-avhor-i-ny-hoiby-sak/82266520 I Se og hør har det stått at det er en ny voldtekssak https://www.seher.no/kongelig/avhort-som-vitne-i-ny-voldtektssak/82266261 og der mens jeg skrev kommentaren min bekrefter politiet at det er to voldtekter som etterforskers https://www.vg.no/rampelys/i/LMaPjP/fengslingsmoete-utsatt-vil-lukke-doerene 

Jeg skjønner ikke hvordan kongehuset skal takle den saken her. Den blir bare større og større, og mer og mer alvorlig. 

Jeg har tenkt at kronprinsparet bør uttale seg, men nå forstår jeg jo hvorfor de ikke har gjort det (syns fortsatt de bør uttale seg, men forstår hvorfor de ikke gjør det): her er det mye mer som kan komme opp, og det vet de helt sikkert. 

Endret av pop up bruker
Skrevet

Bedt om fengsling i to uker  står det i Vg nå, regner med det skjer

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Nå bekrefter bistandsadvokaten til Julianne at hun har vært i avhør knyttet til en ny sak mot Marius https://www.dagbladet.no/nyheter/bekrefter-avhor-i-ny-hoiby-sak/82266520 I Se og hør har det stått at det er en ny voldtekssak https://www.seher.no/kongelig/avhort-som-vitne-i-ny-voldtektssak/82266261 og der mens jeg skrev kommentaren min bekrefter politiet at det er to voldtekter som etterforskers https://www.vg.no/rampelys/i/LMaPjP/fengslingsmoete-utsatt-vil-lukke-doerene 

Jeg skjønner ikke hvordan kongehuset skal takle den saken her. Den blir bare større og større, og mer og mer alvorlig. 

Jeg har tenkt at kronprinsparet bør uttale seg, men nå forstår jeg jo hvorfor de ikke har gjort det: her er det mye mer som kan komme opp, og det vet de helt sikkert. 

Jeg skjønner heller ikke hvordan de skal takle dette. Hvis MM får snakke fritt tror jeg ikke hun klarer å la være å forsvare og synes synd på sønnen, og da blir bare folk enda mer provoserte.

Såfremt de ikke finner på noe så kommer ikke monarkiet til å overleve dette. Og hvis de først har tenkt å ta knekken på det så finnes det atskillig hyggeligere måter å gjøre det på. Dette er selvpining.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Gjest pop up bruker
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hvordan de skal takle dette. Hvis MM får snakke fritt tror jeg ikke hun klarer å la være å forsvare og synes synd på sønnen, og da blir bare folk enda mer provoserte.

Såfremt de ikke finner på noe så kommer ikke monarkiet til å overleve dette. Og hvis de først har tenkt å ta knekken på det så finnes det atskillig hyggeligere måter å gjøre det på. Dette er selvpining.

HELT enig. Det her kunne blitt gjort på en mer respektfull måte for alle parter 😕

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...