Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest NordreSving

MM har i brevet på 20-års dagen skrevet at hun «først og fremst er mor». Alle mødre (og fedre) vet hvilke følelser som er i sving når det gjelder barna våre. Vi vil støtte dem i tykt og tynt, og MM har vært veldig tydelig på sin rolle som mor, som sagt «først og fremst mor». 

Dette er årsaken til at vi trenger å få avklart hvor hun står. Det er derfor man trenger at hun avklarer hvordan hun stiller seg til de som står på den andre siden av saken. 

Hittil har hennes involvering sådd stor tvil. Hun sa at han er en «nydelig ung mann, med er åpent blikk». Hun sa at han driver med «ungdommelig ubetenksomhet». Hun har stått inne for å gi ham privilegier. Hun har visst om problemkomplekser og anklager om vold. Hun har misbrukt informasjon for å varsle. Alt, inkludert hennes egne uttalelser» tilsier at hun støtter sin sønn. 

Men hva nå? Støtter hun også dette? Det er derfor hun må uttale seg. Hun kan ikke bare overlate til sin ektemann, som ikke er biologisk far. Hun må si noe, bare for å klargjøre for folket at hun tar avstand fra handlinger. Hun kan ikke «stå godt» i kritikken om taushet. 

Jeg er så sjokkert over sakens utvikling at jeg mangler ord for å si noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denstorebjørnen skrev (8 minutter siden):

Nei, men det er snakk om ren flaks. Vi har hatt noen... spesielle tilfeller i vår historie, se Christian VII. Den gangen var det selvfølgelig av enda større konsekvens enn det ville vært i dag (eneveldet, og alt det der), men det viser allikevel at vi bare har vært relativt "heldige" med hvem vi har fått som monarker siden 1905, og det finnes ingen garanti for at vi vil være like heldige i framtiden.

Vi ville ikke trengt å ha president selv om vi gikk over til republikk. Med all respekt så er jeg litt trøtt av å høre det argumentet til stadighet.

Monarkiet er det heller ikke flertall for å avvikle. Er det ikke bare Rødt som stemmer for republikk? Sv kanskje, men de tør ikke å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne det gå SÅ galt 😫 En ting er jo rusmisbruk. Det i seg selv er jo stort sett bare trist for den det gjelder og de nærmeste. Men det å begynne vold og overgrep mot andre mennesker? Det er jo bare de aller grusomste som klarer dette! Hvordan kunne han vokse opp til å bli så grusom?? Det må jo være medfødt?

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om 3 ganger brudd på besøksforbud, ødelagt mobil og forsvunnet SIM-kort ikke kvalifiserer for varetektsfengsling pga. gjentagelsesfare og mulighet for ødeleggelse av bevis eller vitnepåvirkning så vet ikke jeg hva som skal til.

Menigmann ville vært i kasjotten for lengst.

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Stakkars, stakkars, stakkars....

Orker ikke høre det lenger. De har jo sikkert PRØVD å gjøre noe, men likevel. Ikke hardt nok. Han har jo blitt beskyttet så til de grader!!! De må jo ha sett at dette toget var på vei utenfor et stup?? Herregud.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (12 minutter siden):

De fleste mødre vil nok skjønne at dette er belastende. Hennes kjærlighet til Marius blir jo ikke mindre av denne saken. Meling er heller ikke royalist, men her kommer han med ett perspektiv som de fleste er enige i. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (13 minutter siden):

Om 3 ganger brudd på besøksforbud, ødelagt mobil og forsvunnet SIM-kort ikke kvalifiserer for varetektsfengsling pga. gjentagelsesfare og mulighet for ødeleggelse av bevis eller vitnepåvirkning så vet ikke jeg hva som skal til.

Menigmann ville vært i kasjotten for lengst.

Besøksforbudet må utgå da hun ikke har behov for det. Hun vil låne bil av han og sånne praktiske ting, og da er det greit å få det opphevet iom hun ikke er redd for han. Hun er heller ikke i fare? 
Nå kommer det også videobevis fra Marius som telefon som sannsynliggjør hans uskyld sier hans forsvarer. Utrolig merkelig å arrestere han på den måten. Det er den rette måten å gjøre det på ved voldtektsanklager absolutt, men det skjer da aldri ellers? Gjorde politiet dette for å sabotere for rehab plassen hans i London? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (7 minutter siden):

Det er ikke bare voldtekten som er ille her altså. Vold mot partnere, råkjøring/ruskjøring, tilgang på Skaugum for tungt kriminelle/gjengkriminelle, tyveri fra Skaugum etc. er mer enn nok!

Voldtekten det som har høyest strafferamme, med god grunn. Jeg skrev ikke at det er det eneste, men det er grunnen til at han kommer til å fengsles i dag

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Voyager skrev (1 time siden):

Mulig det er denne voldtekten som mange av oss har visst om i flere måneder. Den han har tiltalt for nå har jeg ikke hørt om før.

Det er nettopp derfor det er viktig at media har vært åpen om alle de grove handlingene har gjort. Det er lettere å stå frem hvis andre har gjort det før deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (1 minutt siden):

Besøksforbudet må utgå da hun ikke har behov for det. Hun vil låne bil av han og sånne praktiske ting, og da er det greit å få det opphevet iom hun ikke er redd for han. Hun er heller ikke i fare? 
Nå kommer det også videobevis fra Marius som telefon som sannsynliggjør hans uskyld sier hans forsvarer. Utrolig merkelig å arrestere han på den måten. Det er den rette måten å gjøre det på ved voldtektsanklager absolutt, men det skjer da aldri ellers? Gjorde politiet dette for å sabotere for rehab plassen hans i London? 

Les om traumebånd! Ikke enkelt å komme seg unna den som har mishandlet deg på første forsøk!

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sefanja skrev (Akkurat nå):

Voldtekten det som har høyest strafferamme, med god grunn. Jeg skrev ikke at det er det eneste, men det er grunnen til at han kommer til å fengsles i dag

Voldtekt uten samleie? Det brukte de konsekvent i går. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva det er engang. Men nå er alt på film, så heldigvis.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (3 minutter siden):

Kjenner du til traumebånd? Jeg tenker hun har veldig behov for det. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (4 minutter siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor du siterer meg. Jeg snakket ikke om fengslingen av MBH, jeg ramset opp det kronprinsparet kjente til av MBHs kriminelle handlinger.

Endret av Purple Basil
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jaimatadi skrev (3 minutter siden):

Du stoler altså på advokaten til Bhatti-gjengene som er kjent for å lyve?

Herregud. Ja, det skjer ellers. Spesielt i saker hvor folk bryter besøksforbud om og om igjen, og den siktede blir tatt i nye ting om og om igjen.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Yoolanda skrev (16 minutter siden):

Stakkars, stakkars, stakkars....

Orker ikke høre det lenger. De har jo sikkert PRØVD å gjøre noe, men likevel. Ikke hardt nok. Han har jo blitt beskyttet så til de grader!!! De må jo ha sett at dette toget var på vei utenfor et stup?? Herregud.

Det kan se slik ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville91 skrev (Akkurat nå):

Les om traumebånd! Ikke enkelt å komme seg unna den som har mishandlet deg på første forsøk!

Jada, har relevant utdanning i det henseendet. Men hun selv mener de må møtes for praktiske ting, som å låne bil. Man mååå ikke ha besøksforbud hvis man ikke faktisk ønsker eller faktisk er i fare. Hvis hun vil møte han er det vel greit for oss. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (2 minutter siden):

Voldtekt uten samleie? Det brukte de konsekvent i går. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva det er engang. Men nå er alt på film, så heldigvis.  

Det kan være penetrering av fingre eller gjenstander, det kan være oralsex. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...