Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Ny mulig voldtekt.

«Fra uavhengige kilder som kjenner saken, får Se og Hør opplyst at politiet har iverksatt full etterforskning av enda en voldtektsanmeldelse - fra en ny kvinne i 20-årene. Denne saken skal ikke tidligere ha vært kjent. 

Kvinnen - som skal være en bekjent av Marius Borg Høiby - blir i tilfelle den til nå sjette fornærmede.»

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs vel om dette blir den siste. Det kan være flere kvinner som nå våger å stå fram.

Endret av Hulderen
  • Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (1 time siden):

Han nevnte ikke ofrene i det innlegget jeg så: "Idag tenker vi selvfølgelig på alle de berørte". Joda, ofrene er vel inni der skulle man anta, 

Hvor vanskelig går det an å være? Selvfølgelig er jentene de "berørte". Hva vil man at han skal si: "Alle jentene uansett om politiet/domstolene finner at anklagene et riktige eller ikke, men ikke min kone og øvrige familie".

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel skrev (4 minutter siden):

Hvor vanskelig går det an å være? Selvfølgelig er jentene de "berørte". Hva vil man at han skal si: "Alle jentene uansett om politiet/domstolene finner at anklagene et riktige eller ikke, men ikke min kone og øvrige familie".

Han burde sagt at tankene først og fremst går til voldsofrene. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (5 timer siden):

Hva hadde skjedd uten denne mediedekningen. 

Saken hadde endet med en lettbeint politietterforskerning og en mild tilståelsedom. En sjalusikrangel som gikk over styr, en angrende synder som skulle ta ansvar. Dommen hadde vel blitt vilkårlig og krav om rusbehandling (på en instisjon for folk med mye penger i utlandet). Mest sannsynligvis hadde det siste ofret fortsatt ha vært fast i forholdet. 

Heldigvis så ble det en betydelig mediedekning. Saken ble overført til kompetent enhet i Oslo politiet og politiet har nå så mye bevis at dem har siktet mannen for enn voldtekt, tre ulike forhold med vold i nære relasjoner. Der var det siste enn utvidelse av siktelsen vedrørende siste ofret der Marius nå er siktet for å ha utøvet psykiskt og fysiskt mot henne i 8 måneder. Trusler mot enn mann, hærverk og ulovlig kjøring er også med i saken så langt. Er grunner til å tro at det kan komme flere alvorlige siktelser i saken.

Mediadekningen har gjort at en grovt vanekrimenel mann endelig må stå til svar for sine ugjerninger mot fremfor alt kvinner. 

Han hadde garantert sluppet veldig lett unna ja. Jeg er bare glad tiltak gjøres for å stoppe denne bedritne fyren. Takk til Se og Hør for at de publiserte som faen I starten 🙏

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (51 minutter siden):

Nå er jeg spent på om rettsvesenet er like slepphendte med voldtektssaken som de ellers er i slike saker - hvor det nesten er umulig å dømme den siktede for forholdene..

Ja huff, tenk at det faktisk kreves bevis for å putte noen i fengsel årevis, og at det at du ikke bare kan peke på noen er nok.  

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (11 timer siden):

I Asker? Han burde dratt på rehab for lenge siden. Han burde absolutt ikke begått 2 ekstra lovbrudd før avreise. 

Nei London. Ja, han burde ha dratt for lenge siden, helst før alt dette. Er jo mulig dette ikke er første « forsøk» etter i sommer ,han har hatt mye med politiet og gjøre. Veldig merkelig oppførsel mandag kveld, virker nesten som han spolerer for seg selv. Bortsett fra de 2 nye lovbruddene ( kjøre uten gyldig sertifikat for og låne bort bilen til hun han har besøksforbud for ) er det vel mye mulig han hadde blitt arrestert uansett. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet i dette innlegget før. Jeg har aldri vært noe spesielt fan av Se&hør, men akkurat nå er jeg glad vi har sladreblader som har fått nok! 

Saken med Marius vil bli som Diddy saken og jeg er nesten sikker på at det vil dukke opp flere ting med tiden. Marius har levd et Playboy-liv og nå raser kortstokkhuset/kongehuset, dette får enormt store konsekvenser for mange! 

Jeg kan bare forestille meg hvordan nærmeste familie har det akkurat nå. Men jeg mener 100% at her må det en opprydding i kongehuset. Marius har vært en del av kongehuset uansett hva MM mener om det . Pengene, bosted, offentlige arrangementer ect.  Tipper de ikke ønsker å si så mye før det ev står en endelig dom. Kanskje det er smart? Jeg vet ikke. Men jeg tror det skader kongehuset mere enn de tror. Aviser og blader i Norge bretter ut alt de finner må underveis, i utlandet vil han rives fra hverandre og hvem blir skadelidende her, jo kongehuset. 

Mine tanker går til ofrene. 

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ihvertfall ikke til å se på verken nyttårstaler eller årskavalkader på tv i år. Ser det for meg:

"IA har hatt ett fantastisk år i militæret"

"SM delte kjærligheten med offentligheten"

"Kronprinsparet koste seg i bryllup"

"MM klipte x antall snorer på krisesentre ++" 

🙄

• Liker 16
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesstativ skrev (25 minutter siden):

Ja huff, tenk at det faktisk kreves bevis for å putte noen i fengsel årevis, og at det at du ikke bare kan peke på noen er nok.  

Det er ingen straffesaker hvor det kreves mer bevis enn i overgrep og voldtektssaker. Bilder og film holder ikke engang..

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brldig bra at de nå både arrestert M, tok mobilen og ransaket huset hans uten at mor ble varslet.

De har tydeligvis funnet viktige bevis nå.

• Liker 15
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (5 minutter siden):

Det er ingen straffesaker hvor det kreves mer bevis enn i overgrep og voldtektssaker. Bilder og film holder ikke engang..

Skulle til å si dette. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (11 timer siden):

Ja det er jo helt  håreisende. Å gifte seg eller skille seg anser jeg som svært private valg, og litt frekt å diskutere egentlig. Skal man begynne tvangs skilsmisse?

Enig at det er hårreisende når du leser det sånn. Selvsagt skal man ikke begynne med tvangskilsmisse. Min opprinnelige påstand var at Haakon alene kunne vunnet tilbake tillit om han ønsker og bli konge. Videre, om en separasjon ville gitt Haakon mer tid til og fokusere på de andre « barna». Ingen skal tvangskilles. Det er ingenting som tyder på at de to skal skilles. Det er 2 ting, hvordan bevare tillit til monarkiet som er spesielt for denne familien, og den andre , fungerer vi som familie som er generelt for alle familier. Hvis de to er lykkelige sammen, synes de fungerer som familie og at alle de voksne barna får den oppmerksomheten de trenger så holder de jo sammen. Hvordan mette Marit skal få tillit som dronning og hvordan de skal innvie Marius i kongefamilien fremover finner jo den lykkelige sterke familien ut av. 
ja, det er kanskje litt frekt og diskutere. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (Akkurat nå):

Enig at det er hårreisende når du leser det sånn. Selvsagt skal man ikke begynne med tvangskilsmisse. Min opprinnelige påstand var at Haakon alene kunne vunnet tilbake tillit om han ønsker og bli konge. Videre, om en separasjon ville gitt Haakon mer tid til og fokusere på de andre « barna». Ingen skal tvangskilles. Det er ingenting som tyder på at de to skal skilles. Det er 2 ting, hvordan bevare tillit til monarkiet som er spesielt for denne familien, og den andre , fungerer vi som familie som er generelt for alle familier. Hvis de to er lykkelige sammen, synes de fungerer som familie og at alle de voksne barna får den oppmerksomheten de trenger så holder de jo sammen. Hvordan mette Marit skal få tillit som dronning og hvordan de skal innvie Marius i kongefamilien fremover finner jo den lykkelige sterke familien ut av. 
ja, det er kanskje litt frekt og diskutere. 

Enig.

MM har vist at hun ikke klarer prioritere kongehuset. 

• Liker 12
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
hintoghist skrev (9 minutter siden):

Det er underlig med det... jeg har jobbet i skole og merket meg hvordan de med asosial atferd alltid finner hverandre og danner forbund for å begå krim og vold mot oss normale mennesker.

Det er altså så sterk naturlov at selv når du bor på Skaugum med prinser og prinsesser, går på skole med barn fra landets mest ressurssterke familier, så ender altså Marius likevel opp med omgangskrets fra Arfan Batthis smuglerliga, Hells Angels, kokaindealere, hvitvaskere og andre gærninger.

Nesten så jeg må ringe gamle norsklærerinnen fra gymnaset og si at jeg nå tror på Arv, i miljø vs arv debatten i norsk litteratur.

Utrolig hva opphavet går i arv. Utrolig.

Ja, sånn er det faktisk. Barn og ungdom finner de man ligner på. Det er sjelden helt tilfeldig hvilke venner man får. Eller velger seg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er riktig å skyve alt ansvar over på mor. Jeg tenker at det også er kongehuset som har sviktet. 

Kongehuset gjorde en feil for mange år siden da de foretok tidligere nevnte todeling, der Marius og Martha (blant annet) ikke skulle tilhøre kongehuset som sådan.

Dette skillet har nok vært retningsgivende for kongehusets merkelige opptreden denne høsten, i den forstand at de har forholdt seg til at Marius ikke er medlem av kongehuset, og at de derfor ikke hadde noe å si.

Når dette ikke resonnerte hos folk virker det som de ble handlingslammet. 

Når det så viser seg at Marius også høster kongelige fordeler,  som diplomatpass, i tillegg til at han får bo på Skaugum, som skattebetalerne finansierer, er skandalen komplett. 

Skillet, abstrakt som det var i utgangspunktet, har vært en katastrofe for kongehuset. Det bidro til å skyve enkelte medlemmer lenger vekk fra kongehuset, i den tro at det norske folk ikke ville assosiere dem med kongehuset. Det har vist seg å være feil.

Endret av FORFAR
  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han blir buret inne nå. Han trenger åpenbart og beskyttes fra seg selv, og samfunnet trenger og bli beskyttet fra han. Her hjelper ikke snillisme , her må det nok hardere «skyts» til verks. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (2 minutter siden):

Håper han blir buret inne nå. Han trenger åpenbart og beskyttes fra seg selv, og samfunnet trenger og bli beskyttet fra han. Her hjelper ikke snillisme , her må det nok hardere «skyts» til verks. 

Enig. Nå burde han varetektsfengsles. Med den massive interessen for,  og dekningen av denne saken, så er det ikke trygt lenger. Han en løs kanon, og kan nok gjøre både andre noe, men også seg selv tenker jeg. Andre kan også finne på å "ta han". Det er nok av folk som er forbanna på han nå tror jeg. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...