Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Frøkenfryden skrev (55 minutter siden):

Jeg vet neimen ikke om jeg tror han kan bli trygg for samfunnet igjen. Det er et mønster, ikke bare en affektglipp i rus dette.. 

Det er altid en mulighet. Men det er en lang prosesss. Og kan ta mange år. Affektglipp er det ikke. Men vold i rus handler ikke altid om det heller. Noen blir bare ufyselig ruset  og han har ikke igjen så mange grenser. Noen er der fortsatt. Men ikke mange igjen.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irja skrev (1 time siden):

Hva er grunnen til at MBH ikke sitter i fengsel?

Han gjør det nå frem til i morgen. Da må de bestemme seg for å varetekfengsle eller  slippe han fri.

Man må ha en dom før man blir satt i fengsel. Men av og til  kan man settes i varetekts fengsel om det dekker grunner for det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (5 minutter siden):

Ja. Vi får sende varme tanker til alle de berørte. Spesielt Mette. 

Så får vi håpe Marius blir en snill mann etter at han får hjelp i London, til å slutte med kokain på fest.

Han trenger nok hjelp til mye mer enn å "slutte med kokain på fest". Det er svært mange i Norge som bruker / har brukt kokain på fest, uten at det har ført til så mye styr for andre mennesker.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Dette er bare så ille at man nesten ikke kan fatte det. Jeg lurer faktisk på om han blir varetektsfengslet jeg nå, for her må man jo beskytte andre fra han. 

Jeg tror ikke jeg var den eneste som fikk vondt i magen da jeg leste at kvinnen fra Frogner var i bilen med ham da han ble pågrepet. Jeg tror også at han trenger å bli beskyttet mot seg selv. Kjøre uten gyldig sertifikat sammen med en kvinne han har besøkelsesforbud mot, vitner om at han ikke tenker klart. Jeg får også vondt av henne, da hun tydeligvis fortsatt blir manipulert av ham, men om han ikke evner å stoppe egen destruktive adferd, må han enten få tvungen helsehjelp eller fengsles slik at han ikke gjør mer skade. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Det er altid en mulighet. Men det er en lang prosesss. Og kan ta mange år. Affektglipp er det ikke. Men vold i rus handler ikke altid om det heller. Noen blir bare ufyselig ruset  og han har ikke igjen så mange grenser. Noen er der fortsatt. Men ikke mange igjen.  

Jeg håper jo. Absolutt. Men om man har visse trekk av empatimangel osv (vil ikke spekulere i personlighetsproblematikk men det er vanskelig å komme utenom) er det jo per nå i liten grad noen behandling som virker, såvidt jeg er kjent med. 

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (20 minutter siden):

Det har gått flere måneder siden hendelsen på Frogner som ble etterfulgt av MBH sin unnskyldning og tilståelse om det forholdet. Han sa da at han nå skulle søke hjelp. I stedet for å prioritere det, har han vært på hyttetur der det har vært narkotika og han har vært på ferie i Italia. Senere har det også kommet frem at politiet har gitt ham særbehandling ved både advare ham om at han er i politiets søkelys, varsle pågripelse, slik at SIM-kortet og telefonen ble ødelagt, og de har vært svært fleksible på når og hvor de har avhørt ham. Jeg lurer veldig på hvorfor han ikke ble i London da HM avlyste avtaler mens Kongen var på ferie og tok ham dit i forrige uke. Jeg tror familien prøver å hjelpe ham, men at ikke MBH ser alvoret. 

Jeg synes kanskje du bør ta med i den oppregningen at han var på vei til rehab.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (14 minutter siden):

Ja. Vi får sende varme tanker til alle de berørte. Spesielt Mette. 

Så får vi håpe Marius blir en snill mann, etter at han får hjelp i London til å slutte med kokain på fest.

Hva er poenget med sånne sarkastiske innlegg?? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (14 minutter siden):

Dette er bare så ille at man nesten ikke kan fatte det. Jeg lurer faktisk på om han blir varetektsfengslet jeg nå, for her må man jo beskytte andre fra han. 

Er vel ikke umulig at han blir det nå nei

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (9 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg var den eneste som fikk vondt i magen da jeg leste at kvinnen fra Frogner var i bilen med ham da han ble pågrepet. Jeg tror også at han trenger å bli beskyttet mot seg selv. Kjøre uten gyldig sertifikat sammen med en kvinne han har besøkelsesforbud mot, vitner om at han ikke tenker klart. Jeg får også vondt av henne, da hun tydeligvis fortsatt blir manipulert av ham, men om han ikke evner å stoppe egen destruktive adferd, må han enten få tvungen helsehjelp eller fengsles slik at han ikke gjør mer skade. 

Enig i dette

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

I Asker? Han burde dratt på rehab for lenge siden. Han burde absolutt ikke begått 2 ekstra lovbrudd før avreise. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Momma skrev (Akkurat nå):

Han er Norges kronprins, for pokker, og burde komme med noe mer passende enn å si at han savner kjerringa si (som sikkert fremdeles står riktig så godt i det...), særlig fordi dette handler om monarkiets framtid.  Her viser han med all tydelighet at det ikke er noen monarki-voksne hjemme lenger, og at det hele bare kan avvikles. 

Han sa andre ting også i tillegg, på enkelte høres det ut som det var kun det han sa og det var det ikke

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (5 minutter siden):

Det har vel ikke blitt bekreftet på noen som helst måte, bare at Nettavisen hevdet at MBH hadde planer om å reise utenlands og at det var i forbindelse med et rehabiliteringsopphold, men noe dokumentert omkring dette har ikke kommet frem.

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

I Asker? Han burde dratt på rehab for lenge siden. Han burde absolutt ikke begått 2 ekstra lovbrudd før avreise. 

Går flytog fra Asker 😛

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 minutt siden):

Han sa andre ting også i tillegg, på enkelte høres det ut som det var kun det han sa og det var det ikke

Han sa ingenting annet enn det en helt vanlig mann kunne funnet på å si. Ingenting galt med det om du er en helt vanlig mann, altså. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant sak ute på Se og hør nå:

https://www.seher.no/kongelig/mobil-beviset-som-kan-ryste-mette-marit/82261073

Mobilen til Marius er sentral. Her kan det komme fram mye viktig info, også om mm sin rolle og hva hun har visst og ikke visst. Har f eks Marius kommunisert med andre om hvordan hans mor er involvert? Videre står det også om dette nettverket, bestående av kompisen til Bhatti. Her ligger det jo mange muligheter med eksplosive konsekvenser. 

• Liker 8
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 time siden):

jeg visste ikke at man måtte søke separasjon fordi et familiemedlem er siktet for noe.

Absurd.

Har aldri sett maken til kollektivt tap av gangsyn.

Ja det er jo helt  håreisende. Å gifte seg eller skille seg anser jeg som svært private valg, og litt frekt å diskutere egentlig. Skal man begynne tvangs skilsmisse?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (3 minutter siden):

Det har vel ikke blitt bekreftet på noen som helst måte, bare at Nettavisen hevdet at MBH hadde planer om å reise utenlands og at det var i forbindelse med et rehabiliteringsopphold, men noe dokumentert omkring dette har ikke kommet frem.

Går flytog fra Asker 😛

ok, jeg trodde advokaten hadde bekreftet det, men jeg ser her at det bygger på "Dagbladets opplysninger", som forsvareren ikke har kommentert.

https://www.dagbladet.no/nyheter/pa-vei-til-rehab-pagrepet/82257983

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...