Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fremmed fugl skrev (22 minutter siden):

Hvorfor skal man si at man savner moren til en voldtektsmann når pressen ønsker å få kommentar til at mannen endelig er tatt for ugjerningen sin? 

Er så langt 5 offer i denne saken, som omtales som fornærmede. 

Nei, folk som er glade i og har en relasjon til den godt voksne kriminelle er ikke offer. 

Vil nå si at også familiemedlemmer til kriminelle personer vil kunne være offre.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (20 minutter siden):

Jøss, MM er ikke siktet i disse sakene. Separasjon? På grunn av en voksen sønn som tydeligvis er kjeltring? Vel. 

Nå var jo ikke påstanden at hun skulle bli dømt til separasjon heller. 
enig med den du siterer, hun har flere barn enn Marius. Av hensyn til de, og spesielt datteren om hun skal bli dronning, kunne de to skilt lag litt og hun fokusert på Marius privat , og Haakon fulgt opp de kongelige barna bedre. Det er ikke snakk om siktet. De fleste som tar ut separasjon er ikke siktet. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Regner med han kan ta en privat telefon å fortelle henne det?

Ja det kan han sikkert også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (1 minutt siden):

Er han siktet for å voldta en bevisstløs kvinne?

Hvert fall en kvinne som ikke kunne gjøre motstand eller si nei.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Ok, hvordan skulle det utspilt seg? Kvitte seg med kona fordi stesønnen er kriminell? 

Menn har kvitta seg med kona av dårligere grunner, men det ville nok utspilt seg slik at de  ser at de ikke fungerer som familie lenger. Ingenting tyder på at det blir sånn da. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvittre skrev (1 minutt siden):

Nå var jo ikke påstanden at hun skulle bli dømt til separasjon heller. 
enig med den du siterer, hun har flere barn enn Marius. Av hensyn til de, og spesielt datteren om hun skal bli dronning, kunne de to skilt lag litt og hun fokusert på Marius privat , og Haakon fulgt opp de kongelige barna bedre. Det er ikke snakk om siktet. De fleste som tar ut separasjon er ikke siktet. 

Nei, er ikke det jeg skriver, heller. Hvorfor skulle MM ta ut separasjon? For å fokusere på en snart 30-åring sønn? Det høres helt vilt og urealistisk ut. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (5 minutter siden):

Han har vel bare veldig vondt av henne da, og tenker at hun har det helt forferdelig akkurat nå, og er fortvilet og under et voldsomt press, slik at han gjerne ville vært der for å støtte?

Fullt forståelig spør du meg.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel skrev (1 minutt siden):

Vil nå si at også familiemedlemmer til kriminelle personer vil kunne være offre.

Nei. Dette er en tullete relativisering. Hvis min datter hadde banket kjæresten sin, så er jeg ikke et offer på noen planet. 

Ja, MM og HM kan på en måte være "offer" for å ha en familiemedlem med rusproblemer, men også der passer ikke offer inn. Er tøft å være pårørende med all løgn og manipulasjon som følger med. 

Men hvis et barn banker folk eller voldtar noen så er ikke vi foreldre offer. Ta deg sammen. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Han skulle på behandling tirsdag,  altså i dag. Blir minst sittende til i morgen onsdag.  Er visst ikke lett å få han i behandling....

https://www.dagbladet.no/nyheter/pa-vei-til-rehab-pagrepet/8225798

https://www.nettavisen.no/nyheter/marius-var-pa-vei-til-utlandet/s/5-95-2137173

Så det var altså derfor de dro til London, ja. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Fullt forståelig spør du meg.

Det er vel ingen som ikke forstår det, bare ikke behovet for å si det offentlig sånn, for å si det akkurat idag. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det er vel ingen som ikke forstår det, bare ikke behovet for å si det offentlig sånn, for å si det akkurat idag. 

Han sa mer også , ikke kun det

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (9 minutter siden):

Er flott at han sitter i politiarresten og ikke kan møtte opp på en dyr privatklinikk i utlandet. 

Fikk du med deg at han idag ble siktet og med det pågrepet på grunn av voldtekt

Har absolutt  fått med meg det. Selvsagt ønsker jeg han en straff, først og fremst  håper jeg han kommer i behandling,  så han ikke gjentar  sine handlinger. Det er viktigst. Hvis han får dra, sitter han iallefall frem til avreise, om han får reise.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (Akkurat nå):

Han sa mer også , ikke kun det

Det vet jeg. Men det var ikke det diskusjonen gikk på akkurat nå. Jeg har lest intervjuet.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Ja. Var som vi antok at det var et formøte muligens.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Det var det ja. Så da kan jo kritikken om at det var shoppingtur skrinlegges, får håpe han fortsatt skal på rehabilitering da mens han venter på hvilken straff han får

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Og det forstår jeg. Jeg personlig synes det var en malplassert uttalelse akkurat idag, men forstår likevel at han gjerne skulle vært hjemme. 

Han er på jobb som norges kronprins - ikke som ektefelle til MM. 
Dersom han noensinne blir konge etter sin far så kommer han helt sikkert til å velge "Alt for Norge" som sitt valgspråk.
Jobben som kronprins skal gå langt foran problemer på hjemmebane. Han bør leve etter "Alt for Norge". De er priviligerte, får mer penger enn vanlige mennesker kan drømme om. Da krever det litt ydmykhet og omtanke for landets innbyggere. Han skal bli landets overhode. 

For min del håper jeg dette er spikeren i kisten for norge som monarki. Disse skandalene viser hvor galt det kan gå. 

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Og det forstår jeg. Jeg personlig synes det var en malplassert uttalelse akkurat idag, men forstår likevel at han gjerne skulle vært hjemme. 

Enig. Man kan selvsagt forstå hvorfor han føler det han gjør, men å uttale seg slik til media i denne situasjonen er hjerteskjærende hjelpeløst.

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Nei. Dette er en tullete relativisering. Hvis min datter hadde banket kjæresten sin, så er jeg ikke et offer på noen planet. 

Ja, MM og HM kan på en måte være "offer" for å ha en familiemedlem med rusproblemer, men også der passer ikke offer inn. Er tøft å være pårørende med all løgn og manipulasjon som følger med. 

Men hvis et barn banker folk eller voldtar noen så er ikke vi foreldre offer. Ta deg sammen. 

Uvanlig om du ikke skulle oppleve det belastende om din datter banket opp kjæresten.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Nei, er ikke det jeg skriver, heller. Hvorfor skulle MM ta ut separasjon? For å fokusere på en snart 30-åring sønn? Det høres helt vilt og urealistisk ut. 

Tenkte mer på de yngre barna da. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...