Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

MissHannigan skrev (5 minutter siden):

Lurer på hvilke forhold den mannen lever under? Hvorfor følte han for å komme med en personlig kjærlighetserklæring, offentlig?? I DAG? 

Marius har filmet seg selv mens han voldtar en kvinne. "Jeg savner Mette, og skulle gjerne vært hos henne nå" svarer Norges neste konge. 

Har han filmet?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (11 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skulle MM gå fra mannen sin pga en voksen sønns ugjerninger? 

Det er vel mer at HM bør gå fra henne om han ønsker å redde monarkiet

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Lurte på det samme, faktisk... 

Noe skurrer. 

FORFAR skrev (1 minutt siden):

For å appellere til oss.

Han appellerer kun til sin kone med det svaret der. Mette kommer først.

• Liker 15
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skulle på behandling tirsdag,  altså i dag. Blir minst sittende til i morgen onsdag.  Er visst ikke lett å få han i behandling....

https://www.dagbladet.no/nyheter/pa-vei-til-rehab-pagrepet/8225798

https://www.nettavisen.no/nyheter/marius-var-pa-vei-til-utlandet/s/5-95-2137173

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den savner Mette-greia kunne han ha spart seg. Jeg skrev jo tidligere i ettermiddag at det er urealistisk å forvente en kongelig uttalelse som mange ser ut til å forvente. Men i samme tradisjon burde være like lite forventet og passende med "Jeg savner Mette og skulle vært sammen med henne i dag". For meg virker det som de skal være personlige når det passer seg slik. 

Nå har jeg sett den videoen det linkes til, og klarer ikke å snappe opp om han blir stilt spørsmål som legger opp til dette svaret.  Men nei, det kan virke som han legger det til på eget initiativ på slutten. "Kanskje jeg kan få lov til å legge til på slutten" sier han først. 

Ooog, kanskje jeg kan få lov til å legge til på slutten at jeg savner kjæresten min forstår veldig godt at rettsprosessene setter en del begrensninger på ting i denne saken, rundt hvem som skal si og gjøre hva, når og hvor.

Endret av Søgni
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SosialIntrovert skrev (2 minutter siden):

Kan det tenkes at han har empati og gjerne skulle vært med henne og støttet henne i denne vanskelige situasjonen?

Men hvilken relevanse har det for det norske folk og voldtekten stesønnen hans har begått? Hvor for er det han og MM som skal ha sympati i denne situasjonen, som faktisk har oppdratt dette monsteret?

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Det går nesten ikke an å forklare uten at man har kjent på kroppen selv hvordan det er. At noen synes det er rart og/eller tillitsvekkende at Frogner-kvinnen låner bilen til MBH, kan jeg forstå, fordi de ikke skjønner traumemekanismene som kan oppstå i en sånn situasjon. De forstår ikke love bombingen, de forstår ikke angsten og måten man nesten gjør hva som helst for voldsmannen. Måten man kjenner det på kroppen, og ikke minst, viten om konsekvenser hvis man ghoster eller sier nei.

Eller du forstår ikke behovet for å låne en bil man slipper betale noe for?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal han det? Mange som blander kortene her nå….

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Han skulle på behandling tirsdag,  altså i dag. Blir minst sittende til i morgen onsdag.  Er visst ikke lett å få han i behandling....

Er flott at han sitter i politiarresten og ikke kan møtte opp på en dyr privatklinikk i utlandet. 

Fikk du med deg at han idag ble siktet og med det pågrepet på grunn av voldtekt

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SosialIntrovert skrev (1 minutt siden):

Kan det tenkes at han har empati og gjerne skulle vært med henne og støttet henne i denne vanskelige situasjonen?

Det er bra vår neste konge viser offentlig empati med moren til voldtektsmannen. Spesielt når han får spørsmål om den aktuelle saken. Må jo sette fokus der det hører hjemme. 

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (1 minutt siden):

Eller du forstår ikke behovet for å låne en bil man slipper betale noe for?

Jo, vet du hva, det kan jeg forstå at noen kan ha behov for. Tenke seg til.

Synd at du minimerer traumeresponser til noe sånt. Men det sier vel mer om deg enn noe annet, tenker jeg. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Det er bra vår neste konge viser offentlig empati med moren til voldtektsmannen. Spesielt når han får spørsmål om den aktuelle saken. Må jo sette fokus der det hører hjemme. 

Han blir konfrontert med et tema han ikke kan uttale seg om der og da. Når journalisten da ikke gir seg må han svare med noe. I dette tilfelle snudde han fokuset til å støtte sin kone.

Forresten må du passe deg for å gå i fella med å kalle noen noe de kanskje ikke er. Han er ikke nødvendigvis en voldtektsmann selv om han nå er under etterforskning.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (9 minutter siden):

Lurer på hvilke forhold den mannen lever under? Hvorfor følte han for å komme med en personlig kjærlighetserklæring, offentlig?? I DAG? 

Marius har voldtatt en bevisstløs kvinne. "Jeg savner Mette, og skulle gjerne vært hos henne nå" svarer Norges neste konge. 

PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Lurte på det samme, faktisk... 

Han har vel bare veldig vondt av henne da, og tenker at hun har det helt forferdelig akkurat nå, og er fortvilet og under et voldsomt press, slik at han gjerne ville vært der for å støtte?

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voyager skrev (5 minutter siden):

Ok, hvordan skulle det utspilt seg? Kvitte seg med kona fordi stesønnen er kriminell? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at HM skal hjem til sin elskede allerede i morgen da. Kanskje får de Marius hjem også, så kan de støtte hverandre. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (3 minutter siden):

Han sa faktisk noe mer. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aricia skrev (Akkurat nå):

Han har vel bare veldig vondt av henne da, og tenker at hun har det helt forferdelig akkurat nå, og er fortvilet og under et voldsomt press, slik at han gjerne ville vært der for å støtte?

Og det forstår jeg. Jeg personlig synes det var en malplassert uttalelse akkurat idag, men forstår likevel at han gjerne skulle vært hjemme. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (20 minutter siden):

Marius har voldtatt en bevisstløs kvinne. "Jeg savner Mette, og skulle gjerne vært hos henne nå" svarer Norges neste konge. 

Jeg tror de har skikkelig dårlige kommunikasjonsrådgivere. Hvis ikke det er slik at de ikke får lov å rådgi da. 

Første del er veldig formell og innøvd, også har han sikkert fått beskjed om å være litt personlig på slutten, men kanskje ikke helt klare innstrukser om hva han konkret skal si. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Huff altså, så dumt med alle disse anklagene som stadig kommer i veien for hans rehab. Skal ikke være lett nei

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 minutt siden):

Regner med han kan ta en privat telefon å fortelle henne det?

• Liker 20
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...