Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

cerruti skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva mange her mener kronprinsfamilien skal gjøre. Klokt å ikke uttale seg mer enn hva som har vært gjort. Det er mange involverte, og det er rettsapparatet skal ta stilling til dette. 

Er vel i hovedsak enig. Jeg tror at hvis de hadde begynt å snakke så er det ikke grenser for hva slags spørsmål og spekulasjoner de måtte svare på. Pressen og deler av befolkningen ville aldri fått nok og blitt fornøyd. Det vil også være sjanse for at de svarte feil eller på noe som var feil og at de så rotet seg inn i enda mer.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (20 minutter siden):

Jeg på min side, tenker at det kan ha vært en lettelse. En lettelse at folk tror på henne, en lettelse at det er tatt ut anmeldelse, en lettelse at man slipper å gå å bære på dette på samme måte mer. 

Er ikke så sikker på det. En vanlig forsvarsmekanisme er jo og fortrenge og glemme. Selv om hun blir trodd av politiet og « folk « skal hun vel gjennom en kjip rettssak. Vi vet heller ingenting om henne. De aller fleste har noe de ikke ønsker offentliggjort og nå skal advokaten hans grave fram alt som kan  svekke troverdigheten eller moralen hennes. Stakkars dame. Håper hun er råsterk. Om det finnes bildebevis er veien mot dom lettere enn klassisk  ord mot ord , men .. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 timer siden):

Spørsmålet er jo om det er «skille seg» som blir eneste mulige utfallet her, enten fra sønn eller ektefelle… Fordi å være både mamma med en sønn som har utviklet seg slik og samtidig skulle ivareta rolle som dronning begynner å se ut som en umulig kombo, også mtp sikkerhetsmessige forhold. Igjen: det blir en spennende tid framover…

Tipper kronprinsen i så fall velger sin kone fremfor tronen - hvis de kommer dit at de/han må velge.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (Akkurat nå):

Er ikke så sikker på det. En vanlig forsvarsmekanisme er jo og fortrenge og glemme. Selv om hun blir trodd av politiet og « folk « skal hun vel gjennom en kjip rettssak. Vi vet heller ingenting om henne. De aller fleste har noe de ikke ønsker offentliggjort og nå skal advokaten hans grave fram alt som kan  svekke troverdigheten eller moralen hennes. Stakkars dame. Håper hun er råsterk. Om det finnes bildebevis er veien mot dom lettere enn klassisk  ord mot ord , men .. 

Håper også hun er råsterk. Noe form for bevis har de tydeligvis, samt at hun samarbeider. Så håper det holder, og at det slipper å bli stygt. I "beste fall" er det vitner også.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aureka skrev (Akkurat nå):

Tipper kronprinsen i så fall velger sin kone fremfor tronen - hvis de kommer dit at de/han må velge.

Det tipper jeg også.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon frir til de her i Norge som syns synd på mm og ham. Å si at han savner Mette er totalt upassende. Det er meg revnende likegyldig om han savner eller ikke savner henne. Haakon er ekspert på å avverge kritikk med å bli personlig. Han har gjort det flere ganger tidligere. Det er en måte å avvæpne kritikere, for hvem kan vel kritisere mennesker som befinner seg i en vanskelig situasjon? Evt er han ganske enkelt en tøffel. 

• Liker 34
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aureka skrev (1 minutt siden):

Jeg heller vel egentlig mest i den retninga også. Men det er ikke til å komme fra at det i så fall blir et ganske tungt ansvar på IA. 

Jeg har flere ganger tenkt at jeg som mor i denne situasjonen hadde vurdert separasjon for å skåne de to yngste barna. Da kan HM konsentrere seg om dem. Og de kommer til å trenge støtte. Det er tydeligvis ingen grenser for hva MM er villig til å gjøre for størstemann, jeg lurer på hva hun er villig til å ofre for de andre.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (Akkurat nå):

Haakon frir til de her i Norge som syns synd på mm og ham. Å si at han savner Mette er totalt upassende. Det er meg revnende likegyldig om han savner eller ikke savner henne. Haakon er ekspert på å avverge kritikk med å bli personlig. Han har gjort det flere ganger tidligere. Det er en måte å avvæpne kritikere, for hvem kan vel kritisere mennesker som befinner seg i en vanskelig situasjon? Evt er han ganske enkelt en tøffel. 

Synes generelt det var en merkelig ting å si. 

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (14 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva mange her mener kronprinsfamilien skal gjøre. Klokt å ikke uttale seg mer enn hva som har vært gjort. Det er mange involverte, og det er rettsapparatet skal ta stilling til dette. 

Ser poenget, men samtidig ble mangelen på uttalelser problematisk. De kunne ha tilnærmet seg saken fra mange vinkler. Det var dette vi forventet av kronprinsparet/ kongehuset. Når det ikke kom noe valgte de heller ikke å forholde seg til situasjonen, og det ble kunstig, tilgjort og fraværende. 

I dag tror jeg at monarkiet (fra kongen og nedover) lente seg på det abstrakte skillet mellom 'kongelige,'og 'øvrige'. De hadde ingen idé om at folket ikke ville forholde seg til dette skillet (både hva Marius angår, og ikke minst Martha)

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg heller vel egentlig mest i den retninga også. Men det er ikke til å komme fra at det i så fall blir et ganske tungt ansvar på IA. 

Jeg har flere ganger tenkt at jeg som mor i denne situasjonen hadde vurdert separasjon for å skåne de to yngste barna. Da kan HM konsentrere seg om dem. Og de kommer til å trenge støtte. Det er tydeligvis ingen grenser for hva MM er villig til å gjøre for størstemann, jeg lurer på hva hun er villig til å ofre for de andre.

Jøss, MM er ikke siktet i disse sakene. Separasjon? På grunn av en voksen sønn som tydeligvis er kjeltring? Vel. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (1 minutt siden):

Synes generelt det var en merkelig ting å si. 

Hvorfor skal man si at man savner moren til en voldtektsmann når pressen ønsker å få kommentar til at mannen endelig er tatt for ugjerningen sin? 

Er så langt 5 offer i denne saken, som omtales som fornærmede. 

Nei, folk som er glade i og har en relasjon til den godt voksne kriminelle er ikke offer. 

• Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Jøss, MM er ikke siktet i disse sakene. Separasjon? På grunn av en voksen sønn som tydeligvis er kjeltring? Vel. 

Jeg visste ikke at man måtte være siktet for noe for å søke separasjon.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor skrev (28 minutter siden):

Ikke stå der som en trist hund og si at han savner Mette, ihvertfall. 

Han kunne heller sendt henne en sms? Hvor relevant er dette for oss? Akk… helt ubrukelig kommentar:)

• Liker 18
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg visste ikke at man måtte være siktet for noe for å søke separasjon.

Hvorfor i alle dager skulle MM gå fra mannen sin pga en voksen sønns ugjerninger? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MissHannigan skrev (4 minutter siden):

Lurer på hvilke forhold den mannen lever under? Hvorfor følte han for å komme med en personlig kjærlighetserklæring, offentlig?? I DAG? 

Marius har filmet seg selv mens han voldtar en kvinne. "Jeg savner Mette, og skulle gjerne vært hos henne nå" svarer Norges neste konge. 

Lurte på det samme, faktisk... 

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (4 minutter siden):

Lurer på hvilke forhold den mannen lever under? Hvorfor følte han for å komme med en personlig kjærlighetserklæring, offentlig?? I DAG? 

Marius har filmet seg selv mens han voldtar en kvinne. "Jeg savner Mette, og skulle gjerne vært hos henne nå" svarer Norges neste konge. 

For å appellere til oss.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skammelig at HM og MM ikke kommenterer offentlig. Etter vår kjære konge går ut av tiden sier jeg NEI TIL KOMGEHUS!!!!

Det har blitt et sirkus! Med MBH og Martha og Durek! Det er et hån mot Norges folk! Det er min mening.

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (6 minutter siden):

Marius har voldtatt en bevisstløs kvinne. "Jeg savner Mette, og skulle gjerne vært hos henne nå" svarer Norges neste konge. 

Kan det tenkes at han har empati og gjerne skulle vært med henne og støttet henne i denne vanskelige situasjonen?

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...