Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Brunello skrev (1 minutt siden):

Dersom dette stemmer bør monarkiet gå i graven med kong Harald.

Det stemmer. Ikke noe som helst tvil om det. Aftenposten ville aldri i livet ha publisert dette, dersom det ikke var veldokumenterte opplysninger. Også skriftlige, de har sett kommunikasjonen mellom kronprinsparet og JS.

• Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Jeg har jo holdt en knapp på rehab. Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro...

🫠😶‍🌫️ Om de drar for å beskytte Marius og det ikke er rehab så er det helt over grensa. 

DET går ikke. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/687?post=172951

Ikke kom og si at du ikke visste, Mette Marit. Juliane sa fra om volden i januar 2023. Kronprinsparet visste visst litt mer enn det Marius fortalte dem, som HM tidligere har nevnt. 

Da er det  jo leit at julianne ikke anmeldte forholdet allerede den gangen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

🫠😶‍🌫️ Om de drar for å beskytte Marius og det ikke er rehab så er det helt over grensa. 

DET går ikke. 

Nei, jeg håper ikke de roter det mer til nå, faktisk. Begynner å gå over stokk og stein.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Ikke for å forsvare….

Hva konkret tenker dere kronprinsparet kunne gjort for å hindre en voksen mann i å mishandle i relasjoner? 

At de visste dette betyr ikke at man klarer regulere andres atferd. Sånn generelt. 

Det som ER absurd kritikkverdig er jo hans bostedssituasjon med sin omgangskrets - den er helt uakseptabel.

Jeg tror - at han har flere diagnoser de vet om - de vet ikke sine arme råd.

Samtidig har åpenbart ikke Ingrid Alexandra visst et kvekk, da ville hun aldri uttalt i media at «storebror er stort forbilde». Nå gjemmer hun seg jo bort så lenge hun kan i forsvaret helt åpenbart. Den forlengede greia der var ikke BARE trivsel. 

De kunne, for eksempel tatt opp problemet med MBH - og så gått tilbake til JS og fortalt henne at de tar det hun forteller seriøst, og at de har tatt det opp med MBH. Og at de for eksempel har sagt til han, at skjer dette flere ganger og vi får vite om det fra flere kvinner, så melder vi deg til politiet. 

Men nei, JS hørte ikke noe mer fra dem.

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Det som er leit er at ikke kronprinsparet hjalp Julianne med å anmelde. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Déjà vu skrev (Akkurat nå):

De kunne, for eksempel tatt opp problemet med MBH - og så gått tilbake til JS og fortalt henne at de tar det hun forteller seriøst, og at de har tatt det opp med MBH. Og at de for eksempel har sagt til han, at skjer dette flere ganger og vi får vite om det fra flere kvinner, så melder vi deg til politiet. 

Men nei, JS hørte ikke noe mer fra dem.

Ah 💀🫠 Fikk ikke lest artikkelen.

Så summa summarum, hun varsler - hører ikke et kvekk?

Men offeret ved anmeldelse - DER kontakter MM? Åh det fremstår så ille 🫢

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg kan ikke akkurat si at den der "vi har visst det Marius har fortalt" virker særlig genuin og troverdig nå, akkurat...

Samme gjelder den « kan ikke uttale oss om en pågående sak». 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (46 minutter siden):

Var det derfor det var ønsket at MM skulle avgi vitneforklaring mon tro? 

Sannsynligvis. Kan være mer de ønsker hun skal sette lys på også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (14 minutter siden):

Ikke for å forsvare….

Hva konkret tenker dere kronprinsparet kunne gjort for å hindre en voksen mann i å mishandle i relasjoner? 

At de visste dette betyr ikke at man klarer regulere andres atferd. Sånn generelt. 

Det som ER absurd kritikkverdig er jo hans bostedssituasjon med sin omgangskrets - den er helt uakseptabel.

Jeg tror - at han har flere diagnoser de vet om - de vet ikke sine arme råd.

Samtidig har åpenbart ikke Ingrid Alexandra visst et kvekk, da ville hun aldri uttalt i media at «storebror er stort forbilde». Nå gjemmer hun seg jo bort så lenge hun kan i forsvaret helt åpenbart. Den forlengede greia der var ikke BARE trivsel. 

La oss si at de har prøvd alt for å stoppe han, uten hell. Det de kan gjøre nå i det minste, er å stille opp til vitneforklaring, og stoppe ham den veien. 
IA har nok ikke visst omfanget nei, det nekter jeg å tro. Men man vet jo faktisk ikke lengre hvem som har visst hva...

Endret av PusheenPusheen
Fiksa autokorrekt
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Ja. Og dersom hun tenkte å anmelde i januar 2023 feks., så ville hun helt sikkert ikke turt det uten kronprinsparets støtte evt. Men der ble hun møtt med taushet og likgyldighet.

JS har jo fortalt hvordan mishandlingen preger henne ennå.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (14 timer siden):

Får da inderlig håpe at det ikke stemmer. Da er det over og ut for dette kongehuset. 

Saken viser absurditeten ved monarkiet. At enkelte skal være hevet over loven, ikke måtte vitne, nyte privilegier uten ansvar, er bare helt feil.

Hvordan skal Norges fremtidige konge og dronning ha noen som helst troverdighet ved fremtidig representasjon? Som jeg har skrevet har de vært muliggjørende og tilretteleggere siden MBH var guttunge. Fyren fremstår som en drittsekk. Og de fortsetter å skjerme ham slik at han kan fortsette. Det måtte jo eksplodere.

Ble veldig tyst nå fra MM og HMs våpendragere Fantorangen-Oslo, Krokenguri, MsLucy, Ada mfl Det var vel feil av Aftenposten å avsløre Snekkestads melding også, av hensyn til henne? Dere bekrefter bare at verden vil bedras og uten håndfaste bevis vil dere aldri erkjenne at de kongelige likner en gjeng tvilsomme - i mangel av et bedre ord - parasitter. 

Endret av O Rakel
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har sagt hele tiden. Det kan bare være en grunn til at de ikke kom med en umiddelbar uttalelse der de uttrykte sjokk og sorg og et ønske om rettferdighet for ofrene: nemlig at de visste.

Og det stemte. Skandale.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Sannsynligvis. Kan være mer de ønsker hun skal sette lys på også. 

Det skulle ikke forundre meg om de vet mer enn dette. Jeg håper virkelig tåka begynner å lette for også kronprinsparet, og at de velger å gjøre det som er til fordel for ofrene, og ikke det som er til fordel for deres serievoldelige sønn.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (3 minutter siden):

Det som er leit er at ikke kronprinsparet hjalp Julianne med å anmelde. 

Aner ingenting hva den samtalen gikk ut på og hvordan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (2 minutter siden):

Saken viser absurditeten ved monarkiet. At enkelte skal være hevet over loven, ikke måtte vitne, nyte privilegier uten ansvar, er bare helt feil.

Hvordan skal Norges fremtidige konge og dronning ha noen som helst troverdighet ved fremtidig representasjon? Som jeg har skrevet har de vært muliggjørende og tilretteleggere siden MBH var guttunge. Fyren fremstår som en drittsekk. Og de fortsetter å skjerme ham slik at han kan fortsette. Det måtte jo eksplodere.

Ble veldig tyst må fra MM og HMs våpendragere Fantorangen-Oslo, Krokenguri, MsLucy, Ada mfl Det var vel feil av Aftenposten å avsløre Snekkestads melding også, av hensyn til henne? Dere bekrefter bare at verden vil bedras og uten håndfaste bevis vil dere aldri erkjenne at de kongelige likner en gjeng tvilsomme - i mangel av et bedre ord - parasitter. 

Neida, det er bare  «medie kritikk». Vi andre skjønner ingenting og må finne frem foliehattene. 

Endret av Kattedama
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan nesten ikke tenke meg noe mer provoserende enn å gang på gang forsøke å komme i dialog med kronprinsparet om dette, uten hell. Er fader meg ikke rart at det har sittet så langt inne å anmelde, når ikke en gang de som sitter på direkte informasjon, altså kronprinsparet, nektet å snakke om dette med de det gjelder.

• Liker 30
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (14 minutter siden):

Tenkte det samme da jeg leste artikkelen. Rømte landet fordi de visste at dette ville komme frem.

Mangler ord hvis dette er tilfelle.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å gjenta meg selv: noe av det verste her, er hvordan de lar Julianne stå forsvarsløs og få beskyldninger rettet mot seg. Det riktige her ville ha vært at mm og haakon lot seg avhøre. Og det skulle vært gjort for lenge siden! I stedet beskytter de ham, igjen og igjen. Dette sender overtydelige signaler om at voldsoffer ikke skal tas seriøst, men heller usynliggjøres. Er det slike folk vi vil skal representere landet, ikke minst tatt i betraktning alle de kvinner som har vært mishandlet og drept av sine partnere de siste årene? 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (54 minutter siden):

Har sagt det før, og sier det igjen; måtte MM aldri fronte saker som gjelder vold mot kvinner, eller vold i nære relasjoner. Makan til dobbeltmoral skal en lete lenge etter!! Og psykisk helse? Det bør de ihvertfall ikke snakke om…… Heier på Julianne👏🏼👏🏼

Jeg er enig. De vet fint lite om psykisk helse. Marius kan stille seg i køen i Norge og vente på behandling. Da skal de få kjenne på hva det vil si å slite med psykisk helse og ikke få hjelp. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...