Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Var det derfor det var ønsket at MM skulle avgi vitneforklaring mon tro? 

Nei, det var fordi de ikke hadde nok bevis skjønner du :ironi:

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattedama skrev (1 minutt siden):

Nei, det var fordi de ikke hadde nok bevis skjønner du :ironi:

Hadde MM hatt samvittighet, hadde hun stilt opp. Vet ikke om hun har sagt nei eller om hun ikke har bestemt seg enda. Men jeg håper for all del at hun avgir forklaring. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange syntes at Hegnar sin omtale av M var å dra det for langt, jeg mener at den var spot on👌🏼 Skulle ønske at Hegnar satte fokus på Julianne og hennes kamp mot Norges mektigste familie - verdt å bruke spalteplass på…..

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en bruker som hadde et glimrende innlegg om at MM agerer som en enabler. Det kan se ut til å stemme, det er helt hårreisende at man får slike opplysninger og ikke tar grep. Med tanke på hva som skjedde i høst, så kunne dette endt fatalt. Jeg er rystet over håndteringen fra kronprinsessa. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (21 minutter siden):

Det setter jo hele håndteringen fra kronprinsparet og kontakten MM hadde med offeret i høst i et helt annet lys. Og det er ikke på en positiv måte. 

Ja, dette er virkelig ikke bra. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For syv timer siden skrev jeg et innlegg om mønsteret i MM sin håndtering. Jeg stilte spørsmål om volden og hvem visste hva. Jeg tenkte da at de umulig kunne vite om volden. Kokain ja, kriminelt miljø ja, begge deler finnes det utsagn som tydet på at de visste. Men jeg trodde ikke de visste om volden, at det visste de ikke; for det ville de jo selvfølgelig ha gjort hva de kunne for å stoppe ham i å skade andre. Jeg tok feil, og jeg mangler ord. 

Her har de feilet stort og enda en gang bevises det at de har vært unnfallende. De har visst at han utgjør en voldsrisiko for kjærester. 

• Liker 31
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kronprinsparet kunne altså muligvis avverget at siste offeret opplevde det hun gjorde 25.juni og natten 4.august.

Det virker ikke som de har forsøkt, og at de har tatt meget lett på informasjonen de fikk fra en kvinne de kjente gjennom 4-5 år, og som de har vist sin "kjærlighet" ovenfor offentlig - med å skulle bekytte henne mot playboy-stempel.

Dette viser hvilke personlighet de har. De tar letteste utvei, og det gjelder å dysse ned, ikke ta på alvor bekymringer som rettes - og at de regelrett driter i at kvinner blir mishandlet av sønnen.

Håper de blir tatt fra alle beskytterskap de har som involverer medmennesker. For de viser med denne handlingsmåten at de ikke er å anse som noen som bryr seg om andre i det hele tatt. Det gjelder å redde eget skinn, og verne om sine egne familiemedlemmer. Og oppfører seg likgyldig til det andre beretter om vanskelige tema.

Mulig de visste at denne artikkelen kom ut i Aftenposten. Og at det er derfor de har rømt landet.

Endret av Déjà vu
  • Liker 21
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken blir faktisk bare mer og mer tragisk. Her er det mange som ikke har gjort det de burde ha gjort. Først og fremst Marius, men de nærmeste rundt ham har jo vist seg å ikke sette hardt mot hardt tidligere. Om ikke annet, burde MM ha advart disse jentene om å gå inn i et forhold med ham, fordi han er en løs kanon. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Denne saken blir faktisk bare mer og mer tragisk. Her er det mange som ikke har gjort det de burde ha gjort. Først og fremst Marius, men de nærmeste rundt ham har jo vist seg å ikke sette hardt mot hardt tidligere. Om ikke annet, burde MM ha advart disse jentene om å gå inn i et forhold med ham, fordi han er en løs kanon. 

Kronprinsen visste også, han er også en som bagatelliserer og stiller seg likgyldig til vold mot kvinner.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (Akkurat nå):

Kronprinsen visste også, han er også en som bagatelliserer og stiller seg likgyldig til vold mot kvinner.

Ja, jeg kan ikke akkurat si at den der "vi har visst det Marius har fortalt" virker særlig genuin og troverdig nå, akkurat...

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg kan ikke akkurat si at den der "vi har visst det Marius har fortalt" virker særlig genuin og troverdig nå, akkurat...

Nei, de har også visst hva andre har fortalt. Bokstavelig talt. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Det er rett ut en løgn, det kronprinsen forteller på ONS der. I tillegg til løgnen om at han ikke ante hvilke bilde det var snakk om som var publisert i Das Bild.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (5 minutter siden):

Mulig de visste at denne artikkelen kom ut i Aftenposten. Og at det er derfor de har rømt landet.

Tenkte det samme da jeg leste artikkelen. Rømte landet fordi de visste at dette ville komme frem.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Tenkte det samme da jeg leste artikkelen. Rømte landet fordi de visste at dette ville komme frem.

Jeg har jo holdt en knapp på rehab. Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro...

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Får da inderlig håpe at det ikke stemmer. Da er det over og ut for dette kongehuset. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Man bruker hvertfall, før man publiserer en slik artikkel - be om en kommentar eller uttalelse fra de som artikkelen dreier seg om. Så de visste sannsynligvis om den, da kronprinsen avlyste hele programmet og reiste i hui og hast.

Svak uttalelse fra slottet igjen, som nok en gang viser til pågående sak og påtalemyndighet.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Iia skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/687?post=172951

Ikke kom og si at du ikke visste, Mette Marit. Juliane sa fra om volden i januar 2023. Kronprinsparet visste visst litt mer enn det Marius fortalte dem, som HM tidligere har nevnt. 

Dersom dette stemmer bør monarkiet gå i graven med kong Harald.

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (37 minutter siden):

Har sagt det før, og sier det igjen; måtte MM aldri fronte saker som gjelder vold mot kvinner, eller vold i nære relasjoner. Makan til dobbeltmoral skal en lete lenge etter!! Og psykisk helse? Det bør de ihvertfall ikke snakke om…… Heier på Julianne👏🏼👏🏼

Så du mener MM heier å volden til marius? 

Foresten det  du ikke ønsker deg er nok for sent,  da hun allerede har åpnet et krisesenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (19 minutter siden):

Du har så rett, uheldigvis er ikke dette realiteten. Har selv opplevd at moren til tidligere ex tok siden til "godgutten sin" etter jeg fortalte om hans voldelige oppførsel. I dette tilfellet hadde han slått sin egen mor i ryggen med knyttneve over en krangel om noe så ubetydelig som fremtidige studier bare få uker tidligere, så helt uvitende om det var hun ikke. 

Hun jeg refererer til har i likhet med MM også en datter. Hadde det vært greit om noen behandlet deres datter slik også? Eller gjelder det kun sønnens ofre..

Endret av Sfr
  • Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å forsvare….

Hva konkret tenker dere kronprinsparet kunne gjort for å hindre en voksen mann i å mishandle i relasjoner? 

At de visste dette betyr ikke at man klarer regulere andres atferd. Sånn generelt. 

Det som ER absurd kritikkverdig er jo hans bostedssituasjon med sin omgangskrets - den er helt uakseptabel.

Jeg tror - at han har flere diagnoser de vet om - de vet ikke sine arme råd.

Samtidig har åpenbart ikke Ingrid Alexandra visst et kvekk, da ville hun aldri uttalt i media at «storebror er stort forbilde». Nå gjemmer hun seg jo bort så lenge hun kan i forsvaret helt åpenbart. Den forlengede greia der var ikke BARE trivsel. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...