Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Jullen skrev (4 timer siden):

Stadig flere bisarre spekulasjoner mener du?

70-80% i denne tråden er vel spekulasjoner vil jeg si. Da inkludert suspekte kilder fra ‘seriøse aviser’.

Så såpeopera effekten er nok altså stor grad skapt av media og folket selv.

Nei, jeg snakker ikke om spekulasjoner. 

Det som faktisk har kommet frem som er fakta er ille nok. 

• Liker 7
  • Nyttig 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eyr skrev (2 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/zA97or/ingen-vil-vedkjenne-seg-aa-ha-varslet-kronprinsesse-mette-marit 

Kan se ut som en enkeltperson har tatt egne grep eller? Eller hvordan tolker dere dette bisarre greiene?

Vi vet iallefall at DE vet hvem som varslet DEM. Når Kronprisen selv ler bort spørsmål fra media og sier «nå er det klart hvem som varslet», så mister han så veldig ansikt. 

Jeg har lenge mislikt MM og Marius pga handlingene sine, og på en måte skilt de fra Kronprinsen, men her kommer han sakte og sikkert inn som en som gjør bevisste feil handlinger for egen vinning.

• Liker 13
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir iverksatt en skikkelig granskning om denne forhåndsvarslingen. Den kan potensielt ha spolert mye for etterforskningen.. Slik skal det ikke være i Norge. Det er pinlig og helt uhørt at en voldsutøver får mulighet til å rydde unna og ødelegge bevis. Pressen- den fjerde statsmakt- burde vært på ballen og gravd mer i dette. Noen lyver, og det må få en konsekvens. 

Endret av missLynch
  • Liker 16
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (20 minutter siden):

Håper det blir iverksatt en skikkelig granskning om denne forhåndsvarslingen. Den kan potensielt ha spolert mye for etterforskningen.. Slik skal det ikke være i Norge. Det er pinlig og helt uhørt at en voldsutøver får mulighet til å rydde unna og ødelegge bevis. Pressen- den fjerde statsmakt- burde vært på ballen og gravd mer i dette. Noen lyver, og det må få en konsekvens. 

Helt klart at noen lyver, og det smaker veldig vondt kjenner jeg. Kan forstå at en mor handler i affekt når hun får beskjed om at politiet er på vei for å arrestere sønnen. Hun ønsket nok bare å gjøre det "presentabelt" i vanlig forstand i huset hans - mtp hvem han/de er osv. 

Men som nevnt i en eller annen artikkel, der lot hun sin rolle som mor gå foran sin rolle som kronprinsesse. 

Dette burde aldri skjedd! De som har latt dette skje må frem i lyset og svare for seg. Hun hadde ingenting i det huset å gjøre, og hun skulle heller ikke tatt kontakt med den fornærmede i saken. 

Er det ingen voksne hjemme rundt de kongelige lenger? 

• Liker 18
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (12 minutter siden):

Helt klart at noen lyver, og det smaker veldig vondt kjenner jeg. Kan forstå at en mor handler i affekt når hun får beskjed om at politiet er på vei for å arrestere sønnen. Hun ønsket nok bare å gjøre det "presentabelt" i vanlig forstand i huset hans - mtp hvem han/de er osv. 

Men som nevnt i en eller annen artikkel, der lot hun sin rolle som mor gå foran sin rolle som kronprinsesse. 

Dette burde aldri skjedd! De som har latt dette skje må frem i lyset og svare for seg. Hun hadde ingenting i det huset å gjøre, og hun skulle heller ikke tatt kontakt med den fornærmede i saken. 

Er det ingen voksne hjemme rundt de kongelige lenger? 

Den voksne ( Kong Harald ) har tatt seg noen feriedager for å ta med fruen på den årlige juleshoppingen i London.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labello skrev (1 time siden):

Vi vet iallefall at DE vet hvem som varslet DEM. Når Kronprisen selv ler bort spørsmål fra media og sier «nå er det klart hvem som varslet», så mister han så veldig ansikt. 

Jeg har lenge mislikt MM og Marius pga handlingene sine, og på en måte skilt de fra Kronprinsen, men her kommer han sakte og sikkert inn som en som gjør bevisste feil handlinger for egen vinning.

Han gjør saken bare værre. Han virker irritert og smiler fårete. Kan forstå at det er sterkt irriterende å kun få spørsmål knyttet til Marius og Durek/ML, men nå er det nå en gang sånn at dette er det eneste folket ønsker svar på nå. 

• Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (7 minutter siden):

Han gjør saken bare værre. Han virker irritert og smiler fårete. Kan forstå at det er sterkt irriterende å kun få spørsmål knyttet til Marius og Durek/ML, men nå er det nå en gang sånn at dette er det eneste folket ønsker svar på nå. 

Har det kommet noe «nytt» fra HM nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som kunne satt ned foten her, Kongen selv, har i stede valgt å ta seg noen dagers ferie med fruen....

Man kan selvfølgelig unnskylde hans  fravær med alder og sykdom, men hvis han ikke lenger er kapabel til å skjøtte sin rolle så er det han selv som må ta ansvar og abdisere. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (Akkurat nå):

Han som kunne satt ned foten her, Kongen selv, har i stede valgt å ta seg noen dagers ferie med fruen....

Man kan selvfølgelig unnskylde hans  fravær med alder og sykdom, men hvis han ikke lenger er kapabel til å skjøtte sin rolle så er det han selv som må ta ansvar og abdisere. 

Enig. Er for dumt å sitte på tronen helt til enden hvis man ikke er kapabel til å utfylle rollen sin. Men akkurat nå ønsker jeg ikke at MM skal få noe dronningtittel heller så bort med hele greia takk!

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Han mister jo troverdighet. Han gjør det. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongehusets posisjon er nedadgående men orkesteret spiller og alle smiler.

Riv av plasteret, avvikle hele sulamitten og få inn Nakstad som president så blir det orden.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (2 timer siden):

Helt sant. Hvis han ikke lenger klarer jobben, så må han faktisk gi seg. Sånn som det stormer rundt kongehuset nå, så tenker jeg at det hadde vært bra for han og dronningen og gi tronen til Haakon - noen må iallefall ta tak og rydde opp før de mister all tillit. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (34 minutter siden):

Helt sant. Hvis han ikke lenger klarer jobben, så må han faktisk gi seg. Sånn som det stormer rundt kongehuset nå, så tenker jeg at det hadde vært bra for han og dronningen og gi tronen til Haakon - noen må iallefall ta tak og rydde opp før de mister all tillit. 

Har Haakon så mye tillit da? 😬

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Har Haakon så mye tillit da? 😬

Nei, ikke herfra iallefall. Og jeg tror han mister mer og mer tillit for hver dag han også er taus. Men han orker iallefall å møte opp på jobb. Hadde han blitt konge kunne vi nok forventet vesentlig mer av han enn hans far. Det å "mase" på kongeparet føles som å plage gamle mennesker.. 

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 minutter siden):

Nei, ikke herfra iallefall. Og jeg tror han mister mer og mer tillit for hver dag han også er taus. Men han orker iallefall å møte opp på jobb. Hadde han blitt konge kunne vi nok forventet vesentlig mer av han enn hans far. Det å "mase" på kongeparet føles som å plage gamle mennesker.. 

Ja, det skal han ha. Og det kan også godt hende han ville gjort ting annerledes om han selv var konge. Han kan jo ikke overgå sin fars ønsker heller akkurat. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
missLynch skrev (5 timer siden):

Enig med du. 

Isild skrev (5 timer siden):

Hvor gjør han det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (37 minutter siden):

Hvor gjør han det? 

Jeg opplever at han gjør det hver gang han blir spurt egentlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (9 minutter siden):

Jeg opplever at han gjør det hver gang han blir spurt egentlig. 

Så det er ikke noe nytt som er kommet, som jeg ikke har fått med meg? Enig i at han virker unnvikende. Jeg skjønner forsåvidt det, siden han ikke ønsker å svare på dette, men det er jo det man ønsker svar på omdagen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (10 timer siden):

Nei, jeg snakker ikke om spekulasjoner. 

Det som faktisk har kommet frem som er fakta er ille nok. 

Det er jo det jeg vil frem til. Saken til Marius er ille, ingen tvil om det. Men alle avisoverskriften, spekulasjonene og diskusjonene som kommer på toppen av det hele er det som virkelig skaper såpeopera tilstander. 

Jeg er likevel 100% på voldsofferenes side i denne saken og syns verken Marius sin oppvekst, psykiske uhelse og rusproblemer unnskylder noe som helst for det han har gjort. Som nevnt tidligere mener jeg han har lagt opp til denne gapestokk tilværelsen han nok kjenner på nå. Han visste tross alt hva slags skandale han ville påføre både seg selv, familien og monarkiet om alt dette han har gjort kom ut. 

Jeg velger likevel å tro, ihvertfall håpe at det kan komme noe godt ut av denne saken. Økt fokus på partnervold /vold i nære relasjoner. Ikke minst mekanismene ifm dette. Marius sin adferd som voldelig partner har jo blitt erkeklassisk eksempel på hvordan vold i nære relasjoner foregår. Feks måten han liksom la seg langflat og lovte bot og bedring etter den voldelige hendelsen han ble tatt i. Dette er første fase i voldsspiralen, før det gradvis bygger seg opp og smeller til igjen. At begreper som ‘voldsspiral’ og ‘traumebånd’ blir allmenn kjent, kan gjøre det lettere for voldsofre og skjønne hva som skjer og komme seg ut av voldelige partneres edderkoppnett,

Det viktigste er at Marius får sin straff og at voldsofrene hans blir trodd og støttet. Så kan også dette bli et godt eksempel og føre til at flere tørr si fra og anmelde sine voldelige partnere.

Får Marius en latterlig lav straff derimot, så vil det motsatte kunne skje. Færre tørr si i fra og anmelde fordi de ser at voldsofre ikke blir tatt på alvor/trodd og at de voldelige partnerne slipper billig unna.

• Liker 4
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...