Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Takk. Det sitatet har jeg ikke fått med meg. Og stemmer jo da med det jeg antok. At det ikke var nødvendig. 

Hvorfor driver du da og rører med at politiet ikke visste hva de kunne og ikke kunne?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg skrev at jeg ikke snakket om politiet nå og hva de mente var sentrale bevis, men handlingen til Marius. Som gir et klart og tydelig bilde på at han har noe han vil skjule. Helt uavhengig av hva politiet mener.

I utgangspunktet kommenterte jeg noe på korps nerden.  Så da har vi nok isåfall snakket forbi hverandre. Da din kommentar da ikke gir mening iht det jeg opprinnelig komenterte på.

Greit  å få røsket opp i den misforståelsen👍

Jeg tolket dine svar, iht det jeg egentlig svarte på. Ser nå etter å følge tråden, at det går litt forbi hverandre. 

Skrevet
EMG skrev (8 minutter siden):

Hvorfor driver du da og rører med at politiet ikke visste hva de kunne og ikke kunne?

Pga et svar jeg svarte på, uten viten om sitatet. Har du link foresten?  For noe jeg ikke har fått med meg. 

• Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (53 minutter siden):

Hvorfor skulle hun ikke vært der? Hun skulle kjøre Marius dit han skulle arresteres. Hun hadde sikkert litt av hvert og både si og spørre han om. Kanskje sjekke tilstanden hans , vekke han, be han ta en dusj. Kanskje hun var redd for at han skulle stikke av/ brenne tingene til fornermede  / ta livet sitt.. gjøre ting verre/ gjøre noe dumt.  Jeg synes ikke det er unaturlig at hun ruslet bort til huset hans istedenfor og møte han i hagen eller ved porten eller hva som hadde sett « bra» ut. 
problemet er jo rydding, og hva rydding besto i. Det kan være alt fra ingenting til veldig ille. 

Fare for at det å kjøre MBH til pågripelse var en avgjørelse MM tok i kampens hete, for å prøve å kontrollere situasjonen, og ikke noe som var avtalt.

Kanskje for å manipulere politiet, eller kanskje fordi hun fryktet razzia hvis han hadde stukket av.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Durex skrev (11 minutter siden):

Fare for at det å kjøre MBH til pågripelse var en avgjørelse MM tok i kampens hete, for å prøve å kontrollere situasjonen, og ikke noe som var avtalt.

Kanskje for å manipulere politiet, eller kanskje fordi hun fryktet razzia hvis han hadde stukket av.

Manipulere politiet?  Hvordan manipulerer man politiet ved å kjøre han?

Hadde muligens vært dumt å kjøre dit selv, om han fortsatt hadde rus innabords, eller fare for å ha det.  

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (26 minutter siden):

I utgangspunktet kommenterte jeg noe på korps nerden.  Så da har vi nok isåfall snakket forbi hverandre. Da din kommentar da ikke gir mening iht det jeg opprinnelig komenterte på.

Greit  å få røsket opp i den misforståelsen👍

Jeg tolket dine svar, iht det jeg egentlig svarte på. Ser nå etter å følge tråden, at det går litt forbi hverandre. 

Jeg forstår 👍

• Liker 1
Skrevet
Durex skrev (15 minutter siden):

Aner ikke om det var avtalt, men jeg tenker uansett at hun ville kontrollere situasjonen og være sikker på at han ikke stakk av. Hva skulle gjøre, sitte på trappa eller og stå og se ut gjennom vinduet at han gikk pent og pyntelig ut porten og håpe på det beste. Det var nok mye kampens hete ja. 

• Liker 3
Skrevet
EMG skrev (39 minutter siden):

Begge deler stemmer jo? 

• Liker 1
Skrevet
Durex skrev (29 minutter siden):

så dramatisk. Det var kort tid til rådighet. Kanskje hun ønsket å prate med ham i det som var en krise for dem alle.

Det enkleste svaret er ofte det beste.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (13 minutter siden):

Begge deler stemmer jo? 

Jeg snakker om den første pågripelsen og når de ikke finner det nødvendig eller forholdsmessig er det vel ingen grunn til å problematisere om de har lov eller ikke til å ransake på Skaugum 🤷‍♀️

På spørsmål om hvorfor politiet ikke valgte å ransake boligen hans på Skaugum, svarer politiinspektøren:

– Det ble ikke ansett som nødvendig eller forholdsmessig i den situasjonen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
EMG skrev (11 minutter siden):

Jeg snakker om den første pågripelsen og når de ikke finner det nødvendig eller forholdsmessig er det vel ingen grunn til å problematisere om de har lov eller ikke til å ransake på Skaugum 🤷‍♀️

På spørsmål om hvorfor politiet ikke valgte å ransake boligen hans på Skaugum, svarer politiinspektøren:

Nå har jeg vel sagt at jeg ikke var kjent med det sitatet. Så skriver jo med mangel på viten om det. Noe du kanskje heller kunne ha informert om istedenfor  .

Så da ka vi legge den død 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Nå har jeg vel sagt at jeg ikke var kjent med det sitatet. Så skriver jo med mangel på viten om det. Noe du kanskje heller kunne ha informert om istedenfor  .

Så da ka vi legge den død 

Jeg svarte Kvitre.

Endret av EMG
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
EMG skrev (37 minutter siden):

Fordi det kunne bli aktuelt senere, og det ble det? Skjønner ikke problemet med at de startet og undersøke det? 

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (31 minutter siden):

Fordi det kunne bli aktuelt senere, og det ble det? Skjønner ikke problemet med at de startet og undersøke det? 

Det er ikke noe problem.

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Manipulere politiet?  Hvordan manipulerer man politiet ved å kjøre han?

Hadde muligens vært dumt å kjøre dit selv, om han fortsatt hadde rus innabords, eller fare for å ha det.  

Kanskje hun ville ta en alvorsprat med politiet. Hun kontaktet tross alt offeret også.

Var det så langt å reise at han ikke kunne bruke beinene?

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (5 timer siden):

så dramatisk. Det var kort tid til rådighet. Kanskje hun ønsket å prate med ham i det som var en krise for dem alle.

Jeg tenker også at dette er sannsynlig. En mor som ønsker å støtte sønnen sin når han skal arresteres. 

Men MM viser tydelig at å støtte sin voksne sønn etter at han innrømmer hærverk, trusler og kvinnevold, kommer foran hennes rolle som kommende dronning. Det er lite kongelig over det å kjøre en kriminell rusmisbruker til arresten.

Endret av Rastebenk
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Durex skrev (46 minutter siden):

Kanskje hun ville ta en alvorsprat med politiet. Hun kontaktet tross alt offeret også.

Var det så langt å reise at han ikke kunne bruke beinene?

Mjo, men det hadde jeg og gjort.

Litt for å sørge for at han faktisk ikke stakk av i ren idioti. 

• Liker 12
Gjest MissHannigan
Skrevet
MissLucy skrev (2 timer siden):

Uansett, en eller annen gang mellom mammas "rydding" og til hun kjørte Marius til skolen, forsvant SIM-kortet og mobilen ble knust.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...