Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
pop up bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke vg+ så jeg får ikke lest saken, men jeg mener at ikke alt av ståheiet kan tilskrives Marius alene, en del er også Kongehusets egen håndtering av saken. Jeg mener de kunne håndtert det bedre, og med åpenhet unngått oppslag som det vi nå ser feks. 

Å sitte stille i båte funker til en viss grad, men når båte tar inn vann er det på tide å gjøre noe mer aktivt. Det har ikke Kongehuset gjort, og nå kan det virke som de er i fritt fall, og gjenstand for en hver kritikk og spekulasjon. 

Jeg mener ikke på noe som helst vis at kongehuset har behandlet dette på en bra måte. Men jeg mener at dette er MBHs handlinger som han må stå til ansvar for. Jeg tror de er fullstendig grisetaklet av dette, og venter spent på fortsettelsen. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke vg+ så jeg får ikke lest saken, men jeg mener at ikke alt av ståheiet kan tilskrives Marius alene, en del er også Kongehusets egen håndtering av saken. Jeg mener de kunne håndtert det bedre, og med åpenhet unngått oppslag som det vi nå ser feks. 

Å sitte stille i båte funker til en viss grad, men når båte tar inn vann er det på tide å gjøre noe mer aktivt. Det har ikke Kongehuset gjort, og nå kan det virke som de er i fritt fall, og gjenstand for en hver kritikk og spekulasjon. 

Vi er forbi metaforer der man snakker om noen som befinner seg i flytende fartøy. Det er mann-over-bord nå. Og det gjenstår bare å finne ut av svømmedyktighet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest pop up bruker
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Jeg mener ikke på noe som helst vis at kongehuset har behandlet dette på en bra måte. Men jeg mener at dette er MBHs handlinger som han må stå til ansvar for. Jeg tror de er fullstendig grisetaklet av dette, og venter spent på fortsettelsen. 

Uff, ja. Det virker som de kan få taki ganske gode advoakter, ref. Lippestad som representerer Durek nå, så de burde vel kunne hanke inn noen gode kommunikasjonsfolk også. Eller, for alt vi vet har de vel allerede de beste, men Kongehusets medlemmer ikke ønsker å gi noen kommentar. 

Skrevet
Sgirl skrev (9 minutter siden):

Meland gjør en slett jobb, som vanlig. Hovedproblemet er det konstitusjonelle, demokratiske og rettslige prinsipper. Politiets rolle, nasjonens sikkerhet osv… Det er faktisk ikke narko-Marius med knekk i knærne som er hovedfokus framover. 

Dette. Astrid Meland er et godt eksempel på at den fjerde statsmakt ikke finnes. Jeg blir oppriktig bekymret når jeg ser at blandt annet hennes meninger skal være med på å påvirke vår fremtid. Jeg grøsser.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
Déjà vu skrev (20 minutter siden):

Ja. Utrolig svak kommentar av Meland. Såg hun driver og smisker inne på kommentarfeltet til hun Benedikte Høglund også, som var ute i går og gav MM fripass til alt mulig. 

Det heter ikke "fripass". Det heter fritak. Og det er likt for alle som har foreldre eller barn. Men det vet du jo.

• Nyttig 5
Skrevet (endret)

Jeg tenker at kongehusets storhetstid er over. Når ei alenemor flytter inn på slottet, med utsvevende fortid, samt opplagte rusproblemer på flere i familien, så har du på en måte ødelagt det kongehuset en gang var. Tidligere gifta de kongelige seg bare med fintfolk med rent rulleblad ( i alle fall sørget de for at det så sånn ut). Tenker kong Olav var inne på noe når han motsatte seg ekteskapet mellom dronning Sonja og kong Harald. Jeg tror han likte Sonja og syntes hun var ei bra dame, men jeg tror han leste at det åpnet opp dørene for noe som etter hvert ville ødelegge magien ved kongehuset. Og litt etter litt har det blitt ødelagt. Hvorfor skal vi titulere Mette fra Vågsbygd som dronning. Det blir sånn latterlig nesten. Skal man være kongelige medfølger det visse krav. Du skal representere folket og være et forbilde for dem. Det skulle bare mangle når de betaler for dine massive goder. Dette holder ikke. Kong Harald og dronning Sonja har gjort en strålende jobb. Kronprins Haakon kunne gjort det, men tror dessverre dette her ødelegger mye. Han valgte kjærligheten og det støtter jeg. Men føler egentlig at hele denne historien, også nå Durek på toppen, ødelegger all magi ved kongehuset. Det er hvermannsen med store rusproblemer som har flyttet inn på slottet, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi skal betale for spesialbehandling til disse. Tenker Marius må søke hjelp i det offentlige som oss andre og ta ansvar. Mette Marit var veldig utsvevende også både med narkotika og livsstil ( var noen bilder av henne som aldri ble delt, flaks for henne) , og faren hennes var tung alkoholiker. Alt det er greit, mange sliter med dette. Men hvorfor skal jeg titulere disse menneskene som deres kongelige høyhet, samt bidra til at de skal vasse i enda mer penger? Jeg ønsker ikke sponse Marius, han virker å være en skikkelig drittsekk. Liker ikke fyren. Bare skylde på rus, den kjøper jeg ikke. Når du slår på den tredje kvinnen og ikke søker hjelp, da er du jo bare en drittsekk. Og hvor var mor? Som bodde rett ved siden av. 

Endret av Møkkalei
  • Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 13
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Men det er jo akkurat disse tingene som nå henger i luften og må avklares, som også påpekes av Meland; det burde komme en uttalelse/avklaring fra kongehuset nå. 

Er ikke uenig med deg, men man ser jo hvem som er interessert i en oppklaring og hvem som bidrar med dårlig skjult skadefryd. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Déjà vu skrev (47 minutter siden):

Ja. Utrolig svak kommentar av Meland. Såg hun driver og smisker inne på kommentarfeltet til hun Benedikte Høglund også, som var ute i går og gav MM fripass til alt mulig. 

Det var svakt at hun ikke var litt mer kritisk til VGs mangel på informasjon om kildene, men det hun sier om at det er en helt naturlig  ting for en mor å ta kontakt med sønnen i en slik situasjon, er jo spot on. Det  ville jo være  mildt sagt merkelig om hun bare skulle sagt "takk for informasjonen", og så fortsatt å veve. Selvfølgelig løp hun over til sønnen i nabohuset. Det ville vel de fleste gjort.

Og de fleste skjønner jo at dette "varselet" har sin naturlige årsak i sikkerheten og de spesielle forholdene rundt en kongelig eiendom.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Ninaen skrev (2 timer siden):

Eller at Håkon abdiserer og gir tronen til IA når Kongen flytter fra Slott til sarkofag

Hvorfor skulle han det? Han har da ikke gjort noe galt! Det er stesønnen hans som har det og det er heldigvis ikke han som er tronarving. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

På tide å starte avviklingen av kongehuset nå. Det er INGEN i den familien som er kvalifisert til å overta roret her. 

sildakongen Arvid Otto Mørch kan ta ansvaret når Kong Harald gir seg. 
Han er bare ca 70 år og en kul type. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Sugar&Spice skrev (4 timer siden):

Og tenk - alt som har kommet frem de siste tre månedene, har kommet frem kun fordi én venninne av 4. august-offeret ringte politiet. Mot sin venninnes vilje. 

Den venninnen fortjener medalje! Det var virkelig på tide at noen satte foten ned og varslet. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 28
Gjest NordreSving
Skrevet

Hvis dette er sant, så er det så sjokkerende at man nesten ikke har ord. 

Da handler det ikke bare om at MBH har gjort kriminelle handlinger, men at MM kan bli mistenkt for det også. Både det å varsle sønnen og det å rydde er å betrakte som en kriminell handling. 

Det er misforstått lojalitet. Og det går en rød tråd fra brevet på 20-års dagen og frem til denne handlingen. 

Og hvem «above my fu**ing paygrade» kontakter kronprinsessen? Eller kontakter de HM som eier av eiendommen, som deretter informerer MM? Tar de kontakt fordi det formelt sett er riktig fordi eiendommen er Skaugum? Eller fordi MBH er sønnen til MM? Det første er innafor, men det andre er ikke. 

Hvis ikke dette er å misbruke posisjon og privilegier så vet ikke jeg. 

Og MBH er så ute at han flirer med langefingeren mot kameraet mens han hans mor står i full krise på grunn av hans oppførsel. Det er selve inkarnasjonen på utakknemlighet. 

Skrevet
NordreSving skrev (12 minutter siden):

Hvis dette er sant, så er det så sjokkerende at man nesten ikke har ord. 

Da handler det ikke bare om at MBH har gjort kriminelle handlinger, men at MM kan bli mistenkt for det også. Både det å varsle sønnen og det å rydde er å betrakte som en kriminell handling. 

Det er misforstått lojalitet. Og det går en rød tråd fra brevet på 20-års dagen og frem til denne handlingen. 

Og hvem «above my fu**ing paygrade» kontakter kronprinsessen? Eller kontakter de HM som eier av eiendommen, som deretter informerer MM? Tar de kontakt fordi det formelt sett er riktig fordi eiendommen er Skaugum? Eller fordi MBH er sønnen til MM? Det første er innafor, men det andre er ikke. 

Hvis ikke dette er å misbruke posisjon og privilegier så vet ikke jeg. 

Og MBH er så ute at han flirer med langefingeren mot kameraet mens han hans mor står i full krise på grunn av hans oppførsel. Det er selve inkarnasjonen på utakknemlighet. 

Jeg kan forsåvidt skjønne at hun varslet ham, hun er jo overbeskyttende. Det vet vi jo allerede. Men at hun ikke har bedre dømmekraft enn å ile bort til huset og rydde... Hun vet at de bor på Skaugum og at politiet sannsynligvis ikke får eller vil ransake. Hun vet jo ikke engang hva han skal pågripes for, hvordan vet hun da hva hun skal rydde vekk? Det er helt krise. Da må hun jo ha visst om "mengdene med narkotika" som ble oppbevart der? Eller har han annet snusk som måtte fjernes? Masse nye spørsmål, og enda mindre tillitt til hele forbanna monarkiet. Marius' arrogante og patetiske krumspring den siste tiden, samt mammas panikkrydding nå... herregud. Få dem ut, orker ikke monarki. Ta med resten av gjengen også... 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
Sweetheaven skrev (6 timer siden):

For et nivå. 

Ja. Det er skikkelig ille at kronprinsessen  blander seg inn i en pågående straffesak. Det er ille det. Hun ringte jo offeret i straffesaken også tidligere i høst. Det tar seg faktisk ikke ut. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Bildet der Marius står med øl og viser fingeren og gliser  - ved siden av forside med seg selv på Se og Hør -  det fortalte meg det jeg trenger å vite om at han "driter i alt sammen". 

"Gangsteradvokaten" gjør antageligvis ingen innsats for å få Marius til å innse eller å ta ansvar, han gjør alt bare værre ift omdømmet til Marius OG kongehuset. 

Dette begynner å bli så sølete søle at jeg ikke helt ser hvordan kongehuset kan komme seg gjennom det på en god måte - eller noen som helst måte egentlig. De kommer til å fortsette å forholde seg helt tause også antageligvis - mens flere og flere mister all tillit til dem. '

Har de gitt opp? Vil de egentlig at det skal avvikles selv også? 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Isild skrev (16 minutter siden):

Bildet der Marius står med øl og viser fingeren og gliser  - ved siden av forside med seg selv på Se og Hør -  det fortalte meg det jeg trenger å vite om at han "driter i alt sammen". 

"Gangsteradvokaten" gjør antageligvis ingen innsats for å få Marius til å innse eller å ta ansvar, han gjør alt bare værre ift omdømmet til Marius OG kongehuset. 

Dette begynner å bli så sølete søle at jeg ikke helt ser hvordan kongehuset kan komme seg gjennom det på en god måte - eller noen som helst måte egentlig. De kommer til å fortsette å forholde seg helt tause også antageligvis - mens flere og flere mister all tillit til dem. '

Har de gitt opp? Vil de egentlig at det skal avvikles selv også? 

Kongen sa at det hadde vært et vanskelig år og at dette kunne skje i alle familier, også deres (sånn helt løst fra hukommelsen). Men jeg har enda til gode å se en så fucked up situasjon som denne i andre familier, selv om alt selvsagt ikke er overførbart. Vi har prinsessa som er gift med en con-man, vil tjene penger på bryllupsbråket og ellers er ulydig ifht regler som er satt om markedsføring, et stebarnebarn som kveler, banker og misbruker, en svigerdatter som blander seg inn både her og der mens hun står godt i kritikken... Sarkofag/Snøhetta-greiene... De gir jo blaffen...

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Déjà vu skrev (8 timer siden):

Var ikke Høglund selveste heltinnen her i forgårs? Stikkord: Paragraf 37. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kronprinsesse Mette Marit varslet Marius og ryddet for å skjule eventuelle spor før politiet kom.  

Dette er ikke bra.  Min respekt for Kronprinsessen falt veldig nå.  

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Déjà vu skrev (9 timer siden):

Tror MM er den siste PST / livvaktstjeneste ville ringt for å høre om man hadde skifta presedens vedr. ransaking på Skaugum grunnet Terboven og co i 1940, for å si det sånn. 

Det er spm de ville tatt med en eller annen politisjef. For meg kan det virke naturlig om det er en eller annen politisjef som ringte henne, også. For å forberede henne liksom, eller noe. Så hadde man kanskje ikke sett for seg at hun skulle begynne med ryddesjau osv.

Edit: Man kan jo tippe han der Larsen. Som uttalte seg så vagt vedr. den forebyggende samtalen. 

Mente IKKE at de hadde tatt diskusjonen med henne nei! 😂 Kun at det som en konsekvens av en slik diskusjon var kjent og dermed ble videreformidlet av «noen i politi/sikkerhetstjeneste»

• Liker 1
  • Hjerte 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...