Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eyr skrev (14 minutter siden):

Synes ikke MM har stått fram som noe offer i det hele tatt jeg. Hun står jo godt i kritikken og koste seg på shoppingtur med sønnen sin. Virker som alt er i skjønneste orden der👍🏼

Og det er jo nettopp dette som er mitt issue. Hun later jo som ingenting, nekter å snakke med pressen og står så godt i kritikken, at. Men, det har jeg jo nevnt før, for de som gidder å lese det jeg skriver istedenfor å få noia over hvor lite medfølelse jeg har.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Og det er jo nettopp dette som er mitt issue. Hun later jo som ingenting, nekter å snakke med pressen og står så godt i kritikken, at. Men, det har jeg jo nevnt før, for de som gidder å lese det jeg skriver istedenfor å få noia over hvor lite medfølelse jeg har.

Jeg har stort sett medfølelse for de fleste, men som nelliken skriver så er ikke de øverst på medfølelseslista mi… det er noen som er litt lenger frem i køa og får MER medfølelse enn andre.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Eyr skrev (3 minutter siden):

Jeg har stort sett medfølelse for de fleste, men som nelliken skriver så er ikke de øverst på medfølelseslista mi… det er noen som er litt lenger frem i køa og får MER medfølelse enn andre.

Javisst. Og jeg har jo ikke sagt at jeg ikke skjønner at det er vanskelig for dem, for det skjønner jeg selvsagt. Men når man opptrer på en måte, som for mange oppleves arrogant i en sånn situasjon, blir det vanskelig å komme høyere på den lista mi, ass... Det er tross alt andre som har det mye mye verre her også.

Endret av PusheenPusheen
La til et ord
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Eyr skrev (22 minutter siden):

Synes ikke MM har stått fram som noe offer i det hele tatt jeg. Hun står jo godt i kritikken og koste seg på shoppingtur med sønnen sin. Virker som alt er i skjønneste orden der👍🏼

Jeg skjønner ikke hva noe av det har med saken og gjøre. Du tar 2 minutter ut av 2 og en halv måned. At hun ikke lar seg knekke av kritikken er vel ikke det samme som at hun ikke har det vondt?

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (På 24.10.2024 den 17.33):

Jeg dømmer alle foreldre som ikke tar klar avstand fra voksne barn som utøver vold mot partner/familie og lignende. Foreldrene til MBH har lagt til rette for at kriminelle aktiviteter kan utføres på Skaugum (og sikkert andre steder). Alle foreldre som legger til rette for slikt bør få høre det ja. 

Det gjør jeg og, men en voksen mann på 27 år har ingen foreldre full kontroll på. Det er ikke sånn at han ligger i senga mellom foreldrene på nettene, men har bodd for seg selv i lang tid. Jeg er sikker på at alle normalt oppegående folk fordømmer både vold og spesielt vold mot en svakere part. Uavhengig av utfallet er det en som trenger profesjonell hjelp, det er det ingen tvil om her.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Men hvorfor  er det vanskelig å respektere dem på det de sier. Vi kan ikke si noe mer på nåværende tidspunkt,  pg at det betyr ikke at de ikke kan uttale seg senere.

Hvorfor må dette komme nå, da de ikke kan?

Hva de mener om tema er jo ikke utydelig med 20års arbeid innenfor da spesielt  volds utsatte. 

Er det et ønske om å se henne knekke sammen å grine? Å si noe nå, kan jo ikke bli noe mer enn de har allerede sagt.

De har jo uttalt seg mange ganger allerde, men spørres jo som om de ikke har sagt noe.  Når det er det de kan si nå, og evnt det de kan si en gang til. Hva er da poenget med å si det samme mange ganger? Det gir ikke dem noe, og det gir ikke oss noe mer, pr.dd. 

De har uttalt seg, og de har uttalt seg iht det de pr.dd kan si. Å si noe mer enn det, må komme senere , når det er muligheter for det.

Saken er ikke ferdig ennå, så jeg forventer ikke noe før evnt etter en endelig dom.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Men hvorfor  er det vanskelig å respektere dem på det de sier. Vi kan ikke si noe mer på nåværende tidspunkt,  pg at det betyr ikke at de ikke kan uttale seg senere.

Hva de mener om tema er jo ikke utydelig med 20års arbeid innenfor da spesielt  volds utsatte. 

Er det et ønske om å se henne knekke sammen å grine? Å si noe nå, kan jo ikke bli noe mer enn de har allerede sagt.

De har jo uttalt seg mange ganger allerde, men spørres jo som om de ikke har sagt noe.  Når det er det de kan si nå, og evnt det de kan si en gang til. Hva er da poenget med å si det samme mange ganger? Det gir ikke dem noe, og det gir ikke oss noe mer, pr.dd. 

De har uttalt seg, og de har uttalt seg iht det de pr.dd kan si. Å si noe mer enn det, må komme senere , når det er muligheter for det.

Saken er ikke ferdig ennå, så jeg forventer ikke noe før evnt etter en endelig dom.

Er det ikke lov å være kritisk til håndteringen, eller mangel på sådan, uten å bli spurt om noe så dumt som om at jeg vil at hun skal knekke sammen og grine? De gjør selvsagt som de vil uansett, men jeg trenger ikke være enig i det de gjør.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest Nelliken
Skrevet
Krokenguri skrev (18 minutter siden):

Ja, sikkert mange som er interessert i å høre hva hun har å si etter endelig dom. Det kan lett ta et års tid. 

Gjest Nelliken
Skrevet
Sefanja skrev (På 21.10.2024 den 9.07):

De kan, men har helt sikkert fått beskjed om å ikke kommentere fordi saken er under etterforskning. 

MM som kontaktet sønnens siste offer - en stor skam. Det virker ikke som de har så mange rådgivere - eller så bryr damen seg nada om hva de råder henne til. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (14 minutter siden):

Er det ikke lov å være kritisk til håndteringen, eller mangel på sådan, uten å bli spurt om noe så dumt som om at jeg vil at hun skal knekke sammen og grine? De gjør selvsagt som de vil uansett, men jeg trenger ikke være enig i det de gjør.

Jeg bare reagerer  på at de ikke bir respektert  på at de har sagt fra. 

Det sier seg jo selv, at de ikke kan si noe, når  en uproblematisk samtale med ene offeret ble et problem, og at j i et intervju, om saken ikke kan snakke om saken. 

At da kan de jo ikke si mer enn de har gjort. Så jeg spurte, fordi jeg skjønner  ikke hva du dere ønsker de skal di utover  det som de allerede har sagt.

For min del sier handlinger  mer enn ord. Og med 20års arbeid, så er det lite grunnlag til å lure på hva de mener om vold og narkotika.  Siden det nevnes stadig at ønsket er at de skal si hva de syntes  om det.  

Da er det jo bedre at de kan heller si noe ordentlig og av betydning,  den dagen de kan si noe.

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Jeg bare reagerer  på at de ikke bir respektert  på at de har sagt fra. 

Det sier seg jo selv, at de ikke kan si noe, når  en uproblematisk samtale med ene offeret ble et problem, og at j i et intervju, om saken ikke kan snakke om saken. 

At da kan de jo ikke si mer enn de har gjort. Så jeg spurte, fordi jeg skjønner  ikke hva du dere ønsker de skal di utover  det som de allerede har sagt.

For min del sier handlinger  mer enn ord. Og med 20års arbeid, så er det lite grunnlag til å lure på hva de mener om vold og narkotika.  Siden det nevnes stadig at ønsket er at de skal si hva de syntes  om det.  

Da er det jo bedre at de kan heller si noe ordentlig og av betydning,  den dagen de kan si noe.

At jeg ikke er enig, er ikke det samme som at jeg ikke respekterer det som blir sagt. Jeg er grunnleggende uenig i håndteringen. Man er ikke respektløs bare fordi man er uenig med hverandre. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (5 timer siden):

Foreløpig  mener jeg lite, fordi jeg syntes det har også vært lite informasjon som er konkret. Og da er det også vanskelig å skjønne  helt hva dette egentlig handler om

Jeg skjønner godt at det er vanskelig å ta inn over seg at det har blitt gjennomført rølpefester med galmannskjøring innendørs, tyveri av kongelig arvegods, samt besøk av noen av verstingene innenfor bandittmiljøet, på selveste Skaugum. Jeg har selv problemer med å forstå hvordan dette kunne skje. Jeg satser på at rettssaken og/eller en uttalelse fra kronprinsparet kan gi en forklaring på dette. Og på andre ting som jeg lurer på.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Nelliken skrev (8 minutter siden):

MM som kontaktet sønnens siste offer - en stor skam. Det virker ikke som de har så mange rådgivere - eller så bryr damen seg nada om hva de råder henne til. 

Hun sendte  en melding, så hva er da ikke noe problem å sjekke ut om var problematisk. Offeret selv som ringte MM. Og advokaten til offeret, sa det var av privat og uproblematisk karakter. Så det er vel da en sak som er ute av verden

• Liker 5
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

At jeg ikke er enig, er ikke det samme som at jeg ikke respekterer det som blir sagt. Jeg er grunnleggende uenig i håndteringen. Man er ikke respektløs bare fordi man er uenig med hverandre. 

I min verden så er det å ikke respektere det man har fått beskjed om, når man ber om en uttalse etter at det er gitt beskjed. 

At du syntes det er dårlig håndtering, blir for meg en annen sak. Og da helt ok å mene. 

Jeg bare er litt usikker på hva du mener burde ga vært en bedre håndtering.  Det er mer spennende og interessant 

Dårlig håndtering sier jo ikke så mye i seg selv, uten en spesifisering på det

• Liker 2
Gjest Nelliken
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Hun sendte  en melding, så hva er da ikke noe problem å sjekke ut om var problematisk. Offeret selv som ringte MM. Og advokaten til offeret, sa det var av privat og uproblematisk karakter. Så det er vel da en sak som er ute av verden

Hun sendte en mld, så ringte offeret henne etterpå.

Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

I min verden så er det å ikke respektere det man har fått beskjed om, når man ber om en uttalse etter at det er gitt beskjed. 

At du syntes det er dårlig håndtering, blir for meg en annen sak. Og da helt ok å mene. 

Jeg bare er litt usikker på hva du mener burde ga vært en bedre håndtering.  Det er mer spennende og interessant 

Dårlig håndtering sier jo ikke så mye i seg selv, uten en spesifisering på det

Det har blitt nevnt i ukesvis igjennom tråden. Noen har til og med skrevet gode eksempler på hva som kunne vært gjort istedenfor det vi hittil har sett. Jeg vet ikke om det er vits å nevne det på nytt, for det går jo tydeligvis ikke inn, hvis du enda sitter og lurer på hva en bedre håndtering ville vært. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Momma skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner godt at det er vanskelig å ta inn over seg at det har blitt gjennomført rølpefester med galmannskjøring innendørs, tyveri av kongelig arvegods, samt besøk av noen av verstingene innenfor bandittmiljøet, på selveste Skaugum. Jeg har selv problemer med å forstå hvordan dette kunne skje. Jeg satser på at rettssaken og/eller en uttalelse fra kronprinsparet kan gi en forklaring på dette. Og på andre ting som jeg lurer på.

Nei ddt har jeg ikke problemer med å forstå. Jeg bare skjønner  ikke helt hva historien er, når media  skriver det så rotete. Så den riktige  storyen blir borte,  og mangler kontekst.

Og da blir det iallefall for meg veldig vanskelig å ha noen mening om det. Når man må sitte å lure på er det så ille som e skriver, eller er det  blåst opp. 

Ofte ingen røyk uten ild, me så er det noe med at en fjør ble til 10 høns også. 

Så jeg får ikke  tak i hvor dette er mellom den fjlra og de 10 hønene. 

Spesielt når de skriver at det kjøres segway inne på skaugum  på fest og tar seg for. Og det man ser er et hus uten lyd og et par føtter. Hvis det skulle vise fest, så er marius og vennene hans verdensmester i stille fest.  Og det tror jeg ikke de er. Den videoen er iallefall blåst opp, til å være noe annet enn den er .

For det viser ingenting annet en en person som kjører hoover board inne på skaugum  i meget stille omgivelser.  Og at det minst er to personer i rommet.  Hvem som kjører er også helt ukjent, så for det jeg vet, kan det like gjerne være en ikke kriminell venn som kjører

Edit. I tillegg  kumne man lese i et sitat at skaugum festivalen, var rykter.

Endret av Krokenguri
  • Liker 5
Skrevet
Nelliken skrev (8 minutter siden):

Hun sendte en mld, så ringte offeret henne etterpå.

Ja det var 100% det jeg skrev 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

Det har blitt nevnt i ukesvis igjennom tråden. Noen har til og med skrevet gode eksempler på hva som kunne vært gjort istedenfor det vi hittil har sett. Jeg vet ikke om det er vits å nevne det på nytt, for det går jo tydeligvis ikke inn, hvis du enda sitter og lurer på hva en bedre håndtering ville vært. 

Har sett noen, men gode er jeg ikke helt enig i, da de enten går over i for mye iht det de kan si, eller noe som egentlig ikke betyr noe

Gjest Nelliken
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Ja det var 100% det jeg skrev 

Så bra da - alt oppstyret om dette for ingenting, altså?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...