Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Kvinne31 skrev (På 24.10.2024 den 11.19):

Grunnen til at jeg har mistet all respekt for kronprinsparet, er fordi dette kunne vært håndtert VELDIG annerledes for VELDIG lenge siden. De har såklart visst mye, både om rus, vold, tyverier, omgang med kriminelle ++

Det er det verste med alt synes jeg, at dette hadde fortsatt hvis ikke denne saken hadde kommet frem i lyset. Dette viser for meg at det er null ønske om å oppriktig ordne opp i ting. 

De BURDE ha forstått at å la han bo på Skaugum og gjøre alle disse tingene ville føre til store problemer. Jeg tror ALT vedrørende MBH har blitt håndtert feil fra kongehuset, og jeg tror ihvertfall ikke at min respekt noensinne kommer til å komme tilbake. 

Og når du tillater at lillesøster står å sier i en tale at storebror er ett stort forbilde... 😬🙄 Når du VET hva som foregår.. 

Nei.. det hjelper ikke å stikke hodet i sanden denne gangen. 

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg, men hvorvidt de har vært der flere ganger og om foreldre har vært klar over hvem som har vært der på fest, er noe annet. Vi må ta forbehold om at ikke alt som er skrevet i hver artikkel i media er fakta også. Det har skjedd flere ganger at saker blir blåst ut av dimensjoner og overdrevet. Her vet vi faktisk ikke hvor ofte og som noen skrev; at MM har "tatt i mot HA-medlemmer" hjemme på Skaugum. I så fall er det ganske bekymringsfullt om dette stemmer hvis hun visste hvem hun "slapp inn". 

Dessuten må vi tenke på søsteren hans og hennes uttalelser. Kanskje dette var en søsters uttrykk for at hun er glad i han og setter like stor pris på han som lillebroren sin. Mulig det har vært slik at M følte seg mindreverdig i forhold til de andres posisjon og at hun ville understreke at til tross for at han ikke er i samme posisjon som de, så betyr han like mye for henne som han andre og prøvde å uttrykke dette. Og hvem vet om hun på dette tidspunktet forsto og var klar over alvorsgraden og den situasjonen storebroren var i.  Det vet vi jo ingenting om. Vi legger nok for mye i setningen i talen uten å vite hva hun visste eller ikke på dette tidspunktet. Kanskje foreldrene har beskyttet søsken slik at de ikke var klar over hvor alvorlig det var, kanskje de selv ikke en gang var klar over hvor alvorlig dette var og har eskalert. Det blir jo ren spekulering fra vår side. Men, hadde det kommet for mine ører at datteren/sønnen min hadde hatt tungt kriminelle på besøk ville dørene vært låst og nøkkelen gjemt, samt at han ville fått beskjed om at skjer dette en gang til så må du se på alternative steder å bo.  Om det var mulig ville vi bedt om ekstra vakthold ved boligen om vi var bortreist. 

Ellers er vel de aller fleste enige i alvoret og det absurde i at kriminelle har vært innenfor gjerdene på Skaugum og festet der. Jeg vil tro at hvis dette stemmer og at disse er nære venner av M, så vet jo i hvert fall de damene han har vært sammen med en del om dette, kanskje de som delvis har bodd der sammen med han i perioder. 

Men, alt dette er ren spekulasjon og kan modereres vekk av admin, for vi VET egentlig ikke fakta her, det er det det bunner ned i, dessverre. Nå er alt under etterforskning og jeg håper politiet klarer å nøste opp i det de trenger informasjon om, i samarbeid med de instanser og personer de er i kontakt med. 

En artikkel som jeg mener er et problem er feks denne

https://www.seher.no/kongelig/stjal-fra-kronprinsparets-bolig/81979213

Som går på litt av det du tar opp. Ikke uening i alt som står her. Og det står mye, så jeg skal peke på en  del av det.

De skriver om ville fester  etc , godt mulig det er sant. Men bruker bilder og vieoer som dokumentasjon på det som ikke samsvarer med påstanden.

Feks det skrives om fest og fritt frem, og i artikkelen  ligger  det en video av en som skal være en venn av marius som kjører hoover board( de kaller det segway,  som det ikke er) i videoen er det  lyd, og ingenting i videoen peker mot at det er noe fest, huset er helt stille. Hvem denne vennen er får man heller Ikke vite,  om det er en av hans ikke kriminelle venner  eller om det er en kriminell vennkommer ikke frem av artikkelen,  men gir det intrykket  før du  ser videoen at det er en kriminell venn på full fest som kjører segway inne på skaugum.  Segway er en større sak, og høres  jo mer voldsomt ut. Søkerman på nett finner man tusenvis av videoer som kjører  hoover board innendørs. Så jeg ser ikke helt hva som skal være oppsiktvekkende med det, i bunn og grunn. 

Ingen bilder viser noe om fest inne på skaugum.  Og da lurer jeg litt på hvorfor ikke det, når de fremstiller det som at dette vet de mye om og har kilder på. Og bla nevner at det ligger bilder av det ute.

Såå da blir jeg skeptisk  til hele artikkelen og legitimiteten til den. 

Legger ved en printscreen av videoen. Som viser tekst som ikke samsvarer med det videoen viser

Og stiller da spm, til hvilken fest og  fritt frem er riktig historie egentlig? 

Screenshot_20241024_123015_Chrome.jpg

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Som går på litt av det du tar opp. Ikke uening i alt som står her. Og det står mye, så jeg skal peke på en  del av det.

De skriver om ville fester  etc , godt mulig det er sant. Men bruker bilder og vieoer som dokumentasjon på det som ikke samsvarer med påstanden.

Feks det skrives om fest og fritt frem, men legger med en video der det skal være en venn som kjører hoover board( de kaller det segway,  som det ikke er) i videoen er det  lyd, og ingenting i videoen peker mot at det er noe fest, huset er helt stille. Hvem denne vennen er får man heller Ikke vite,  om det er en av hans ikke kriminelle venner  eller om det er en kriminell vennkommer ikke frem av artikkelen,  men gir det intrykket  før du  ser videoen at det er en kriminell venn på full fest som kjører segway inne på skaugum.  Segway er en større sak, og høres  jo mer voldsomt ut. Søkerman på nett finner man tusenvis av videoer som kjører  hoover board innendørs. Så jeg ser ikke helt hva som skal være oppsiktvekkende med det, i bunn og grunn. 

Ingen bilder viser noe om fest inne på skaugum.  Og da lurer jeg litt på hvorfor ikke det, når de fremstiller det som at dette vet de mye om og har kilder på. Og bla nevner at det ligger bilder av det ute.

Legger ved en printscreen av videoen. Som viser tekst som ikke samsvarer med det videoen viser

gode poenger, som nok engang understreker hvor viktig det er med kontekst, og viser at man må være kritisk til narrativet som presenteres rundt det som fremstilles som bevis. Minner meg om bildene av MBH på bar i Italia, som strengt vurdert ikke beviste noe annet enn at han befant seg foran fotografens linse.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (52 minutter siden):

Her går det jo i så fall på sikkerhetssjekk, da. Hvis de ikke visste hvem de slapp inn, er det noen som ikke har gjort jobben sin. Er det SÅ slapt? Er det denne sikkerheten man betaler for? 

Ang skaugum festivalen,  har ikke jeg iallefall klart å finne noe ca antall som har vært der.

Om de kom i hopetall eller var 10stk. 

Og det er ukjent hva rutiner er iht private besøk. 

Hadde de kommet i hopetall, vil jeg jo anta at noen hadde ringt politiet på et tidspunkt.  Så høres  litt  rart ut om det var sånn også.

Var det stort,  eller er det blåst opp? Vanskelig å komme frem til når det er så lite info om det.  Står vel ikke så mye om når heller, som jeg også anser som relevant 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (På 24.10.2024 den 12.46):

Feks det skrives om fest og fritt frem, men legger med en video der det skal være en venn som kjører hoover board( de kaller det segway,  som det ikke er) i videoen er det  lyd, og ingenting i videoen peker mot at det er noe fest, huset er helt stille. Hvem denne vennen er får man heller Ikke vite,  om det er en av hans ikke kriminelle venner  eller om det er en kriminell vennkommer ikke frem av artikkelen,  men gir det intrykket  før du  ser videoen at det er en kriminell venn på full fest som kjører segway inne på skaugum.  Segway er en større sak, og høres  jo mer voldsomt ut. Søkerman på nett finner man tusenvis av videoer som kjører  hoover board innendørs. Så jeg ser ikke helt hva som skal være oppsiktvekkende med det, i bunn og grunn. 

-

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

Nettopp! Viktig det du skriver der! Det er et hooverboard, vi har tre av de selv. En segway ville knapt klart å smette mellom skjenken og bordet der, selv om det er store forhold på Skaugum og, så det var mye som ikke stemte med videoen kontra det som sto i artikkelen. Og, for de som har store ungdommer, unge voksne vet vi at har de fest, ja da er det gjerne HØY musikk, masse flasker, bokser og glass plassert overalt, samt mye folk som rører seg i rommene og det er mildt sagt støyende. Her ser vi ett bein som stikker frem og det kan like gjerne være kjæresten til IA eller en helt annen person, men det kan også være M. Denne videoen beviser egentlig ingenting, som du også påpeker. 

Jeg syntes dette er rett og slett kroneksempel på dårlig  journalistikk.  For når jeg som leser må lure på om det de skriver er riktig eller tull, da har noen ikke gjort en skikkelig jobb. Og det blir vanskelig å ta dem seriøst. 

Iallefall når man ser teksten de legger på videoen, som ikke samsvarer en cm engang. Ser heller ingen som tar seg til rette der. Ei heller ser jeg en fest, eller hører noen. Så hvis de mener dette er festingen pp skaugum,  da syntes jeg de blåser det opp nå de kaller et skaugum festival. For det er ogsp uklart om videoen er fra samme kveld,  slik de legger frem tekst og bilder. Da er isåfall skaugum festivalen en liten fise fest

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (På 24.10.2024 den 12.30):

Godt poeng. Det skrives så mye rart i denne tråden at man blir jo nesten blind for hva det faktisk er folk sier.

.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
MissHannigan skrev (2 timer siden):

De har også tillatt Marius å invitere grovt kriminelle til Skaugum, mens to yngre søsken bodde der. Hvorfor har de latt kriminelle gjengmedlemmer få tilgang til småsøsken og deres private bolig? Det er ikke et engangstilfelle heller. Hva tenker de med? 

Kanskje de tenker at inkludering av venner i et åpent hjem er en fin ting. Det er det jo også i utgangspunktet. Men så har det visst stoppet litt opp i vurderingsevnen til enkelte om man skal tro det man leser.

Endret av Momma
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Gjest Nelliken
Skrevet
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Tilatt eller skjedd?

Vet ikke hva du kaller det når MM selv tar imot HA-medlemmer i egen bolig?

Tillatt eller skjedd?

Skrevet
Momma skrev (7 minutter siden):

Hva er sannsynligheten for at sånt "bare skjer" gjentatte ganger på Skaugum? Bruk hodet litt, da!

Hvor mange ganger? Ligger det ute info?

Jeg har prøvd å finne ut litt mer, så har du materiale jeg kan lese, setter jeg veldig pris på det

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Nelliken
Skrevet
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke valig dom.  Og er mest iht  få kriminelle ut av kriminelt miljø. 

En sak jeg leste om som ga det, var en dame som fikk en streng narkotika dom, men hadde selv begynt rusbehandling 3 år tidligere.  Og fikk da en slik dom. Krav var bla å bryte med alle kriminelt miljø og venner. 

Så om han har kriterer for å kunne få en slik dom er uvisst. Men ser en form for fordeler med det i denne saken. Spm er jo evnt om fokuset er å få han ut av dette, eller kun yte straff. For kongefamilien og landet er det best om det  løses. 

Jeg er ganske sikker på at folk flest i dette landet regelrett driter i Marius og om/når han blir rusfri. 

Skrevet
Nelliken skrev (9 minutter siden):

Vet ikke hva du kaller det når MM selv tar imot HA-medlemmer i egen bolig?

Tillatt eller skjedd?

Men VET vi 100% at kronprinsessen har tatt i mot HA-medlemmer på besøk hjemme på Skaugum? Hvordan VET du dette? Har du sikker informasjon på dette som du kan vise til? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Men VET vi 100% at kronprinsessen har tatt i mot HA-medlemmer på besøk hjemme på Skaugum? Hvordan VET du dette? Har du sikker informasjon på dette som du kan vise til? 

Litt underlig på et forum som dette å plutselig slå over i filosofisk skeptisisme. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest Nelliken
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (4 minutter siden):

Det har stått i media. 
Her er det så stor pågang at jeg har ikke sjans til å søke det opp igjen - men det har kanskje du. 

Skrevet
Momma skrev (20 minutter siden):

Hva er sannsynligheten for at sånt "bare skjer" gjentatte ganger på Skaugum? Bruk hodet litt, da!

Foreløpig  mener jeg lite, fordi jeg syntes det har også vært lite informasjon som er konkret. Og da er det også vanskelig å skjønne  helt hva dette egentlig handler om

• Liker 3
Gjest Heidrun(dande)
Skrevet
Isild skrev (På 9.10.2022 den 8.53):

Jeg er veldig enig i dette. Kongehuset er en eldgammel tradisjon vi sponser. Hele poenget med det, er at det skal være høytidelig og litt "over-mennesker". Hvis de ikke lenger skal være det, så er det bortkastede skattepenger å fortsette å sponse dette. 

Jeg forstår dem selvsagt. Vi lever i 2022 og en viss "modernisering" av selv monarkier må vi tåle. Men det er rett og slett slik at hvis de ønsker å være hvermansen de også, så må de bytte jobb. 

Kronprinsparet kan ikke styre hva deres høyst "ukongelige" sønn/stesønn foretar seg. Men der har man litt av det som skjer når det blir for mye "mannen i gata" inn på slottet. 

Akkurat nå er det mange flauser i det Norske monarkiet! Det bildet av Nora og Sophie Elise er noe av det mer vulgære og tacky jeg har sett. 

spot on

Skrevet
Nelliken skrev (29 minutter siden):

Jeg er ganske sikker på at folk flest i dette landet regelrett driter i Marius og om/når han blir rusfri. 

Det er nok også en del som betviler at rusen har vært det sentrale her.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Caniggia skrev (1 minutt siden):

Det er nok også en del som betviler at rusen har vært det sentrale her.

Ifølge JS er han empatiløs.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Caniggia skrev (På 24.10.2024 den 14.00):

Litt underlig på et forum som dette å plutselig slå over i filosofisk skeptisisme. 

.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Man vet hvertfall at det har foregått slike fester som beskrives som "Skaugumfestivalen". Og man vet at den 38-årige mannen som MBH var på hyttetur sammen med, er i samme klikk som 34-årig HA-gjengmedlem. Så det er vel ikke så far fetched dersom 34 åringen, eller andre fra HA har blitt tatt imot av MM på Skaugum.

Sitat

I miljøet rundt Marius Borg Høiby finner vi rike arvinger, realitykjendiser og influencere. Men vi finner også personer dømt for befatning med kokain og grov kriminalitet - og som har forbindelser til gjengmiljøet og Hells Angels.

Sitat

Ryktene har versert lenge i pressekretser - at vennene til kronprinsessens eldste sønn, Marius, har stjålet og festet vilt på Skaugum. Ikke bare i huset Marius disponerer, men også i kronprinsfamiliens private leilighet. 

• Liker 6
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...