Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

VXL100 skrev (43 minutter siden):

Er det mulig å plage en advokat om dette pga. av en diskusjon på KG?! Herreminjesus. Uansett kan man aldri stole på hva Elden husker eller ikke, det blir nok det som passer han best. 

Ellers synes jeg at du og andre "degraderer" folket litt med denne kommentaren.  For det første så ville ikke Elden svart, dersom han ikke hadde lyst og tid til det. For det andre, så er det vi folket som har all makt i forhold til monarkiet. De kongelige er helt avhengige av å ha folkeopinionen på sin side, for å i det hele tatt ha noe eller noen å representere. Og da må folket vite hva de driver med - det er helt selvsagt. Og her hadde vi en sak - der media IKKE klarte å oppklare hvordan det foregikk. Hele tre medier, fortalte oss noe annet.

Til slutt så vil jeg også påstå at det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar. Som man sier.

Endret av yedi warrior
stavefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nelliken skrev (Akkurat nå):

Ja, etter mitt syn burde de sagt noe for lenge siden. 
KG er et diskusjonsforum hvor folk får lufte tankene sine - selvom noen tar det hele svært alvorlig. 

Politiet er ikke forpliktet til å informere offentligheten om annet enn at saken(e) er under etterforskning og at de tar de nødvendige skritt. Definerte datoer og tidspunkt er ikke noe info allmennheten skal underrettes om annet enn det som står over.  

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (8 minutter siden):

Politiet er ikke forpliktet til å informere offentligheten om annet enn at saken(e) er under etterforskning og at de tar de nødvendige skritt. Definerte datoer og tidspunkt er ikke noe info allmennheten skal underrettes om annet enn det som står over.  

Du bør kanskje lese litt før du svarer. Vi snakker ikke om politiet, vi snakker om kronprinsparet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelliken skrev (14 minutter siden):

Ja, etter mitt syn burde de sagt noe for lenge siden. 
KG er et diskusjonsforum hvor folk får lufte tankene sine - selvom noen tar det hele svært alvorlig. 

Selvfølgelig , bare luft tankene dine du. Jeg ble bare nysgjerrig på om tankene dine hadde endret seg etter i går. Da har de ikke det, og Vi er bare veldig uenige , det er ikke noe og ta svært alvorlig nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelliken skrev (4 minutter siden):

Du bør kanskje lese litt før du svarer. Vi snakker ikke om politiet, vi snakker om kronprinsparet. 

Vil du ikke at kronprinsparet skulle uttale seg om det politiet ønsket og holde skjult da? Blir ikke det det samme? Hvis kronprinsparet ikke hadde samarbeidet med politiet og uttalt seg underveis, så hadde jo politiet også blitt mer presset til og uttale seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (58 minutter siden):

Jeg mener det er viktig for folket å vite hvor mye de kongelige holder skjult/ hva de klarer å holde skjult, ja. Nå vet jeg ikke hvor mange lesere det er her inne på forumet, men det virker som det er ganske mange. Dessuten vet du jo ikke om jeg evt. trengte desse opplysningene til annet.

 

Håper det ikke er pga kg diskusjon isåfåll. Skulle blitt unødvendig mye press  å bli spammet ned  med slike spm at alle som diskuterer i forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (40 minutter siden):

Har ikke noe med husking å gjøre. Han sier at VG aldri underbygget påstanden sin, og det kan vi jo lese med egne øyne i artiklene deres, som har vært poenget mitt hele tiden. Trenger ikke Eldens bekreftelse på at VG ikke underbygger påstanden sin.

Videre fastholder han det han sa i 2003 under henvisning til at det ikke har kommet nye opplysninger, så det har igrunnen heller ikke noe med hukommelsen hans å gjøre.

Korrekt.

yedi warrior skrev (1 time siden):

Til @MissLucy og @Sweetheaven: Jeg hadde virkelig lyst å vite hvordan det virkelig lå an vedr. MM i saken rundt broren Espen Høiby sin rettsak. Da jeg mener det er svært relevant i forhold til hva man kan forvente i rettsaken som kommer, som gjelder MBH. Ikke fordi MM eller HM evt. må vitne, for det har vi vært enige i at de ikke må - men mer om hva som blir skjult evt. i forhold til de kongelige i en rettsak. Og jeg må legge meg HELT FLAT. Spurte Elden om det, og skjermdumpen her viser svaret hans. Og jeg tror han. Så BEKLAGER, jeg tenker at jeg (og VG, Mælnes og Carl-Erik Grimstad) tok feil:

 

Skjermbilde 2024-10-18 142435.png

Jeg må si han var grei som svarte på dette knyttet til en - 21 år gammel sak.. Videre at engasjementet for denne saken tar litt av for å si det meget forsiktig, når en går til egne "etterforskningsskritt' som dette, basert på mistillit, fremfor å forholde seg til forelagte opplysninger, og i nåværende sak til politiets håndtering og evt.videre rettsbehandling. Det virker som at politiet gjør en solid jobb her, der siktede har vært i 7 avhør, i kontrast til forestillingen blant flere her om manglende avhør, med dertil sterke emosjonelle reaksjoner. Jeg mener vi må få bort denne "gatedomsstolen" (og jeg priser meg lykkelig over at fortidens barbariske heksebrenning ol. er erstattet av en sivilisert rettsstat) som fort baserer seg på feiloppfatninger og antakelser, og la rettsvesenet ta seg av saksforholdet.

Ønsker vi å engasjere oss i arbeidet med vold I nære relasjoner, finnes det mange tilgjengelige muligheter for å bidra.

Bruk stemmeretten og politisk engasjement om vi ikke ønsker monarki.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (13 minutter siden):

Håper det ikke er pga kg diskusjon isåfåll. Skulle blitt unødvendig mye press  å bli spammet ned  med slike spm at alle som diskuterer i forum

Akkurat nå er det bortimot 4800 aktive brukere her inne på KG. På nettsiden til en normal norsk lokalavis vil det være snakk om titalls. Jeg vet ikke akkurat hvor mange som leser inne i denne tråden akkurat nå. Men det vil være flere enn i ei vanlig lokalavis. Du mener vel at lokalaviser har rett til riktig informasjon? Helt greit at du ikke er opptatt av å diskutere emner basert på riktig informasjon, men jeg er det. Jeg har brukt ganske mye tid her inne i det siste, fordi jeg synes det er interessant, og det er et tema jeg mener er viktig. Både i forhold til makt i samfunnet vårt og monarkiet i den forbindelse, og fordi jeg er opptatt av kvinners rettigheter på generell basis. Degrader deg selv, men gi faen i å degradere meg.

Endret av yedi warrior
stavefeil + bytta ordet "feilaktig" med "riktig"
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Korrekt.

Jeg må si han var grei som svarte på dette knyttet til en - 21 år gammel sak.. Videre at engasjementet for denne saken tar litt av for å si det meget forsiktig, når en går til egne "etterforskningsskritt' som dette, basert på mistillit, fremfor å forholde seg til forelagte opplysninger, og i nåværende sak til politiets håndtering og evt.videre rettsbehandling. Det virker som at politiet gjør en solid jobb her, der siktede har vært i 7 avhør, i kontrast til forestillingen blant flere her om manglende avhør, med dertil sterke emosjonelle reaksjoner. Jeg mener vi må få bort denne "gatedomsstolen" (og jeg priser meg lykkelig over at fortidens barbariske heksebrenning ol. er erstattet av en sivilisert rettsstat) som fort baserer seg på feiloppfatninger og antakelser, og la rettsvesenet ta seg av saksforholdet.

Ønsker vi å engasjere oss i arbeidet med vold I nære relasjoner, finnes det mange tilgjengelige muligheter for å bidra.

Bruk stemmeretten og politisk engasjement om vi ikke ønsker monarki.

 

yedi warrior skrev (1 minutt siden):

Akkurat nå er det bortimot 4800 aktive brukere her inne på KG. På nettsiden til en normal norsk lokalavis vil det være snak om titalls. Jeg vet ikke akkurat hvor mange som leser inne i denne tråden akkurat nå. Men det vil være flere enn i ei vanlig lokalavis. Du mener vel at lokalaviser har rett til riktig informasjon? Helt greit at du ikke er opptatt av å diskutere emner basert på feilaktisg informasjon, men jeg er det. Jeg har brukt ganske mye tid her inne i det siste, fordi jeg synes det er interessant, og det er et tema jeg mener er viktig. Både i forhold til makt i samfunnet vårt og monarkiet i den forbindelse, og fordi jeg er opptatt av kvinners rettigheter på generell basis. Degrader deg selv, men gi faen i å degradere meg.

Svarer til deg som jeg gjorde til @Krokenguri

Endret av yedi warrior
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (13 minutter siden):

Vil du ikke at kronprinsparet skulle uttale seg om det politiet ønsket og holde skjult da? Blir ikke det det samme? Hvis kronprinsparet ikke hadde samarbeidet med politiet og uttalt seg underveis, så hadde jo politiet også blitt mer presset til og uttale seg? 

Hvorfor skulle politiet ønske å holde skjult om kronprinsparet tar avstand fra vold i nære relasjoner, også innen familien sin og ikke bare når de skal klippe silkesnorer på krisesentere? Det er jo hva folk aller mest har etterlyst at de skal uttale seg om.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelliken skrev (1 time siden):

Når vi er velsignet med et kronprinspar som snur ryggen til media og nekter konsekvent å si et ord om den saken så må media bedømme dem utifra hvordan de oppfatter dem. Og selvsagt bruker de sine kilder. 

Lurer litt på hva  kronprins paret  skulle uproblematisk uttale seg om.

J har vært i intervju  som ble lagt ut i går. Den har jeg hørt. Og hun såkalt snakker om saken. Bortsett fra at det  gjør hun ikke , pga ikke lov.

Så hun svarer kun på noe som omhandler henne selv, og som er avklart med advokat iht hva hun kan si. Det var svært lite.

Så mener man at utenforstående som ikke er iblandet saken skal ut å uttale seg nå?  Det går ikke , uten å juridisk gjøre noe feil. 

Til og med den uproblematiske samtalen med siste ex, er på kanten juridisk feil. Også nener man at de skal uttale seg mer enn de har gjort offentlig.  

Slik jeg ser ddt har de uttalt seg, og de har utalt max det de kan si pr.nå.

Og det er bla

- det er alvorlig når politiet er blandet inn

- vi håper  alle involverte blir godt  ivaretatt 

- vi vet det marius har fortalt oss

- det  må advokatene svare på

- dette er opp til retts systemet.

- vi kan ikke svare  på slike spørsmål nå. Det betyr  ikke at vi ikke kan si noe på wt senere tidspunkt 

Sånn fritt fra min hukommelse 

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle politiet ønske å holde skjult om kronprinsparet tar avstand fra vold i nære relasjoner, også innen familien sin og ikke bare når de skal klippe silkesnorer på krisesentere? Det er jo hva folk aller mest har etterlyst at de skal uttale seg om.

Ok, mulig vi snakker om ulike ting nå. 
neida, det hadde ikke gjort noe for politiets etterforskning om de hadde liret  av seg meningsløse fraser imens de klippet silkesnor . Jeg trodde vi fortsatt snakket om de mange etterlysningene om og få han til avhør og å uttale seg om saken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Istapp skrev (50 minutter siden):

Du er så nedlatende og arrogant i måten å svare andre på. Hvordan kan du konkludere at andre "mister poenget"? Vi har ulike meninger her inne og beskriver/forklarer oss ulike - ha respekt for forskjellighet. 

Ved å sammenholde eget innlegg og poenger med motdebattantens svar?

Det er da en helt vanlig kommentar å komme med i diskusjoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (48 minutter siden):

Politiet er ikke forpliktet til å informere offentligheten om annet enn at saken(e) er under etterforskning og at de tar de nødvendige skritt. Definerte datoer og tidspunkt er ikke noe info allmennheten skal underrettes om annet enn det som står over.  

Helt enig i dette.

I denne saken har vi som jeg har skrevet før fått full identifisering etterfulgt av fortløpende rapporter nærmest "direkte" fra fengsling, avhør osv. Detaljer fra etterforskingen er blitt lekket som en sil til tabloidpressen, og Se og Hør har publisert det anonyme kilder velvillig har fôret til dem med - spredt tynt utover i så mange oppslag som mulig. Slik har det blitt skapt en forventing om at nye oppslag skal fortsette å pumpes ut i samme tempo, om hvert minste nye etterforskningsskritt. Den forventningen er ikke realistisk.

For den typen dekning vi har sett i denne saken framstår som et formidabelt unntak fra vanlig kriminaljournalistikk. Når nye avhør har skjedd uten at politiet har informert offentligheten er det derimot mye mer i tråd med vanlig praksis, og innebærer slett ikke at noe holdes skjult på unormale måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (34 minutter siden):

Hvorfor skulle politiet ønske å holde skjult om kronprinsparet tar avstand fra vold i nære relasjoner, også innen familien sin og ikke bare når de skal klippe silkesnorer på krisesentere? Det er jo hva folk aller mest har etterlyst at de skal uttale seg om.

Å klippe silkesnorer på krise senter er vel svar nok i seg selv  tenker jeg, iht å ta avstand  fra vold mot kvinner generelt. 

 

Endret av Krokenguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...