Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

MissHannigan skrev (13 timer siden):

Systematisk mishandlet og banket søsteren til Jens partnerene sine i 10 år? Hang hun med grovt kriminelle gjengmedlemmer? Tok hun med seg disse farlige gjengmedlemmene hjem til familien sin?

Kan Marius og søsteren til Jens virkelig sammenlignes?

Var det det du leste? 
Hun ble narkoman. Hun kom fra en ressurssterk familie , søsknene hennes fikk toppjobber og hun døde tidlig av misbruket sitt. I debatten om ressurssterk familie er nok til og lykkes i seg selv, og om foreldrene har skylda er dette en god sammenligning. Når hun rømte fra rehab var broren statsminister. Vi hadde en statsminister som løp rundt på plata og lette etter søsteren sin i pausene under budsjettforhandlingene. 
det Marius og Ninni har felles er ressurser, stort oppmerksomhet behov, og avhengige av narkotika. Ninni er litt mer spennende enn marius da. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malmfrid
O Rakel skrev (32 minutter siden):

Forsåvidt enig. Hvilket i så fall indikerer hvilke tråder som trekkes i nettverket til kongefamilien. 

Nini hadde et samfunnsengasjement. Når hun skled utfor hadde hun bodd hjemmefra lenge og var selvforsørget. Og som sagt; hun selv bedrev aldri vold og trusler.

Kronprinsparet har finansiert MBHs livsstil, hvis ikke, så er den finansiert av svarte penger og da har de skjønt at det må være en slik kilde ettersom pengene ikke kom fra dem. Og han bor gratis hos dem. De har vært muliggjørere. En annen ting er at ingenting av det som kommuniseres fra ham verken i det han sier eller gjør signaliserer verdier som ansvar, ydmykhet og empati men det stikk motsatte - et jetsetliv uten noe av dette. Det er ubegripelig.

Og ja, nå er han voksen men han kan ikke lastes selv for hva han får med hjemmefra.  

Blir provosert av Krokenguri sitt innlegg. Jeg er gammel nok til å huske Blitz og alt som var der. Derimot er det ikke det jeg forbinder med Nini Stoltenberg. Henne husker jeg mest av alt fordi hun var alldeles nydelig i ungdommen og for alt hun og især hennes far, Thorvald har gjort for å få vekk fordømmelse og skam fra narkomane og deres familier. 

De gjorde en kjempejobb og mange i Norge kan takke deres kamp og deres åpenhet for at de selv tør være åpne om at deres barn ruser seg. 

Tillegg: Og hvordan kunne jeg glemme at hun ble tatt opp på scenen da Bruce Springsteen hadde konsert i Drammenshallen i 1981: https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/oM5Gj/fikk-danse-med-springsteen

Endret av Malmfrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (13 timer siden):

Det var du som dro den sammenligningen mellom MBH og Ninni og opphavet. Da må du tåle å høre at de på ingen måte er sammenlignbare. 

Hva er det du sammenligner , Nini og Marius personlig ? 
ellers ressurssterk familie og ressurssterk familie? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (12 timer siden):

Det er INGEN som ville kritisert hverken MM, HM, MB eller noen dersom MBH "bare" hadde vært narkoman.

Virkelig? Kritikken startet da han « bare» var narkoman . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (2 timer siden):

Klokt av politiet å varsle Lille Marius på forhånd, slik at han fikk tid til å slette spor. Er det vanlig fremgangsmåte når man slår til mot kriminelle, mon tro?

Helt vanlig. Jeg kjenner flere voksne som har blitt varslet en halvtime før en arrestasjon 😉 Ingen særbehandling her. Marius blir behandlet som en helt vanlig Ola Nordmann.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (12 minutter siden):

Derimot er det ikke det jeg forbinder med Nini Stoltenberg. Henne husker jeg mest av alt fordi hun var alldeles nydelig i ungdommen og for alt hun og især hennes far, Thorvald har gjort for å få vekk fordømmelse og skam fra narkomane og deres familier. 

De gjorde en kjempejobb og mange i Norge kan takke deres kamp og deres åpenhet for at de selv tør være åpne om at deres barn ruser seg. 

Vi kan jo håpe på at Marius og foreldrene gjør det samme når saken har fått sin avslutning i rettsvesenet, at de går åpent og med kamplyst foran og fronter kampen mot fordømmelse og skam forbundet med rus. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (9 minutter siden):

Kritikken startet da han banket kjæresten sin, tok flere kvelertak på henne og ramponerte leiligheten hennes.

• Liker 11
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (1 time siden):

Man kan jo lure på hva MBH egentlig har å skjule. Kjekt å bli varslet av politiet i forkant, da, så han rakk å fjerne bevis i form av elektroniske spor ved å knuse telefonen og fjerne SIM-kortet. Nesten så man skulle tro at han er dreven i gamet. 

https://www.vg.no/nyheter/i/VzGK8r/opplysninger-til-vg-marius-borg-hoeiby-leverte-knust-mobil-uten-sim-kort-til-politiet

Det blir jo bare verre og verre. Han oppfører seg som en hardbarka kriminell

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Er jeg ikke  tydelig på at jeg spekulrerer i tråden? Jeg peker bare på det ensidige fokuset på MM  som får skylden for alt men at man vet jo ingenting. Man jan jo ikke påstå at at marius kun får penger av mora. Når hans fars familie også er særdeles bemidlet. Så hvor han får penger fra, han ruser seg på er intet annet enn 100% spekulasjoner basert på grunnløse grunner  man vet ingenting  om. Da det finnes vanvittig mye andre alternativer enn at mora gir sønnen sin penger sender han ut døra og sier,  se her gutten min, her har du penger til kokiain.

Dette er ganske grove og stygge beskyldninger mot pårørede som står i en særdeles vanskelig periode nå. 

Kanskje er det klokt å ikke spekulere så hardt og så mye i en retning før man egentlig vet noe mer.

Det man derimot vet er at han har gått i god pluss på et hussalg. Hvor penger til huskjøp kommer fra vites ikke. 

Men han har iallefall 2mill i formue etter salget.  For det vi vet kan hans økte forbruk av ulovlige rusmidler, komme fra disse pengene.  Så hvorfor har ikke det vært et tema? Regner med 2 mill gir mange brukerdoser. 

Han har også drevet en kort periode  eget verksted. Hvorvidt det er  penger inn derifra, vet jeg ingenting om. Og ikke hvor  mye. 

Alt dette blir bare ren spekulasjon,  så jeg skjønner  virkelig ikke hvorfor det er spekulasjoben om at mettemarit forer han med penger  som eneste grunnen til at han har penger å ruser seg.

Ruse seg gjør han 100% selv. Og det har tydeligvis ikke hjulpet å hjelpe han.

En ting jeg er ganske sikker på. At mette marit vet mye om problemer som medføres iht å i det hele tatt ha et rusproblem. Hun vet også  hvor tøft det er å bli rusfri. For den veien har hun gått. Og hun vet nok godt hva som skal til og kreves. Men hun vet nok også at det er ganske så nyttes løst om hovedpersonen selv ikke er  med på det.

Skal vi ta lyd opptaket. Så har nok dette med feil venner  vært et tema. Han sier, de vet om det, men kan ikke gjøre noe med det 

Det er du som fortsetter å dra inn MM.

Fokuset akkurat nå i tråden, er på Marius og den ødelagte mobiltelefonen han frivillig gav til politiet.

Endret av MissHannigan
  • Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (11 timer siden):

Interessant at du deler artikkel fra en (offentlig) familie om ett familiemedlem som egentlig ikke er så offentlig, hvor de velger å snakke så åpent om utfordringene. Det er jo rene kontrasten til kongehuset vårt hvor man tier alt ihjæl, «står godt i kritikken» og drar på madrass shopping 😂 

Hun var vel offentlig, programleder på tv , og stadig i typisk moteblader, hun hadde så kul livsstil. I etterkant så vet vi at hun var narkoman også når hun jobbet i tv3. Her hopper du jo 20 år i tid. Nei, Thorvald ble ikke konfrontert når det begynte og gå rykter i se & hør om Ninnis narkotikaproblemer, men ja han valgte og snakke åpent om det etter hvert. Jens snakket vel ikke om det før han var ferdig i sin periode som statsminister. 
jeg synes sammenligningen til misslucy er god og jeg har tenkt det samme selv. Da tenker jeg på og sammenligne personlighetene ninni og Marius, men den biten om ressurssterk familie, ressurssterke foreldre , som har et barn som ender som narkoman og med hullete cv. 

når det gjelder tiltalen til Marius og det han har gjort og kanskje har gjort er det jo ikke det man sammenligner Nini med..det er den kritikken som går igjen om « ressurssterk « familie som er sammenlignbart.  Det er ikke alltid penger og bekjentskaper fikser alt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (15 minutter siden):

Kritikken startet vel da Se & Hør kunne avsløre glattcelle, voldsutøvelse, ramponering OG rus. Ikke kun rus.

• Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (27 minutter siden):

Blir provosert av Krokenguri sitt innlegg. Jeg er gammel nok til å huske Blitz og alt som var der. Derimot er det ikke det jeg forbinder med Nini Stoltenberg. Henne husker jeg mest av alt fordi hun var alldeles nydelig i ungdommen og for alt hun og især hennes far, Thorvald har gjort for å få vekk fordømmelse og skam fra narkomane og deres familier. 

Jeg velger  ikke komentere, pga avsporing

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Kritikken startet vel da Se & Hør kunne avsløre glattcelle, voldsutøvelse, ramponering OG rus. Ikke kun rus.

Rus ble vel ikke nevnt før Marius selv valgte å brukte det som en "ikke unnskyldning" i uttalelsen sin? 

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Rus ble vel ikke nevnt før Marius selv valgte å brukte det som en "ikke unnskyldning" i uttalelsen sin? 

Åja, da gir jo den kommentaren jeg siterte, enda mindre mening... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (6 timer siden):

Men den aller største forskjellen er at Thorvald Stoltenberg var åpen om NInis narkotikaproblem, Nini selv var åpen og stilte ofte til debatt om temaet. Stoltenberg-familien gjorde en forskjell på hvordan det norske folk så på narkomane og narkotikapolitikken i landet. 

All ære til dem for det.

Han var ikke det i fra start nei, men han ble det etter hvert. 
jeg er helt enig i at Stoltenberg familien gjorde en stor forskjell på hvordan det norske folk så på narkomane. Ja, og litt for narkotikapolitikken, Jens ble nedstemt med sitt forslag, og fortalt i ettertid hvor vanskelig det var og sitte diplomatisk uten og dra inn personlige preferanser . all ære til dem, men det er ikke det samme som at mm og haakon ikke kan gjøre det samme og 20 år. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MissHannigan skrev (10 minutter siden):

Det er du som fortsetter å dra inn MM.

Fokuset akkurat nå i tråden, er på Marius og den ødelagte mobiltelefonen han frivillig gav til politiet.

Følger du tråden bakover  starter mitt svar iht det om @O Rakel sin påstand om mm sitt forbruk på marius. 

Det går flere temaer her samtidig 

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (58 minutter siden):

Han var ikke det i fra start nei, men han ble det etter hvert. 
jeg er helt enig i at Stoltenberg familien gjorde en stor forskjell på hvordan det norske folk så på narkomane. Ja, og litt for narkotikapolitikken, Jens ble nedstemt med sitt forslag, og fortalt i ettertid hvor vanskelig det var og sitte diplomatisk uten og dra inn personlige preferanser . all ære til dem, men det er ikke det samme som at mm og haakon ikke kan gjøre det samme og 20 år. 

Nå har vel kongefamilien litt mer å deale med enn bare et voksent barn med rusproblemer?

Marius har systematisk mishandlet kvinner i mange år. Han henger med tungt kriminelle gjengmedlemmer (10 år). Han bor på foreldrenes eiendom. Han drar med seg farlig kriminelle hjem. Han har latt dem få tilgang til foreldrenes private leilighet. Det har blitt stjålet verdisaker (dette var i 2020, mens yngre søsken bodde hjemme). Han kjører villmann og krasjer på eiendommen. Han har hatt en stjålet moped på kongelig eiendom i over et år.

Han bor fortsatt på Skaugum. Hvorfor?

Endret av MissHannigan
  • Liker 19
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (22 minutter siden):

Hun var vel offentlig, programleder på tv , og stadig i typisk moteblader, hun hadde så kul livsstil. I etterkant så vet vi at hun var narkoman også når hun jobbet i tv3. Her hopper du jo 20 år i tid. Nei, Thorvald ble ikke konfrontert når det begynte og gå rykter i se & hør om Ninnis narkotikaproblemer, men ja han valgte og snakke åpent om det etter hvert. Jens snakket vel ikke om det før han var ferdig i sin periode som statsminister. 
jeg synes sammenligningen til misslucy er god og jeg har tenkt det samme selv. Da tenker jeg på og sammenligne personlighetene ninni og Marius, men den biten om ressurssterk familie, ressurssterke foreldre , som har et barn som ender som narkoman og med hullete cv. 

når det gjelder tiltalen til Marius og det han har gjort og kanskje har gjort er det jo ikke det man sammenligner Nini med..det er den kritikken som går igjen om « ressurssterk « familie som er sammenlignbart.  Det er ikke alltid penger og bekjentskaper fikser alt. 

Tilføyer: Hun var så offentlig, at de brukte en hel episode av Makta bare til henne.

https://www.nrk.no/kultur/fakta-og-fiksjon_-makta-episode-12-1.16750080

Endret av MissLucy
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (13 timer siden):

Kødder du nå? Han har hatt mer reel makt enn mettw marit noensinne kan få som sin posisjon som kronprinsesse. 

Vi snakker  om perioder som forsvarsminister , diplomat med imunitet som kongen har ap politiker og vært med å bestemme over landet direkte, jurist, dar til tidligere statsminister og har fungert som hans mentor for å nevne noe. Helt rikrig han har ikke vært i samme posisjon som mette marit, han har hatt en mye høyere og større makt posisjon enn det hun  kommer i nærheten av.

https://snl.no/Thorvald_Stoltenberg

Og man kan sammenligne de som to solide familier,  som fikk et barn  det gikk helt galt med. Forskjellen er at thorvald og kona har ikke blitt hetset på samme vis som mette marit har. Og hun var en anonym person i mange år. Hørte ikke om henne før jens stoltenberg hadde vært statsminister i mange år. 

Som nevnt tidligere; den store forskjellen (i mine øyne) er volden til Marius. Som tydeligvis kun er mot kvinner. Dette vitner om et holdningsproblem mot kvinner, og kan ikke sammenlignes med rus. Dette vil jeg si er holdninger man lærer gjennom oppveksten. Men nå er jo kongefamilier ganske å patriarkalske fra før.

Og Mette-Marit skal være en royal beskytter av veldedighetsorganisasjoner som jobber mot vold mot kvinner i nære relasjoner. 

Og igjen snakker du om "reell" makt, som den tradisjonelle makten. Den andre typen makt MM og MBH har er blitt påpekt av flere andre her. 

• Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...