Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Iia skrev (3 minutter siden):

Jo, det mener jeg hun har.Hun behøver ikke å "stå støtt i den kritikken".  Hun kunne uttalt at hun tar full avstand fra Marius` handlinger og sagt noe om at hun burde uttalt seg om dette tidligere, men det er vanskelig å være mor og kronprinsesse i en så alvorlig sak som gjelder hennes sønn. hun kunne sagt noe om at det er ting hun og Håkon tenker de kunne gjort annerledes (hvis hun mener det / hvis det er det). Hun kunne beklaget til det norske folk, da spesielt de berørte ofrene for sønnens handlinger. Lagt til at hun vil gjøre det hun kan or å støtte sønnen i de endringene hun håper han vil gjøre i livet sitt.

Helt enig. 
At hun står og ler og hygger seg med sønnen i møbelbutikken mens stormen raser utenfor er et hån mot ofrene i saken, pressen og det norske folk som hun og HM vendte ryggen til. 

Hun viser seg stadig mindre egnet til å være norges kommende dronning. Hvem i all verden vil ha tillit til henne etter at hun har vist sitt sanne jeg på den mest usympatiske måten i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Revenge o'Cavatina skrev (4 minutter siden):

Hvis du ikke mener det, hvorfor skrive det?

Ingen vet hva M ville prioritert igår, i morgen eller for et par måneder siden.

Mor og sønn er på tur sammen. Det er alt vi vet. Hvilke signaler det sender er helt opp til de verdier den som ser dette har, og slike private, familiære ting skulle ikke hatt noe i media å gjøre.

Helt enig, at dette kommer i media blir for dumt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (16 minutter siden):

Så du mener det er normalt at en 27 åring skal få penger til madrass fra mor? Er det ikke du som mener vi ikke skal spekulere i hvor mye av pengene til MM og HM som har gått til Marius? 

For det første vet vi ikke om det er Marius, MM eller noen andre som skal ha madrassen. Sett i lys av dagens situasjon, kunne de fint skaffet seg madrass på en annen måte. Marius kunne handlet med en venn, MM kunne handlet med en venn eller med Haakon. Det er det at disse to gjør dette sammen som sender et (uheldig) signal..

Jeg har herved mistet ALL respekt for kongehuset. De verner godt om sine kriminelle, og har ingen skam når det gjelder å vise det til folket. At MM ringte offeret blir bare så GRUSOMT når det samme offeret skal se henne fnisende på shopping med voldsutøveren. 

Hvor er verdiene?! Hvor er moral?! Vi har et kongehus som gir fullstendig faen! Avskaff kongehuset!! Trodde aldri jeg skulle si det, men jeg har nå mistet ALL tillit til MM sin vurderingsevne. Det er mye man ønsker å se gjennom fingrene på, men at de går ut på kjøpesenter fullt av folk for å kjøpe dill og dall sammen er fullstendig upassende og flause! MM vil så klart benytte anledningen til å trekke krenke- og offerkortet: «stakkars meg og Marius som ikke får gå på shopping i fred, bu-hu! Er det rart den stakkars sønnen min har blitt voldelig rusmisbruker»..

Marius er jo BLÅKOPI av sin mor når han i offentlig «beklagelse» viser til hvor belastende PRESSEN er mot offeret i samme vending som han selv bryter besøksforbud! Dette har han lært av Numbero UNO: mamma! 

Jeg tror ikke vår kommende dronning er i stand  til å ha utviklet et godt moralsk kompass med mor og bror som bagatelliserer situasjonen det norske folk står i ovenfor sin tillit til kongehuset.

I så fall er det ikke på grunn av men til tross for, disse familiemedlemmene.

Hadde MM hatt NOE taktisk evne og respekt for kongehuset hadde hun bestilt den fuckings madrassen online, om sønnen er så evneveik at han ikke klarer å gjørra det sjæl og må ha mammas hjelp.

Den ENESTE plassen MM og Marius burde blitt sett offentlig: er av hun som følger han TIL REHAB! 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (4 minutter siden):

Helt enig. 
At hun står og ler og hygger seg med sønnen i møbelbutikken mens stormen raser utenfor er et hån mot ofrene i saken, pressen og det norske folk som hun og HM vendte ryggen til. 

Hun viser seg stadig mindre egnet til å være norges kommende dronning. Hvem i all verden vil ha tillit til henne etter at hun har vist sitt sanne jeg på den mest usympatiske måten i det siste?

Å hun har gjort noe så kriminelt som å le med sønnen sin. Fysj så slem, håper hun kommer i fengsel for det

(Ironi)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Marit er kynisk og en skandale i seg selv😱 Det verste er når hun uttaler: Vil ikke kommentere dette med hensyn av de som er involvert i saken???? Jøss for det er ikke mot sin hensikt?🤔 Du Mette Marit burde for lenge siden uttalt at du tar sterk avstand fra sønnen din sine grusomme handlinger,og at du virkelig føler med ofrene!!! 

Neida, støtter nok kun sin egen sønn og prøver hysje ned alt, for det er det det fremstår som Mette Marit når du er så feig!!!. Direkte skandale mener jeg!!!!

• Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korpsnerden skrev (16 minutter siden):

Så du mener det er normalt at en 27 åring skal få penger til madrass fra mor? Er det ikke du som mener vi ikke skal spekulere i hvor mye av pengene til MM og HM som har gått til Marius? 

For det første vet vi ikke om det er Marius, MM eller noen andre som skal ha madrassen. Sett i lys av dagens situasjon, kunne de fint skaffet seg madrass på en annen måte. Marius kunne handlet med en venn, MM kunne handlet med en venn eller med Haakon. Det er det at disse to gjør dette sammen som sender et (uheldig) signal..

Ja det kan det da være. Kjøpte seng til sønnen min tidligere i år jeg. Han er voksen. Et bonus barn på samme alder som marius fikk nytt sengetøy tidligere i år. Så hva er unormalt med det?

Av og til  får de penger, andre ganger noe de trenger.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Å hun har gjort noe så kriminelt som å le med sønnen sin. Fysj så slem, håper hun kommer i fengsel for det

(Ironi)

Hun går på et kjøpesenter vel vitende om at de er daglig i media.

Tror du virkelig at hun ikke SKJØNNER at de blir observert?! Ingen i verden skal overbevise meg om at dette ikke var BEVISST! Hun gjør det for å vise at hun STØTTER sin sønn.

Hun gjør INGENTING for å vise støtte til ofrene eller at hun tar AVSTAND fra hans handlinger. 

MM sin ekte natur er synlig for det norske folk. Jeg synes de begge to er en skamplett for kongehuset. Jeg har mistet all respekt. Har herved blitt motstander av monarkiet. Eneste som kan overbevise meg om at det er verdt å ivareta er om det blir skilsmisse og Høyby Familien kommer på armlengdas avstand. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 28
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (18 minutter siden):

Helt enig! Det er umulig å ha en tråd uten å involvere foreldrene, slik du også så korrekt gjør her. Det er ingen tvil om at liv og lagnad springer ut fra heimen. Derfor er det vanskelig å se for oss et stilltiende samtykke til måten MBH har operert på opp gjennom årene. Dette har de visst, dette har de akseptert, og dette har de lagt til rette for. 

Her er det ikke mulig å skille klinten fra hveten. De sitter alle i samme båt, det har blåst opp til storm, og de har bundet seg selv til masten. Skipet tar inn vann samtidig som MBH hogger hullet i baugen stadig større. 
Slik de nå oppfører seg gjennom å leke stilleleken vil ikke engang redningsvester være nok for å redde kongehuset. Dette er havari. 

Hvordan skal vi ha tiltro til at kronprinsparet skal holde orden i kongehuset når de ikke klarer sitt eget hushold? 

Da regner jeg med at alle i hviskeleken er voksne mennesker som tar det fulle og hele ansvaret for leken, liksom den siktede har det fulle ansvaret for egne handlinger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (4 minutter siden):

Hva forventer du (og dere andre i kongefamilien-politiet som roper korsfest MM) at hun skal gjøre: gråte på slottsbalkongen, heise det hvite flagget, og si unnskyld til folket fordi hun har født et barn som helt på egenhånd har dritt seg ut som voksen i likhet med en haug andre med samme løpebane?

Jeg forstår ikke logikken bak å henge ut moren for noe den myndige sønnen har gjort.

Vi har folk som gjør kjipe ting, og så har vi støttenettverket rundt de som gjør kjipe ting. Støttenettverket er såkalte enablere (les: https://www.healthline.com/health/enabler#signs / oversatt til norsk).

Man trenger ikke være opplest i alt for mye psykologi samt ha forholdsvis begrenset innsyn i familielivet til kongefamilien for å forstå at Marius har fått ganske fritt spillerom fra mor og stefar.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Hun går på et kjøpesenter vel vitende om at de er daglig i media.

Tror du virkelig at hun ikke SKJØNNER at de blir observert?! Ingen i verden skal overbevise meg om at dette ikke var BEVISST! Hun gjør det for å vise at hun STØTTER sin sønn.

Hun gjør INGENTING for å vise støtte til ofrene eller at hun tar AVSTAND fra hans handlinger. 

MM sin ekte natur er synlig for det norske folk. Jeg synes de begge to er en skamplett for kongehuset. Jeg har mistet all respekt. Har herved blitt motstander av monarkiet. Eneste som kam overbevise meg om at det er verdt å ivareta er om det blir skilsmisse og Høyby Familien kommer på armlengdas avstand. 

De har sagt de ikke kan uttale seg nå pga hensyn til  ALLE de involverte.  Og at det ikke betyr at de ikke har tenkt å si noe å et senere tidspunkt. 

Er du litt utålmodig og vil at det skal være NÅ.

De sier noe når det er riktig tid å sted for å utale seg, og det er ikke nå. Midt i etterforskning av saken. Det vilke ha vært feil iht ofrene , rettstatwn og marius. De har også uttalt seg noe.

Og ytret sympati med ofrene hans

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missDoris skrev (6 minutter siden):

Ja, det hjelper ikke at uttalelsen er veldig diffus. Sånn med tanke på hvor opptatt de er av psykisk helse, MM og HM altså. Problemkomplekser du liksom, klønete formulert. 

Bare overfladisk piss at de er opptatt av slike ting. Alt for å virke engasjerte og empatiske, helt til deres egen sønn er en farlig voldsmann. Da snurrer de munnen igjen og stikker hodet i sanden👏🏽🎖

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

De har sagt de ikke kan uttale seg nå pga hensyn til  ALLE de involverte.  Og at det ikke betyr at de ikke har tenkt å si noe å et senere tidspunkt. 

Er du litt utålmodig og vil at det skal være NÅ.

De sier noe når det er riktig tid å sted for å utale seg, og det er ikke nå. Midt i etterforskning av saken. Det vilke ha vært feil iht ofrene , rettstatwn og marius. De har også uttalt seg noe.

Og ytret sympati med ofrene hans

Jeg dømmer folk ut ifra handling ikke ord. Den shoppingturen er strategisk for å VISE standpunktet hun tar.

MM sine ord er like mye verdt som hennes sønn, som beklager seg offentlig til offeret for å terrorisere henne etterpå.
Marius har nok lært denne falskheten ett sted…… 

Ingenting MM vil SI i ettertid kan endre hvordan vi ser at hun agerer NÅ. 

Så nei, jeg er ikke «utålmodig», jeg ser jo fint hva slags person MM er nå, og ingen formell uttalelse skrevet av en medieperson fra kongehuset, kan endre det. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

Jeg dømmer folk ut ifra handling ikke ord. Den shoppingturen er strategisk for å VISE standpunktet hun tar.

MM sine ord er like mye verdt som hennes sønn, som beklager seg offentlig til offeret for å terrorisere henne etterpå.
Marius har nok lært denne falskheten ett sted…… 

Ingenting MM vil SI i ettertid kan endre hvordan vi ser at hun agerer NÅ. 

Så nei, jeg er ikke «utålmodig», jeg ser jo fint hva slags person MM er nå, og ingen formell uttalelse skrevet av en medieperson fra kongehuset, kan endre det. 

Jeg dømmer også folk etter hva de gjør og ikke sier. Å kjøpe madrass sier ingenting,  å bryte besøksforbud sier mye.

Det sier mye om folk som legger mye i bagateller også.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (14 minutter siden):

Ja det kan det da være. Kjøpte seng til sønnen min tidligere i år jeg. Han er voksen. Et bonus barn på samme alder som marius fikk nytt sengetøy tidligere i år. Så hva er unormalt med det?

Av og til  får de penger, andre ganger noe de trenger.

Ok, så da synes du det er normal. Ville du kjøpt madrass til sønnen din, med ham, på samme tidspunkt, dersom deres situasjon var akkurat lik MM og MBH? 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å spørre en gang, for jeg vet svaret. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tid til å shoppe med mamma, men ikke tid til å stille i politiavhør for å få fremgang i saken og lette presset på alle damene han har banket de siste ti årene. 

Krokenguri skrev (17 minutter siden):

Rettelse, han skrev også at det ikke umskyldte hans handlinger.  Så det påpekte han selv, at hverkenndiagnosene eller rusbruken var en unnskyldning 

Dersom MBH ikke anså psykiske lidelser som en unnskyldning, så hadde han heller ikke nevnt det. En uforbeholden legge-seg-flat- unnskyldning til ofre er ikke å skylde på øvrige faktorer i samme åndedrag.

Endret av Rastebenk
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (Akkurat nå):

Ok, så da synes du det er normal. Ville du kjøpt madrass til sønnen din, med ham, på samme tidspunkt, dersom deres situasjon var akkurat lik MM og MBH? 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å spørre en gang, for jeg vet svaret. 

Ja hvis ha trenger madrass, så absolutt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man står midt oppe i en vanskelig situasjon som de kongelige gjør nå, så bør de gjøre risikovurderinger mtp om handlingene deres vil gjøre situasjonen bedre eller verre. I deres situasjon, vil det vi gjør skade eller bedre kongehuset omdømme? Vil vi få mer juling i media hvis vi gjør dette? Da gjør vi det ikke. Det virker som om denne tankegangen er helt fraværende og det må jeg si jeg synes er veldig rart.

• Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (28 minutter siden):

Hva forventer du (og dere andre i kongefamilien-politiet som roper korsfest MM) at hun skal gjøre: gråte på slottsbalkongen, heise det hvite flagget, og si unnskyld til folket fordi hun har født et barn som helt på egenhånd har dritt seg ut som voksen i likhet med en haug andre med samme løpebane?

Jeg forstår ikke logikken bak å henge ut moren for noe den myndige sønnen har gjort.

Hun og bare hun (og HM) har ansvar for hvor lite profesjonelt hun (de) har taklet denne situasjonen. 
Dette har de begge vist ved flere offisielle opptredener: "Jeg står godt i kritikken", de snur ryggen til - og de later som om de ikke hører folk snakker til dem. 

Jeg av alle vet at ingen foreldre har ansvar for at barna sine begynner å ruse seg - det beror mest på miljø og til dels gener. Ingen er skånet fra dette - det kan skje i alle familier. 
Det som imidlertid skiller denne saken utifra min og de flestes andre familiers er den alvorlige voldsbruken - det er ikke like normalt og vanlig. 

MM og HM - som norges kronprins og kronprinsesse har et særlig ansvar for hvordan de fremstår. Etter mitt syn burde de gått ut og sagt noe allerede når det kom ut i pressen. At de tier og svarer arrogant som nevnt tidligere stiller de i et utrolig dårlig lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...