Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
NordreSving skrev (5 timer siden):

Hvis vi skal stole på kilden, så ble bruken av rambukk avkreftet. Den lå utenfor og ble ikke brukt. 

Også interessant informasjon om at noen av politimennene var maskert. De ville etter alt å dømme ikke avsløre sin identitet. 

Fordi hyttedøren var åpen 😅 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noramor skrev (1 time siden):

Kongen har immunitet og kronprinsen kan bare stilles til ansvar overfor Kongen.

Så lenge Skaugum eies av HM som særeie, må som sagt kongen stille kronprinsen til ansvar. 

lenke til skjemdumpet du postet mente jeg.

Jeg er ikke overbevist om at grunnlovens § 37 dekker et hus på eiendommen, som kronprinsen har leid ut. Det gir ingen mening at alle kronprinsens leietakere skulle være beskyttet mot ransaking bare fordi huset de disponerer er leid ut av kronprinsen. Det går mot formålet med § 37.

• Liker 2
Skrevet
Doris Becker skrev (17 minutter siden):

Våre skattepenger går også til dette arbeidet, opprettholde orden og trygghet. 

• Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (3 timer siden):

men handler ikke disse artiklene om folkene rundt MBH? Jeg synes ikke det er greitt å fremme påstander om at folk driver med alvorlige straffbare aktiviteter utelukkende på grunnlag av folkene rundt seg. En ting er at folk spekulerer i hvordan han finansierer livsstilen sin, men det er noe helt annen  å begynne å spekulere om Økokrim ,fordi det man da insinuerer er at han driver med hvitvasking og mafiavirksomhet, og sånt er det virkelig ikke greitt å si om folk.

Utviklingen i denne tråden - for noen uker siden var « alle « enige om at mette Marit måtte stoppe pengekrana og slutte og finansiere Marius sin livsstil med « mine skattepenger «. Nå er det åpenbart at Økokrim må inn i bildet, for det er åpenbart at Marius sin livsstil blir finansiert av organisert kriminalitet med hvitvasking og mafiavirksomhet . Blir svimmel av alt folk her inne vet. Fra uke til uke. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Doris Becker skrev (4 timer siden):

De skulle "chille". Fremstår som noe sånt. Unødvendig bruk av ressurser. Hvis de spaner på "mann 38" og han ikke visste det, så vet han det hvertfall nå.

Mann 38 vet at han ikke må gjemme ting i tennbriketter i hytte i fremtiden om han noen gang har vurdert det. 
ja, dette virker som totalt kollaps fra politiets side. 

• Liker 1
Skrevet
Mooza skrev (På 15.9.2024 den 21.25):

Det er jo ganske utrolig at han er på tur med de kriminelle vennene sine med våpen etter å ha brutt besøksforbud. Hadde JEG vært i medias søkelys, hele Norges søkelys, der siktelsene rant inn, så hadde jeg dratt alene på ei hytte med en hund. Og grått..

Men Marius drar til Italia, med kriminelle venner på hyttetur, ringer til de han ikke skal i følge loven og har ingen begrensninger. Tut og kjør.Itillegg får han bo med mor og stefar uten at noen av dem stiller noen som helst krav. Wtf? Jeg tenker jo at det er ingen betenkeligheter eller konsekvenstenkning hos noen her. Jeg hadde vel gitt "guttungen" en spark i ræva så han flagrer ut døra etter alt dette.

De virker helt uten grenser og vett. "De er vennene mine"...

Det er jo ikke sånn at om man har gjort noe dumt. Så stopper livet opp. Sliter man med rus, så tar man ikke altid  rasjonelle valg heller. Så i bunn og grunn så ser jeg ikke han oppfører seg uventet iht rusproblemer. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Dette online-tempoet med uklare kontekster skaper mer forvirring og potensiell utrygghet enn opplysning, synes jeg. "Stormer" hytta pga.brudd på besøksforbud, fremstår ved første øyesyn en smule overdimensjonert. Men, så var det jo også hardbarka kriminelle der. Og ditten. Og datten. Da var det sikkert grunnlag for det likevel. Eller? Det plantes mistillits-frø til politietaten som potensielt kan skade mer enn gagne oss, om det ikke er fundert på noe solid. Jeg har ikke sett det siste.

Politiets aksjon på den hytten ser jeg mer på som et ønske om å skape uro i miljøet.

I 2005 ble Oslo-politiets Uropatrulje nedlagt, og Riksadvokaten var overhodet ikke bekymret. Lurer på om de sier det samme i dag, når man vet at tonnevis av narkotika innføres til landet, at bruken av kokain på Oslo Vest/Bærum er tredoblet siste fem år?

https://www.nettavisen.no/artikkel/raser-over-narko-nedleggelse/s/12-95-352738

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Her kom @Malmfrid meg i forkjøpet. Jeg tror det vil ta en god stund som helt rusfri før han innser hva han har stelt i stand. Han har jo ruset seg i mange år nå, så vil tro at han har etset bort en god del av empatien sin på veien. 

Dere har mulig rett når det gjelder det store bilde. Folk har jo ulik empati uavhengig av rusbruk . Uansett anger, angst osv oppstår imellom, og da blir svaret ofte og ruse det bort. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Spitzy skrev (17 timer siden):

Endret av ~ Ada ~
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (17 timer siden):

.

Endret av ~ Ada ~
Slettet
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Doris Becker skrev (48 minutter siden):

Ingen tvil om at politiets ressurser har vært altfor stramme over lang tid, som flere ganger har vært debattert I media.

Regjeringen har utarbeidet en opptrappingsplan I arbeidet med å styrke innsatsen mot vold i nære relasjoner. Den er blant annet kritisert for for lite politisk forpliktelse og for lite satsning på forskning:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/regjeringen-styrker-arbeidet-mot-vold-og-overgrep-mot-barn-og-vold-i-nare-relasjoner/id3019683/

Det gjøres ulik innsats inn mot politiet, blant annet dette forebyggende og for påtale:

https://www.nrk.no/buskerud/okning-i-antall-anmeldelser-av-vold-i-naere-relasjoner-_-na-tar-politiet-grep-1.16968023

https://juristen.no/nyheter/2024/06/80-millioner-ekstra-til-patale-i-budsjettforliket

Og regjeringen hevder selv de skal knuse gjengkriminaliteten..

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/historisk-satsing-pa-politiet-i-revidert-nasjonalt-budsjett-slik-skal-regjeringen-knuse-gjengkriminaliteten/id3038905/

• Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Litt merkelig story. De skal vel ha ransakelse ordre og merkelig at advokaten ikke har fått innsyn. 

Merkelig med sytting å klaging på politiet. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (42 minutter siden):

Du får da mene hva du vil.

Uavhengig av om det handler om marius eller  ikke forventer jeg jo at politiet gjør jobben sin skikkelig og ikke misbruker sin makt. Så jeg håper da at de har en legitim grunn her til ransaking etc. Hvis ikke går det under maktmisbruk.

Isåfall da litt rart advokaten her ikke har fått insyn

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
Skrevet
Doris Becker skrev (32 minutter siden):

For de som ennå har tillit til straffesystemet. Her er link til en av mange saker, som bare gjør så vondt.

6 mnd betinget fengsel etter å ha brukket nesa på kjæresten, for å ha «helt» henne ut av badekaret og for å ha slått en tallerken med spekemat i hodet hennes så hun måtte sy 14 sting.

Tiltalen lød på grov vold under særlig skjerpende omstendigheter to ganger.

https://www.ta.no/nyheter/slo-med-tallerken-sa-blodet-flot/s/1-111-3127727

Saken du linker til er over 16 år gammel. Mye er forandret på den tiden

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (32 minutter siden):

Enig. Kildene til saken har alt å vinne på å nedskalere deres gjøren og laden. Selvfølgelig kan politiet også gjøre feil, de er bare mennesker de også. Selv velger jeg å vente til tiltalen er ferdig utformet. Leste et sted at døra på hytta var det eneste som måtte repareres og i artikkelen i VG sto det at rambukken ikke var brukt for døra var åpen(?). Det er imidlertid ingen tvil om at MBH og ML lider av overklassesykdommer, som misbruker rettighetene sine. 

• Liker 9
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...