Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Doris Becker skrev (16 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/meninger/kan-tjene-millioner/81953906

"Dagbladet har fått innsyn i Næringsetatens rapporter fra Michaels de siste årene. I en rapport fra 2021 står det at ansvarshavende på stedet «oppga at om lag 60 % av gjestene bruker kokain»."

"Michaels er den glamørøse bydelsrestauranten som har blitt omtalt som «et av de hotteste utestedene i Oslo akkurat nå», og en «favoritt blant kjendiser og finanstopper». I fjor høst fikk restauranten terningkast seks av Finansavisen, og den frekventeres av folk med rikmannsetternavn som Stordalen, Spetalen og Andresen. Den har også blitt beskrevet med Avisa Oslo-titler som «Russefest hver lørdag» og «Partymusikk, champagnebruncher og kokain»."

Rett ut fra Exit.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (3 minutter siden):

Hadde vært interessant å fått politiets hele begrunnelse. Har det kommet informasjon som jeg kanskje har gått glipp av? Synes det er vanskelig å gjøre meg opp en mening om det er overreaksjon eller ei med tanke på informasjon vi har.

Organisert kriminelle, våpen og drugs. Da er det kanskje forholdsregler de tar? Vet jo aldri hva som møter dem? 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyr skrev (På 21.9.2024 den 9.42):

Hadde vært interessant å fått politiets hele begrunnelse. Har det kommet informasjon som jeg kanskje har gått glipp av? Synes det er vanskelig å gjøre meg opp en mening om det er overreaksjon eller ei med tanke på informasjon vi har.

Organisert kriminelle, våpen og drugs. Da er det kanskje forholdsregler de tar? Vet jo aldri hva som møter dem? 

...

Endret av MissHannigan
  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (På 21.9.2024 den 9.53):

haha! Ja, dette er ekte bromance.

...

Endret av MissHannigan
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (12 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal tenke om dette. Her fremstår jo politiet som idioter, men troverdigheten til den som forteller kan jo være lav 🤷🏻‍♀️Umulig å vite. Men interessant å lese den siden av historien. Sånne fakta som at våpenet var antikt, må vi jo anta stemmer. Hang det på veggen til pynt? Eller truet de politiet med det? 🤷🏻‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal tenke om dette. Her fremstår jo politiet som idioter, men troverdigheten til den som forteller kan jo være lav 🤷🏻‍♀️Umulig å vite. Men interessant å lese den siden av historien. Sånne fakta som at våpenet var antikt, må vi jo anta stemmer. Hang det på veggen til pynt? Eller truet de politiet med det? 🤷🏻‍♀️

Tipper sannheten ligger et sted midt i mellom denne beskrivelsen og «Exit-tilstander som politiet angriper med rambukk og fare for eget liv». Politiet har framstått som idioter før, også på tv (ulike blålys-serier) hvor selvinnsikten ikke alltid er på topp enkelte betjenter heller, men i en slik sak håper jeg jo de har hatt vett nok til å jobbe etter boka og ikke drive med payback og markering. Og håper det er mer enn «litt hasj» de har beslaglagt, fordi etter riksadvokaten sin presisering i 2021 er «litt hasj til eget bruk» ikke noe som kan forsvare en slik reaksjon. Og hasj og rødvin står i skarp kontrast til Exit-tilstandene som ellers er beskrevet. Men tipper det er en rekke næringslivstopper og rikmannsunger som skjelver heftig i buksene om dagen ja. Vi vet jo at vestkanten er beskyttet, og at det er en reell forskjellsbehandling mellom øst og vest i Oslo når det gjelder narkotika og politiet. Så dette kan bli interessant framover. 

Endret av Ninaen
Skrivefeil pga autokorrekt
  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (24 minutter siden):

Jeg tenker at hovedproblemet her et "direkterapporteringen" fra politiaksjoner i en sak nærmest fra time til time, der parter i saken på alle sider får slippe til med sine fortellinger og sin agenda i pressen underveis, ene og alene fordi en av mennene på hytta heter Marius Borg Høiby.

Dette oppslaget framstår som like umulig å forholde seg til som sakene til Se og Hør som også er basert på framstillinger og påstander fra anonyme kilder involvert i saken på måter vi ikke kjenner til. Det er som om dynamikken og trykket fra rykter og påstander i sosiale medier tvinger de redaksjonelle til å operere etter kriterier vi sjelden har sett før. Men jeg skjønner jo VGs begrunnelse  for å trykke akkurat denne saken - det utfyller beskrivelsen av pågripelsen ved å gi en helt annen framstilling enn politiets egen.

Tillegg: I dette VG-oppslaget er det imidlertid i det minste klart at kilden er en eller flere av dem som var tilstede da politiet stormet hytta (det tar jeg for gitt at VG har faktasjekket før saken ble publisert). 

Endret av Aricia
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal stole på kilden, så ble bruken av rambukk avkreftet. Den lå utenfor og ble ikke brukt. 

Også interessant informasjon om at noen av politimennene var maskert. De ville etter alt å dømme ikke avsløre sin identitet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (35 minutter siden):

Først var de på en jakttur. Hvem drar på jakttur med et antiktvåpen? Trekker de fram at det var antikt for at det da var ubrukelig? Får egentlig bare mange flere spørsmål😅

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aricia skrev (23 minutter siden):

Jeg tenker at hovedproblemet her et "direkterapporteringen" fra politiaksjoner i en sak nærmest fra time til time, der parter i saken på alle sider får slippe til med sine fortellinger og sin agenda i pressen underveis, ene og alene fordi en av mennene på hytta heter Marius Borg Høiby.

Dette oppslaget framstår som like umulig å forholde seg til som sakene til Se og Hør som også er basert på framstillinger og påstander fra anonyme kilder involvert i saken på måter vi ikke kjenner til. Det er som om dynamikken og trykket fra rykter og påstander i sosiale medier tvinger de redaksjonelle til å operere etter kriterier vi sjelden har sett før. Men jeg skjønner jo VGs begrunnelse  for å trykke akkurat denne saken - det utfyller beskrivelsen av pågripelsen ved å gi en helt annen framstilling enn politiets egen.

Tillegg: I dette VG-oppslaget er det imidlertid i det minste klart at kilden er en eller flere av dem som var tilstede da politiet stormet hytta (det tar jeg for gitt at VG har faktasjekket før saken ble publisert). 

Ja, jeg tenkte at det interessante med denne artikkelen er at den illustrerer at vi i grunnen ikke vet noe som helst om hva som skjedde der den dagen. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i en artikkel i Dagbladet at han fortsatt vanker på byen etter at han ble pågrepet forrige helg. Han eier virkelig ingen skam den fyren der. Det er helt ufattelig hvor ekkel og usympatisk det er mulig å fremstå med tanke på alvoret og ofrene  i saken . 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...