Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

TigerK skrev (1 minutt siden):

Dette er et av de viktigste momentene i denne debatten. Hvorfor har dette fått pågå i så lang tid? Hvorfor har ingen meldt i fra om voldsbruk, narkotikabruk, råkjøring, skadeverk etc.? Hvorfor har politiet sett den andre veien når informasjon har nådd dem. Hvem har tatt avgjørelser om å la han få fortsette helt til han var en hårsbredd fra å bli drapsmann? Hvem har beskyttet ham, og hvorfor, og til hvilken grad? Det kunne vært interessant å vite mer om. 

Og dette vil antagelig ikke bli besvart.

Jeg leser på sidene til Det norske kongehus: 

"Hans Majestet Kongens plikter er i hovedsak representative og seremonielle. Når Grunnlovens bokstav fortsatt sier at den utøvende makt ligger hos Kongen, betyr dette i dag "Kongen i statsråd". I praksis vil dette si regjeringen, men vedtak må signeres av Kongen og kontrasigneres av statsministeren (eller dennes stedfortreder) for å være gyldige."

Men vi ser nå at de har mye makt. For alt det du nevner er veldig alvorlig. Spesielt dette at politiet til og med risikerer egen etterforskning, for å unngå at sønnen til kronprinsessen skal bli tatt for det som må sies å være alvorlig kriminalitet. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Doris Becker skrev (8 minutter siden):

Men vi ser nå at de har mye makt. For alt det du nevner er veldig alvorlig. Spesielt dette at politiet til og med risikerer egen etterforskning, for å unngå at sønnen til kronprinsessen skal bli tatt for det som må sies å være alvorlig kriminalitet. 

Spot on! Sånn har det vært. Politiet og PST (vårt sikkerhetspoliti), slottets administrasjon og pressen har alle dekket over. 
Nå har saken eksplodert, og utfallet er verre enn verst i forhold til om noen hadde turt intervenere for mange år siden

Endret av SagaP
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Og dette vil antagelig ikke bli besvart.

Jeg leser på sidene til Det norske kongehus: 

"Hans Majestet Kongens plikter er i hovedsak representative og seremonielle. Når Grunnlovens bokstav fortsatt sier at den utøvende makt ligger hos Kongen, betyr dette i dag "Kongen i statsråd". I praksis vil dette si regjeringen, men vedtak må signeres av Kongen og kontrasigneres av statsministeren (eller dennes stedfortreder) for å være gyldige."

Men vi ser nå at de har mye makt. For alt det du nevner er veldig alvorlig. Spesielt dette at politiet til og med risikerer egen etterforskning, for å unngå at sønnen til kronprinsessen skal bli tatt for det som må sies å være alvorlig kriminalitet. 

Et lite tankeeksperiment: Hvis jeg skulle startet et kartell (noe jeg ikke tenker å gjøre, bare så det er klart), så hadde det vært en våt drøm å få med meg en spiller på laget som har tilgang på eiendom som politiet ikke har vanlig tilgang til, som har diplomatpass, som kan reise verden rundt på kort varsel og som er tilknyttet en høyt ansett familie som nyter stor respekt både innenlands og utenlands. 
Ikke at jeg tror det er slik i denne saken, men det er et interessant tankeeksperiment, synes jeg. 

  • Liker 17
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (Akkurat nå):

Et lite tankeeksperiment: Hvis jeg skulle startet et kartell (noe jeg ikke tenker å gjøre, bare så det er klart), så hadde det vært en våt drøm å få med meg en spiller på laget som har tilgang på eiendom som politiet ikke har vanlig tilgang til, som har diplomatpass, som kan reise verden rundt på kort varsel og som er tilknyttet en høyt ansett familie som nyter stor respekt både innenlands og utenlands. 
Ikke at jeg tror det er slik i denne saken, men det er et interessant tankeeksperiment, synes jeg. 

Og som gir deg tilgang på en ekslusiv og pengesterk kjøpegruppe, der du kan sno deg inn i mange bedrifter, hvis noen plutselig skulle stå i gjeld til deg.

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (3 minutter siden):

Et lite tankeeksperiment: Hvis jeg skulle startet et kartell (noe jeg ikke tenker å gjøre, bare så det er klart), så hadde det vært en våt drøm å få med meg en spiller på laget som har tilgang på eiendom som politiet ikke har vanlig tilgang til, som har diplomatpass, som kan reise verden rundt på kort varsel og som er tilknyttet en høyt ansett familie som nyter stor respekt både innenlands og utenlands. 
Ikke at jeg tror det er slik i denne saken, men det er et interessant tankeeksperiment, synes jeg. 

Det er grenser på hva en guttebass med 100- i iq kan finne på tenker jeg

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Og som gir deg tilgang på en ekslusiv og pengesterk kjøpegruppe, der du kan sno deg inn i mange bedrifter, hvis noen plutselig skulle stå i gjeld til deg.

Og jeg vil videre legge til, at som kartell-eier ville jeg  passet på at spilleren var hekta på produktet for å sikre et godt samarbeidsklima, selvfølgelig

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisonn skrev (11 minutter siden):

Det er grenser på hva en guttebass med 100- i iq kan finne på tenker jeg

Det er sikkert riktig, men så er det jo jeg som er kartell-boss i dette tankeeksperimentet og jo lavere IQ spillerne har, jo større er sjansen for at de følger ordre uten masse brysomme spørsmål

Endret av TigerK
  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (8 minutter siden):

Og jeg vil videre legge til, at som kartell-eier ville jeg  passet på at spilleren var hekta på produktet for å sikre et godt samarbeidsklima, selvfølgelig

MBH er rent gull for organisert kriminalitet. Denne kompisen med hytta, sønn av næringslivstopp, han er akkurat den typen de kan benytte seg av:

https://anthropologyreview.org/anthropology-archaeology-news/how-mafias-and-organized-crime-have-infiltrated-businesses-and-industries-worldwide/

https://www.catch-22.org.uk/resources/how-do-gangs-recruit-and-coerce-young-people/

Endret av Doris Becker
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (14 minutter siden):

Et lite tankeeksperiment: Hvis jeg skulle startet et kartell (noe jeg ikke tenker å gjøre, bare så det er klart), så hadde det vært en våt drøm å få med meg en spiller på laget som har tilgang på eiendom som politiet ikke har vanlig tilgang til, som har diplomatpass, som kan reise verden rundt på kort varsel og som er tilknyttet en høyt ansett familie som nyter stor respekt både innenlands og utenlands. 
Ikke at jeg tror det er slik i denne saken, men det er et interessant tankeeksperiment, synes jeg. 

Du glemte tilgang på eksklusiv informasjon om pågående aksjoner fra politiet. Det er jo utrolig nyttig hvis man skal være kartellboss.

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 minutt siden):

Du glemte tilgang på eksklusiv informasjon om pågående aksjoner fra politiet. Det er jo utrolig nyttig hvis man skal være kartellboss.

Ja, det der er faktisk ikke til å tro. Aldri hørt om maken. Og de våger å kalle det en "forebyggende samtale"!? Hvor dumme tror de folk er egentlig. 

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (1 time siden):

Det der har jeg tenkt på; hva slags behov har han reelt sett for det? Jeg kan knapt nok huske å ha sett han noe sted i utlandet med familien de siste årene. Og han gidder ikke en gang dukke opp i mors 50. årsdag. Jeg har ikke inntrykk av at kronprinsparet er superpopulære blant andre kongefamilier og hvis de skal komme drassende med Høiby hjelper det ikke. De hadde ikke fått komme innom døra hos meg.

Hvis kongen faktisk mener at Høiby trenger et slikt pass så får noen argumentere for hva slags konkret behov han har for det. 

Slik jeg har oppfattet det blir det ofte feil om han ER med, - og det blir feil om han IKKE er med. Det beror litt på hvem man spør...Han er snart tredve, om han ikke vil være med på en ferie sammen med de og velger å reise med kjæresten er forståelig. Kan være han er mye med de ellers, på hytteferier, middager osv. Siden de har uttalt tidligere at han ikke vil være "offisiell" er det riktig å ikke ha han med på den "offisielle" feiringen med statsoverhoder, politikere og øvrige, det er der det blir forviklinger i og med at man snart ikke visste når man kunne regne med å se han på et arrangement eller ikke. 

Ellers så jo den offisielle 50-årsfeiringen litt for "voksen" ut for han da..det var en privat feiring dagen før eller etter og den skal han ha deltatt på. Der de tråkket litt i salaten var vel at kronprinsparet uttalte at han var syk, så dukket han opp på Litteraturhuset samme kveld i stedet for, så den forklaringen falt ikke helt på plass.  

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (7 minutter siden):

Vet du 100% om Marius har jobb eller ikke? Eller om han er på kontrakt ifm jobb på Skaugum? Hvilken informasjon har vi om det utenom skattelistene? Vi vet han bor i en av de 12 utleie-enhetene, men hvilken avtale han har, det vet vi vel ikke noe om. Tjener han noe på sine kanaler eller driver han fortsatt foretak? 

Hei, ja det vet jeg. Han har et firma som ikke er registrert i mva registeret (betyr at omsetningen - om det er noen omsetning, er under 50 000 i året), og er lenge siden han sluttet som lærling. 

Nei, MBH er ikke på noen kontrakt med Skaugum. Tåpelig halmstrå å gripe til. 
Han tjener heller ingenting på egne kanaler som nå er lukkede, da ville det framgått av reklamemerking. 
Det er virkelig trist å se hvordan noen i denne tråden forsøker å lete etter argumenter og unnskyldninger for MBH. Det er nettopp det som har vært forsøkt i mange år- og det har ikke virket. 
Det er kanskje også noe av grunnen til at det har gått så langt, og at saken har eskalert med flere offer og flere lovbrudd 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (5 minutter siden):

Hei, ja det vet jeg. Han har et firma som ikke er registrert i mva registeret (betyr at omsetningen - om det er noen omsetning, er under 50 000 i året), og er lenge siden han sluttet som lærling. 

Nei, MBH er ikke på noen kontrakt med Skaugum. Tåpelig halmstrå å gripe til. 
Han tjener heller ingenting på egne kanaler som nå er lukkede, da ville det framgått av reklamemerking. 
Det er virkelig trist å se hvordan noen i denne tråden forsøker å lete etter argumenter og unnskyldninger for MBH. Det er nettopp det som har vært forsøkt i mange år- og det har ikke virket. 
Det er kanskje også noe av grunnen til at det har gått så langt, og at saken har eskalert med flere offer og flere lovbrudd 

Mulig jeg tar feil men leste innlegget litt anderledes enn deg. Det virket mer som tankespinn enn direkte antakelser. 
 

Tviler sterkt på at han er i noe a4 jobb med den fleksitia hans🙃

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SagaP skrev (6 minutter siden):

Hei, ja det vet jeg. Han har et firma som ikke er registrert i mva registeret (betyr at omsetningen - om det er noen omsetning, er under 50 000 i året), og er lenge siden han sluttet som lærling. 

Nei, MBH er ikke på noen kontrakt med Skaugum. Tåpelig halmstrå å gripe til. 
Han tjener heller ingenting på egne kanaler som nå er lukkede, da ville det framgått av reklamemerking. 
Det er virkelig trist å se hvordan noen i denne tråden forsøker å lete etter argumenter og unnskyldninger for MBH. Det er nettopp det som har vært forsøkt i mange år- og det har ikke virket. 
Det er kanskje også noe av grunnen til at det har gått så langt, og at saken har eskalert med flere offer og flere lovbrudd 

Hvorfor er det et "tåpelig halmstrå"? Fordi du ikke ønsker å svare på kommentarer hvor det kan virke som du sitter på fakta uten å egt gjøre det?   

Hva vet du om M har en avtale med kronprinsen for å bo der han bor og motta de godene han gjør? (På samme måte som mange andre medlemmer av kongefamilier rundt om i verden?)

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Mulig jeg tar feil men leste innlegget litt anderledes enn deg. Det virket mer som tankespinn enn direkte antakelser. 
 

Tviler sterkt på at han er i noe a4 jobb med den fleksitia hans🙃

Det er en rekke spørsmål som er besvart tidligere i tråden, samt at det ville nok stått i pressen om MBH var sykmeldt fra en eller annen jobb.

MBH har knapt jobbet i hele sitt liv. Det er sannheten. Heller ingen utdanning og heller ingen avtjent førstegangstjeneste.

Synd man går andres ærend på denne måten

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (25 minutter siden):

Vet du 100% om Marius har jobb eller ikke? Eller om han er på kontrakt ifm jobb på Skaugum? Hvilken informasjon har vi om det utenom skattelistene? Vi vet han bor i en av de 12 utleie-enhetene, men hvilken avtale han har, det vet vi vel ikke noe om. Tjener han noe på sine kanaler eller driver han fortsatt foretak? 

Det foretaket har nok aldri vært i egentlig drift, da det ikke er registrert i MVA-registeret.

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eyr skrev (2 minutter siden):

Mulig jeg tar feil men leste innlegget litt anderledes enn deg. Det virket mer som tankespinn enn direkte antakelser. 
 

Tviler sterkt på at han er i noe a4 jobb med den fleksitia hans🙃

Jeg tolket det også sånn som deg.

Men vi vet, ut ifra skattelistene, at han ikke har hatt betydelig skattbar inntekt de siste årene. Så hvis han har hatt inntekt av betydning (som finansierer leie av enebolig på Norges dyreste adresse, stadige ferieturer, luksusklær, klokker og et omfattende kokainmisbruk), så har han ikke betalt skatt på denne inntekten. Og da kan man legge enda et lovbrudd til i merittlisten hans.

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (3 minutter siden):

Det er en rekke spørsmål som er besvart tidligere i tråden, samt at det ville nok stått i pressen om MBH var sykmeldt fra en eller annen jobb.

MBH har knapt jobbet i hele sitt liv. Det er sannheten. Heller ingen utdanning og heller ingen avtjent førstegangstjeneste.

Synd man går andres ærend på denne måten

Jeg var med på hele den jobb diskusjon. Er fullstendig klar over at manglende utdanning og jobb. 
 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan legge til at hvis Marius er på kontrakt med Skaugum, for eksempel å bo gratis i bytte mot arbeid, så er beløpene vi snakker om så høye at han skal betale skatt. Vi har ikke hatt naturalhusholdning i Norge siden den industrielle revolusjonen.

Hvis han betaler leie, men under markedspris, så får han en fordel av kronprinsparet. Da har han mer penger til sine andre utgifter, inkludert dop, og da finansierer apanasjen indirekte kokainhandel.

Endret av Felis
  • Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (Akkurat nå):

Det foretaket har nok aldri vært i egentlig drift, da det ikke er registrert i MVA-registeret.

Det MC-foretaket, nei. Men, det kan være andre avtaler han har med kronprinsen som vi ikke vet noe om? Det er mange medlemmer av kongefamilier rundt om ikke bare Europa, men i hele verden som mottar goder og verdier uten at allmenheten får vite om det. Regnskapet til kongefamilien er ganske innfløkt og det er mye som ikke fremkommer detaljert der. Mulig Marius er godt ivaretatt økonomisk pga den rollen han ble satt i den gang?  

PS! Trekker igjen frem Patrick Sommerlath som er medlem av den svenske kongefamilien og bor på Drottningholm. Han har heller ikke hatt "fast heltidsjobb" og dermed ingen reg inntekt før han startet i restaurant-bransjen på Stureplan sammen med mannen til HM-arvingen, men bodde (og bor) fortsatt i egen bolig på Drottningholm mm.  (Gjør man et lite dykk her finner man mange "god-saker")

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...