Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aricia skrev (Akkurat nå):

@Ada forklarer det helt klart og tydelig i innlegget jeg siterte. Det er en tilsnikelse.

Det er ingen tilsnikelse.
Jeg vet ikke hvorfor du bruker andre som stråmann for å hevde noe usant?

Det kan du best svare på selv, men jeg har altså gjort rede for at selv om kronprinsparet har satt seg på gjerdet og svarer: «ingen kommentar», så gir MM likevel tydelig uttrykk for at Marius er inkludert i denne respekten hun har for alle involverte og at hun står godt i kritikken. 

At du hevder noe annet, blir rett og slett som å sloss mot vindmøller.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (På 17.9.2024 den 16.46):

De kunne ransaket i 2017, eller etter mistanke om promillekjøring. De  skulle absolutt gjort det etter anmeldelse om kroppskrenkelse, i kokain- og alkoholrus, tyveri av scooter og trusler. Og jeg mener de også  burde viklet han inn i etterforskningen de advarte han om. Med full ransakelse.

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (19 minutter siden):

Det er ikke likhet for loven, og i saken med MBH kommer det veldig tydelig frem. I 2017 var han så ung at en advarende samtale faktisk kunne fungert. Men nei, fikk kun en bot, selv om han ble tatt i løgn. Så blir han gjennom venn av foreldrene satt i en en redaktør-stilling for et luksusmagasin, og får bo i hans en råflott leilighet i London. En finansmann som nå er dømt for hvitvasking av 17 mill. Det er vel ikke akkurat han jeg hadde sendt min sønn til. MB hadde antagelig hatt mer nytte av straff, i det minste skulle han mistet diplomatpass og privilegier. Det er et minimum. 

.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (15 minutter siden):

Det kan være. Så da er det fint om det kommer ut hvordan de har leid hytta, og hvorfor det var ulovlige våpen der.

I en av linkene som allerede er lagt ut i tråden så stod det at det var hytteeiers sønn som hadde vært der med MBH og andre. Det stod også at samme sønn hadde gått ut til samme redaksjon og mente det var veldig feil at farens navn ble dratt inn i dette.

Har ikke tid til å finne igjen linken nå, men har vært lagt ut i tråden - om noen andre husker?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (20 minutter siden):

Og her er nettverket til de store gutta samt influensere såpass stort at det igjen blir ren spekulering. Jeg kan tenke meg at Gj3lst3n, slik jeg har kjent han tidligere, ikke er særlig happy for neg presseomtale ifm denne saken. Han er en mann av hel ved og ligger langt unna snøen unntatt den som ligger godt nede på bakken på H@fjell så den var ikke veldig heldig. Han eier mye, så at det forekommer skandaler på en av foretakets eiendeler er ikke noe han kan belemres med foruten at han muligens ber om bedre styring og kontroll av utlån kanskje. Alt blir ren spekulering, det kan like gjerne ha vært leid via airbnb, vi vet ikke noe om annet enn det som kommer frem i form av beviser og evt fra førstehånds informasjon.  

Det var en Direktør i et Gjelsten eid firma som eide hytta. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

I en av linkene som allerede er lagt ut i tråden så stod det at det var hytteeiers sønn som hadde vært der med MBH og andre. Det stod også at samme sønn hadde gått ut til samme redaksjon og mente det var veldig feil at farens navn ble dratt inn i dette.

Har ikke tid til å finne igjen linken nå, men har vært lagt ut i tråden - om noen andre husker?

https://inyheter.no/16/09/2024/hytta-til-gjelstens-direktor-stormet-da-borg-hoiby-ble-pagrepet/

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diplomatpass har vært diskutert en del. Har lagt ut div. linker om det før, men her er noe:

https://www.faktisk.no/artikler/jx836/hvilke-fordeler-gir-et-diplomatpass

Kongefamilien har diplomatpass (og ikke vanlige pass). MBH har begge deler.

Vanligvis gis diplomatpass for maks fem år om gangen. De kongeliges diplomatpass er varige.

Det riktige etter at MBH ble myndig ville vært at han fikk innvilget slikt pass ved behov.

Jeg tipper at han, som medlem av kongefamilien, har samme typen diplomatpass som den øvrige familien har. Stemmer dette bør det inndras, og at han ev. - hvis det skulle bli behov for det senere pga. familiehendelser i utlandet - heller kan få et midlertidig diplomatpass.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Det var et nyhetssted jeg ikke er komfortabel med å lenke til, men jeg kan bekrefte at det står det du sier 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Seriøst? Holder på med lyssky aktiviteter som pappa ikke skal vite om? Eller kanskje det får Exitfølger av at han gjør dumme valg og fester med en person i offentlighetens lys for å si det mildt? 

Håper at politiet bruker denne muligheten til å endevende hele miljøet. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (6 timer siden):

Det er en stor skandale. Politiet har behandlet han med silkehansker. Latt han holde på i årevis i fred og ro. I tillegg har han fått inside-informasjon. Uten opptaket som MBH selv har foretatt, ville det vært vanskelig å bevise.

Minner meg litt om da politiet samhandlet med JHA i Baneheia-saken. Der forelå det også et opptak som viste båndene mellom den nå dømte dobbeltdrapsmannen i en ikke rettskraftig dom pga anke og politiet. 

Tenker at politiet nå må sørge for en skikkelig opprydding i egne rekker, og at foreldrene snart forstår at MBH ikke kan fortsette å bo på eiendommen som ved flere anledninger har fått utført vedlikehold for skattebetalernes penger. 
Jeg ønsker ikke være med å finansiere dette

Jeg tenker at nå som skandalen(e) ER et faktum, så må det iallefall ryddes opp i hvordan han finansierer det livet han har levd mtp hans tilknytning til kongehus (og deres apanasje) og adressen han bor på.

Luksusbil, kokain, ferier og stor bolig på Skaugum er ikke gratis. Fullt mulig at han har masse penger på bok etter eiendomssalg, og fullt mulig han får penger fra fars familie. Men det er også fullt mulig at han lever på mor og stefar - noe som da betyr at han sponses av OSS. 

Det vil vet er at lærlinglønn IKKE finansierer dette i noen som helst grad. 

Det vi også vet, er at politiet gir han spesialbehandling fordi "han er seg", og at han har et diplomatpass det ikke er noen grunn til at han skal ha. 

Tilliten til kongehuset = NULL her iallefall. 

Kronprinsen uttalte vel noe om at de vet det Marius har fortalt, jeg tenker det er ganske klart at de vet veldig mye mer enn det - fra PST og øvrig vakthold. 

• Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

xemiliex skrev (På 17.9.2024 den 16.06):

Hvem er de som med presseetisk kompetanse har ment at identifiseringen av MBH er et mulig brudd på VVP, som det stadig antydes i denne tråden? Legg gjerne ved link.

.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eyr skrev (På 17.9.2024 den 17.36):

Det var en Direktør i et Gjelsten eid firma som eide hytta. 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (11 minutter siden):

Det var et nyhetssted jeg ikke er komfortabel med å lenke til, men jeg kan bekrefte at det står det du sier 🙂

Enig i det, men gjør et unntak siden infoen har framkommet i et annet forum jeg er medlem i

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (9 minutter siden):

Samme link jeg la ut, men nå er den oppdatert! Sønnen til Lægreid mener angrep er beste forsvar ser det ut til. Ikke mye ydmykhet. Hvorfor var han der med disse to? Begge siktet i alvorlige saker. "visste ikke om rusmidler". Neivel.

Jeg la ut linken her i helgen. Mulig den ble moderert bort. Orker ikke gå tilbake å sjekke. Helt riktig at artikkelen er oppdatert 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...